Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:04

Sterkte Warboel!!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:16

Sterkte Warboel, ergens wel fijn dat je nu iets concreets hebt om mee te werken maar kan me voorstellen dat het niet zo voelt.

Curse ook al geen topdag, rustig aan!

Ik heb iedereen op Insta even bekeken en geliked. Ook hier flink moe. Zal ook wel het weer zijn i.c.m. hard werken. En nogal wat frustratie over mijn schouder :o Morgen weer dooorrr 8-)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:30

Warboel schreef:
Hier ook echt een beetje een rotdag, heb bijna 14 uur geslapen vannacht maar nog steeds een enorm blegh gevoel.
Beetje Harry Potter lezen op bed, meer zit er niet in vandaag. Ik heb afgelopen woensdag de uitslag van het autisme onderzoek gehad en die is dus positief teruggekomen, oftewel ik ben inderdaad autistisch. Klinkt als een simpele diagnose maar ik vind het toch wel lastig, want een heleboel klachten zijn daarop terug te voeren en je neemt dat toch de rest van je leven mee... dus was er toch wel een beetje van geschrokken en moet het even op me in laten werken. Krijg nu ook allemaal nieuwe behandelingen enzo wat natuurlijk positief is maar ook wel weer heel spannend. Daarnaast hou ik ook nog m’n EMDR behandeling (ivm depressies/trauma) Weet ook niet wat het gaat betekenen qua werk enzo, of ik weer terug ga naar m’n oude uren of minder... vind het maar lastig allemaal. Lig ‘s avonds ook veel te piekeren.

Net wel even een tijdje met Ot gewandeld, was te moe om een groot rondje te doen maar uiteindelijk toch nog wel een lekker stukje gedaan. Even een vergelijkingsfoto gemaakt nog.
Links vandaag, recht 12 juni.
[ [url=m/pLzcf6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry dus dat ik weinig op andere reageer, probeer het snel weer in te halen :*

Heel veel sterkte en heel veel succes! :* Als je gewoon even 'lekker wilt kletsen' stuur je maar een PB via wat dan ook! :knuffel:

Wat mij betreft hoeft ook niemand zich verplicht te voelen om een bijleespost te maken! Ik denk dat iedereen wel meeleest maar het gaat soms zó hard. Ook als je even niet meeleest en weer gezellig erbij komt. Who cares! :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:40

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:40

lshannah schreef:
Citaat:
Nicolai toevallig?

Loopt de pup los in zo'n situatie? De IG staat er ook bij als het goed is, zo even checken.

Onze IG is https://www.instagram.com/threedogsandcounting

Hmm doesn’t ring a bell. Leuk ik ga je volgen!

Ja, ze liep op dat moment los. Het loslopen oefenen we regelmatig. Soms rent ze ook enthousiast met een andere hond mee.

Ik zou sowieso beginnen met een tuig en een touw à 10/15 meter eraan hangen, gewoon een dun touw. Als jij dan het commando 'hier' oefent (jullie zeggen 'kom'?) dan kun je op het touw gaan staan en het commando ook daadwerkelijk correct oefenen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je zelf iets moet gaan doen waardoor je het commando niet correct kunt afsluiten.

'Hier' is ook daadwerkelijk komen, niet tot op een meter voor je of wat dan ook. Nee, 'hier' is komen tot binnen handbereik. Jij moet niet van je plaats hoeven stappen om te belonen. Dat vergt soms wat geduld en doorzettingsvermogen maar daardoor ontwikkel je wel een goede recall.

Voor het 'jagen' dus ook direct een goede, in een gebied waar je veel hardlopers, fietsers en dergelijke tegenkomt zou ik de pup nog niet loslaten, dat is duidelijk nog een stap te ver. Een lange riem (geen flexi(!!)) geeft ook voldoende mogelijkheden maar net niet genoeg ruimte om de grens te passeren. Jij kunt snel genoeg ingrijpen en het gedrag voor zijn. De meest makkelijk variant is netjes laten zitten en contact maken en houden. "Naast" & "Zit" zijn daarvoor wel de eerste stappen, bij ons is "naast" binnen een straal van 1,5 meter. Wij hebben natuurlijk vijf honden die allemaal "Naast" moeten, ik heb niet genoeg enkels om alle honden daadwerkelijk kort 'naast' te laten zitten.

