De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:06

@caro, hoe oud zijn ze nu? Weet je het geslacht al?

@art, leuk van die blauwe ogen! Die van mij hebben allemaal gewone kleur ogen haha.
Ben je van België dan? Wel goed dat je de ouders kon bekijken!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:10

Oh, morgen ga ik Rosie proberen te koppelen aan een mannetje. Ze is echt eenzaam aan het worden. En dat in 6 dagen al. Maar ik begreep van haar oude baasje ook al dat ze nooit lang alleen had gezeten, omdat ze de dat echt niet leuk vindt. Dat is duidelijk zichtbaar.

Ik hoop dat het lukt. Al is het emotioneel wel een dingetje. Zo snel nadat Nappie weg is.

Hoe is het met Hanna?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 07:12

Gigixponys schreef:

@art, leuk van die blauwe ogen! Die van mij hebben allemaal gewone kleur ogen haha.

Ze zijn van 27-4. 3,5 week. Ik heb nog niet gekeken wat het geslacht is. Zitten er 2 bij met langer fluffy haar dus dat zullen wel leeuwenkopjes worden. Moeder is leeuwekop.
Zij lopen nu allemaal door het hok te banjeren. Denk nog een week en dan gaat de benedenverdieping open.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:47

Gigixponys schreef:

Ik ben idd van België in het gezellige Limburg. :D

Was gisteren wat aant opzoeken over kleuren. De 2 leeuwenkopje die ik als kind heb gehad waren beide fawn sooty. Het begon vroeger met Snoetje, een zwart konijn uit dierenwinkel. Die was zo tam dat die binnenshuis los liep en gezellig in de zetel ging liggen.

Ik hoop dat mijn 2 konijnen ook heel tam gaan worden. Bij de 1 jarige zal dat misschien wat moeilijker worden, die valt me nu soms al aan. (niet bijten maar dreigt wel als ik mijn hand in de kooi doe (ook om voerbakje te vullen). Ze legt haar oren plat en springt naar voor. Hopelijk gaat het over en is het gewoon omdat ze nog moet wennen.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:39

Voernijd/hoknijd komt vaak door de hormonen, sterilisatie zou dan een oplossing kunnen zijn.
Autumn heeft dit ook en bij haar is het wel redelijk onder controle. Al sprong ze vandaag bijna het hok uit. :') Daarna vond ze het te lang duren, dus deed ze weer even moeilijk. Maar meeste dagen is ze heel lief ondertussen. Wat ik doe als ik blaadjes geef, is met mijn handrug naar haar toe de blaadjes in het hok leggen, dat ze ze niet meteen uit mijn hand kan trekken. Ik leg ze dan ook pas neer eens ze rustig genoeg is. Gek genoeg pakt ze alles wel voorzichtig aan uit mijn hand eens ze rustig is haha. Maar dat rustig worden is een moeilijke voor haar. Autumn is ook degene die het beste haar naam kent/luistert naar bepaalde commando's. Komt ook doordat ik het meest op haar moet mopperen. _/-\o_

Ik vind de hoeveelheid verschillende kleurtjes bij konijnen geweldig. :D Heb al heel wat kleurtjes gehad over de jaren, ben vooral fan van blauwtinten, japanner/magpie en sable.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:45

Gigixponys schreef:
Ik vind de hoeveelheid verschillende kleurtjes bij konijnen geweldig. :D Heb al heel wat kleurtjes gehad over de jaren, ben vooral fan van blauwtinten, japanner/magpie en sable.

Same! :D Haha

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:26

Ja die verscheidenheid aan kleuren is geweldig.
Werd op slag verliefd op Nina toen ik haar op 2dehands zag op de foto. De kleur en aftekeningen icm haar schattige snoet.

Merci voor de tip/uitleg van voernijd/hoknijd.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:56

De moeder van de baby’s heeft ook momenten dat zij hok nijd heeft. Vooral als boven en onder verdieping open is. Dan krijg je haar amper te pakken. Nu gaat het weer prima

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:40

Welkom! Wat een leuke konijnen weer.

