Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 14:01

fannetje schreef:
Ik zie net dat nog steeds een eliminatie dieet het betrouwbaarst is om allergieën uit te sluiten, zat even te lezen bij die van Amsterdam, daar heb je idd een allergie poli.

Qua voeding wel redelijk. In zoverre. T meeste qua eliminatie is op vers vlees zetten. Maar ik ken er ook die op bewerkte kip fout gaan(brok bijv) maar kvv kip er niks aan de hand is. En aan brok word nog zoveel meer toegevoegd en dat elimineren word al een stuk pittiger

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:06

Skippy01 schreef:
Als het puur over hiken gaat wanneer het een probleem is, kun je naar Ziwi Peak kijken (is belachelijk duur om structureel te voeren :') maar voor dat soort dingen ideaal. Is gedroogd vlees. Hoor van meer mensen die kvv voeren en hiken / reizen dat ze dat dan voeren). ( https://www.eko4petz.nl/c-1903118/ziwipeak-graanvrij/ )

Bedankt voor de tip! Wat een prijzen! Maar voor het hiken wel echt ideaal. Had al op barfplaats gekeken maar daar hadden ze het vooral over dat je in Zuid Europa best makkelijk vleesbotten enzo kan krigen. Maar ja tijdens het hiken en kamperen is dat ook echt niet te doen. Dit wel!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:09

kiwiwitje schreef:
Qua voeding wel redelijk. In zoverre. T meeste qua eliminatie is op vers vlees zetten. Maar ik ken er ook die op bewerkte kip fout gaan(brok bijv) maar kvv kip er niks aan de hand is. En aan brok word nog zoveel meer toegevoegd en dat elimineren word al een stuk pittiger

Ik ben voor Mezzy over gegaan op DARF omdat ze op 3 verschillende puppy brokken heel slecht ging. Wat bleek bij alle 3 veel kip als hoofd bestand.
Toen ben ik overgegaan op DARF zonder kip en dat ging echt SUPER.

En nu ging ze 2 dagen geleden ineens aan de diarree... Echt water dun.. Er is niks veranderd aan haar voeding, behalve de runderkop platen en overige kluifjes die ik gekocht heb om te zorgen dat ze langer kluift ipv hap slik weg.

Dus dacht ik, misschien is het rund?
Maar goed ze kreeg wel vaker rund, alleen niet zo "veel" / "groot"...

Dus nu op dit moment, krijgt ze alleen haar eigen vleesje(even de kook er over om wat bacterien te doden) meerdere keren kleine porties per dag met een beetje macaroni.

De psylium vezels en wat andere biologische dingen die eventueel zouden kunnen ondersteunen zijn besteld.
Overlegd met de dierenarts en zij zegt hoe ik het nu doe is het goed.

Als het na het weekend niet over is ga ik ontlasting inleveren om toch even te checken op parasieten / wormen of een infectie..

En toen dacht ik; misschien een allergie test.. voor voedsel.. maar dat blijkt iets lastiger te zijn bij honden dan ik dacht :')

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 14:22

Waarom kvv koken en niet gewoon rauw? De bacteriën die voor ons schadelijk kunnen zijn zijn voor honden geen probleem.
Allergieen bouw je op. Dus waar je nu niet allergisch voor bent, kun je volgende week bijv wel allergisch op reageren. Dat is bij mens en dier zo.
Een dierenarts is geen voedingsdeskundige dus daar hecht ik weinig waarde aan. Net als de macaroni. Leuk als je een keer over hebt om te “verwennen” maar verder heeft t weinig meerwaarde behalve vulling waar ze gewoon van gaan poepen. En t doet ook geen fluit. Anders was ze inmiddels van de diaree af geweest.
Persoonlijk; een dag niks aan voeding geven. Geen kauwdingen, geen voerbeurten. Hoogstens bijv witvis koken en dat vocht geven of van mij part rund(soort bottensoep maken) of van een ander beest.
Als je niet verder komt zoals t nu gaat zou je met de allergiepoli contact op kunnen nemen of met maasduijn of t zoeken bij een andere holist.
T is in ieder geval een hond met allergieen en waarschijnlijk gevoelige maag/darmen.

Ik heb er laatst 2 aan de diaree gehad. Beide een dag na elkaar en zelfs mijn zogende dame gewoon een dag laten vasten met alleen “kippensoep” in porties als vocht. En beide honden binnen een dag weer opgeknapt.
Deel 1 is namelijk: alles eruit krijgen waarom ze aan de diaree zijn. stap 2 is maag/darmstelsel kalmeren. Wat alleen kan door ze niet van alles te laten verwerken.
Stap 3 is beginnen met iets wat lichtverteerbaar is. Meestal is brok dit niet en simpel rauw vlees gaat meestal goed. Zorgen dat de kou van de koelkast eraf is en in kleine porties over de dag verdelen. En dus minder voeren dan normaal. Meestal ben je zo met een dag of 2 a 3 overal vanaf.
Zo niet, dan voer je iets waar de hond allergisch voor is, heb je een parasiet oid te pakken of “gewoon” een maag/darm ontsteking. Meestal.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:30

