Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:08

Ik vind jouw katten zo ontzettend leuk. Ik weet nog dat ik als kind een oppasadres had. Ik dacht dat ik op kinderen ging passen, maar het bleek om sphinxen en whippets te gaan. :+ Ik heb daar nog een jaar rondgelopen en helemaal verliefd geworden op beide rassen haha.

Gelukkig ben ik al op de goede weg dan :D En als ik zekerheid heb, zal ik zeker een foto sturen. Ik heb net al gezien dat er een fotograaf in het asiel is geweest, dus ik heb al veel te veel leuke foto's verzameld. _O-

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:49

Wij hadden eerst twee kattenbakken omdat ze in het begin wel apart zaten, maar ze doen nu samen met 1 bak en dat gaat prima (afgezien van de bulten stront die ze produceren :+ )

Verder is al wel veel genoemd denk ik. Bij ons is zo’n speeltje aan een stokje succesvol en het laserlampje.
Fido is helemaal gek van zijn muizen en de flight van een dartpijl :Y) Maar dat is even zoeken wat ze leuk vinden.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:22

@Zertab hoe gaat het nu met Muis?

@Fair Ik vind Pip en Myka zo knap <3

@Isabel_K allereerst welkom en ik heb hier zo hard om gelachen _/-\o_

Isabel_k schreef:
Ik weet nog dat ik als kind een oppasadres had. Ik dacht dat ik op kinderen ging passen, maar het bleek om sphinxen en whippets te gaan. :+ Ik heb daar nog een jaar rondgelopen en helemaal verliefd geworden op beide rassen haha.

Ik vond het in het begin best lastig om de volle verantwoordelijkheid voor mijn katten te hebben. Bij mijn ouders hoefde ik nooit zelf na te denken over alles wat bij de verzorging komt kijken. Bijvoorbeeld welk voer, welke kattenbakvulling, wanneer naar de dierenarts etc.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:51

Vergeet een reismandje niet :')

En ja dat heb ik wel eens meegemaakt mensen die een kat kwamen halen zonder reismandje... kan toch wel in een doos of zo? |o

Verder leuk dat allemaal mensen die een kat nemen :)

Nishi update?
Ze is dikker aan het worden. Je ziet het nu ook zo. Eet voor 2 en slaapt veel. Ze ligt heel graag bij je maar wil niet echt knuffelen. Gelukkig is het in huis koel en heeft ze geen last van de warmte. Ze komt vandaag dan ook niet buiten.

Kito is helemaal happy met zijn koelmat. Die krijgt steaks of morgen zijn zwembadje nog en dan is die ook weer blij.

Heb een aantal mandjes gekregen van de overleden buurkat van pap en mam. Die gaan straks lekker naar buiten zodat ze daar ook ligplekjes hebben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:01

Ik had inderdaad ook geen reismandje mee Omdat we hadden afgesproken alleen te gaan kijken en ze later in de week eventueel op te halen maar de verkoper wou ze direct weg hebben. Ze zijn samen op schoot beland en hebben de hele reis (40 min) geslapen op mijn schoot.
De meisjes zijn 2,5 week hier. Inmiddels kunnen we ze goed aanhalen en oppakken. Ze komen ook wel eens tegen ons aanliggen. Ze zijn superschattig samen. Spelen veel. Slapen we steeds meer apart van elkaar.
Maar dat groeien. Is daar niet wat aan te doen. Bij ophalen waren ze te licht met 650 gram bij 8 weken en nu zijn ze bijna een kilo. Het gaat zo snel :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:23

Napie schreef:
Ik had inderdaad ook geen reismandje mee Omdat we hadden afgesproken alleen te gaan kijken en ze later in de week eventueel op te halen maar de verkoper wou ze direct weg hebben. Ze zijn samen op schoot beland en hebben de hele reis (40 min) geslapen op mijn schoot.
De meisjes zijn 2,5 week hier. Inmiddels kunnen we ze goed aanhalen en oppakken. Ze komen ook wel eens tegen ons aanliggen. Ze zijn superschattig samen. Spelen veel. Slapen we steeds meer apart van elkaar.
Maar dat groeien. Is daar niet wat aan te doen. Bij ophalen waren ze te licht met 650 gram bij 8 weken en nu zijn ze bijna een kilo. Het gaat zo snel :D

Haha dat is natuurlijk een ander verhaal en wbt groeien ja hoor geen eten meet geven :P (grapje natuurlijk voor hier weer mensen boos worden)

Mijn knappe dikkie geniet van het tuinleven:

Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:55

@IloveJip - ik wist niet wat me overkwam. :') Het was wel mijn favoriete adresje. Geen kinderen die naar beneden bleven komen en ze betaalden goed. Ik lag gewoon een hele avond op de bank met twee whippets en drie katten verspreid over de bank en mijn benen. _O- Inmiddels heb ik (bij mijn moeder) een eigen whippet en daar doe ik niets anders. <<)

Maar op het kattenfront heb ik ook nieuws. *\o/* Volgende week mag ik deze twee schatjes ophalen.

