Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 09:51

Simoonzel schreef:
Met zwaarder gebouwde honden kan ik me er nog wat bij voorstellen. Maar zo'n rank poedeltje zal geen problemen opleveren gok ik. :P
Naar welke fysio gaan jullie?

Iedere hond is anders, dus het kan ook zomaar dat niet alle ytuigen fijn/goed zitten. Maar kan ook zomaar dat het wel kan. Bij Boellie is niet zozeer het probleem hoe zwaar gebouwd dat hij is, maar hij heeft gewoon te weinig ruimte bij zijn borst/hals/nek voor een ytuig. Deze belemmeren hem dan juist. Dit komt uiteraard door dat hij zwaar is, maar ook omdat hij vrij klein is (ook voor het ras)
Bij chick past het wel. Maar die vind het niet fijn.

Wij gaan naar Nanda van Velzen. Zij zit in moordrecht.

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:41

Hier ligt de Julius k9 op de cattle dog prima, op de Kelpie niet maar daar bestellen we dus binnenkort dat Kiwaq tuig <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:41

Ik ben helemaal niet bekend met merken dus ik google alles. Die hebben ook leuke printjes zeg *D

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:41

Afbeelding
Skye groeit als kool! Volgende week ga ik weer knuffelen maar kreeg deze schitterende foto al :)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:42

Hebben jullie misschien nog tips voor een pup die niet zo veel eet? Sinds twee dagen eet Teun niet al zn voer meer op terwijl we daarvoor het idee hadden dat hij goed at

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 14:04

Ahhhw wat schattigg!

Geen idee Kim. Ik zou het nog even aankijken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:05

Het voer op een andere manier aanbieden misschien? Je verspreid het wel over de dag? en wat voer je?

Ik vind die K9 tuigen absoluut niet fijn. Ik heb liever zo min mogelijk op/rond mijn hond en vind die k9 altijd zo overdreven veel stof enz. En vaak zitten ze niet eens goed bij de honden die ik zie.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:10

xDenies schreef:
Het voer op een andere manier aanbieden misschien? Je verspreid het wel over de dag? en wat voer je?

Ik vind die K9 tuigen absoluut niet fijn. Ik heb liever zo min mogelijk op/rond mijn hond en vind die k9 altijd zo overdreven veel stof enz. En vaak zitten ze niet eens goed bij de honden die ik zie.

We verdelen het voer over 4 porties per dag. Vanuit de Fokker kreeg hij Fokker dus dat voeren we nu ook willen als hij wat groter is waarschijnlijk wel over op ander voer.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:14

Als ik de samenstellingen van het voer bekijk word ik er in ieder geval niet warm van. In mijn ogen speelt dat ook mee in de acceptatie van een voeding. Ik persoonlijk voer liever iets waar meer vlees in zit.
Hier krijgen ze vers vlees en acana brokken. (Niet tegelijk iig)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:19

Aww sky <3

Ik zou het ook nog even aankijken. Hier krijgen ze s ochtends WoW en s avonds vers vlees.

Nou, ik ben voorlopig wel even klaar met schapendrijven. Wat een kl*te instructrice. Ipv positieve training more like negatief straffen. We zitten blijkbaar nog in de middeleeuwen. Mocht iemand het verhaal willen weten, pb mag altijd -:(- .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:09

_kimm schreef:
xDenies schreef:

We verdelen het voer over 4 porties per dag. Vanuit de Fokker kreeg hij Fokker dus dat voeren we nu ook willen als hij wat groter is waarschijnlijk wel over op ander voer.

Fokker zou ik ook niet eten als pup zijnde. :+

Het kan ook een fase zijn, soms hebben ze echt dagen dat ze liever niet eten.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:58

We kijken het nog even aan. Hij kreeg dit voer bij de fokker en gezien hij pas een week thuis is wilde we dit nog even hetzelfde houden. Mocht dit niet verbeteren gaan we gewoon sneller over op ander voer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:18

_kimm schreef:
We kijken het nog even aan. Hij kreeg dit voer bij de fokker en gezien hij pas een week thuis is wilde we dit nog even hetzelfde houden. Mocht dit niet verbeteren gaan we gewoon sneller over op ander voer.

Ik zou direct over gaan op ander voer. Fokker is echt niet aan te raden.

Waarschijnlijk krijgt de pup er maag en darmkrampen van en eet daarom niet of met lange tanden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:44

Slecht voer bestaat bijna niet meer maarrr veel beter voer dan fokker bestaat er wel. Voor honden in de groeiperiode zou ik nooit fokker aan raden maar brok met veel hoger vlees percentage.
Maar tja ik zweer bij greenheart en mijn huidige pup doet het daar niet lekker op. Toen cavom geprobeerd maar ook niet fantastisch. Nu royal canin wat ook echt niet mijn stijl is maar hij doet het er super op. Tja wat dan he. Hij krijgt ook vers vlees en almo nature en we zien wel. Ik hou mij nooit aan 1 merk. Normaal bij puppen wel die krijgen allen greenheart summerstyle maar eenmaal uitgegroeid dan eten ze hier vanalles tussen lidl en acana enz. Soms 5 merken in huis (6 honden ;).) en de maand er op weer totaal andere merken.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:10

Nog bedankt voor de Kong tips allemaal! :D Zakjes van Edgard Cooper hadden ze alleen niet bij de dierenspeciaalzaak hier, dus dat ga ik nog even zoeken bij de Welkoop. Ze hadden wel blikken en kuipjes dus heb als 'tijdelijke oplossing' een blikje kocht. Nooooit meer, de honden krijgen hier wel meer 'vieze' dingen, maar ik vond dit echt enorm onsmakelijk :=

Zit er niks anders in de buurt ZoZenn? :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:46

Blikjes van Edgard & Cooper vies?

