Gigixponys: Als hij vanuit het hok op een gladde ondergrond terecht komt kan het natuurlijk heel goed dat hij gaat glijden en dit spannend vindt. Je zou inderdaad een deken of anti-slip-matje neer kunnen leggen om te kijken of het glijden het “probleem” is. Aan de andere kant denk ik dat het ook een kwestie van wennen is, als hij echt uit z’n hok wil dan zal hij dat vast wel doen. Hier heeft het ook wel even geduurd voordat één van mijn konijnen doorhad hoe het trappetje naar het nachthok werkte, maar met wat geduld vinden ze zelf vaak hun weg wel. Ik zou er even een kleedje voor leggen om te kijken of dat wat oplost en verder gewoon even afwachten - en niet teveel pushen door hem eruit te halen.
_Tarzan: Ik heb (gelukkig) geen ervaring met sore socks. Als ik zo lees wat het is zou je misschien kunnen kijken of sudocreme zou kunnen helpen, maar ik weet niet in hoeverre dit veilig te gebruiken is bij konijnen. Wat betreft de ren heb ik ook niet direct tips, maar ik zag dat iemand anders in het topic je al wat op weg geholpen had.
MoppieFilou: Ik heb geen langharige konijnen, dus ook geen last van klitten, maar als ik jou was zou ik de grote klitten er af en toe uit knippen zodat ze daar geen last/pijn van heeft. Verder zou ik toch zo min mogelijk wegknippen omdat ze nu natuurlijk wel in een periode zitten waarin ze hun wintervacht nodig hebben. Is er geen ervaren persoon in de buurt die je op weg kan helpen met de vachtverzorging? Het lijkt me ook zo zonde als je er telkens de schaar in moet zetten en ik kan me ook niet voorstellen dat elke Teddy-eigenaar dit moet doen.
Barbaras: Welkom! Wat leuk zo’n grote groep konijnen.