Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 20:16

Nayomie schreef:
kiwiwitje schreef:
[
Wij hebben ons ook behoorlijk vergist bij de eerste aankoop. Nr 2 was de herplaatser en nr 3-4-5 en 6 zijn zelf gefokt(waarvan 2 uitgeplaatst)

Voor corgi’s vraag de bokker achter Jarvis de corgi eens. (Of heet ze zelf ook jarvis op bokt)

Tigress :D

Jaaaaaa die thanks *\o/*

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:54

juval schreef:
CupCakes_ schreef:
@ Juval, een interesse vraag. Maar waarom fokken met zoveel krusingen eigenlijk? :)

nou, mijn teefje was een ongelukje. De moeder is een ras Aussie, en die is perongeluk gedekt door een heidewachtel. Maar het heeft heel goed uitgepakt, alle honden uit het nest waren erg goed gelukt.

Ik had voor de reu op zich natuurlijk ook weer voor een Heidewachtel kunnen kiezen, (aussies zijn onvindbaar, die dekken alleen binnen het ras). Maar ik liep toevallig tegen de Stabij aan, en ik vind dat ook wel goed passen. Mijn teefje heeft een goed ontwikkeld jachtinstinct wat heel praktisch is bij ons op het erf, we zijn zo goed als rattenvrij, en ze vangt ook veel muizen en verjaagd ganzen. Vandaar dat ik in de jachthondenrichting wilde blijven.

Interessant. Dus wel heel bewust gekozen.
En pap en mam beiden getest en op de röntgenfoto gezet?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 07:59

Wij hebben de hele week een logeerhond erbij. Coco zou volgens mij best nog een hond erbij willen. Ze moet alleen Noortje nog overtuigen dat het leuk is om samen te spelen. Die heeft er alleen nog niet zoveel zin in.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:17

Ik zie mijn naam ineens voorbij komen :))
Voor fokkers, er is in de Nederlandse Corgigroep op fb een lijst te vinden met erkende fokkers, ook degene die je niet op de clubsites vind.
Marktplaats zou ik om meerdere redenen ontwijken. Naast de broodfokverhalen die je tegenkomt/kan komen:
-over het algemeen nog duurder dan stamboomhonden
-over het algemeen niet/niet volledig getest (tot nu toe nog niet tegengekomen)
-kans op familie die elkaar dekt is juist daar groter. Er zijn een aantal mp-reuen die vaak worden ingezet. Omdat er geen stamboom is, is het niet te achterhalen wie nou wel of niet familie is.

Ik heb Jarvis bij een fokker in Nederland vandaan gehaald die helaas niet meer fokt. De volgende komt, als alles goed gaat, uit Denemarken.
Het eerste contact leggen heb ik altijd digitaal gedaan. Voelde ik me comfortabeler bij, maar dan kon ik ook een aantal fokkers benaderen die mij interessant leken. Ik legde ze uit wie ik was, waarom ik in ze geintereseerd was, waarom ik meer over hen/hun fokkerij wilde weten, en vanuit daar ontstond verder contact. Ik liet interesse zien in de fokker(s) en hun honden, aangezien daar de basis gaat worden gelegd voor de pups. Zodoende ben ik uitgekomen bij een fokker waar het gevoel wederzijds was, en waar ik tot op de dag van vandaag blij met de keuze ben :)

greendragon

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:26

Hallo Tigress :wave:
Ik geloof dat ik de aanleiding ben van deze 'oproep'.

dank voor je uitgebreide reactie. Ik heb gelijk even gezocht op FB; Dat moet de site van NWCC zijn, denk ik? Gelijk even toegevoegd, maar de lijst met fokkers nog niet gevonden. Ik zie wel leuke wandelingen gepland staan.. Die ga ik even noteren, lijkt me hartstikke leuk om met andere corgies te wandelen en mensen te ontmoeten.

Ik ben zelf ook huiverig voor MP advertenties, dus daar zal ik ook niets snel iets mee gaan doen. Voorlopig genieten we nog volop van ons huidige hondje, maar heel fijn om een ingang te hebben voor 'ooit'.

Omdat ons hondje uit het asiel komt, is er niets bekend van haar afstamming. Ik weet dus ook niet of ze zuiver stamboek is of niet, maar dat maakt ons natuurlijk niets uit. Ze is gewoon super leuk en eigenlijk een grote herdershond in klein formaat. Dat maakte wel dat ik me een beetje ben gaan inlezen in het ras en als er dan ooit een opvolger gaat komen...

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:23

Nu heeft mijn knappe pup ineens twee dagen geen ongelukjes gehad, hoeven we er 's nachts niet meer uit èn ging ze net voor de deur zitten omdat ze moest plassen! Geen idee waar dit vandaan komt, waarschijnlijk is het een mooi-weerhondje :D.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:19

Wij mochten vandaag weer even bij de fokker langs om te knuffelen met Jack. Wat was hij gegroeid! Over 2 weken mogen wij hem ophalen.
Zo zin in

Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:54

Aggos wat een schatje <3

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:56

wat een prachtige ogen heeft Jack!! heel bijzonder!

Hier nog 23 dagen tot de pups komen, ongeveer dan. Vorige dracht deed ze er 59 dagen over. Binnenkort de werpkist maar weer tevoorschijn gaan halen en warmtelamp en camera. Ik ben zo benieuwd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:01

Leuk hoor!

