CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagahra

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 08:34

Hier zijn we ook klaar voor morgen. Benieuwd hoe ver we komen met hardlopen :')

Sinds begin januari niet meer gelopen door benauwdheid, door zowat 24/7 rook en geuroverlast van kachel van de buren. Verwarmen ze hun water etc mee van het huis.

Maar sinds woensdag zijn we overeengekomen dat met oostenwind de kachel uitgaat **\O/**

Dus ik voel mijn longen langzaam letterlijk weer opengaan :D

Voor de zekerheid neem ik morgen wel pufje mee.

Baal wel dat het ineens zo 'warm' wordt. Overgang hebben ze het altijd wel moeite mee. Ondanks hun goede conditie.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 08:56

Ja die warmte is echt een ding he, zeker omdat de temperatuur echt alle kanten op schiet deze week. 8)7
Woensdag ging ik even in Meijendel lopen en startte ik met 6 graden maar binnen een halfuur was de zon door en was het dik 10. Hadden we beide wat moeite mee.

Ik heb er wel veel zin in!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:18

Ja ben benieuwd morgen. Anders maar meer wandelen etc.

Heb er iig ook veel zin in :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 08:30

Veel plezier/succes vandaag!

Ik heb gisteren van mn ouders een op maat gemaakt tuig gekregen voor m'n verjaardag <3 Oke, hij moet dus nog gemaakt worden, maar ik mag alles in gang gaan zetten ervoor :D Hoewel de rush ontzettend goed bevalt verder, schuift het stuk op de borst met druk erop en beweging opzij. Volgens mij heeft Park daardoor niet een goeie verdeling van de belasting en loopt hij na die tijd niet altijd lekker (met showtraining kon de trainster steeds zien als we bezig waren geweest ermee, dus ik heb hem al even niet aan het lopen gezet). Eerst een ander tuig, voor de zekerheid voor als mijn vermoeden klopt. Hopelijk kunnen we met een op maat gemaakt tuig daar iets voor bedenken zodat het goed op zijn borstbeen blijft zitten (of is het op maat gemaakte natuurlijk al voldoende omdat die echt bij hem past dan).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 11:57

Ooh dat is een fijn cadeau zeg! Al een idee waar je het gaat laten maken? Goede observatie geweest!

Wij zijn weer bijna thuis, het was echt genieten. Ik denk de fijnste 10km tot nu toe voor ons, zaten er heerlijk in. Mijn man had nog wat last van een oude knieblessure dus we hebben geen extra lusje gepakt, maar een volgende keer gaan we dat zeker doen. We zijn langzaamaan toe aan uitbreiding :j

Wel zelf voor het eerst een schuiver gemaakt, maar geen schade dus gewoon door. In het losloopgebied bij de zandbult helaas een hond die ons niet met rust liet. Toen ik de eigenaresse vroeg of ze hem even wilde roepen kwam er een heel geïrriteerd "dit is een losloopgebied". Ik ben gewoon doorgelopen, maar de hond bleef komen dus uiteindelijk is mijn man er even tussen gestapt met de opmerking dat een losloopgebied geen vrijbrief is je hond maar overal op af te laten stormen, dat het met respect voor elkaar een stuk leuker is voor iedereen.
Mijn hond is prima oke dus ik vond het losloopgebied vermijden in de route niet nodig maar zo'n ervaring is wel weer vervelend.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:36

Ik heb jullie nog zien lopen, Leo. Maar ik wist het niet helemaal zeker dus ik heb alleen een lachje gegeven :)) Wat fijn dat het zo goed ging. Het was echt prachtig bos met die zon en mist <3

Vervelend van die hond die maar bleef komen. Ik vind dat ook echt onbeschoft. Ook al is het losloopgebied, mag je niet je hond anderen laten lastig vallen, stomme koe.
Ik heb gelukkig alleen vrolijke en positief verraste mensen gezien onderweg. Wat een eind was het, ik ga die heuvels wel voelen :+

Ruim 25 km en 500 hoogtemeters!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:55

Wauw fantastisch wat een afstand!! :wow: knap gedaan, en dan ook in dat gebied!

Ik heb je niet (bewust) gezien! Maar zou zomaar kunnen!

