tsja je moet er altijd een lastige bij hebben. Bij mij is de zijdehoender Momzilla (lang verhaal maar in het kort: ze was een slechte moeder waardoor met 5 weken alle kuikens onder de bruine zijdehoender zaten die had er dus opeens 15 en dat paste eigenlijk niet maargoed). Die loopt dus meestal apart, al hebben we nu nog een buitenbeetje en dat is Moortje de zwarte bejaarde Brahma hen die gedumpt was in het bos en nu bij mij oud mag worden. Heb nu wel een probleempje. Heb dus 4 hanen en dat gaat prima op 34 hennen. Soms een beetje ruzie, maar niet ernstig. Alleen 2 van de 4 slapen NIET in het nachthok maar bovenin de boom op 4 meter waar ik ze dus niet uit kan vissen om binnen te doen. zucht. Resultaat: 2 heren die lekker op tijd de buurt op stelten zetten. De andere hoor je niet omdat ik op zich ver genoeg zit en in het nachthok hoor je ze gewoon zachtjes. Dus vrees met grote vrezen dat 2 heren op wintersport moeten.
ach ja. ik laat ze maar.
Voor mij wel een reden om niet aan oude industrie kippen te beginnen ze zijn gewoon niet gemaakt om langer te leven dan dat ze in de industrie doen, zo jammer. Ik denk dat 90% van die kippen ook gewoon beter af is om geslacht te worden.