Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 11:43

Goed inlopen en gaan maakt weinig uit. Als ik gewoon ga wandelen hijgen ze net zo snel. T gaat mij niet om de kou op het lijfje maar puur mbt het hijgen. :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:51

Denk dat het inderdaad geen kwaad kan :)

Hier vroeg gaan wandelen in een prachtig bevroren landschap. Naya helemaal blij en heeft heel de tijd zitten lopen en gek doen. We gaan binnen 2 maand op wintersport, denk dat ze dat heel leuk gaat vinden :D

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:56

Maar die Huskys bij -40 zijn wel even wat andere dingen gewend dan onze honden waar het vaak niet kouder dan -5 wordt. :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:00

Gioia krijgt bij vrieskou last van haar spieren. Dus dan krijgt ze een jasje aan. Onder de 10 graden krijgt ze hem aan of nemen we hem mee. 1e kerstdag had ik hem mee (want was warm genoeg om niet aan te doen). En toen was ze op een gegeven moment zo nat dat ze hem zelf aan wilde. En dat terwijl ze een jasje echt niet leuk vind.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 12:03

Lekker Lara! Gaat Naya mee? :D
Hier vind Djessey al dat bevroren spul machtig interessant :')

Hier ook arabella. Chicka en Djessey hebben op deze temperaturen een jasje aan voor de korte wandelingen en als de auto koud is. Die hebben daar ook last van. Onder de 5 graden gaat ie aan. Anders word Chicka echt lastig door de ''pijn'' aan haar spieren. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:57

Als ze echt extreem gingen lijkt me de conditie nog niet goed genoeg en dat je dan te hard gaat. Hier hijgen ze minimaal en stoppen ze met hijgen als we ook maar even stilstaan. Maar dan nog kan hijgen in de kou echt geen kwaad, vandaar ook mijn vergelijking met honden die in veel koudere gebieden werken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 14:07

Dan zou ik toch even terug lezen wat ik eerder heb gezegd kaus. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:08

kiwiwitje schreef:
Lekker Lara! Gaat Naya mee? :D
Hier vind Djessey al dat bevroren spul machtig interessant :')

Hier ook arabella. Chicka en Djessey hebben op deze temperaturen een jasje aan voor de korte wandelingen en als de auto koud is. Die hebben daar ook last van. Onder de 5 graden gaat ie aan. Anders word Chicka echt lastig door de ''pijn'' aan haar spieren. :)

Hijgen in de kou kan geen kwaad, pas bij extreme temperaturen. Wel goed opletten met spieren, dat kan consequenties hebben die niet meer goed komen.

Het was hier vanochtend -3,5, heerlijk! Wij zijn ook vroeg gaan wandelen. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:13

Ik lees gelukkig prima. Jij geeft aan dat je hond bij het minste geringste hijgt. Dan lijkt mij iets niet helemaal goed met de conditie of met de luchtwegen.

Daarnaast geef ik aan dat hijgen met de kou die wij in Nederland hebben echt geen kwaad kan wat precies antwoord is op je vraag.

Het goed inlopen was een tip gericht op spierbehoud zoals KimD hierboven ook aangeeft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 14:23

Nee dat zeg ik niet kaus :) en dan nog hoeft er gelukkig niks mis te zijn met conditie of luchtwegen.

Thanks Kim! Houden we zeker rekening mee. Vooral omdat chick al sneller reageert op kou etc.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:44

Ja Naya mag mee op skivakantie. Ze gaat het heerlijk vinden :D ben wel nog aan het twijfelen of ik schoentjes voor haar zou kopen of niet ..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 15:50

xLaraaj schreef:
Ja Naya mag mee op skivakantie. Ze gaat het heerlijk vinden :D ben wel nog aan het twijfelen of ik schoentjes voor haar zou kopen of niet ..

