gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:21

MoppieFilou: Als ze gaan vechten op het geurloze terrein en je ze uit elkaar haalt, zou ik voor een volgende koppelpoging inderdaad het verblijf weer helemaal schoonmaken. Door ze van elkaar te scheiden gaan ze elk weer hun eigen territorium creëren.

Aco: Hoe lang een koppeling duurt is, zoals door meerdere al aangegeven, echt afhankelijk van de konijnen. De eerste koppeling die ik deed was er een uit het boekje en die konijnen waren meteen onafscheidelijk. Nu heb ik voedsters samen zitten en dat heeft wel wat meer voeten in aarde gehad.

truus1970: Wat een leuke konijnen!

Rebecca: Wat jammer dat je afstand gaat doen van je koppel. Op dit moment heb ik helaas niet de plek om een koppel los van de andere konijnen te vestigen en nog een voedster toevoegen durf ik eerlijk gezegd niet aan, anders waren ze van harte welkom geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:48

Es_ther schreef:
Ah wat een schatjes!

Doe je ze weg [naam]? Waarom?

Frits zou al weg , vind 2 konijnen genoeg :) . Ook tikje besparen ,en Syb en Nynke zijn de jongsten ook niet meer .

En gun ze beide een heel goed thuis :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:37

Hier was er helaas wat onrust tussen mijn meiden, dus heb ik besloten mijn trio uit elkaar te halen. Tussen twee van de drie voedsters gaat het ontzettend goed en die zitten dus als vanouds weer als koppel samen.

Omdat (lang) alleen zitten voor mij geen optie is, ben ik meteen op zoek gegaan naar een leuke gecastreerde ram voor bij mijn andere voedster, en met succes! Inmiddels zit de nieuwe man samen met mijn voedster en dit gaat gelukkig super goed. Hieronder vast een fotootje uit het dierenasiel, als hij wat meer gewend is aan de nieuwe situatie ga ik wat mooiere foto’s van hem maken. :)
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:54

Wat een leukerd! <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:09

O mijn God, wat een lieverd!

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:39

Ooh wat een schattigaard!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:58

Het is ook echt een schatje! Op het moment dat ik de ren in stap komt hij al om even een aai te halen. <3 En mijn voedster is ook echt helemaal in de wolken, die wil het liefst de hele tijd knuffelen... Ze waren ook al samen uit één bakje aan het eten. <3
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:18

Super leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:26

Wat een leukerd!

Kwam net uit bed en deed de deur bij de konijnen open en werd getrakteerd op een binkie regen van Lana <3 . Zo blij mij weer te zien ,hoe chagy ze soms ook is zo schattig is ze ook wel

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:06

Rebecca: Ach, wat lief. Ik vind het altijd zo'n leuk gezicht als ze binkies maken, daar word je spontaan vrolijk van.

Voor de mensen die hun voedster gesteriliseerd hebben: mag ik vragen hoeveel jullie hiervoor betaald hebben en hoe groot jullie konijn is? Dit mag uiteraard ook via PB gestuurd worden. Het was nogal druk bij mijn dierenarts dus ik bel op een ander moment even terug voor de prijsindicatie, maar ik vind het toch wel fijn om alvast een beetje een idee te hebben wat het "gemiddelde" is.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:45

Herfstwind schreef:
Rebecca: Ach, wat lief. Ik vind het altijd zo'n leuk gezicht als ze binkies maken, daar word je spontaan vrolijk van.

Voor de mensen die hun voedster gesteriliseerd hebben: mag ik vragen hoeveel jullie hiervoor betaald hebben en hoe groot jullie konijn is? Dit mag uiteraard ook via PB gestuurd worden. Het was nogal druk bij mijn dierenarts dus ik bel op een ander moment even terug voor de prijsindicatie, maar ik vind het toch wel fijn om alvast een beetje een idee te hebben wat het "gemiddelde" is.

