Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:26

L_Rivaldo schreef:
Handige tip over het vergiet!

Maralyn heerlijk gezicht he als je beestjes blij zijn.

Net bericht gehad en meubel is geleverd. *\o/*

Spannend!!!
Foto foto!!!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:34

maralyn schreef:
L_Rivaldo schreef:
Handige tip over het vergiet!

Maralyn heerlijk gezicht he als je beestjes blij zijn.

Net bericht gehad en meubel is geleverd. *\o/*

Spannend!!!
Foto foto!!!!

Als alles staat zal ik zeker een foto delen :j ik neem hem morgen vanuit het werk mee. Wellicht ga ik vandaag al heen en weer maar ben bang dat ik dat vandaag niet red.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:42

LieveLoes schreef:
Over winkels gesproken...
Hebben jullie ervaring met Spierings Vis in Oss op gebied van advies?
Ik ken nu een paar voorbeelden waarbij het advies bijzonder slecht was. Ik had gehoopt dat het bij mij een 'foutje door de zaterdaghulp' was, maar ik ken dus meerdere voorbeelden..

Ik zou geen enkel winkel advies geloven en goed onderzoek doen op internet. Dan zit je vrijwel 100% veilig.. :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:52

ik denk dat het wel verstandig is om voordat je naar een winkel gaat veel te lezen op internet.
en daar zijn de adviezen ook wel wisselend...kijk alleen al naar indraaien.
als ik zelf in de winkel sta en ik zie een mooie vis of plant ga ik op mijn mobiel even kijken hoe het zit met de verzorging van deze vis of planten of andere zaken en hopelijk zeggen ze in de winkel dan hetzelfde.
waar ik kom krijg je goed advies,is ook een speciaalzaak.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:18

J0anieke schreef:
LieveLoes schreef:
Over winkels gesproken...
Hebben jullie ervaring met Spierings Vis in Oss op gebied van advies?
Ik ken nu een paar voorbeelden waarbij het advies bijzonder slecht was. Ik had gehoopt dat het bij mij een 'foutje door de zaterdaghulp' was, maar ik ken dus meerdere voorbeelden..

Ik zou geen enkel winkel advies geloven en goed onderzoek doen op internet. Dan zit je vrijwel 100% veilig.. :=

Zeker waar! En op internet staan ook duizend verschillende meningen, maar je kan wel kijken wat het meest voorkomende advies is :+

Winkels, in de basis, willen verkopen. En als iemand dan een goudvis in een kom wilt kopen, dan zeggen ze "ja", want anders loopt de potentiële koper de winkel weer uit zonder iets te kopen.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:23

:j Ja dat ben ik inderdaad met jullie eens!

Toch had ik, gezien de uitstraling van de winkel, toch wel anders verwacht. Ik wilde toch wel vissen bij hen kopen. Alleen dan wel pássende vissen en ze houden zoals dat gewenst is (bijvoorbeeld in groepsverband bij cory's). Viel me echt heel erg tegen :n

Heb bijvoorbeeld met Ocean and Lake dan wel weer heel goede ervaringen qua advies. Daar werd me echt gezegd: nou nee, dat is niet verstandig te doen.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:55

Jeetje wat een domper zeg!
Kijk ik vanmorgen in het aquarium om alles te checken, is mijn mooie betta man helemaal aangevreten ;(

Hij zit samen met 2 dames maar ook al een hele lange tijd.
En er wonen nog corys maar meer niet. Denk toch dat het grotere vrouwtje hem heeft aangevallen.

Zo'n domper. Heb hem maar even verhuisd naar m'n garnalen bak... Hopen dat dat dan weer goed gaat.

Denk dat zij de boosdoener is... Ze is stuk groter dan hem.
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:58

Volgens mij gebeurd dat echt nog zoveel...

Mijn ouders waren toevallig zonder dat ik er van wist ook bezig met dat ze graag een aquarium willen, ze hebben nu een van 150cm in bestelling staan maar de levering was vertraagd en omdat ze het toch leuk vonden vast wat te hebben staan hebben ze een tweedehands bakje incl. vissen via marktplaats opgehaald. Met bodem en inrichting eraf krap aan eens 30 liter over voor de vissen... En wat zat er in?
3 barbelen, 5 roodkopzalmen, een platy, 3 roodoogtetra's en, jawel, een maanvis... Ohja, en ook nog een algeneter.

