Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:18

leuk kaus! benieuwd hoe het gaat bij de schaapjes! En ach, trainen voro plezier is toch veel leuker? :D :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:00

Mijn oudjes eten meestal happy dog, de kleine brokjes. Daar doen ze het prima op en dan vind ik het wel best :+ Olly krijgt alleen KVV met wat dingen erbij.. 1 van mijn andere honden krijgt uitslag als ze teveel vlees eet, dus vandaar dat die 2 brokken krijgen ipv KVV. Staat er gewoon de hele dag, dus ze eten wanneer ze zin hebben.

Olly blijft tot 22 december weg, oops haha. hij zou volgende week terugkomen voor 2,5 week en dan weer gaan, maar hij heeft het daar prima naar zijn zin, dus blijft die lekker.
Het jonge zusje van de handler, 10 jaar oud, kan hem dan ook mooi meenemen naar haar training. Die gaat in december 2 shows junior handling met hem doen. Ze wil hem ook gebruiken voor de finale volgend jaar haha, is helemaal verliefd op hem. Wat een stilte dan nog zo lang zeg haha, met 2 omatjes. :D Gelukkig krijg ik heel veel foto´s en videos van hem. <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:28

Ik kan me goed voorstellen dat het opeens stil is dan @Ianthe!

Als Arya in de toekomst wel brok met graan zou eten waar het heel goed op gaat, blijf ik daar ook bij. Ik vind het belangrijker als zij het gewoon goed doet op voer. Zo zwaar weegt voor mij het graan/geen graan ook niet (maar als ze het goed doet op graan vrij blijf ik daar wel bij) Als ze brok zou eten waar het wel in zit en ze het daar gewoon heel goed op doet, zou ik dat ook geven. Nu gewoon voor graan vrij gegaan omdat ik de optie had om iets nieuws te proberen en de samenstelling van WoW goed vond uitzien. Haar poep is wel vrij zacht, maar ik weet niet of het voer hier de oorzaak van is ofniet, want ze eet nog weleens wat op straat dus lastig om voer uit te sluiten. Ze eet het wel goed en qua gewicht blijft ze ook goed gaan. Met momenten kan ze even iets mager zijn, maar ze heeft ook d'r groei spurt momenten natuurlijk dus dat schommelt gewoon elke week wel (en puntje bij paaltje heb ik haar ook liever dan af en toe wat mager als dat ze wat teveel vetjes heeft zeg maar hihi, zeker als herder in de groei zijnde). Ze eet goed en heeft genoeg energie dus ik blijf voorlopig gewoon bij wat ik geef. Voor de rest vind ik dat iedereen gewoon zelf moet doen wat ze denken dat goed is - ieder baasje kent zijn/haar hond(en) immers het beste en ziet wat werkt en wat niet.

Foto spam moment van de dag;
Vanmorgen een rondje met stromende regen. Net een rondje met een beetje zon. Hallo Herfst haha.

Afbeelding
Afbeelding

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:32

Welkom arabella2000 !
Ook een zuidlimburger zo te lezen *\o/*

Jeejtje wat een vreselijk ervaring cursebreaker maar geniet altijd van je foto’s op de heide. Kom binnenkort ook maar weer eens richting de heide daar met Snoopy en Candy

xDenies haha heel uitpak feest zo te zien en prachtig hoe ze bij het raam liggen <3

Simoonzel succes met het maken van de snuffelmat !

Van harte gefeliciteerd anna Y)(^)

Alvast heel veel plezier zondag Kaus ! Lijkt me gaaf om eens te zien van dichtbij

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:40

@biggirl,
Ja, ik probeer het ook zo snel mogelijk weer achter me te laten nu haha. Werd vanmorgen alweer herkend door iemand wat bij de ingang woont waar ik altijd in loop nu. Ze hadden Arya idd gezien bij de auto waar ze tegenop aan't springen was alsof ze mij aan't zoeken was in de auto *nee druif, ik stond in de heide bijna te janken van paniek!* en toen had iemand anders haar al gepakt voor zij naar buiten zijn gegaan om het te doen. En toen zei hij voor de grap 'ja, volgende keer nemen we haar wel mee naar binnen hier. we weten nu dat ze bij jou hoort'. Ehh ik hoop niet op een herhaling heb ik maar gezegd maar toch bedankt haha. Maar wel echt superfijn hoe de mensen die hier vast lopen en wonen in de buurt zo begaan zijn met iedereen en helpen waar kan.

