Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 13:14

Ze lijkt al zo af! Zo volwassen. Fijn dat het weer goed gaat met Spip

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:03

Wow wat is Lilith een dame al!

Iris vindt dat ze nog steeds in het mandje past en is een heerlijk knuffelbeest. Ik ben nog steeds helemaal verliefd op haar <3
Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 19:06

kleine mandjes liggen altijd het lekkerste natuurlijk haha!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:08

ouh wou dat naya ook zo rustig bij mij kon liggen :P
Ze mocht de eerste maanden niet in de zetel , nu wel dankzij mijn vriend :roll: Maar ze is dan altijd veel te wild, willen spelen, bijten etc of ze gaat echt recht op je gezicht liggen of ze stopt niet met je volledig af te lekken.. dus ik smijt er haar weer rap uit :+

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:11

xLaraaj schreef:
ouh wou dat naya ook zo rustig bij mij kon liggen :P
Ze mocht de eerste maanden niet in de zetel , nu wel dankzij mijn vriend :roll: Maar ze is dan altijd veel te wild, willen spelen, bijten etc of ze gaat echt recht op je gezicht liggen of ze stopt niet met je volledig af te lekken.. dus ik smijt er haar weer rap uit :+

Iris mag niet op de bank, tenzij op uitdrukkelijke uitnodiging op schoot (oftewel op commando). Als ze dan niet meteen gaat liggen mag ze ook meteen weer wieberen en dat weet ze Donders goed. Dus ze springt en gaat meteen plat :')

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:58

Hier ligt alles lang uit op de bank haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 18:09

Hier ook. Maar we hebben thuis wel banken/stoelen waar ze niet op mogen en 1 bank voor de honden waar we zelf ook gewoon opzitten natuurlijk.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:18

Wat zijn alle pups ineens groot :wow:

Eve is intussen ook ietsje gegroeid, 11 kilo schoon aan de haak
Afbeelding

Hier mag ze gewoon op bed en bij mijn ouders ook op de bank, echter doet ze dit niet heel vaak alleen als ze écht moe is en wilt slapen. 's nachts gaat ze in haar ren omdat ik niet wilt dat ze 400x per nacht bed op en af springt ivm poten en rug.

Ik heb weer een voer dilemma :+ ze doet het onwijs goed op haar brokken (op 4x daags kakken na), echter eet ze met lange tanden het op... dit moment geperste brokken van prins pro energy graanvrij.
Ik geef haar af en toe ook de vlees versie van hetzelfde, deze eet ze wel met smaak.
Nu ze de leeftijd heeft bereikt dat ze niet zoveel vlees meer hoeft per dag ben ik toch wel aan het kijken om over te gaan op kvv...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 22:23

TheJokerr schreef:
Wat zijn alle pups ineens groot :wow:

Eve is intussen ook ietsje gegroeid, 11 kilo schoon aan de haak
[ [url=m/KQ9wjh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier mag ze gewoon op bed en bij mijn ouders ook op de bank, echter doet ze dit niet heel vaak alleen als ze écht moe is en wilt slapen. 's nachts gaat ze in haar ren omdat ik niet wilt dat ze 400x per nacht bed op en af springt ivm poten en rug.

Ik heb weer een voer dilemma :+ ze doet het onwijs goed op haar brokken (op 4x daags kakken na), echter eet ze met lange tanden het op... dit moment geperste brokken van prins pro energy graanvrij.
Ik geef haar af en toe ook de vlees versie van hetzelfde, deze eet ze wel met smaak.
Nu ze de leeftijd heeft bereikt dat ze niet zoveel vlees meer hoeft per dag ben ik toch wel aan het kijken om over te gaan op kvv...

Knappe eve!
Over het voer, one way to find out. Wat in theorie goed voer is of goed kan zijn hoeft niet zo uit te pakken en andersom.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:42

kiwiwitje schreef:
Knappe eve!
Over het voer, one way to find out. Wat in theorie goed voer is of goed kan zijn hoeft niet zo uit te pakken en andersom.