Echt. Wie verzint dat.

J0anieke

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:01

In 30 liter? Damn. Verbaas me steeds weer hoeveel mensen leven met oogkleppen op..

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:08

L_Rivaldo schreef:
Bedoel je de witte keramieken pijpjes? Ik had begrepen dat je die om de zoveel tijd moet om spoelen in het water wat je toch weg doet. Ze durfde mij alleen niet te vertellen of je die net zo als de actieve kool om de 6 weken moest vervangen.

Ja klopt, zo keramieken pijpjes én kunstoffen rondjes met gaatjes in :) . Ik heb dit nog nooit gespoeld of iets aan gedaan... Misschien toch maar eens verspreid spoelen, in aquariumwater....

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:15

J0anieke schreef:
Pijpjes niet vervangen. Als ze echt heel vies zijn kun je wel de helft vervangen, maar de andere helft dan pas weer een paar maanden later.
Wat vangt het meeste vuil op? De sponzen of de buisjes? Want in principe horen de sponzen eerst het grove vuil eruit te filteren en komt er redelijk schoon water langs de buisjes... Zo blijven ze langer goed en hoef je ze eigenlijk bijna nooit te vervangen. En hoe zit het met de slangen (vooral de inlaat)? Maak je die wel eens schoon of vervang je deze? Er zijn speciale dingen voor om die te raggen zegmaar :P

Dank je wel voor je uitgebreid antwoord :). Vervangen ga ik niet doen, maar ik ga ze na 5 jaar nu toch eens spoelen denk ik. Want er klopt echt iets niet met die filter die continue droogtrekt :( .

Slangen heb ik niet aan mijn filter :o? . Het is zeg maar: grove spons, fijnere spons (vervangen vorige week), dan keramieken buisjes, daarna compartiment kunststoffen rondjes met gaatjes in en als laatste heel poreuze steentjes. Als je goed kijkt op de foto zie je dat de laatste 2 compartimenten droog staan. Zo is dat elke week bijna waardoor mijn filter gaat drijven en ronken:

Afbeelding

Jaren geen problemen mee gehad en nu ineens non stop miserie ermee ;(

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:20

[quote="julius_juut"]De keramieken balletjes/buisjes/blokjes maak ik schoon wanneer er te veel drek in zit. Het hele idee van poreus materiaal is dat de bacteriën er in kunnen hechten, als ze er niet uit spoelen door de stroming in het filter spoelen ze er ook echt niet allemaal uit wanneer je de vuiligheid er uit haalt.
Ik doe het door een grove vergiet in een emmer aquariumwater te hangen en daar de filtervulling in rond te scheppen. Dan valt de viezigheid door de vergiet en kan je de schone steentjes zo weer in je filter scheppen.

Oh das een goede tip, ga ik het zo eens aanpakken, verspreid uiteraard. Bedankt ! :D

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:23

MarliesR schreef:
Volgens mij gebeurd dat echt nog zoveel...

Mijn ouders waren toevallig zonder dat ik er van wist ook bezig met dat ze graag een aquarium willen, ze hebben nu een van 150cm in bestelling staan maar de levering was vertraagd en omdat ze het toch leuk vonden vast wat te hebben staan hebben ze een tweedehands bakje incl. vissen via marktplaats opgehaald. Met bodem en inrichting eraf krap aan eens 30 liter over voor de vissen... En wat zat er in?
3 barbelen, 5 roodkopzalmen, een platy, 3 roodoogtetra's en, jawel, een maanvis... Ohja, en ook nog een algeneter.

Echt. Wie verzint dat.

Huh?! In 30 liter? ;( Echt een schande gewoon. Arme visjes ! Ik begrijp dat toch niet ze :roll:

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:43

marlies, die advertentie heb ik zien staan op marktplaats volgens mij?
ik had een klein bakje gezien en zat ook een jonge maanvis in en nog wat spul.
die heb ik gevraagd van goh wat zit er in.
maar kreeg bericht dat het aquarium al weg was.

staat ook nog steeds een grotere op marktplaats , maar die is echt helemaal vol met groen water :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:03

ellepel schreef:
marlies, die advertentie heb ik zien staan op marktplaats volgens mij?
ik had een klein bakje gezien en zat ook een jonge maanvis in en nog wat spul.
die heb ik gevraagd van goh wat zit er in.
maar kreeg bericht dat het aquarium al weg was.

staat ook nog steeds een grotere op marktplaats , maar die is echt helemaal vol met groen water :+

Oh dat zou kunnen dan inderdaad, mijn ouders wonen ook in Assen. Ik had nog gekeken of ik de advertentie nog kon vinden maar was er toen volgens mij ook al af. Was wel benieuwd hoe ze het zelf omschreven hadden.