Hier hebben we een loge. Coco doet het goed. Alleen is de loge wel vervelend. Kluifje confiskeren, er niks mee doen en Coco maar blaffen. Maar het is Coco na 2 dagen wel gelukt dat ze samen spelen. De aanhouder wint.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:04

Mag ik me hier ook melden? :)
Wij zijn ook serieus bezig met voorbereiden op een pup. Een jaar geleden gestart met oriënteren en inlezen op rassen, een shortlist gemaakt, hier en daar wat contacten gelegd. We besloten het echter nog niet te doen om onze oudste kat niet te belasten met de komst van een pup.

Tot ons grote verdriet is de kat onverwacht overleden. We wilden voorlopig nog geen ander dier maar ik merkte dat ik ontzettend hard een maatje mis. Mijn kat was 13 jaar lang echt mijn maatje, overal waar ik ging was hij. De andere katten zijn meer op zichzelf en de jongste trekt enorm naar mijn vriend (en ik ben personeel). Na wat wikken en wegen en kritisch nadenken over onze situatie hebben we besloten dat we voor een hond willen gaan. Onze situatie laat het nu al een poosje toe dus dit voelt als een goede stap. We zijn beide opgegroeid met honden en wilden het allebei altijd al heel graag, maar alleen als de voorwaarden kloppen. En dat doen ze nu!

Al wat contacten met fokkers gehad en ons op "de lijst" gezet. Nu afwachten wanneer voor ons dé pup er bij zit!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:06

sterkte met het verlies van jullie kat Leo! :(:) heel verdrietig.

succes met je zoektocht naar dé pup.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:10

Bedankt, het is me echt ontzettend zwaar gevallen. We zijn een paar weken verder maar de leegte in huis is echt zwaar. Gelukkig geeft het lezen over pups veel afleiding, al laat ik het verdriet er ook gewoon goed zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:25

Ach 13 jaar. Dat is een lange tijd.

Wij hadden toen Timo er ineens niet meer was zoveel verdriet. Daarom nu pas 6 jaar later weer een hond. Ik ben heel blij, ik heb vroeger thuis ook nooit zonder huisdier gewoond. Het hoort er zo bij vind ik. Maar we hadden echt tijd nodig om het een plekje te geven. En het is ook makkelijker nu onze dochter groter is, en mijn man nog veel thuis werkt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 21:31

Even lekker een egopost :+ ik lees alles mee maar reageren zit er niet altijd in. Sorry Y;(

Envie zit komende vrijdag alweer op 4 weken. We smokkelen wel een beetje. In principe was t tot komende vrijdag absolute bench rust op poepen en plassen buiten na waar we dus ook naar t gras mogen wandelen. Maar, vanaf zaterdag mogen we meerdere keren per dag 10 minuten wandelen. En we vinden t omslag van amper lopen naar meerdere keren 10 minuten per dag een beetje veel.
Dus we wandelen nu een paar keer per dag tot ongeveer 5 minuten en dan echt vooral scharrelen ipv echt wandelen.
En t voelt een beetje als een mijlpaal, maar voor t eerst sinds t “ongeluk” heeft ze haar achterpoten weer echt uitgerekt *\%/*
Ze deed t al wel eerder als ze in de bench lag dat de achterpootjes eens naar achter gingen. Maar net voor t eerst echt uitgerekt buiten de bench *\%/*

Ook begint ze weer een zwarte poot te krijgen ipv muisgrijs _O-

Afbeelding

Als we “wandelen” de back on track deken op.
Afbeelding

Dit was t
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:00

Mag ik me hier melden?
Sinds 27 december hebben wij Sello in huis. Een Spaanse x Italiaanse waterhond.

12 weken

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is hij al 19 weken oud, geen echte pup meer.

Ik wil graag een Dog Copenhagen tuig voor hem kopen. Zijn deze een beetje ruim verstelbaar?
Morgen gaan de lange haren er af..

Hij weegt nu 11 kg en groeit nog wel wat.

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 21:34

Ik vind ze vrij ruim verstelbaar! :) hier voor de 14/16 kg hondjes de M

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:57

kiwiwitje schreef:
Ik vind ze vrij ruim verstelbaar! :) hier voor de 14/16 kg hondjes de M

Oke! Thanks!

Ik dacht dat ik S zou moeten kopen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:52

Wij gebruiken hem nu ook al een tijdje! Ook maat M, maar dan voor een lab van nu zo'n 20 kilo. Ze hebben een goede maattabel. :)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:51

Als je zijn borstomvang en nekomvang meet kun je op de site zien welke je nodig hebt :) mijn hond van 15 kg past net in de M nu, dus ik denk dat je een S nodig hebt en dat die daar nog wel uit zal groeien.
Wat een dropje trouwens, met zoveel wit! Is heel zijn lijfje wit?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:04

Hij heeft een bruine kont en staart die aan de onderkant wat wit heeft.
Op sommige plekken heeft hij vlekjes die je bijna niet ziet als hij droog is.
Ik ben benieuwd straks. Hij wordt vanmiddag geknipt!
Dan ga ik hem ook opmeten en dan bestellen.

Afbeelding
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:19

Wat een schatje!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:34

Wat leuk PSvanLot, echt een droppie! Heb je hem uit Rhenen toevallig?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:39

s1993 schreef:
Wat leuk PSvanLot, echt een droppie! Heb je hem uit Rhenen toevallig?

Klopt!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:53

Oh wat een aandoenlijke aantekeningen!! Ik denk dat na het knippen straks je zijn vlekjes beter zal zien! Ik heb een bruin/wit gevlekte labradoodle, lijkt er dus een beetje op, die heeft heel veel stippen op z’n benen die pas met een korter kapsel echt zichtbaar worden! :)
Afbeelding
Afbeelding