Hanna is helaas ingeslapen. Wel enorm balen, maar beter voor haar. We willen er wel weer een duitse reus bij tzt en liefst jong beginnen, maar eerst maar bedenken hoe en wat en moet ik uit het ziekenhuis...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:48

Sterkte NAIWHL
(Ik zit nog steeds onder mijn steen maar lees nog wel mee)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:57

Ahh wat balen NAIWHL!!!
Heel veel sterkte!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:03

Ach NAIWHL, wat ontzettend rot -O- Je kan wel zeggen dat je er in ieder geval alles aan gedaan hebt!! Sterkte en nog steeds zelf ook niet opgeknapt dus? :(:)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:18

Oh nee heel veel sterkte NAIWHL :( Wat klote, maar idd je hebt er alles aan gedaan en ze had geen beter huisje kunnen hebben! En beterschap voor jezelf! :(

Welkom Art_ificious! Waren ze al een koppeltje samen? Ik heb in het begin ook 2 dames gehad al koppel, maar helaas ging dat toch mis toen de hormonen kwamen opspelen.

Ziggy is heel goed in schooien voor al het eten wat je maar kunt bedenken :')
Afbeelding
Afbeelding
Ze werd er moe van!
Afbeelding
En wombat zat lekker met z'n mooie blauwe oogjes in de avondzon
Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:33

Wat zijn ze leuk LL.

En ik troost mij inderdaad met de gedachte dat we alles hebben gedaan wat kon.

Ik ben nog wel even onder de panne. Ik ben vanmorgen geopereerd en de galblaas is ee gelukkig uit nu. *\%/*
Nu herstellen, maar die buikspieren waar ze doorheen gaan voor de kijkoperatie gebruik je voor alles. Hoop voor iedereen dat galblaas ellende je bespaard blijft... :j

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:39

Oh sterkte NAIWHL. Ik leef met je mee.

Hier koppeling gehad. Op neutraal terrein leuk het allemaal prima te gaan. Heel rustig. Daarna maar samen in het verblijf gezet. Hier moest de plaats en toon ff gezet worden. Achter elkaar aan. Plukken haar, leuk man konijnen in de rui. Maar goed ook regelmatig momenten van rust en relaxt liggen en eten. Wel ver uit elkaar en niet samen. Heb ze er verder gelaten. Ben nu naar mijn werk. Partner komt zo thuis. Ik ben opzich tevreden.
Afbeelding
Op neutraal terrein.

Afbeelding
Ook op neutraal terrein.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:48

Sterkte NAIWHL. Een dier afgeven is nooit fijn, welke situatie dan ook.
Ook beterschap vokr jezelf.

Laughterline, née ze waren geen koppel. Maar tot nog toe eigenlijk geen noemenswaardige problemen tussen beide. De bruine is wat dominanter, maar de kleine luistert ernaar. Heb de kleine ook al de ogen van de bruine zien wassen.
De bruine ging ook de 1ste dag al lekker relax liggen toen ze nog geen half uur bij elkaar zaten.
Maar waarschijnlijk wil ik hen toch laten steriliseren tzt. De lotharinger heeft meermaals bij een man gezeten en meermaals gedekt geweest maar geraakt niet zwanger. Heeft ook met voedster samen gezeten dus is dat ook gewend om met andere vrouwtjes te zitten.
En Nina wil ik ook laten steriliseren zodra ze oud genoeg is daarvoor. Nestjes ben ik toch niet van zin.

Ziggy en Wombat zijn ook erg leuk.

Jeetje, wat een dotties. Die leeuwenkopje heeft knappe manen zeg.

Hier heb ik de stal zodanig ingericht dat ze los kunnen lopen overdag en snachts. (gaas draad voor de spijlen gedaan voor zekerheid, geen idee of ze erop geraken is 1m30 hoog denk ik maar beter voorkomen dan genezen)
Heb een uur toegekeken en gaat goed.

Luik van het raam is ook dicht inmiddels.
(mijn pony vond het wel interessant)

Afbeelding

Berkentakken en een stronkje
Afbeelding

PS no worries Paarden hebben nog een stal en de stalgang ter beschikking

Gaas ervoor
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:59

Sterkte NAIWHL
Hopelijk ben je zelf snel uit het ziekenhuis!