Afbeelding
Evita

Afbeelding
Pjotr

---
Evita is heel erg onafhankelijk, maar stiekem wel heel lief. Als ze wil kroelen komt ze echt bij je zitten en kopjes geven. Als ze daar geen zin meer in heeft is ze pijlsnel en weg voordat je het realiseert. Pjotr is vooral ontzettend, ontzettend lief maar kijkt wel een beetje de kat uit de boom. Maar dat duurde maar vijf minuutjes. Hij lag al heel snel bij mij te spinnen en kwam gezellig bij mij liggen toen ik stopte met kroelen. <3

Afbeelding

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:57

Ohhh zo leuk <3 Nu kan het aftellen beginnen!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:54

Bedankt voor het vragen ILoveJip! Met Muis gaat het nog steeds goed. Komende week en de week erop gaat de prednison uitwerken. Ben heel benieuwd hoe het dan gaat...

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:19

Val ook even binnen in dit topic met onze nieuwe huisgenoot:

Kitten Jessy. Vandaag opgehaald, net 8 week. Liep hier naar binnen alsof ze er jaren kwam, kortom meteen nieuwsgierig en op haar gemak.

Afbeelding

Afbeelding

De fokker is familie dus we weten gelukkig waar ze vandaan komt en wat de geschiedenis is. Ze gaven mixed feeding, dus droogvoer en tweemaal daags natvoer. We hebben dezelfde merken voor een betere overgang. Doen hier meer mensen aan mixed feeding met hun kittens en welke verhoudingen hebben jullie? Ik denk dat ik zelf voor 50/50 ga.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:30

Ik geef zelf vrijwel volledig rauwvoer, maar een combi nat/droog kan ook prima! Ik zou die 50/50 als minimaal aanhouden; liefst min 50% vh dieet natvoer, voor het vocht. Ikzelf neig liever nog naar 75% nat, maar dat is eigen keus natuurlijk :).

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:45

Tot nu toe heeft ie nog weinig gehad van het droog, maar het nat is helemaal geweldig en met een paar seconden ook weg :)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:19

Wat een leukerds IsabelK!

Fijn dat het beter met muis gaat Zertab!

Dat is ook een schatje Vulpes_96, lijkt een beetje dezelfde kleuren te hebben als die van mij. Cypers/rood/wit

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:23

Hoi! Mag ik mij melden hier? Sinds een klein weekje hebben wij deze prachtige Pers, Princess. Ze is nu 14weekjes oud. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Thuis hebben we nog een hondje, was wel even wennen maar het gaat zo goed met die twee. Afbeelding
Wat een leuke katten komen er trouwens voorbij!

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:43

ArankaM schreef:
Dat is ook een schatje Vulpes_96, lijkt een beetje dezelfde kleuren te hebben als die van mij. Cypers/rood/wit

Ja geinig he, het is echt een mix met ook nog een beetje schildpad. In het nestje van rode moeder zaten 2 rode, een cypers en nog zo een als deze.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:43

Caitlin_K schreef:
Hoi! Mag ik mij melden hier? Sinds een klein weekje hebben wij deze prachtige Pers, Princess. Ze is nu 14weekjes oud. [ [url=m/Vnknmj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HLNLQe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ke5qzr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Thuis hebben we nog een hondje, was wel even wennen maar het gaat zo goed met die twee. [ [url=m/jNtMFb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ai, nu al ontstoken ogen? Mag ik vragen waarom je voor dit ras gekozen hebt?

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:54

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:08

Captain schreef:
Caitlin_K schreef:
Hoi! Mag ik mij melden hier? Sinds een klein weekje hebben wij deze prachtige Pers, Princess. Ze is nu 14weekjes oud. [ [url=m/Vnknmj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HLNLQe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ke5qzr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Thuis hebben we nog een hondje, was wel even wennen maar het gaat zo goed met die twee. [ [url=m/jNtMFb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ai, nu al ontstoken ogen? Mag ik vragen waarom je voor dit ras gekozen hebt?