Bij mijn dierenarts lag de prijs volgens mij tussen de 100 en 120 euro per konijn. Ik kan het eventueel nog nazoeken. Dan moet ik dat even aan mijn ouders vragen. Ze wogen toen 1,7 kilo.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:04

Rond de 130 euro was ik kwijt voor een hangoordwerg :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:08

Bedankt voor het reageren beide! Voor mijn twee dwergen (1,7kg en 2,0kg) heb ik dan mooi een idee van wat het ongeveer kost bij andere dierenartsen. Mijn andere voedster is 3,5kg dus dat zal wel een wat duurder grapje worden ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:40

Heb (jammer genoeg :') ) nog geen sterilisatie moeten laten doen dus daar kan ik je niet mee helpen.

Morgen gaan we toch nog maar eens bij de DA langs om te kijken welke mogelijkheden we hebben ivm Lilly's snot :(:) .

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:11

MoppieFilou: Hopelijk heeft de dierenarts nog een optie voor haar snotneus, zou het geen allergie kunnen zijn? Ik meen me te herinneren dat het konijn van een stalgenoot allergisch was voor hooi en dan ook een snotneus kreeg. Misschien heb je dit al gevraagd/is het gecheckt, maar het schiet me ineens te binnen.

Gisteren ben ik met het hele spul naar de dierenarts geweest voor hun enting, wat een onderneming is dat met vier konijnen. :P Ik schrik ook altijd weer ontzettend als ik moet afrekenen na een enting, wat is dat toch belachelijk duur...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:44

Heb je goed MoppieFilou!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:05

Bij een allergie krijgen ze geen snot hoor, mogelijks wel wat doorzichtige uitvloei, maar geen snot.

Ik heb beide en het verschil is heel duidelijk te zien. :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:12

Gigixponys: Ah, dan heb ik dat destijds verkeerd begrepen denk ik. Fijn dat dat het dan in ieder geval niet zal zijn, lijkt me niet prettig een konijn met een hooi-allergie.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:20

.
Laatst bijgewerkt door MissFloorx op 07-05-20 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:24

In zoverre ik het kan zien zijn ze best lang

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:15

Herfstwind: Hoop ik ook! Bedankt voor het meedenken :) .
Met 4 konijnen is dat idd een heel gedoe :') .

Esther: :)

Gigixponys: Maar ze heeft eigenlijk ook niet echt witte uitvloei, het is eigenlijk echt doorzichtig. Dus mss toch maar even vermelden.

MissFloorx: Lijken me ook vrij lang idd ;) .

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:33

Tanden lijken idd te lang.

Moppie, ja dat kan wel hoor, bij die van mij wisselt het af tussen groenig en doorzichtig. Het gaat er meer om dat een konijn dat allergisch is geen snot kan hebben.. Daarnaast kan je ook kijken naar de locatie, bij het konijn dat chronisch snot heeft hangt het snot altijd in de neushoeken of boven aan het neusje. Zoals bij de jouwe dus. Bij mijn allergisch konijn daarentegen is de neus altijd proper en is het eerder dat haar bovenlippen wat vochtig kunnen zijn. Al komt dit meestal doordat ze zich overmatig likt, i.p.v. neusvloei, al kan het wel. Als zij niest, kwam er ook nooit iets uit. (maar dat is nu al even geleden, hihi)

Hier probeer ik ook altijd de inentingen in 1x te doen, is best een geregel he. :P

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:24

Bedankt voor de uitleg :) .

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:40

MissFloorx: De tanden lijken mij ook wat te lang, dat kan natuurlijk een goede verklaring zijn waarom je konijn minder eet.

Gigixponys: Het is inderdaad een hele onderneming en dan nog al die administratie in hun vaccinatieboekjes. :') Bedankt ook voor je uitleg wat betreft snotneus/allergie, erg interessant om te lezen en altijd handig om te weten. Ik zag op je profiel dat je diergeneeskunde studeert, wat gaaf!

MoppieFilou: Ben je nog naar de dierenarts geweest?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:38

Haha ja idd, vorige keer was mijn dierenarts bij 1 van de 4 het vergeten in te vullen. Ik was al in paniek haha.

En ja, ik heb momenteel nog examens. :(