Ja ik ben verder ook echt alleen maar leuke mensen tegen gekomen, vriendelijk en geïnteresseerd. Andere honden eerst even seintje gegeven en gevraagd of we konden passeren en dat ging allemaal helemaal prima. Zo hoort het natuurlijk :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 14:02

Wat fijn en wat leuk een opmaat gemaakt tuig.
Vervelend van de loslopende hond.
Knap de 25.

Wij in het losloopgebied een doodle zonder baasje. Ontzettend misselijk en spugen maar wat een schatje, vijf minuten zoeken en baasje was gevonden.

Hier vijftien km gedaan met mijn zus.
Waar Jody altijd non stop deed trekken vond bodi het af en toe warm dus was het trekken af en toe even klaar.
De heuveltjes gaan we wel voelen.
Eerste vijf km te hard van stapel gegaan, 5.30 de km.
Hondjes moe en voldaan.
Bo en Guus een nieuw tuig.
Bo heeft de roze AXAECO X SHIRT HARNAS.
Had er nog nooit van gehoord.
Zijn non stop zat niet oke, hij ging piepend ademhalen bij het trekken. Neewa zat hem niet goed, de axaeco wel.
Echte mannen dragen roze. Keuze was geel en roze maar geel stond hem echt niet.
Guus een nieuwe neewa, blauw.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Verder zijn wij maar een medeloper tegengekomen, wij waren rond 8u gestart.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 15:52

Ook heel knap gedaan!

Leo, ik zag je bij het parkeerterrein richting start lopen toen ik van de wc af kwam. Zonder hond is ook wel moeilijk herkennen denk ik :D
Ik heb ook iemand ingehaald die ik bijna niet herkende. Ik zat verder wat in mijn bubbel.
De eerste 10/11 liepen wij ook wat te vlot. Ik had op 16 km heuvel na heuvel en ik dacht echt dat ik niet meer kon :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meeko moet altijd even rollen in zijn pauzes :D

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 22:27

Hier vandaag 13 km gedaan, nieuw record voor mij _O- Aantal stukken wel gewandeld, honden hadden toch wel last van de warmere temperaturen ineens.

Losloopgebied gelukkig geen last gehad van loslopende honden. Liepen met 2 bc's die reactief kunnen zijn, als ze gestoord worden.

Verder enorm genoten <3
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 08:09

Mooie foto.

Ik ben wel benieuwd naar dat tuig, Horsii. Voor Meeko wil ik ook weer kijken. Hij lijkt wel weer uitgezwaard.

Afbeelding

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:27

Wat een mooie avonturen en foto's weer! Zo geniet ik op afstand mee! <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 10:40

Ik herken idd altijd als eerste de hond :))

Heerlijke foto's! En prachtige afstanden!

Ik ben benieuwd naar de tuigen Horsii! Heb je een foto?

Fitz was niet zo fotogeniek haha, nu is hij sowieso altijd veel modder en kwijl, was me gister nog an het verbazen over alle schone hondjes bij de vezorhingspost en finish :') Dat is voor ons niet weggelegd haha. Hij compenseert in enthousiasme.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 10:48

Rush heeft gisteren ook een trektuig gekregen. Vind ik met steppen toch prettiger.

Met canitrailen en dogsurvivals bevallen mij de non stop rock harness long prima.
Afbeelding

En leuke foto's allemaal <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 10:56

Mooi tuig!

De Rock harness van NS is heel fijn idd :j ik gebruik die voor wandelen in ruiger terrein (zoals bergen) en dogsurvivals.
Voor de trails en cross ben ik heel blij met ons Trop Dog tuig.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 11:06

:') Die sticker op jouw auto.

Fitz is echt wel fotogeniek <3
Meeko heeft een goede kleur. Manu was ook altijd smerig :+

Meeko is vooral vrij breed en heeft een heel diepe borstkas. Hij galoppeert heel veel tijdens het trekken, hij heeft nu een tuig van Alpha Dog maar het trekt steeds vaker scheef.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 11:33

Lisitano schreef:
:') Die sticker op jouw auto.

Fitz is echt wel fotogeniek <3
Meeko heeft een goede kleur. Manu was ook altijd smerig :+

Meeko is vooral vrij breed en heeft een heel diepe borstkas. Hij galoppeert heel veel tijdens het trekken, hij heeft nu een tuig van Alpha Dog maar het trekt steeds vaker scheef.

