De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:21

Hier ook water bakjes, vind het makkelijker om proper te houden dan de flesjes. Vooral omdat mijn konijntjes altijd buiten zitten en dan wordt de binnenkant van die flesjes toch wat groen na een tijdje.

Ooh Utopia, jij hebt echt wel knappe babies hoor!

Hier gaat het ondertussen ook heel goed. De babies eten nu ook verse groenten, hooi en brokjes en huppelen vrolijk rond. Gelukkig alle drie weer in het hokje en heb de ren tijdelijk afgesloten. We wachten maar even tot ze nog wat gegroeid zijn en dan proberen we nog eens.
We zijn trouwens een nieuw verblijf aan het maken. Dit zal 5mx2m worden, lekker ruim.

Kijk nou hoe schattig <3
Afbeelding

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:58

Wat komen er allemaal lieve, schattige nijntjes voorbij! <3

Spetter nog steeds in orde?

Ik heb helaas slecht nieuws... Flappie is niet meer. Op 2 januari in de avond ging het niet echt lekker meer, ademhaling vrij intensief en flink in elkaar gedoken. Hij ontspande iets toen ik hem bij zijn vriendinnetje zette, dus flink warm ingepakt, veel lekkere snacks binnen hap-bereik en het voornemen in de ochtend met de DA te overleggen. Maar helaas, de ochtend niet gehaald. Hij heeft ruim 10 jaar mogen worden, dus een hele respectabele leeftijd.

Ondertussen contact opgenomen met de opvang waar het vriendinnetje vandaag komt; morgen gaat ze daten. Het voelt ergens stom om al zo snel een ander konijntje uit te zoeken, maar ik heb het gevoel dat ze zich niet fijn voelt in haar eentje. Ze zit de hele dag vanop een huisje naar ons keukenraam te staren, zelfs in de regen. Ik hoop dat een nieuw vriendje haar weer een beetje kan ontdooien.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:31

Ahh wat sneu van Flappie... :(:) Maar z.s.m. een nieuw vriendje klinkt wel als een goed idee inderdaad..

Wat een scheetjes herous!! Fijn dat het allemaal zo goed gaat <3 Zo kun je er ook lekker van genieten :+: En mooi dat ze een groter verblijf krijgen! Wat leuk met dat bruine vlekje rond z'n oog <3 En dankjewel :D <3

Klinkt wel als schijnzwanger pearlie! :=

Hahaha jaa Kimberley: smokey eyes inderdaad :') Is wel bijzonder getekend ja :+:
Dank de rest ook voor de leuke reacties op onze kleintjes <3 Ben benieuwd wat 2021 ons gaat brengen <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:33

Ah sterkte met het verlies van Flappie :knuffel: Hopelijk helpt een nieuw vriendje je andere konijntje inderdaad, al snap ik dat het voor jou heel dubbel is

Oh super schattig herous!

pearlie is ze een nestje aan het maken? Misschien heeft het geluid daar iets mee te maken?

Hier gaat het nog allemaal goed met Pluis en Mario. Pluis stribbelt inmiddels flink tegen met geven van medicijnen, dat zien we maar als een goed teken :+ Kinderen zijn ook weer thuis en hebben al weer lekker met ze geknuffeld

jolmer20

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:33

Awh wat cute zeg Herous!!
Super lief

Ah arme Flappie!
Sterkte ermee :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 18:39

NoeskaMoos schreef:

Ik heb helaas slecht nieuws... Flappie is niet meer. Op 2 januari in de avond ging het niet echt lekker meer, ademhaling vrij intensief en flink in elkaar gedoken. Hij ontspande iets toen ik hem bij zijn vriendinnetje zette, dus flink warm ingepakt, veel lekkere snacks binnen hap-bereik en het voornemen in de ochtend met de DA te overleggen. Maar helaas, de ochtend niet gehaald. Hij heeft ruim 10 jaar mogen worden, dus een hele respectabele leeftijd.