Mijn honden hebben het lang goed gedaan op de E&C, tot ze de samenstelling van de lam gingen veranderen en ik weer om 4 uur 's nachts tot 8 uur sochtends met een spugende hond zat :(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:11

Ik vond blikvoer ook niet top ruiken maar je went eraan :=

Ik ben vanochtend om 06.30u naar mn werk gegaan en vriend is toen begonnen met vlooienschoonmaak. Ik om 16.00u thuis en toen samen verder gegaan.

Drie spuitbussen later, twee gewassen honden (ze zaten eronder), en zo'n 12 uur verder zijn we klaar *\%/* En nu ook hopen dat die vlooien echt wegblijven want anders gaan we verhuizen :')

Edit: oh ja, en de komende drie dagen nog 24/7 aan het wassen om alles maar dan ook echt alles schoon te krijgen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:17

Pfoe, dat klinkt heftig :o Houd je er wel rekening mee dat je nu niets kan toedienen omdat ze gewassen zijn? Geen idee hoe lang jouw vlooienshampoo doorwerkt, maar de vetlaag van de huid moet eerst weer opbouwen voordat het pipet zich weer kan aanhechten (als je dat wilde gaan gebruiken)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:30

Nee klopt, ze dragen halsbanden. Ik weet inderdaad dat de werking vermindert maar met +-20 vlooien per hond leek het me beter om die dood te hebben en dan een paar dagen een verminderde werking.

Pipetjes hebben we tijdje geleden opgegeven. Dan zaten ze er na een week weer onder |o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:12

Pff, halleluja .. dat is een berg! Enig idee hoe je er aan bent gekomen? Ik denk dat ik een stukje voorgeschiedenis mis, sorry :o Maar inderdaad, beter groot aanpakken!

Hier hadden we laatst ook vlooien opgelopen. Mijn mams werkt in de thuiszorg en iemand had een pup aangeschaft maar niet behandelen .. ze kwam bij ons in de winkel voor vlooien middelen en ineens hadden wij een berg vlooien. Toeval? :') Gelukkig zag ik ze niet, maar aan de jeuk en poepjes was wel te zien dat er vlooien aanwezig waren. Maar jeetje …. wat een drama kan dat zijn. Uiteindelijk door een goede pipet en de vlo kill onder controle gekregen. Vanzelfsprekend was het huis al 80x gespoten :P

Jammer dat die Bolfo Fleegard uit de handel is … die was zo fijn. Zes maanden werking. Nu alleen maar alles van 6 weken .. bah.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:29

Gekregen van een hond waar we een week op gepast hadden. Daar zagen we opeens allemaal vlooien op lopen toen ie een dag bij ons was. Sindsdien, zo'n vijf maanden nu gok ik, bezig met behandelen. Ik denk dat we ondertussen al zo'n €500,- hebben uitgegeven aan alles behandelen. Ben er echt helemaal klaar mee.

We wonen in een sloophuis dat vol met kieren, gaten en vloerbedekking zit dus we komen er gewoon niet vanaf. Vorige bewoner had geen huisdieren en heeft hier 50 jaar gewoond dus daar is het niet van gekomen.

Wij worden nu zelf ook regelmatig gebeten of je voelt ze opeens lopen. :r

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:32

Jeeeeetje … wat een nachtmerrie!! :o

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:09

Kaus schreef:
Gekregen van een hond waar we een week op gepast hadden. Daar zagen we opeens allemaal vlooien op lopen toen ie een dag bij ons was. Sindsdien, zo'n vijf maanden nu gok ik, bezig met behandelen. Ik denk dat we ondertussen al zo'n €500,- hebben uitgegeven aan alles behandelen. Ben er echt helemaal klaar mee.

Ah neeeee, dat is echt balen. Je zou bijna gewoon geen honden meer in huis laten {:)-:(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:25

Doen we ook niet _O- Dat was de laatste, afgezien van vaste oppaspup <3

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 01:35

Hoi! Kan ik me hier ook meldem? Hebben sinds drie weken een pup. Jack russel x kruising king charles. Mixje (en ongelukje) dus, van een vriendin. Volgende week beginnen we met de puppycursus.. ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Ze kent inmiddels al meerdere dingen, zit, af, wacht, hierkomen.. Ze snapt het allemaal zo. Loslopen gaat ook heel goed en dikke maatjes met de andere hond inmiddels. Dat duurde wel even.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga morgen het topic doorlezen!