Je kan ze altijd kopen. Liever dat je ze hebt en niet gebruikt dan dat je ze niet hebt en nodig hebt!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:33

Oh leuk dat Naya mee mag op skivakantie.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:49

Zo, heb inmiddels een mooi teiltje om poten in de wassen, Mila ging in de avond aan al haar poten likken ondanks dat ik ze wel met een doekje afgepoetst had, was dus niet afdoende.

Zojuist even naar een mooi losloopgebied geweest, Mila heeft zich heerlijk uitgeleefd. Ze luisterde heel goed, kreeg er zelfs complimenten voor. Ze heeft met een enorme Sint bernard gespeeld, eerst vond ze hem maar eng, maar dat was gauw over.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:53

Vanochtend nog lekker gewandeld met de honden, maar nu is er geen beginnen meer aan.
Gioia heeft geen angst, maar buddy een beetje en senna heel veel.
Net achterom (op een pleintje tussen de huizen.) Geweest om te proberen.
Senna aan de lijn en buddy los. Maar met garage en alle deuren richting huis open. (Dit zijn ze gewend. Doe ik ook met slecht weer en ze zullen ten alle tijden de garage in rennen.)

Zodra er een mini knalletje kwam rende buddy de garage in en bleef heen en weer rennen tussen mij en de garage. En senna zat alleen maar in de stress en was niet meer bereikbaar. Buddy heeft uiteindelijk nog geplast. Senna niet.
De komende 2 ochtenden laat mijn broertje de honden uit. Hopen dat hij lang genoeg gaat wandelen. En dan maar elke middag even proberen.
Ik denk dat ik elke dag even naar het industrieterrein net over de grens rijd. Daar zal hopenlijk niemand knallen.....

Gelukkig maar 2 bange honden en niet 4.

Afbeeldingangsthaasje nummer 2.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:14

Heerlijk dat Naya mee op skivakantie mag!

Jip reageert nog niet heftig op het vuurwerk. Gisterenavond het oudenaarseten bij de Knrm. De kinderen mogen daar dan altijd met vuurwerk knallen etc. Jip heb ik expres mee genomen omdat ik niet wist hoe hij zou reageren. Hij heeft de hele tijd alleen maar onder tafel op mijn voeten gelegen. Als dat ook moet de jaarwisseling zo is, mag ik niet klagen geloof ik. :o

Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:55

Hier hijgt Ziggy nooit tijdens of na het fietsen, ook niet als het warmer is. AJ hijgt weinig tot niet. Het kan ook stresshijgen zijn, niet per se een probleem met conditie of luchtwegen. Misschien is fietsen wel stressvol?

Gaaf dat Naya meegaat op wintersport, dat wil ik ook nog graag doen!

Vuurwerk angst is lastig! Je kunt ook een grasdoos binnen zetten, anders heb je bij herhaalde angstreactie kans op sensitisatie en wordt het alleen maar erger.

Wij zijn voor het eerst wezen mantrailen, en het was LEUK. AJ snapte er eerst geen snars van en wilde gewoon in het bos wandelen, maar na 5 minuten snapte hij de bedoeling en ging hij als een speer! Echt gaaf dit.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:58

Sterkte met de angstige hondjes <3

Wauw Cupcakes, die groeit al flink!

Leuk ZoZenn dat het geslaagd was :)

Hier staat Bodhi nu sinds enkele dagen weer op Hunters Home vlees & Acana Lam brokken. Zijn vacht is weer rustig (als ik het nu vergelijkt stond het zelfs erg open), jeuken is gestopt, en ook het spugen en diarree is gestopt en bovenal het gerommel in zijn buik/darmen. Mag wellicht nog niet te hard juichen maar ben zo benieuwd of dat we dit nu lang kunnen volhouden. (heb even teruggekeken en hier zijn we nov 2018 mee begonnen en ben in april 2019 gestopt met het vlees en alleen brokken gaan voeren en sindsdien is het afvallen begonnen).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 18:11