Jeetje fijn dat de koppeling goed gaat!

Mooi plekje Art!

Hier gaat het dus ineens super goed met groente eten. Denk dat ze gewoon een grote voorkeur voor vers hebben :+

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:53

Tja, ik was mssn toch iets te snel met in het hok/ren zetten. Daar werd Rosie heel fel in het verdedigen van haar territorium. Voor nu eerst ff 2 slaapplaatsen geregeld. En morgen gaan ze eerst maar mooi voor langere tijd op neutraal terrein. In onze bijkeuken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:45

@ naiwhl beterschap.

Vanmorgen na het schoonmaken gingen de kleintjes keurig op kleur zitten
Afbeelding

Van deze komen de buitenste sws beschikbaar. De middelste blijft

Afbeelding

Hier komt sowieso de linker beschikbaar en ik twijfel tussen de zwarte en de kleine marter.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:30

Niet teveel kleintjes showen... Ik wil er geen 3de bij maar wordt lastig met al dat klein lief pluizige wat voorbij komt :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:47

Zoooo schattig <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 14:07

Sterkte naiwhl met hanna en jezelf, knap je een beetje op na de operatie?

Caro die 1e foto is echt schattig,zo allemaal op een afstandje.

Jeetje, had je het hok niet grondig schoon gemaakt? Hoe gaat het vandaag?

Art, wat een kleintjes zo in die giga stal _O-

Laughterline wat een leuke fotos! <3 Knappe kinders!

======================================

Hier is het hok zo goed als af, ze kunnen nog niet bij de 2e bovenverdieping, want die moet eerst veilig, maar ze zitten er al wel in! Vond Brownie vanmorgen voor het raampje op de 1e verdieping <3

Afbeelding

Afbeelding

Heb geprobeerd Lilly nog een keer te koppelen, maar helaas is dat weer mislukt, Brownie heeft echt de pik op haar. Nu toch eerst maar wachten tot ze wat ouder zijn en Oreo erbij kan na castratie.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:00

Ik denk dat we idd te snel waren v met in het hok zetten en niet goed genoeg schoongemaakt. Ze zitten nu samen weer op neutraal terrein. In de orde badkamer/bijkeuken. Het is gedogen. Rosie kijkt Teake met argusogen aan. Hij zoekt wel toenadering, dat mag kort en dan draait zij zich om of loopt weg. Het is geen jagen. Maar ja hoe lang kijk ik dit aan?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:02

@ Kimberley ik vind het hok echt geweldig

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:45

Sterkte naiwhl :(:)

De opvang waar ik mijn koppel vandaan heb houdt bij wat lastigere koppelingen ongeveer een week op neutraal terrein aan (als het dan nog niets was, zou het daarna ook niet meer komen was hun ervaring).

Alle koppelingen die ik tot nu toe mee heb gemaakt waren blijkbaar niet lastig, want die mochten na een uurtje proberen op neutraal terrein gewoon lekker het hok in. Je merkt dat het de verhoudingen wat verandert, maar zolang ze elkaar niet compleet afmaken - een pluk haar eruit is oké, wondjes niet. Achter elkaar aan gaan zal ook gebeuren, zolang ze elkaar af en toe met rust laten en er geschuild kan worden is dat de eerste paar dagen best normaal - en elkaar laten eten, is het vaak een kwestie van afwachten. Bij mijn vorige konijnen had ik pas na 2/3 weken het gevoel dat er echt sprake was van een koppel. Tot die tijd was het meer 2 konijnen die een hok moesten delen :+
Ik heb tot nu toe altijd schoon gemaakt met flink ruikende schoonmaakmiddelen (iets met een citroengeur bijvoorbeeld). Levert boze konijntjes op want stinkt :+ maar dan is het in ieder geval een gedeelde mening en niet één van de twee. En de inrichting flink omgegooid zodat het voor beide konijnen nieuw was. Verder onbeschilderde houten dingen (zoals een tunneltje oid) waar mogelijk vervangen, of wat anders voor neergezet voor de eerste paar weken. Hout is lastig echt schoon te krijgen.

Hopen dat ze snel wat meer vertrouwen in elkaar krijgen.