Hoe dan ook echt belachelijk. Mijn ouders hebben de drukste vissen inmiddels al herplaatst vandaag zelf een grotere bak gelijk gekocht voor de andere vissen. In mijn ogen kunnen ze beter het visbestand nog verder aanpassen, maar het is straks in elk geval al een heel stuk beter voor de visjes.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 08:43

echt triest wat je soms tegenkomt, onbegrijpelijk ;(

ik heb ondertussen alles voor mijn nieuwe uitdaging binnen, een Betta cube van 60 L. ik ga hem inrichten met een stuk spiderwood en lavarock. Heb gekozen voor een spongefilter en een bakje met planten wat tegelijk een watervalletje heeft als natuurlijke filter.

straks aqua scapen, heb er echt zin in <3

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 08:48

Leuk, Mindful! :-) Ik ben benieuwd naar je scape.

Beterschap voor je arme betta man, Ymediem. Ik weet niet hoe groot je aquarium is, maar het gebeurt best vaak dat mannen en vrouwen niet goed samen gaan buiten paartijd om. Hopelijk knapt je betta snel weer op.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:37

Ann schreef:
Leuk, Mindful! :-) Ik ben benieuwd naar je scape.

Beterschap voor je arme betta man, Ymediem. Ik weet niet hoe groot je aquarium is, maar het gebeurt best vaak dat mannen en vrouwen niet goed samen gaan buiten paartijd om. Hopelijk knapt je betta snel weer op.

Ja hij zwemt nu vrolijk tussen de garnalen :+
Ze zitten al een jaar samen en dit was echt de eerste keer. Ook voldoende schuilmogelijkheden. Misschien zijn ze niet meer in love... :(:)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:13

Afbeelding
Mister Moody was not amused over de inrichting van z’n bak, de filter ging te hard, het schuilhol stond verkeerd, het eten kwam te laat...

Dus ik ben aan het werk gegaan vandaag.

Afbeelding
Volgende week nog even wat meer drijfplantjes bestellen, maar dit was even een probeersel...

Zo. Nu ga ik rustig bijlezen.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:03

Vandaag is dé dag dat mijn giga anubias en de overige 3 tetra's verhuizen naar de 190 l bak :D . Best wel spannend, want ik heb geen enkel idee hoe ik die grote plant kan integreren in mijn bak := .

Ideeën zijn altijd welkom :)) . Ik denk dat ik ze ga binden op mijn groot houtblok rechts in de bak ....

De 190 l bak:

Afbeelding

De 70 l bak met bijhorend grote anubius :Y)

Afbeelding

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:31

Ik zou denk ik de Anubias links achter neerzetten!

En!

Afbeelding

*\o/* Jaaaaah! Eens kijken of ik um vandaag al kan ophalen *\o/*

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:35

Melyoramel schreef:

En!

[ [url=m/zLsTA7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaaa lekker snel ook!! Foto foto foto!!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:50

Melyoramel schreef:

En!

[ [url=m/zLsTA7.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* foto foto :D

Omany of rechtsachter! Dan verbergt ie meteen het pompje een beetje...

_Rianne ik vind dat mr grumpy niets te klagen heeft hoor ;) Betta's kijken zoiezo altijd een beetje... afkeurend en chagrijnig ofzo ;)

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:41

@Melyoramel: whiii, keileuk !!! :D Foto *-:) :D .

Aan de pomp ga ik niet doen, want ik wil dat die mooi vrij blijft, al snap ik jullie wel :D .
Zou ik wat van die wortels mogen afknippen, want die zijn zó lang := ?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:44

Ja dat kan, weet alleen niet hoeveel bij die soort. Ik knip er soms de helft vanaf bij de kleine soorten.