Hondensport

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:07

Nicky91 schreef:
Wij gaan 12 september pas weer op wedstrijd naar KC zaanstreek. Iets met ik ga te hard met m'n U-tjes en wil graag samen met een vriendin blijven lopen... :o

Als dat gebeurt bij mij, dan ga ik wel een rondje met bal lopen ;) Roetsj moet toch ook gewoon ervaring op doen en die krijgen we alleen door te gaan.

Je moet pas over met 8 U-tjes toch? Dus dan heb je er nog 4 te gaan. En straks kun je met Mezzy ook weer de 1e graad in, dus dat scheelt.
Hoeveel heeft je vriendin er dan nu?

Beautylove, leuk! Zien we je daar.
JJ, jammer dat je dat gemist hebt. Zijn wij al vrienden op FB, anders kan ik je de volgende keer taggen.

Morgen mag Roetsj eerst naar de trimmer, even een halve hond verwijderen, pff zit zo'n vacht op momenteel.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 08:52

fannetje schreef:
Als dat gebeurt bij mij, dan ga ik wel een rondje met bal lopen ;) Roetsj moet toch ook gewoon ervaring op doen en die krijgen we alleen door te gaan.

Je moet pas over met 8 U-tjes toch? Dus dan heb je er nog 4 te gaan. En straks kun je met Mezzy ook weer de 1e graad in, dus dat scheelt.
Hoeveel heeft je vriendin er dan nu?

Beautylove, leuk! Zien we je daar.
JJ, jammer dat je dat gemist hebt. Zijn wij al vrienden op FB, anders kan ik je de volgende keer taggen.

Morgen mag Roetsj eerst naar de trimmer, even een halve hond verwijderen, pff zit zo'n vacht op momenteel.


Ja maar Roetsj is ook jonger dan Benno haha

ja klopt met 8 over, maar ik heb er nu al 4... :') Dus dan gaat het wel hard...

M'n vriendin heeft er 2, zij gaat ook nog naar Uden de 11e(als die op groen gaat).

En Mezzy mag met me mee in november om te trainen op wedstrijd, ik ga dan niet voor de puntjes maar gewoon om lekker te oefenen. :+

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:53

Heerlijke wedstrijd gehad gisteren! Leuke (veel te makkelijke :') ) rondjes met alleen maar DK's, miscommunicatie links en rechts en Dana had weer dikke lol maar omdat we al snel een fout hadden geoefend met het distance handling maar potverdikkie dat deed ze knap! Ik denk dat ik eindelijk haar 'vibe' van trainen gevonden heb waardoor ze het leuk vind. In het VP had ik niet goed verkend waardoor ik dus op de sprong tot stilstand kwam terwijl voor Dana daar nog een stap extra had gemoeten. Het klinkt echt heel raar maar doordat ik zoveel ben afgevallen sta ik sneller op plekken wat ik niet verken. Doordat ik nu sneller en flexibeler ben moet ik echt opnieuw leren verkennen en handlen. Met Puk geeft dat niet zo'n problemen omdat ik die toch altijd al op afstand stuur maar met Dana wel waar die pasjes extra moeten. Jammer maar helaas!

Puk in het JP had een kortsluiting in haar hoofd, ik zei wel 10x tunnel maar het kwartje kwam niet binnen, dat is niet erg, ze liep voor de rest heerlijk. Ook met haar in het JP iets meer ruimte genomen dan ik normaal zou doen en wat deed het kind het voorbeeldig. In het VP kwam ze te vroeg, zó stout, klein kütwijf. :') Ik had haar eigenlijk moeten terugzetten maar ze haalde me zo van de leg ermee dat ik haar met een 'om' opnieuw liep starten. Bijkomend voordeel is wel dat ik haar daarom extra kon belonen op de raakvlakken. *\o/* De paleninsteek in het VP bleek voor S, M & I een uitdaging, als je na de tunnel niet erbij was om te pushen had je een weigering aan je broek. We werden er door de trainer al op gewaarschuwd. Maar juist daar was ik zó zeker van mijn zaak dat Puk dat zou kunnen dat ik het even wilde showen }:) , als het nou mis was gegaan hadden we er smakelijk om kunnen lachen. Maar als een vrouw haar gelijk kan krijgen, kan ze haar gelijk krijgen. ~~}>

Dana spreekt eigenlijk voor zich op de filmpjes, die had ik in het JP té erg opgejut waardoor ze de weave al helemaal niet meer deed. _O- Eigen schuld, dikke bult. Patrick kon weer smakelijk om ons lachen als combinatie en gaf de hoop al snel op maar ze liep weer in een lekker tempo en bleef netjes luisteren. Ik vergat wel nog even de tunnel en kwam daarachter toen ik een wissel maakte die ik niet had verkend. :') Het VP liep ze ook lekker maar zoals hierboven al gezegd stond ik mezelf in de weg. Wel weer lekker tempo en na twee keer insteken de weave gedaan. *\o/*

Harvey was ook heel knap, in het JP was Kay zich zó druk aan het maken dat het op weg naar nummer 3, de tunnel, al mis ging, dat eenmaal hersteld ging het soepeltjes en goed. VP had hij een hele knappe running op de kattenloop, eerste keer op gras dus dat was dé overwinning van de dag! Wip was hij weer lompe Harrie maar herstelde wonder boven wonder goed. Daarna ging Kay nog de fout in met een 'hand' commando wat volledig misplaatst was op dat punt en daarna gleed Harvey nog een keer uit de palen en miste het A-vlak maar ook daar kwam hij er weer zó lomp op. 8)7

Maar al met al een heerlijke dag en heerlijke rondjes, ik ben dik tevreden! Op naar vandaag! *\o/*


JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:27

Waaw! Klinkt goed. Tis natuurlijk ook net weer iets anders die wedstrijden. Andere sfeer, onbewuste spanning etc.