Dit ras staat bekend om het afgeven van traanvocht vanwege het plattere kopje, en de grote ogen. Het moet goed schoongemaakt worden, en toevallig was dit nog niet gedaan op de foto's. Ze zijn eigenlijk misvormd, zo grof gezegd.
Citaat:
Vooral bij kortsnuitige katten, zoals de pers, zien we nog wel een dat er in de binnenste ooghoeken wat donkerbruine of zwarte korstjes zitten. Ze lijken hier geen last van te hebben. Het komt vaak doordat de tranen bij deze katten niet goed afgevoerd worden via de traanbuisjes. Door de kleurstof (porfyrines) in de traanfilm kun je dan deze ‘korstjes’ krijgen. Het is in principe onschuldig, maar het is wel belangrijk de ogen goed schoon te houden met afgekookt water of speciale oogdruppels.
Wij zijn al bij de dierenarts geweest en hebben ook spul meegekregen. Dierenarts noemde de oogjes btw niet ontstoken, maar door de over-productie van traanvocht zijn ze vies. De bruine/roestige kleur komt veel voor bij persen. Daarbij zei mijn dierenarts ook dat het vanwege haar witte vacht extra opvalt. ;) Inmiddels is de bruine verkleuring weg onder haar oogjes. Wel moeten wij het dagelijks bijhouden. Ja hoor, wij hebben bewust de keuze gemaakt tot een pers. Wij hebben er altijd eentje gehad, en die is 20! geworden. Ze zijn lief, slim, intelligent, rustig, vriendelijk, sociaal. Daarbij is het dagelijks kammen, en de verzorging heel erg leuk. Daarbij is dit ras dus ideaal en makkelijk als huis/binnen-kat want wij durven haar hier zo niet naar buiten te laten aan de 80km per uur weg. Ook omdat ze zo sociaal is, ging het meeten met de hond erg makkelijk. Daarbij zijn wij dus gewoon ook verliefd op dit ras. :)

Edit: Toevoeging van het stukje dierenarts, er zijn verschillende testjes gedaan (een of ander spul of er beschadigingen zijn in de oogjes, een swab voor bacteriën en ontstekingen en een traanvocht meting) voor haar oogjes en daaruit werd ook gekeken naar een ontsteking. Dit was dus niet het geval. :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:20

De oogjes kunnen inderdaad meevallen, maar wat je zegt, ze zijn inderdaad eigenlijk misvormd. Ik zou me drukker maken om het platte kopje en dus ook neus, waardoor ademhalen moeilijker gaat.

Ik heb op zich een stuk extremere gevallen gezien moet ik zeggen, maar ik zou ook niet meer voor een pers gaan, wegens de vele "defecten" die het ras met zich mee brengt. Zou dan liever voor een andere langhaar gaan, zoals een Sibeer (al ben ik gebiased, want heb zelf 2 siberen lopen haha). Maar ieder moet dit natuurlijk voor zichzelf uitmaken. Fijn dat het zo goed gaat met de hond :j

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:24

Volgens de dierenarts valt het platheid van haar kopje mee. Mede omdat beide ouders een neus hadden. Daarbij hebben wij ook het idee dat ze geen hinder ervaart met zowel eten, als spelen, als rennen als überhaupt bewegen. Ze ademt normaal, niet verluid of knorrend, of piepend. Ook niet harder als we gewend zijn van een ''normaal gebouwde kat'' Ze wordt goed door ons in de gaten gehouden en we zijn er erg blij mee, en dat is het belangrijkst. <3

Ja! De hond gaat door een proces, maar ze vinden elkaar steeds leuker. Vooral zij vind hem leuk :')

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:47

Ik vind je pers wel een heel lief hoofdje hebben. Stalgenootje van mij had ze ook en dat waren oprecht de liefste katten die ik kende.

Ik heb net een krabpaal besteld. Het was de minst lelijke die ik kon vinden, maar nog steeds een beetje een doorn in t oog. _O-

Ik wilde liever een echte houten maar die kon ik echt niet vinden onder de 250 euro :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:52

Isabel_k schreef:
Ik vind je pers wel een heel lief hoofdje hebben. Stalgenootje van mij had ze ook en dat waren oprecht de liefste katten die ik kende.

Ik heb net een krabpaal besteld. Het was de minst lelijke die ik kon vinden, maar nog steeds een beetje een doorn in t oog. _O-

Ik wilde liever een echte houten maar die kon ik echt niet vinden onder de 250 euro :')

Ja krabpalen zijn niet mooi :') Meestal dan. Welke heb je besteld? :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:00

Isabel_k schreef:

Jawel joh!!
http://www.krabpalenenklimbomen.nl/home

Wij hebben er hier een van, was 150 euro.

Afbeelding

Afbeelding

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:18

Die is leuk! Wij hebben ook een lelijke krabpaal. Moeten ons inderdaad nog even verdiepen in iets gaafs! Maar Captain, die van jou is erg gaaf! Hoorde de plantjes er ook direct bij?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:30

Haha nee, die hebben we er nog zelf aan vast gemaakt. Het originele hout is ook een hele lichte kleur. Wij hebben hem zelf nog donkerder gemaakt. Ik vind de standaard krabpalen ook oerlelijk, wil dat echt niet in m'n huis hebben. :')