Stress hijgen geloof ik zeker. Alleen geen negatieve stress. Hij doet t gewoon als ie de auto uit komt op plekken waar we wandelen. Op een van die plekken fietsen we ook. En juist zodra we gaan fietsen zwakt dat hijgen gewoon af. :)
Hij is gewoon zo, hij hijgt altijd gelijk als ie enthousiast word. Zodra je hem weer rustig hebt is het ook gewoon over.
En met zn conditie is niets mis.
Maar wat je bij dit type hond wel hebt, zeker bij de “bully types” en minder bij de sporttypes, is dat spiermassa sneller voor veel warmte zorgt. En dat merk je bij hem ook. Hij heeft het sneller warm. En hijgt dan dus eerder. Doet niets af aan zijn conditie maar is heel normaal.

Geloof dat KimD daar ook een ervaring mee had in de zomer. Met een staffie oid

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:38

kiwiwitje schreef:
Stress hijgen geloof ik zeker. Alleen geen negatieve stress. Hij doet t gewoon als ie de auto uit komt op plekken waar we wandelen. Op een van die plekken fietsen we ook. En juist zodra we gaan fietsen zwakt dat hijgen gewoon af. :)
Hij is gewoon zo, hij hijgt altijd gelijk als ie enthousiast word. Zodra je hem weer rustig hebt is het ook gewoon over.
Maar wat je bij dit type hond wel hebt, zeker bij de “bully types” en minder bij de sporttypes, is dat spiermassa sneller voor veel warmte zorgt. En dat merk je bij hem ook. Hij heeft het sneller warm. En hijgt dan dus eerder. Doet niets af aan zijn conditie maar is heel normaal.

Stress is stress, waar ligt dat onderscheid tussen negatief en positief bij jou?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 18:43

ZoZenn schreef:
kiwiwitje schreef:

Stress is stress, waar ligt dat onderscheid tussen negatief en positief bij jou?

Voor iets wat ie leuk vind of iets wat ie niet leuk vind :)
Stress is niet alleen maar negatief. Gelukkig niet zeg.
Dus stress is stress gaat niet helemaal op.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:50

die van ons kan ook enorm hijgen, janken en piepen. Alleen als we naar de ponys gaan of adressen waar hij het erg naar zn zin heeft. Ik ervaar dat niet als echt stress maar meer enthousiasme

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:25

kiwiwitje schreef:
xLaraaj schreef:

Je kan ze altijd kopen. Liever dat je ze hebt en niet gebruikt dan dat je ze niet hebt en nodig hebt!

Wij gaan ook morgen naar Oostenrijk! Schoentjes gebruik ik niet meer, die verliezen ze continu . Smeer nu de pootjes in en bij thuiskomst in een emmertje lauw water. Voorheen met 2 honden en nu de jongste van 6 maanden ook gezellig mee, zin in. Mooi weer voorspeld en ligt al lekker voldoende sneeuw. En lekker vuurwerkvrij, de middelste is erg bang helaas, zo sneu.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:25

ZoZenn schreef:
kiwiwitje schreef:

Voor iets wat ie leuk vind of iets wat ie niet leuk vind :)
Stress is niet alleen maar negatief. Gelukkig niet zeg.
Dus stress is stress gaat niet helemaal op.

Niet mee eens. Ik zeg niet dat stress per definitie negatief is, een overload van stress wel. Onafhankelijk van waar de stress door komt ( oliebol vuurwerk of yeey schapendrijven). De stress An sich verandert niet mee met de oorzaak van de stress.
Stress blijft dus stress. Stress is belangrijk omdat het je de drive geeft om te leren, maar ook gevaarlijk omdat het je kan blokkeren.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:29

Ik las laatst een artikel over stress in de training. Daar werd ook over positieve stress gesproken, daarmee bedoelden ze veel opwinding, enthousiasme en bijvoorbeeld veel commando's uit zichzelf achter elkaar doen om maar de beloning te bemachtigen. Mila doet dit soms ook.