Ik vind allergie bij een pup een groot woord, vaak is het meer een intollerantie, wat dus ook gewoon tijdelijk kan zijn. Mijn vorige flatje verdroeg ook bijna niets toen ze jong was. Zij ging goed op een brok met alleen lam, maar zodra er wat anders doorheen zat ging het mis. Toen ze 1,5 was weer gaan proberen en toen kon ze alles hebben, dus eroverheen gegroeid. Darmen van een pup zijn nog in ontwikkeling en als die uit balans zijn, kun je tegen problemen aanlopen. Maar dat kan dus weer over zijn als ze volwassen zijn.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:31

kiwiwitje schreef:
Waarom kvv koken en niet gewoon rauw? De bacteriën die voor ons schadelijk kunnen zijn zijn voor honden geen probleem.
Allergieen bouw je op. Dus waar je nu niet allergisch voor bent, kun je volgende week bijv wel allergisch op reageren. Dat is bij mens en dier zo.
Een dierenarts is geen voedingsdeskundige dus daar hecht ik weinig waarde aan. Net als de macaroni. Leuk als je een keer over hebt om te “verwennen” maar verder heeft t weinig meerwaarde behalve vulling waar ze gewoon van gaan poepen. En t doet ook geen fluit. Anders was ze inmiddels van de diaree af geweest.
Persoonlijk; een dag niks aan voeding geven. Geen kauwdingen, geen voerbeurten. Hoogstens bijv witvis koken en dat vocht geven of van mij part rund(soort bottensoep maken) of van een ander beest.
Als je niet verder komt zoals t nu gaat zou je met de allergiepoli contact op kunnen nemen of met maasduijn of t zoeken bij een andere holist.
T is in ieder geval een hond met allergieen en waarschijnlijk gevoelige maag/darmen.

Ik heb er laatst 2 aan de diaree gehad. Beide een dag na elkaar en zelfs mijn zogende dame gewoon een dag laten vasten met alleen “kippensoep” in porties als vocht. En beide honden binnen een dag weer opgeknapt.
Deel 1 is namelijk: alles eruit krijgen waarom ze aan de diaree zijn. stap 2 is maag/darmstelsel kalmeren. Wat alleen kan door ze niet van alles te laten verwerken.
Stap 3 is beginnen met iets wat lichtverteerbaar is. Meestal is brok dit niet en simpel rauw vlees gaat meestal goed. Zorgen dat de kou van de koelkast eraf is en in kleine porties over de dag verdelen. En dus minder voeren dan normaal. Meestal ben je zo met een dag of 2 a 3 overal vanaf.
Zo niet, dan voer je iets waar de hond allergisch voor is, heb je een parasiet oid te pakken of “gewoon” een maag/darm ontsteking. Meestal.

Wat de dierenarts zei over die KVV koken (of nja de kook er over laten) is omdat de darmen dus niet te hard te laten werken. Omdat er dan minder bacteriën inzitten maar ze wel nog haar voedingsstoffen krijgt. Dat was de uitleg van de dierenarts.

Overal lees je dat het vasten nu juist eigenlijk niet goed is? Dus is het dan wel verstandig voor een hondje van 7 maanden?

Is het de bedoeling dat je dat kookvocht geeft als zijnde omdat ze weinig drinken? Want Mezzy drinkt wel gewoon, ze is ook niet ziekig, ze is vrolijk wilt nog alles enz.

ze krijgt nu ook alleen haar eigen vlees(waar ze eerst dus heel goed op deed).

Overigens is haar diarree vandaag geen water meer, maar milkshake.

Ik zal sowieso die in maasduyn nog even bellen... MC voor dieren ging niet zo lekker mijn gesprek met hun.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 14:31

fannetje schreef:
Ik vind allergie bij een pup een groot woord, vaak is het meer een intollerantie, wat dus ook gewoon tijdelijk kan zijn. Mijn vorige flatje verdroeg ook bijna niets toen ze jong was. Zij ging goed op een brok met alleen lam, maar zodra er wat anders doorheen zat ging het mis. Toen ze 1,5 was weer gaan proberen en toen kon ze alles hebben, dus eroverheen gegroeid. Darmen van een pup zijn nog in ontwikkeling en als die uit balans zijn, kun je tegen problemen aanlopen. Maar dat kan dus weer over zijn als ze volwassen zijn.

Daar ben ik t ook mee eens indd. Dat heb ik bij iemand met cockers ook al eens gehoord.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:33

kiwiwitje schreef:
fannetje schreef:

Daar ben ik t ook mee eens indd. Dat heb ik bij iemand met cockers ook al eens gehoord.