Succes vandaag!

Wij zijn wezen wandelen in het bos xD
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:52

Fijn verslag! Super dat je zo tevreden bent.

Ik heb een vraagje.
Ik train nu 1x in de week met Bo, maar zou regelmatig in.het weekend oid ook nog willen trainen. Weten jullie mensen die privéles doen. J. Zit op de dagen dat ik kan al vol, dus ik sta op de lijst als er afmeldingen zijn.
Ik kan weinig privéles vinden op internet, of ik zoek niet goed

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:55

In het weekend zijn vaak op locatie workshops maar aangezien het wedstrijdseizoen is zijn die er nu minder.

Gewoon alle hallen / grotere locaties in de gaten houden. Bij Wendy kun je heel makkelijk online boeken en betalen.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 18:26

Rustig hier.

Laatste tijd veel getraind en zaterdag onze 1e wedstrijd. Geen verwachtingen maar we gaan natuurlijk wel ons best doen.

Vanmorgen ook weer getraind. Lang niet iets van gefilmd.
Jinn deed t goed. Puntje gevonden wat ie moeilijk vind zoals je kan zien op t filmpje. Dat kunnen we mooi thuis gaan oefenen.


fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 18:42

Succes zaterdag JJ. Waar moet je heen?

Ik heb komend weekend wedstrijd in Arnhem, hopelijk wordt het weer zondag beter als voorspeld, want met onweer ga ik echt niet lopen. Daar zijn we beide bang voor, dus dan sla ik over.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:30

Wij zitten in Aalten

beauty1love

Berichten: 560
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:48

@fannetje wij zijn zondag ook in Arnhem *\o/* hopelijk is het weer een beetje te doen inderdaad..

Zondag wordt Skye zijn eerste officiële (debutanten) wedstrijd, verwachtingen zijn (heel) laag maar we gaan lekker meters maken. Eerst morgenavond nog naar de avond wedstrijd van W.I.L.D. Daar mogen Billy en Skye allebei een rondje. Voor Billy helaas haar laatste wedstrijd ;( zij woont bij mijn moeder en mijn vriend & ik zijn onlangs verhuisd waardoor ik niet meer met haar kan trainen..

@jesdajinn Ah leuk, bij Annelies :D veel succes zaterdag!

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:03

Ik ben zondag helaas autoloos. 29 augustus wel vrijwilliger in didam

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:24

EW, daar zijn wij ook. Daar lopen we eerste graad en indien nodig nog vrijwilligen.
BL, leuk misschien zien we elkaar, hoewel jij mij misschien makkelijker herkent (ik heb een flatcoat, zijn er maar 2 die dag van ;) ). Welk nummer ben je?

beauty1love

Berichten: 560
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:02

Haha een flatcoat is iets makkelijker herkennen als mijn bc haha. Mijn working cocker gaat mee als supporter, die is ook nog wel te herkennen :)

Wij hebben startnummer 110.

Didam had helaas geen debutanten maar misschien dat ik met Lux nog even kom kijken :) ze heeft natuurlijk behoorlijk wat achterstand met wennen aan wedstrijdsettings..

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:52

Wij zijn lekker op wedstrijd!
Jinn ligt heel graag in de bench. Deurtje gewoon open.
Jaxx is ook mee voor de ervaring en doet het super goed!

Afbeelding

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:38

beauty1love schreef:
Haha een flatcoat is iets makkelijker herkennen als mijn bc haha. Mijn working cocker gaat mee als supporter, die is ook nog wel te herkennen :)

Wij hebben startnummer 110.

Didam had helaas geen debutanten maar misschien dat ik met Lux nog even kom kijken :) ze heeft natuurlijk behoorlijk wat achterstand met wennen aan wedstrijdsettings..


Gek he! Je merkt het echt aan de "Corona puppy's".

Succes vandaag voor de mensen op wedstrijd!

