Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 21:44

Ik dacht serieus dat het een eind rijden was.. :') Zie ik 40 minuten staan in de routeplanner.. :+ Bewijst maar weer dat mijn topografische kennis echt om te HUILEN is. :Y)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:24

Zoe_97 schreef:
Eersel. Bah geen goede ervaringen mee. Ik doe je even een Pb met wat ik daar gezien/gehoord heb....

Echt waar? Ik heb daar in 2013 een halfjaar gewerkt. Ik ken heel veel fokkers die daar naar toe gaan vood KI en progesteron. Ook foto's etc.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:01

Wij laten altijd in Sleeuwijk prikken, ben daar echt heel tevreden over. Tot nu toe 6 nesten gehad waar van 5 laten prikken en allemaal gelijk drachtig en makkelijk dekkingen geweest.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:19

kiwiwitje schreef:
Welke klinieken raden jullie aan voor progesteron en KI? Ik hoor over Eersel tot nu toe nog geen problemen over het KI/progesteron gedeelte. Maar ik heb ook nog even om het uit te zoeken

Wij zijn in Best geweest, hele fijne kliniek.

Zo wat is er veel gekletst :)
Ik ga morgen even bijlezen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 00:39

Best is hier eigenlijk geen optie.

Sleewijk staat wel op ons lijstje.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:45

Zorry schreef:
Wij laten altijd in Sleeuwijk prikken, ben daar echt heel tevreden over. Tot nu toe 6 nesten gehad waar van 5 laten prikken en allemaal gelijk drachtig en makkelijk dekkingen geweest.

Wij ook Sleeuwijk. Niet om de hoek maar het rijden waard.

Akitapup hier gaat niet door.
Afgelopen zondag geannuleerd. Ik werd een soort van oor aangenaaid en daar trap ik niet in.
Zo goed voelde de afhandeling van onze pup vorig jaar, zo teleurstellend is het gedrag van de fokker nu.
Dus wij zoeken weer verder.

Wat ‘n buik vol Ennasil! Leuk hoor, straks als die hummels.
Voor jou jammer Kiwiwitje. Hopelijk de volgende ronde wel,raak.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 00:48

Wat balen Diva! :( was dit bij dezelfde fokker?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:48

Ja. Daarom ook zo verbaasd.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 01:51

Wat voor dingen vielen je tegen? Vind ik wel interessant. Omdat ik dus ook ben afgehaakt voor een fokker vanwege het gedrag van de rasvereniging.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:26

Mijn voorwaarde was een 100% zwarte kop.
En met zwart bedoel ik ook écht zwart en geen witte vlek/vlekje op de neus. Ik vind dat niet mooi en als het eenmaal in de lijn zit, krijg het er dan maar weer eens uit.
Van de 4 teefjes had er 1 een overduidelijke witte neus, 1 long coat(geen optie voor mij) 1 ‘n mooi donker koppie(deze noem ik even A) en 1 dan nog 1(met achteraf gezien ook wit op de neus, dit wist ik niet. Deze noem ik even B)

Omdat 2 pups sowieso geen optie waren bleven A en B over.
1 van deze twee zou bij de fokker blijven dus eigenlijk hadden wij geen keuze. Opzich had ik daar geen problemen mee. Contact was goed, we kregen zo nu en dan filmpjes en je teert ook op goede ervaring van de vorige keer.
Het ging er steeds meer op lijken dat pup A ons toegewezen zou worden en uiteindelijk werd dit ook bevestigd. ‘Dit is jullie pup, diegene met witte voetje voor.’ Filmpje werd toegestuurd.
Ik heb nog wat vragen gesteld over de pup, we hebben het over ophalen gehad enz.

