Captain schreef:Caitlin_K schreef:Hoi! Mag ik mij melden hier? Sinds een klein weekje hebben wij deze prachtige Pers, Princess. Ze is nu 14weekjes oud. [ [url=m/Vnknmj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HLNLQe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ke5qzr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Thuis hebben we nog een hondje, was wel even wennen maar het gaat zo goed met die twee. [ [url=m/jNtMFb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een leuke katten komen er trouwens voorbij!
Ai, nu al ontstoken ogen? Mag ik vragen waarom je voor dit ras gekozen hebt?
Dit ras staat bekend om het afgeven van traanvocht vanwege het plattere kopje, en de grote ogen. Het moet goed schoongemaakt worden, en toevallig was dit nog niet gedaan op de foto's. Ze zijn eigenlijk misvormd, zo grof gezegd. Citaat:
Vooral bij kortsnuitige katten, zoals de pers, zien we nog wel een dat er in de binnenste ooghoeken wat donkerbruine of zwarte korstjes zitten. Ze lijken hier geen last van te hebben. Het komt vaak doordat de tranen bij deze katten niet goed afgevoerd worden via de traanbuisjes. Door de kleurstof (porfyrines) in de traanfilm kun je dan deze ‘korstjes’ krijgen. Het is in principe onschuldig, maar het is wel belangrijk de ogen goed schoon te houden met afgekookt water of speciale oogdruppels.
Wij zijn al bij de dierenarts geweest en hebben ook spul meegekregen. Dierenarts noemde de oogjes btw niet ontstoken, maar door de over-productie van traanvocht zijn ze vies. De bruine/roestige kleur komt veel voor bij persen. Daarbij zei mijn dierenarts ook dat het vanwege haar witte vacht extra opvalt.
Inmiddels is de bruine verkleuring weg onder haar oogjes. Wel moeten wij het dagelijks bijhouden. Ja hoor, wij hebben bewust de keuze gemaakt tot een pers. Wij hebben er altijd eentje gehad, en die is 20! geworden. Ze zijn lief, slim, intelligent, rustig, vriendelijk, sociaal. Daarbij is het dagelijks kammen, en de verzorging heel erg leuk. Daarbij is dit ras dus ideaal en makkelijk als huis/binnen-kat want wij durven haar hier zo niet naar buiten te laten aan de 80km per uur weg. Ook omdat ze zo sociaal is, ging het meeten met de hond erg makkelijk. Daarbij zijn wij dus gewoon ook verliefd op dit ras. 
Edit: Toevoeging van het stukje dierenarts, er zijn verschillende testjes gedaan (een of ander spul of er beschadigingen zijn in de oogjes, een swab voor bacteriën en ontstekingen en een traanvocht meting) voor haar oogjes en daaruit werd ook gekeken naar een ontsteking. Dit was dus niet het geval.