Haha ja, heb ook nog 2 mechelaars. Al zijn die met (actief)pensioen. Zijn 10 en 11. Die van 10 is aantal jaren terug volledig verlamd geweest aan de achterpoten.

Maar unieke stickers achterop, is soms wel makkelijk met herkennen van je auto _O- Wil er nog aantal bij op hebben. Maar moet ik eerst auto wassen en beter weer hebben.

Ben blij dat ik zelf een snijplotter heb :D logo van de koeien en honden heb ik ook op mijn pet.

Afbeelding

Max heeft een trektuig van neewa, zit hem goed. Is ook een brede hond.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 11:35

Ik ga eind vd dag een rondje hardlopen, dan maak ik gelijk een foto.

Prachtige fotos, wat zijn de hondjes allemaal toch knap.

Bo was gewoon zwart bij de finish hoor, alles blijft in zijn vacht hangen.

Afbeelding

Bo is vooral hoog en lang maar wel smal voor zijn formaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door horsii op 08-02-26 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 11:40

Hier waren ze ook idd smerig bij de finish. Maar gelukkig ook zo weer schoon, denk dat al het zand nog achter in de autobench ligt :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 11:46

Haha leuk! Ik heb sinds kort een Buzz, ook herkenbaar.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 12:24

Wat een afstanden :oo Fijn dat het overall geslaagd was! :D

We zijn nog aan het zoeken naar wat goed passend is voor ons. Ik kreeg te horen dat een op maat gemaakt tuig misschien niet het probleem per se oplos. Nu dus vooral aan het rondkijken of er een fix is, desnoods met een nieuw tuig die hier meer op ingespeeld is?
Afbeelding
Vanmorgen het tuig even aan gedaan zodat het goed zichtbaar is wat het probleem is. Ik kreeg de tip over Bumer die daar iets voor zou hebben bedacht. Maar dat gaan zo te zien niet passen. En er zijn niet veel bedrijven te vinden die op maat gemaakte tuigen maken zo te zien.

Maar zoals je ziet, dit is niet echt ideaal om het hardlopen mee op te bouwen. Dit is na een kort sprintje waarbij hij kracht heeft gezet al zo -O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 12:30

Je zou naar Trop Dog kunnen kijken. De borstband is een soort kruis waardoor het stabiel op zijn plek blijft.
Het is een bedrijf in Slovenië maar buiten standaard maten kun je ook maten combineren. Wel zelf meten dus, maar dan kun je bijvoorbeeld de halsmaat M met rugmaat L combineren. Dat maken ze voor je op maat. Ook qua communicatie per mail zijn ze heel fijn.
Het materiaal is mega licht en soepel.

De Non Stop Freemotion ging bij ons ook aan de wandel,vooral naar boven toe waardoor het op zijn luchtpijp ging drukken. De Trop Dog blijft heel fijn op zn plek.

Ik zal eens een foto maken, want op actiefoto's zie je het tuig amper door zijn kraag. :+

Edit:

Op de site zie je het borstdeel ook mooi. Ook zie ik nu dat ze tegenwoordig ook tuigen hebben met een breed borstdeel.
https://www.tropdogsportswear.com/

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 12:54

Ik weet een fijne vrouw in Drenthe welke tuigen op maat maakt in Drenthe, mocht je willen weten wie zoek ik haar even op.
Mooi kwaliteits tuig, heb m voor mijn Mechelaar met hardloop pensioen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 15:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 17:09

Thanks voor het meedenken! Ik weet wie dat is inderdaad :D Die zit toevallig aardig bij mij in de buurt. Echter kreeg ik van haar dus te horen dat het probleem zelfs met een op maat gemaakt tuig niet per se opgelost hoeft te zijn. Daardoor neigde zij meer naar het combinatie tuig, omdat die zichzelf weer zou herstellen. Maar dan zou ik in theorie er nog steeds mee zitten dat 'ie zou kunnen schuiven en dat is weer niet wat ik zoek ook qua tuig. Dus ik was nog niet helemaal er over uit om een tuig te laten maken.

Ik heb nav een tip op Facebook een bedrijf benaderd. Vragen gesteld, en zo zijn we na opmeten en heen en weer gechat op een tuig gekomen die kan zijn wat we zoeken. Ze gaan hem zelfs nog wat aanpassen op Parker's maten, en ik kan hem laten maken met een breder borstdeel, waardoor hij als gegoten zit als het goed is :D