Dat is natuurlijk ook wel weer zo, gelukkig is de zak nog dicht van prins. Morgen maar even bij vriendin omwisselen voor vleesjes en de laatste brokjes moet ze maar opmaken :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 23:27

TheJokerr schreef:
kiwiwitje schreef:
Knappe eve!

Dat is natuurlijk ook wel weer zo, gelukkig is de zak nog dicht van prins. Morgen maar even bij vriendin omwisselen voor vleesjes en de laatste brokjes moet ze maar opmaken :+

Ik ben met Boellie ruim 1 jaar bezig geweest om voer te vinden wat hij graag wilde eten. Hij heeft uit “nood” heel lang gewoon maar gegeten wat er in ging. Dus van alles over zn brokjes om t eetbaar te maken en heel lang gerommeld met wat goede kvv was voor een pup en wat goed voer was. Uiteindelijk wolf of wilderness geprobeerd, kivo kvv en dat ging goed. Uiteindelijk voedingsadvies aangevraagd omdat ik hoop een nestje te mogen fokken en omdat ik zeker wilde zijn dat ik t goed doe. En gelukkig is dat zo. Mijn honden(en katten) doen het goed op dit voer en eten het graag. Maar wat hier werkt hoeft bij jou, helaas, niet te werken.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:03

Idd, wat voor de 1 goed voer is, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Bovendien verschillen de smaken ook per hond. Roetsj is een makkelijke eter, eet bijna alles wat eetbaar is ;)
Even een vraagje aan jullie, hoe lang vinden jullie dat een teef nog aantrekkelijk mag blijven na haar loopsheid?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:08

fannetje schreef:
Idd, wat voor de 1 goed voer is, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Bovendien verschillen de smaken ook per hond. Roetsj is een makkelijke eter, eet bijna alles wat eetbaar is ;)
Even een vraagje aan jullie, hoe lang vinden jullie dat een teef nog aantrekkelijk mag blijven na haar loopsheid?

Iris is nu al niet meer aantrekkelijk (1,5 week na de laatste druppels) maar de hond van mijn ouders werd een maand later nog wel achterna gezeten... Dus het verschilt in mijn ervaring nogal!

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:23

Zhena is vandaag loops geworden :7

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 11:38

Ahh kleine meisjes worden groooot!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:39

Hoe is het met jouw meisje Kim? Wanneer mag zij voor echo?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 11:43

komende vrijdag :D :D verder gaat het heel goed met haar :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:58

Spannend!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 12:25

Heel spannend!
Nu was ze met het insemineren natuurlijk leeg. Maar toen zagen we wel heel veel veranderingen. Nu zien we hele andere dingen. Dus ik vind het heel spannend.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Net op de hei geweest, wat is het toch mooi zo met dat zonnetje al al die bevroren rijp.
Roetsj heeft ook voor het eerst op water gelopen ;) Nou ja bevroren water dan :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 17:08

Die van mij glijden al uit op een bevroren plas op de grond _O-
Ik vind dat er ook altijd zo mooi uitzien als je al dat bevroren gras en blad ziet

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:20

Vind ik ook Kim, ik heb ook nog een foto vanaf mijn paard in het bos bij stal, daar is het nu zo mooi!
Afbeelding
En nog eentje van Roetsj op de hei, dan zie je echt het verschil wat zon kan doen.
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:24

Oh wat mooi <3 Hier alleen gespeeld op het veld. Fietspad is spekglad.

Vandaag met Dexter gefrisbeed op het veld en dat ging goed *\o/* Misschien dus toch maar de lessen meepakken begin maart :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 18:12

fannetje schreef:
Vind ik ook Kim, ik heb ook nog een foto vanaf mijn paard in het bos bij stal, daar is het nu zo mooi!
[ [url=m/RHL7S3.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog eentje van Roetsj op de hei, dan zie je echt het verschil wat zon kan doen.
[ [url=m/2xmpe2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo mooi is dat <3

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 02:00

Mooie plaatjes fannetje!

Met Iris zijn we gister naar de IJssel geweest bij laagstaande zon, prachtig uitzicht ook.

Afbeelding

Afbeelding

En tsja.. stilzitten is ook voor Iris moeilijk...

Afbeelding