Ondertussen contact opgenomen met de opvang waar het vriendinnetje vandaag komt; morgen gaat ze daten. Het voelt ergens stom om al zo snel een ander konijntje uit te zoeken, maar ik heb het gevoel dat ze zich niet fijn voelt in haar eentje. Ze zit de hele dag vanop een huisje naar ons keukenraam te staren, zelfs in de regen. Ik hoop dat een nieuw vriendje haar weer een beetje kan ontdooien.

:(:). Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de dates. En ik snap dat het heel dubbel is hoor! Je bent net je trouwe maatje verloren :(:).

@herous, wat een schatjes <3 !

@Pearlie, klinkt als schijnzwanger inderdaad!

@Maartje, fijn dat het goed gaat met Pluis en Mario!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:05

Sterkte met het verlies van Flappie NoeskaMoos :(:)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:47

Maartje_M schreef:
pearlie is ze een nestje aan het maken? Misschien heeft het geluid daar iets mee te maken?

Ik ga het in ieder geval in de gaten houden!!
Durf alleen niet meer zo goed in die nachthokken te kijken met het rattenverhaal. Al geloof ik niet dat ze er nog zitten, ook geen rattenpoep meer gevonden, maar toch. Elk bultje stro is verdacht... :Y)

Hoop in ieder geval niet dat ze echt zwanger is... hoe schattig ik al die babynijntjes ook vindt... die zouden we echt niet kunnen houden....

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:48

NoeskaMoos schreef:

Wat sneu van Flappie. 10 jaar is inderdaad een mooie leeftijd, maar leuk is het nooit. Sterkte en hopelijk vind je gauw een nieuw maatje voor je andere konijn.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:49

Had iemand hier niet ook een konijn die slaapt alsof ie dr geweest is?
Ik schrok me lam vanmiddag, een van de rammen lag echt op z'n zij, pootjes gestrekt en oogje weggedraaid.... maar toen schrok ie van mij en huppelde vrolijk weg. Pff.....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo iets :+?
Stoffer is wereldkampioen doodliggen :')

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:23

Es_ther schreef:
[ [url=m/NdL5qP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ipVAH5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BC7QhM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5M50zZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1oFlWb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo iets :+?
Stoffer is wereldkampioen doodliggen :')

Haha nou ja dat dus :D
Zal proberen de volgende keer een foto te maken

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:55

Hahahaha ze kunnen je zo hard laten schrikken zo! :')

Met een van m'n rammetjes gaat 't niet goed... laat zich nooit zo aaien, maar nu bleef ie ineens zitten toen ik in z'n hokje bezig was.. dus geaaid, en hij is zooo mager!! :oo Zit eraan te denken om 'm voor vannacht maar ff binnen te zetten, het gaat net 1 graad vriezen waarschijnlijk en hij kan zichzelf nu onmogelijk warm houden... :(:) Hij eet wel, dus waarom hij zo mager is, is me ook een beetje een raadsel :? Verder ook niet anders.. behalve nu dan wel écht heel passief, maar dat issie altijd wel :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:14

Dat is altijd schrikken zeg! Succes en sterkte!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 22:12

Ah jeetje, sterkte :(:).

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:35

Ooh zieke bunnies... -O-
Hopelijk worden ze snel weer beter!

Haha die gekke stoffer _O- :+

Jeetje 10 jaar is echt een prachrige leeftijd! :oo en helemaal niet raar dat je zoekt naar een nieuw maatje! Hopelijk kan ze snel gekoppeld worden!

Oeh Pearlie, ben benieuwd! Hoor je echt je konijn schreeuwen of kan het toch een baby zijn?

Herous, ze zijn leuk!! <3

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:45

Ah beterschap ermee utopia!