Dit hoop ik.... :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:04

De vraag is al eens eerder gesteld maar kan het niet meer terug vinden. Voor degene die een binnen camera hebben, welke raden jullie aan?
We willen met Cody het alleen beneden zijn oefenen en vindt het fijn als ik hem dan via camera in de gaten kan houden :o

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:06

Kiimm_ schreef:
De vraag is al eens eerder gesteld maar kan het niet meer terug vinden. Voor degene die een binnen camera hebben, welke raden jullie aan?
We willen met Cody het alleen beneden zijn oefenen en vindt het fijn als ik hem dan via camera in de gaten kan houden :o

Wij hebben deze:

https://www.coolblue.nl/product/808236/ ... WIQAvD_BwE

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 03:46

Ik heb sindskort een camera buiten (heb er ook eentje binnen, wel tevreden maar kan beter) voor mijn schapen. Een Argus Reolink 2. Niet duur, oplaadbaar, goeie kwaliteit beeld. Kan ik zeker aanraden. Enige nadeel is dat ie niet draaibaar is.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:49

Wij hebben een binnencamera van de kruidvat een Nedis.
Heel tevreden mee. Zie nu alleen dat ze hem daar ff niet hebben

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:57

Ik heb me een paar weken geleden al eens voorgesteld in dit topic omdat we een pup zouden krijgen. En afgelopen zondag hebben we hem opgehaald. Gaat super goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 09:20

Gefeliciteerd!

Over camera’s hou ik mn mond :')
Doordat mijn vriend in de beveiligingstechniek zit en we daar de kwaliteit zien ben ik niet heel enthousiast over de simpelere camera’s omdat ik weet wat er wel te krijgen is.
Maar voor anderen ligt dat heel anders omdat je makkelijker met minder kwaliteit etc tevreden ben.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:31

kiwiwitje schreef:
Gefeliciteerd!

Doordat mijn vriend in de beveiligingstechniek zit en we daar de kwaliteit zien ben ik niet heel enthousiast over de simpelere camera’s omdat ik weet wat er wel te krijgen is.
Maar voor anderen ligt dat heel anders omdat je makkelijker met minder kwaliteit etc tevreden ben.

Hhaha ik weet ook wel wat er te koop is... En willen ooit buiten en 1 punt bij de deur een keer wat goeds. Alleen liggen nu de prioriteiten ergens anders :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 09:35

x_Jeanine_x schreef:
kiwiwitje schreef:
Gefeliciteerd!

Hhaha ik weet ook wel wat er te koop is... En willen ooit buiten en 1 punt bij de deur een keer wat goeds. Alleen liggen nu de prioriteiten ergens anders :o

T was niet direct op jou gericht. Maar meer op alle vragen rondom de camera’s :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:39

Ik ben inderdaad met een wat simpelere tevreden. Ik heb een Google nest cam :D echt heel tevreden over

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:44

Iirene schreef:
Ik heb me een paar weken geleden al eens voorgesteld in dit topic omdat we een pup zouden krijgen. En afgelopen zondag hebben we hem opgehaald. Gaat super goed!

[ [url=m/2AJa7S.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xZlmd0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/p0LZOF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och wat een schatje! Schnauzer denk ik?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:45

kiwiwitje schreef:
Gefeliciteerd!

Dat begrijp ik wel, je neemt dan niet snel met minder genoegen als je in het vak zit :o

Ik hoef zelf inderdaad geen hele dure ofzo. Is echt puur om binnenshuis te kunnen zien wat meneer uit spookt als we er even niet zijn. Ik verwacht ook dat als hij alleen kan zijn ik de camera ook niet zo intensief meer zal gebruiken

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:54

Dank jullie voor de tips! :o

Cody is afgelopen week weer flink gegroeid en heeft vanochtend 2x met zijn staart het stroom van de weides geraakt. Hij moet nog leren dat hij nu wat verder moet bukken of zijn staart laag moet houden :+ Het arme schaap ligt hier nu alsmaar te checken of zijn staart er nog wel aan zit :')

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:26

[/quote]

Och wat een schatje! Schnauzer denk ik?[/quote]

Klopt! Dwergschnauzer

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:01

Iemand tips hoe we katten (in de nacht denk ik) uit de tuin kunnen houden en wat niet schadelijk is voor honden? -:(- _-:(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 14:07

xLaraaj schreef:
Iemand tips hoe we katten (in de nacht denk ik) uit de tuin kunnen houden en wat niet schadelijk is voor honden? -:(- _-:(

Ze afschieten :o

Nee er zijn 10001 methodes maar volgens mij met honden is alles drama. Of je moet heel je tuin cat proof kunnen maken. Dus hoe mensen normaal de katten in de tuin kunnen houden.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:08

Kattenschrik gebruiken, stinkt wel hoor! Maar heeft bij mij geholpen.

KimD. Ennn?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:08

Is je tuin omheind? Als je alle gaatjes tot knie hoogte dicht maakt is het al een stuk minder uitnodigend voor ze. Wij hebben zelf stroom op het hek en waren met 150 klaar voor de gehele tuin. Maar ik heb dan ook zelf katten dus het is ook om die van mij in de tuin te houden.