Edit: Wat vet dit! *\o/*

Afbeelding

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 19:16

Pff, was vrijdag de 13e voor ons vandaag blijkbaar. Ik had mijn dag niet vandaag, Roetsj zat al vol, voordat we moesten lopen, wat resulteerde in een superslecht rondje. Tussendoor met uitlaten, in een gat gestapt, door mijn enkel geklapt en echt languit op mijn smoel gegaan. En met de jumping schrok ze van de breed ( was een soft breed, met van die kussens) en liep ze daarna de ring uit. Gelukkig aan het eind van de wedstrijd nog even mogen nemen.
Ik zit nu aan de arnica en pijnstillers, want voel het best wel.
Hopelijk morgen een betere dag ;)

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:07

Gelukkig zondag een betere dag. 1e rondje VP ging goed, tot de laatste sprong. Roetsj keek naar mijn en loopt zo de laatste sprong voorbij en komt er overheen terug, dus Disk. Maar was super tevreden.
2e rondje jumping begon goed, maar toen zag ze naast de insteek palen een graspol omhoog staan uit de grond (losgelopen door een ander) en die wilde ze pakken. Dus ik zij nee en toen dacht ze ok, dan doei (iets met druk verdraagt ze niet tijdens wedstrijd). Daarna met speeltje opgehaald en rondje uitgelopen, wat toen weer super ging. En ben voor de zekerheid het uitlaatgebied maar niet weer ingegaan, zodat ik niet nog een keer neer zou vallen (ik hoorde dat er meer gevallen waren dat weekend, dus was gelukkig niet de enige ;) ).

Volgende week Didam, ben benieuwd.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:58

Fijn dat de 2e dag al een stuk eter ging! Doet wel iets met je gedachtes..

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:23

Heb je in Arnhem gelopen? Daar stond me een gruwel van een parcours. := Zag op FB de discussies ook al ontstaan, direct ook de reden waarom ik niet meer inschrijf als de keurmeesters niet bekend zijn, er zijn er gewoon een aantal waar ik niet bij wil lopen vanwege de veiligheid van de honden of vanwege de achterlijke parcoursen.

Fijn dat je niet zoveel pijn had en alsnog op zondag hebt kunnen lopen!

Janey1992

Berichten: 158
Geregistreerd: 22-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:36

Geen aanval of iets, gewoon pure interesse: wat was er dan aan de parcoursen van gister zo gruwelijk? Ik heb zelf geen snelle hond (chihuahua :Y) ) en gister was ie al helemaal niet in vorm dus gingen we traaaaag.

Maar ben wel benieuwd welke graad jullie liepen en hoe jullie dan tegen die parcoursen aan kijken?

XxDiandraxX

Berichten: 4009
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:51

KimD schreef:
Heb je in Arnhem gelopen? Daar stond me een gruwel van een parcours. := Zag op FB de discussies ook al ontstaan, direct ook de reden waarom ik niet meer inschrijf als de keurmeesters niet bekend zijn, er zijn er gewoon een aantal waar ik niet bij wil lopen vanwege de veiligheid van de honden of vanwege de achterlijke parcoursen.

Fijn dat je niet zoveel pijn had en alsnog op zondag hebt kunnen lopen!


Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd naar de parcoursen. Wij hadden vrijdag bij W. I. L. D. ook zo een jumping. Stond allemaal zo krap terwijl er lekker veel ruimte was.

Vp maar half gefilmd, ik gaf de “in” niet goed aan en daardoor gong het mis. Elin probeerde me nog te redden maar daar zijn grenzen aan. Wel nog derde met twee latjes.


De jumping was ik haar “kwijt” en later stuurde ik verkeerde, disk dus.


Op zaterdag nog workshop gevolgt bij truus voshart en op zondag bij peter spoorenberg. We hebben weer veel geleerd en een hoop lol gehad.

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:40

Ik liep 1e graad large en er zaten idd wat tricky dingen in. Voorbeel was bij vp, sprong, scheef tunnel in en daarna scheef de schutting op, om daarna over de muur te moeten, dan weer sprong rechtuit, daarna terug en palen. Jumping stond heel veel dicht op elkaar en kruiste lijnen elkaar, waardoor je heel makkelijk van de ene in de andere lijn terecht kwam. Heb er een aantal horen vloeken ;)

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:53

Inderdaad extreem kort stond alles, op net 5 meter en onlogische gevaarlijke lijnen. Absoluut niet meer van deze tijd.

Dat VP Diandra, wat braaf dat ze zo wilt helpen. <3 JP was jammer, was verder netjes gelopen.

Janey1992

Berichten: 158
Geregistreerd: 22-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:01

Ah jullie liepen in een andere ring met een ander parcours en andere keurmeester natuurlijk! 1e graad small en medium parcoursen waren goed te doen volgens mij, maar nogmaals heb geen snelle hond dus heb geen last van korte lijnen enzo :))

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:14

Wij hebben dit weekend FCI Flyball workshop gedaan. De belgen(Barbo Thunderdogs) kwamen de workshop geven. Een vriendin en ik hebben jarenlang bij hun in de competitie gelopen. Het was zo ontzettend leuk! Ouderwets gezellig, echt genieten!

Ik had zowel Benno als Mezzy mee genomen. Benno was na dag 1 wel erg moe, dus dag 2 Mezzy mee en een beetje afgewisseld. Zo heeft Mezzy ook een beetje mogen proeven van de flyball <3

En zoals alles, vind ze ook dit super leuk om te doen ! <3

We hebben Otje nog gezien op zaterdag :D

Een super geslaagd weekend en ook gehoord dat nu steeds meer verenigingen overstappen op de FCI box.