Zo genieten dit. Van alles en nog wat dat aan komt vliegen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hoop dat je een mooi plekje voor ze vindt!Nickeltje schreef:Wij blijven volgende week ook van ze af met die hitte. Daarna maar weer een controle.
In augustus doen wij mierenzuur of thymol en in de winter oxaalzuur.

).
Ik dacht aan dat het toch te vol is binnen in de kast, en mogelijk te warm en dat ze daarom buiten zitten nu het avond wordt en er niets te halen meer is (alhoewel het niet enorm warm was vandaag).
Wat is dat makkelijk, je hoeft niet eens te zoeken!Century schreef:Nickeltje schreef:Nootmuskaat olie gebruiken wij.
Slimme ik heeft toch kruidnagel gehaaldik dacht nog zo "ik moet nootmuskaat halen". Al begrijp ik dat kruidnagel ook kan, maar wel heel sterk is, dus ik begin wel met heel weinig en kijk hoe het gaat.
Ik had zes druppels op mijn theedoek, kan nog wel iets meer denk ik. Ik heb alleen wat bijen geplet bij het terugzetten van de honingkamer, omdat ze onderaan de honingkamer zaten op de rand, het rooster waarop ik de kast zette was wel vrij van bijen. Dus dit werkt een stuk fijner.
dat had ik niet verwacht. Die drie ga ik oogsten, de rest mogen ze terug hebben. Ze hebben nauwelijks honing in hun broedkamer en ook niet zoveel stuifmeel, vooral veeeel broed. Ik heb de koningin ook gezien!