Als de pup de 'zit' netjes doet kun je eventueel een commando gaan koppelen aan het negeren of aan het contact houden. Wij zeggen 'kijk eens', dat wilt zeggen dat 'iets' van ze moet, in de meeste gevallen wil ik even contact maken en in sommige gevallen dat contact houden.

Ik leer ze dat aan door een snoepje vast te houden voor mijn borst. Eerst 1 seconde (eenentwintig), click en belonen, dat maak ik vrij sneller langer tot zelf een halve minuut. 30 seconde intensief contact is normaal gesproken nooit meer nodig in de praktijk maar het is wel fijn als de hond het beheerst in situaties die zó moeilijk zijn dan contact met mij even de meest fijne en makkelijke oplossing is.

Daar kun je later ook een 'zit' en 'negeer' van maken. Bij het commando 'negeer' moeten ze van mij gewoon op hun plek blijven en even met zichzelf bezig zijn tot ze weer een 'go' krijgen. Ongeacht wat er voor hun afspeelt (al komt er een kudde olifanten langs) bij het commando 'negeer' moeten ze rustig en kalm blijven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 18:43

Sterkte Warboel. Opzich is een “label” ook wel fijn in deze. Want t geeft wel duidelijkheid.

Verder lees ik even mee. :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:27

Sterkte Warboel! Enerzijds fijn dat er een naam is voor je symptomen, anderzijds snap ik dat dat heftig en 'definitief' voelt. Even laten bezinken! :knuffel:

@kaus deel gerust meer foto's <3

Mijn schoonzusje heeft weer haar best gedaan op foto's <3

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:16

Nayomie schreef:
Dan gooi ik er nog een filmpje doorheen. O:) Had Dr aftermovie gemaakt van gisteren toen de fokker langs kwam met hun pup toen ik bij mijn ouders op bezoek was. Ze hadden zo veel plezier met zijn 3'en <3

*knip*

Ik had hem al op IG gezien, zo gezellig! Dat contact moet je ook zeker behouden, het is zo leuk! :j Ik heb ook nog met alle fokkers en een gedeelte van de nestgenoten contact. Het is tegenwoordig ook wel makkelijk met WA, IG & FB! <3

Edit: Ik had ergens de kwoot verkloot. :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:27

Doos :')

Thanks! Ja precies! We zijn dan ook altijd welkom om langs te komen Wij gaan dan ook zeker nog eens bij de fokker langs, die wonen aan het strand. <3 Verder houden we het op mailcontact met foto's etc want zelf zijn ze niet zo online haha. De kleinkinderen houden de instagram pagina van de fokker bij, dus gisteren vroeg de fokker: "ga je de video's ook online plaatsen? De kleinkinderen zouden dat hartstikke leuk vinden". Die hebben er ook veel mee, vonden het ook lastig toen de pups weg gingen. :(:)

Hoor van sommige mensen dat er nest app-groepen zijn, heb jij dat ook?
Skippy, prachtige foto <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:31

Skippy het is echt een mooie foto!

Nayomie wat een leuk filmpje. En leuk om zo contact te houden. Vind dat heel leuk als de fokker zo betrokken is bij de pups. Wij hebben met elkaar een facebook pagina. Is ook leuk!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:34

Nayomie schreef:
Doos :')

Thanks! Ja precies! We zijn dan ook altijd welkom om langs te komen Wij gaan dan ook zeker nog eens bij de fokker langs, die wonen aan het strand. <3 Verder houden we het op mailcontact met foto's etc want zelf zijn ze niet zo online haha. De kleinkinderen houden de instagram pagina van de fokker bij, dus gisteren vroeg de fokker: "ga je de video's ook online plaatsen? De kleinkinderen zouden dat hartstikke leuk vinden". Die hebben er ook veel mee, vonden het ook lastig toen de pups weg gingen. :(:)

Hoor van sommige mensen dat er nest app-groepen zijn, heb jij dat ook?
Skippy, prachtige foto <3

Awh! <3

20 September is de familiedag van de korthaar collie maar ik twijfel om niet te gaan ivm het hele Corona gebeuren. Ergens vind ik het niet verstandig om daar met zoveel 'vreemde' bij elkaar te komen. Die 1,5 meter wordt toch al snel 'vergeten'.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:37