Als je binnenkort een keer hier bent, laat maar wat weten als je zin hebt om kennis te maken. Dan loop ik een klein stukje mee - zit nu op 20minuutjes met d'r - als het geen te intensief lopend stuk is xD Kan ik Snoopy en Candy ook eens zien irl en kunnen we misschien eens kijken hoe die honden van ons reageren op elkaar xD

De Zuid-Limburgers zijn goed voorzien hier in het topic zeg! Echt leuk!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 16:43

Haha nou als hij het daar naar zn zin heeft is dat ook goed toch Ianthe? :D en leuk dat ie toch nog met die “kleine” mee kan

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:32

Cursebreaker jaa ik zal je tegen die tijd een berichtje sturen lijkt me echt gezellig :D

Keek toenet naar buiten en dacht ahh mooi weer om snel naar het park te wandelen voor het donker is. Eenmaal in het park aangekomen flinke stort bui. Maar Snoopy en Candy hebben genoten en flink geravot in de modder met andere hondjes die ook in de stort bui liepen :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:42

Ylvi is al de hele dag een piepmuis. Word er nu echt kriebelig van. Ze is gewoon Lekker uit geweest er is niks anders. Telkens voor de deur naar de tuin zitten piepen en dan na 5min weer naar binnen willen en dat 100x ofzo. Zoek het uit zeg :X mn geduld is beetje op inmiddels:+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:18

Cursebreaker en biggirl mooie foto's!

hier echt vreselijk weer. We waren lekker in de tuin bezig (nouja ik dan). Guinness was beetje aan het rennen en ik onkruid tussen de tegels weghalen en ineens mega regenbui! snel naar binnen gesneld maar het is niet meeer droog geweest sindsdien. Dus net in de regen naar de ponys geweest en nu eerst maar even lekker binnen.

morgen komt de nieuwe zak brokken, 12 kilo zak dus we kunnen even vooruit :D houd in een schrift bij of er nog verschil zit in de smaken of hij ze graag eet of het hem niet veel uitmaakt. Hebben nu eerst zak lam besteld. Echt blij dat er zoveel smaken zijn :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:00

KVV zou me op zich niet tegenstaan maar ik heb er echt geen ruimte voor (1 laatje in de vriezer) en ik moet hondje meerdere keren per week op werk eten geven, ook niet heel praktisch.
Ik ben momenteel aan het overmengen op Hill's maar hij laat nu heel veel winden. Ik hoop dat dat voorbij trekt en anders moet ik toch maar weer over op iets anders. Hij deed het super op RC GI Junior maar ik wil niet levenslang op een dierenartsvoeding :+
Ik ben zelf helemaal niet bezig met graanvrij, ik ben er ook wat huiverig voor omdat er in de VS veel gevallen van taurine insufficiente met als gevolg hartfalen voorkomen, ik weet niet hoe dit in Europa gereguleerd wordt nl. En voor nu zie ik er zelf ook de meerwaarde niet van in. Ik zou misschien eerder vlees gaan proberen dan specifiek graanvrije brok.

Mijn Bark King pakketje is bezorgd! Super fijn, allemaal harde grote dingen voor lang knaagplezier. De poezen vonden het machtig interessant. :')

Afbeelding

Ik geef nooit echt bot maar nu wel een schouderblad besteld, eens kijken wat hij daarvan vindt. Niet te veel tegelijk natuurlijk anders moet ik hem straks ontpoepen. :+

Edit: vergeten te zeggen, het cadeautje erbij vond ik ook super schattig! <3

Dubbele edit, sorry hele chaotische drukke werkdag dus ik vergeet van alles hihi: We wonen wel lekker ver uit elkaar Anna! 2 uur rijden haha. Ik kom er eigenlijk ook nooit in de buurt, hoewel ik wel familie heb in Drachten. Mocht het ooit zo zijn dat ik langs ga dan kan ik je nog wel een berichtje sturen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:12

Kvv kan idd onhandig zijn.
Dagjes weg of vakantie geeft gedoe.
En een flinke vriesla is wel nodig :j

Ik vind vooral brok ontlasting zo supervies :') brrr het stinkt zo en dat papperige :+

De kat krijgt nu ook kvv en de bak stinkt helemaal niet meer. Zaligheid.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:13

Haha Popo blijen de poezen ook. Ga ook voor we op vakantie gaan daar bestellen. Heeft Senna ook wat lekkers als Senna ff in huisje moet blijven.

Wat een leuke foto's weer van Cursebeaker en Biggirl.

Suze niet fijn het binnen en dab weer binnen willen.