Als het goed is tekent m'n vriend morgen het nieuwe huurcontract! :D
Hopelijk kunnen we een mooi plekje maken voor de buns, denk dat ze eerst een tijdje even binnen moeten, totdat we het buitenplekje geregeld hebben :))

edit: ik bedacht me trouwens dat ik nog een icepod nodig had voor de konijnen, ik zie dat je er ook een hoesje voor erover bij kunt kopen. Is dat nodig? Kunnen de konijnen zich anders 'verbranden' aan de kou van de pod?
Laatst bijgewerkt door laughterline op 08-01-21 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:47

Oprechte vraag hoor,LL, maar is dat in Afrika niet doodeng om konijnen buiten te houden? := Of heb je daar niet zoveel last van slangen en ander gespuis :=

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:51

Coconut schreef:
Oprechte vraag hoor,LL, maar is dat in Afrika niet doodeng om konijnen buiten te houden? := Of heb je daar niet zoveel last van slangen en ander gespuis :=

oliebol daar zeg je me wat. Ja, die zijn er zeker. Al is dat meer in de natuur er omheen, dan midden in een dorp. Maar het komt wel eens voor idd, dat moet ik dan wel echt even goed bekijken dat er geen 1 gaatje zit waar ze naar binnen kunnen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:56

Daar zou ik echt zó bang voor zijn := ,maar ik hou dan ook echt niet van dat gespuis.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:57

Aaahw hopelijk helpt een nieuw vriendje Noeksamoos.

LL dat hoesje is voor de warmte variant van de icepod. Je hebt ook een die je warm kan maken namelijk. Icepod kun je gewoon zo in je hok slingeren. Ook gefeliciteerd met jullie huisje! Toen hier de lockdown inging dacht ik nog aan je. Kun je nog wel terug?

Nog een tip voor iedereen met EC konijntjes. Hier helaas ook een huppelen met EC en sinds ik ben overgestapt op timothee hooi is hij een stuk stabieler. Wilde dit toch delen ipv enkel mee te blijven lezen. Hopelijk werkt het bij andere ook wanneer de ec niet stabiel wilt worden na de medicijnen. Wel houd ik met medicijnen aan wat hier ook al eens is geadviseerd de eerste 2 weken dubbele dosis en daarna nog minimaal 2 weken door.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:04

Ik ben er ook echt heel bang van, toen we nog met anderen samen woonden, 2 jaar terug, rende een 'vriend' (noem je niet echt meer een vriend daarna) me achterna met een slang in z'n handen. Ik nog 1000x stop roepen en nog ging hij door. Tot ik in een hoek stond en een dikke paniek aanval kreeg. Thanks hee. Sinds dien ben ik er echt bang voor en kreeg ik ook veel nachtmerries. Nu gaat het wel weer, heb ze op het werk bij de paarden daar in de zomer ook bijna dagelijks gezien. Maar ik heb nooit de cursus slangen weghalen gevolgd. M'n vriend kan het wel en is er niet bang voor, dus mocht er iets zijn kan ik die altijd roepen _O- Heb ze nog nooit in het dorp gezien of rondom het huis, maar ik weet wel dat het zeker voorkomt. Dus ja.. even goed bekijken dat er geen gaten zijn waar ze doorheen kunnen := :=

@Maylotje, dat was inderdaad heel erg spannend, toen ze alle vluchten stop zette van en naar ZA. Nu gaat het met de getallen daar heel slecht, want het is daar nu zomervakantie dus iedereen ging het land doorkruisen en namen het overal mee. Hopelijk zakken de cijfers daar, nu de zomervakantie bijna over is.. Ik vlieg over 2,5 week weer terug.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 23:09

Goeie tip!

Stoffer is na de medicatie weer helemaal stabiel gelukkig :).

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:54

Es_ther schreef:
Goeie tip!

Stoffer is na de medicatie weer helemaal stabiel gelukkig :).

Gelukkig maar! De onze bleef wat kwakkelen en sinds we helemaal over zijn van gemixt kruiden hooi naar timothee gaat het heel goed. Schijnt ook wat kager in suikers te zijn en dat is voor zijn vriendin ook fijn die word dik van de lucht. :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:00

Gefeliciteerd met je verjaardag, Maylotje!

Utopia; hoe is jouw rammetje de nacht doorgekomen?