Wat leuk dat jullie ook nog contact hebben Ymor! Vind dat altijd zo mooi en betrokken als dat zo kan. :j

Oof, dat is een lastige Kim. Maar ik denk als je aangeeft dat je niet komt om die reden, daar wel begrip voor is. In elk geval doen waar je zelf achter staat en wat je een goed gevoel geeft.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:40

Wij hebben toevallig ook op 20 september afgesproken. Dan worden ze 1 jaar en er komt ook een fotograaf voor een mooie groepsfoto ed.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:47

Wat tof dat jullie nog contact hebben met fokkers en nestgenoten! Dat is hier natuurlijk niet aan de orde ;) wel contact met mensen met honden van dezelfde opvang en andere pods en podmixen, maar dat is natuurlijk echt wel anders :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:49

Hier is een facebookpagina die een pup uit het nest hebben.

Mn schoonouders hebben een gemeenschappelijke Facebookpagina van alle eigenaren die een pup uit een van de nesten hebben

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:54

x_Jeanine_x schreef:

Mn schoonouders hebben een gemeenschappelijke Facebookpagina van alle eigenaren die een pup uit een van de nesten hebben

Heeft de fokker van Dana ook, dat is een besloten pagina van de kennel waar iedereen vanalles op kan delen. Erg leuk! Want je ziet ook honden uit die kennel van de 'oude generatie', die dus nu al ruim 12 of ouder zijn.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:01

Wij hebben ook een besloten facebookgroep. Ook met de oudere generatie. Is echt superleuk! Met een nest van vorig jaar hebben ze vandaag een reünie wandeling gedaan. Hoop dat wij dat ook krijgen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:02

Oeh ja, wij gaan inderdaad ook nog een terugkom dag doen. Super leuk!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:04

Super leuk om te lezen dat zoveel mensen dat hebben. En inderdaad met een hond uit het buitenland is het wat lastiger.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:15

KimD schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Heeft de fokker van Dana ook, dat is een besloten pagina van de kennel waar iedereen vanalles op kan delen. Erg leuk! Want je ziet ook honden uit die kennel van de 'oude generatie', die dus nu al ruim 12 of ouder zijn.

Jups hier indd ook beide pagina's besloten.
De hond waar ze mee begonnen zijn is 14 geworden en hebben ze vorig jaar moeten laten inslapen.
Mooi ook om de nakomelingen te zien.

Ik dacht dat het voor Yoshi allemaal hetzelfde waren met lang haar. Maar met wandelen vrijdag bleek maar weer dat ze toch bij de groep blijft.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:05

Wij hebben ook een whatsapp groep van t nest. Alleen 2 van de 6 zijn naar echte 'ranches' gegaan dus die mensen hoor je vaak toch wat minder omdat ze daar gewoon echt als werkhond wonen.

2 zijn er bij de fokker gebleven en dan nog 1 bij een vrouw in DE die dierenarts is en dan Mezzy.

Wij plaatsen dus vaak ook het meest :o

Oh wat balen Warboel, maar ook wel fijn dat je weet wat er is.

Zit er een verschil in autisme voor meiden/vrouwen dan jongens/mannen? Ik ken alleen mannen met autisme, puur interesse..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 09:11

Hier van t nest van chick een groep op fb maar daar word eigenlijk niks in gepost. En dan een groep van de pups van Boellie en daar word regelmatig in gepost.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:41

ik denk ook dat naarmate ze ouder worden het afneemt. Ervaren jullie dat zo? Eerste jaar heb je veel leuke dingen die je kunt melden maar dat wordt na verloop van tijd toch minder.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:23

Wij hebben ook een WA groep en een FB groep. In de WA groep plaatsen we nog steeds wel dingetjes. Niet meer zoveel als in het begin, maar wel over trainingen, wedstrijdjes, shows etc. Dat was dit jaar ook wel minder natuurlijk, maar komt nu weer langzaam op gang. De FB groep ook af en toe, mn van de fokker uit. Die is ook van alle nesten samen, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat ook altijd vergeet daar iets mee te doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:26

Ik heb met beide zussen van Aelynn regelmatig price contact. Met 1 meisje wat meer, met de meneer wat minder, want beide zijn Hongaren en meneer zijn Engels is niet zo goed :+
Van Lily hebben we een groep op messenger waar regelmatig in gepost wordt :D