Kom een paar x per jaar met Senna in zuid Limburg. December weer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 19:15

Graag gedaan simone! **\O/**

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:16

Mijn pakketje is ook aangekomen maar moet nog werken tot 7uur dus ga straks kijken.

De voedingsdeskundige die ik sprak gaf aan dat er nog geen wetenschappelijk bewijs is voor taurine insufficiente met hartfalen als vervolg maar dat het wel opvallend was en dat er onderzoek naar gedaan zou worden.

Somoonzel, rc gastrointestinal is online ook verkrijgbaar he.. scheelt vaak een hoop in prijs.

Suze, hoe pud is ze nu? Elin heeft dat als ze loops moet worden..

Lanthe, lijkt me toch pittig om hem zolang te moeten missen. Misschien zien we elkaar op de winner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:18

Oh ... 7 maanden nu. Dat zou wel vroeg zijn of niet? Nysse was 13 maanden bij de eerste keer.

Maar dat rusteloze... idd. Zou goed kunnen.
Ik hou het in de gaten!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:48

Simoonzel haha die katten :D
Ja 2 uur is inderdaad een beetje ver... maar als je in de buurt bent ben je welkom hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 21:05

Djes was ook 7 maand toen ze voor t eerst loops werd :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 21:18

suze_ schreef:
Oh ... 7 maanden nu. Dat zou wel vroeg zijn of niet? Nysse was 13 maanden bij de eerste keer.

Maar dat rusteloze... idd. Zou goed kunnen.
Ik hou het in de gaten!

Maand of 9 is gemiddeld maar de een is vroeger en de ander juist later.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 21:22

kiwiwitje schreef:

Kiwitje mag ik je een pb sturen met vragen over een bestelling voor Senna. :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 21:39

punjab schreef:
kiwiwitje schreef:

Kiwitje mag ik je een pb sturen met vragen over een bestelling voor Senna. :o

Tuurlijk! :D

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 21:54

@kaus: leuk, weer naar de schaapjes :D. Ook zonder talent is trainen en lol hebben leuk, ik vind het soms juist leuker om iets met ze te doen waar ze minder talent voor hebben. Heb ik niet zo'n drive en ben ik lekker chill met de honden bezig :+. Zo heb ik een tijdje mini-frisbee gedaan met Zig, hem leren vangen en alles. 0 talent wel een hoop lol :').

@ianthe: zo lang zou ik ze nooit kunnen missen!

@suze: vervelend.... AJ heeft dat wel eens als er te veel loopse te en in de buurt zijn.

@siemoon: wat leuk, dat pakket! Ik word altijd blij van zo'n hoop snacks en het is niet eens voor mij :+

Agility ging met beide flut vandaag, Zig was langzaam en z'n zelfvertrouwen weer kwijt (resultaat vd wedstrijd?) en AJ had veel te veel zelfvertrouwen waardoor hij veel te hard de tunnel in vloog en op z'n snufferd ging. Vervolgens knalt hij even later super lomp de kattenloop op, stapt finaal mis en valt er halverwege af := . Soms... >;) . Niks aan de hand verder en hij is er ook niet bang van, maar hij loopt wel voorzichtiger nu _O- .

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:15

Mjah trainen met een hond zonder talent maar die wel wil is wel leuk. Maar Dexter heeft zo'n ijzersterke focus (not :x ) dat ik de helft van de les bezig ben zijn aandacht op mij te krijgen. Nu gaat dat met de tijd wel beter omdat hij door krijgt wat de bedoeling is. Met bikejoring en schapen heb ik dat probleem totaal niet.

Ik doe gelukkig niet mee met de loopse teven praat :=

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:21

Hier ook geen loopse teven gelukkig :P

Wel een heerlijke slaper
Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:42

Ik krijg al personeelskorting dus online is alsnog duurder :=
Het is meer dat ik geen streng dieet wil voeren omdat ik stiekem ook bang ben dat hij dan nooit meer op een minder licht verteerbare voeding kan. Als de gasbommen doorzetten kan ik evt. nog proberen om tijdelijk probiotica bij te geven of zo :=
En wil het echt niet dan heb ik in ieder geval alles geprobeerd hahaha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 23:00

Ik voer ze hier sinds kort veendrenkstof(pasta geen poeder) en ben daar toch wel heel tevreden over.
Minder verharen, ontlasting net wat beter en daar had ik al niks te klagen over. Vachten ineens veel intenser zwart maar vooral chick had nogal eens stinkscheten en die zijn over. Ook is dat irritante obsessieve voor voer over.