Geen idee, ze zat in elkaar gedoken en wilde niet eten, buikje was wel gewoon normaal dus geen gas. DA ben ik niet geweest, DA van wacht heeft weinig verstand van konijnen dus heb zelf medicatie gegeven voor darmstimulatie en pijnstilling (dat wat een DA ook zou geven)
Nou m’n vriend had ze zo in de reistas Uiteinde van de tunnel in de tas gedaan en de konijnen gaan altijd de tunnel in dus hadden toen weinig keus meer
Ze zitten weer op hun oude plekje! En we hebben als T goed een nieuw huurhuis gevonden we waren er als aller eerste bij (er is hier letterlijk niks te vinden, en te veel mensen zijn op zoek) en dit is het tuintje, goed afgesloten dus binnenkort kunnen ze ook buiten rondlopen!
Moeten alleen even kijken waar we de konijnen gaan houden. We denken buiten onder een overkapping waar een leuk trappetje staat. Ik ben er zelf niet geweest want ben ik nl, maar als het goed is Is het ook uit de wind. In de winter hebben we veel stormen dus uit de wind en regen vind ik wel belangrijk. Alleen dan wil ik wel iets hogers maken oid zodat er ook geen (roof)dieren bij kunnen. Als het goed is gaan we 1 feb er in!
Thanks! wacht nog even op het contract voor dat we het echt gaan vieren maar heel fijn, niet meer elk jaar er voor een paar weken uit! Bleek dat dit jaar de vakantie huurders niet eens geweest waren, hadden Corona dus kwamen niet. Voor niks helemaal verhuisd
Dit is het hoekje wat onder een overkapping staat, waar we misschien iets kunnen maken. Al heb ik ze eigenlijk liever gewoon binnen. Zomers zijn er heel warm en winters hebben gewoon veel storm met regen/wind/orkaankracht
Maar ik gok dat ik m’n vriend niet zo ver krijg om ze in de woonkamer te hebben. Zeker als we straks ook een hond adopteren.
Ohh dat ziet er wel heel tof uit LL!! Fijn dat jullie hopelijk een plekje hebben gevonden, waar je inderdaad niet meer uit hoeft!
_Tarzan
Geplaatst: 06-01-21 14:34
Wauw mooie plek, superfijn LL!
Maartje_M
Geplaatst: 06-01-21 15:27
Gefeliciteerd LL! Rest even niet bijgelezen, sowwy
Wij hebben namelijk een hele spannende dag gehad gister... sorry, wordt een heel verhaal maar moet het even van me af schrijven Gister ochtend ging ik Mario en Pluisje eten geven, en toen lag Pluis op z'n zij in het hok. Hij was helemaal slap, maar gelukkig bewoog hij zijn oogjes nog en wist ik dus dat hij nog leefde. Doordat ik hem voorzichtig oppakte werd hij wat actiever, maar hij kon zijn achterbeentjes niet bewegen en dus ook niet lopen. Toen ik hem voor het eten zette, wilde hij wel knabbelen, maar het zag er echt niet goed uit. Spoed gebeld, kon ik pas half 10 terecht maar goed, Mario mee als mentale support en op naar de DA. Ze had al snel het vermoeden dat het E. cuniculi was dus medicijnen mee en weer naar huis. Maar hij werd steeds slechter, bleef maar plat op z'n zij liggen.... We hadden een warm hoekje gemaakt voor hem, met een kruikje waar hij tegenaan lag, handdoekjes onder en op hem (die Mario steeds vakkundig weghaalde ) en hooi voor z'n snufferd, maar er zat maar weinig leven in. In de middag de dierenarts weer gebeld voor overleg en dwangvoeding opgehaald. Dus gister middag en avond eigenlijk de hele tijd bezig geweest er kleine beetjes voer in te krijgen. 's avonds voor we gingen slapen keek hij alweer een stuk alerter. Hij was zich ook weer aan het wassen (dwangvoederen vond ie niet zo tof ) en hij knabbelde ook weer aan zijn hooi. Dus hem lekker in zijn warme hoekje gelegd bij het water. 's nachts ben ik nog een keer gaan kijken, lag ie weer voor pampus en heb ik hem weer gevoerd. Ik heb hem nog streng toegesproken dat hij het maar uit zijn hoofd moest laten om 's ochtends dood in zijn hokje te liggen, want dat kunnen zijn kleine baasjes helemaal niet aan. Vanmorgen kwam ik beneden... Pluis weg Was hij uit zijn warme hoekje dus zelf naar een ander plekje gehupst voer uit het spuitje wilde hij echt niet. Hij zette zich af met zijn achterpootjes, iets wat hij vannacht dus echt nog niet kon. Wel nog wat water gegeven, werd hij ook niet blij van, en weer terug gezet. We zien hem eigenlijk alleen maar meer opknappen. Hij loopt weer normaal, zat zelfs alweer boven in het hok, eet en drinkt weer zelf. Ik had hem gister echt opgegeven, zo bizar hoe snel dit gaat! Maar ben vooral heel blij dat hij er doorheen lijkt te komen. Onze jongens zijn logeren en komen morgen weer thuis, ik ben heel blij dat ze hem zo niet hoefden te zien en dat we nu alleen maar hoeven te vertellen dat hij ziek is en dat ze dus extra voorzichtig met hem moeten zijn
Ja ben echt blij dat we meteen gebeld hebben, anders was hij er niet meer geweest hoor...
We hebben Panacur meegekregen, voor beide. Dierenarts heeft nog online gezocht of Mario dan ook preventief moest of niet, want dat wist ze eigenlijk niet maar bleek weel aangeraden te worden, dus hij krijgt ook maar dan een kortere periode.
Ik zag op internet ook verschillende dingen langskomen, maar dit werkt en daar gaat het om Ik ben wel nog steeds bang dat ie een terugval krijgt, dus we houden hem nog nauwlettend in de gaten. Mijn man zit deze middag naast het hok te werken en ik krijg steeds appjes dat ie nog rond springt hahaha
Fijn dat Fluff een nieuw huisje en vriendje heeft!
laughterline
Geplaatst: 06-01-21 23:00
Bedankt allemaal!
Jeetje zeg wat schrikken!! Wat goed dat je zo snel gehandeld hebt en fijn dat het beter lijkt te gaan.
Fijn voor fluff!
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-21 23:03
Stoffer en Blik gooien continu met hun waterbak, waardoor Stoffer geen water heeft en het hele hok nat is. Dus ik heb een nieuwe waterbak gekocht. Als ze met deze gaan gooien dan koop ik echt een baksteen met een gat er in