*voor de duidelijkheid: we zijn er niet geweest! Als we de keuze hadden gehad tussen meerdere pups dan waren we er wel naar toe gegaan, afgelopen zondag. Maar die keuze was er niet.
De honden zijn ons bekend, de leefomgeving van de pups ook en vorig jaar een goede ervaring met deze fokker gehad.
Was het een volledig vreemde geweest dan was ik uiteraard wel gaan kijken*

De volgende dag kreeg ik een berichtje dat het toch niet pup A was maar pup B.
Hier was ik wel wat verbaasd over en heb ook gevraagd waarom er gewisseld werd. Want pup B was zijn eerste keuze uit het nest.
Hij had het over zijn vrouw die altijd met de pups bezig is en daarom meer dingen ziet/opmerkt. Al met al begreep ik er helemaal niets van, wat ik ook aangegeven heb.
Duidelijk gevraagd wat dan de verschillen waren. Die waren minimaal, alsdus fokker.
En hier begon mijn onderbuik gevoel......

Van pup B kregen wij filmpjes toegestuurd, echt een prachtig ding! Met, voor mij, mooiere aftekening dan pup A. Maar ik had wel de twijfels over het neusje. Want zat er nou wel wit of geen wit? Ik gaf het ‘t voordeel van de twijfel; zonlicht op nat neusje.
Omdat ik vanaf dag 1 duidelijk heb aangegeven echt géén wit te willen, heb ik werkelijkwaar nooit bedacht dat er dus wél wit op de neus zou zitten.
Toen ik afgelopen weekend een duidelijk filmpje van de pup kreeg toegestuurd was het overduidelijk; wit vlekje op de neus.
fiets!

Dus ik reageer op dat filmpje: blije pup, maar wél witte neus. Trekt dit nog weg?
Antwoord; denk het wel.
Maar aan ‘denk ik wel’ heb ik niets.

Ik heb het even laten bezinken, waren druk bezig met aanpassen van hok, opruimen van terras, allemaal ter voorbereiding van de pup. Tijdens opruimen van terras heb ik er over nagedacht, wel doen of niet doen?
Wil ik een pup 100% naar mijn zin, of neem ik de gok en hoop dat het witte wegtrekt en je er straks weinig meer van ziet?
Omdat ik vanaf die plotselinge pupwisseling ook een onderbuik gevoel had, heb ik besloten om het niet te doen. Ik voelde mezelf een soort van in de maling genomen.
Waarschijnlijk was ik dit onderbuik gevoel volledig vergeten als alles wél goed was verlopen.

Ik heb fokker dus laten weten dat ik het niet doe.
Dat ik 100% achter mijn keuze wil staan, ik echt consessies wil doen met de aftrekkingen op het lijfje maar níet op de kop.
Niets gezegd over twijfel, onderbuik gevoel, plotselinge wissel. Gewoon een berichtje met uitleg en mooie pup blablablabla.

Nou, dat viel dus helemaal in verkeerde aarde!
What the fiets maakte ik mezelf nou druk om dat minimale witte vlekje? (maak mezelf niet druk, wil die pup gewoon niet)
Het was allemaal tijdverspilling geweest, het contact met mij.
Hij gaf aan er bijzonder geïrriteerd over te zijn.

Vlak daarna een post op zijn fb met filmpje van desbetreffende pup. Opmerking erbij in de trand van; pup is geannuleerd om reden die wij niet begrijpen.
Volgende dag foto van de pup met opmerking: pup is geannuleerd vanwege witte plekje op de neus. Snappen jullie dat?

Natuurlijk krijgt ie dan reacties dat het belachelijk is en dat ie maar blij moet zijn dat de koper is afgehaakt want zulke mensen(ons dus) gun je niet eens een pup. Waarop ie vervolgens reageert dat ie het daar helemaal mee eens is.

Ik via pb aangegeven dat ik niet in een zinloze discussie wil gaan belanden, want wat schiet je ermee op?
Aan het end van de rit blijft hij mij nog de grootste zeikerd ever vinden en ik wil nog steeds die pup niet.
Heb ook geen reactie onder de foto en filmpje geplaatst. Sterker nog, ik kan het niet eens meer zien want ik heb ‘m geblockt.
Laten we het erop houden dat we beide erg teleurgesteld zijn in elkaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 10:31

Oh ik snap wel dat je dat echt een tegenvaller vind. Wat een rare reactie van de fokker dan ook! Hopelijk komt er snel een leuke pup op jullie pad!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:34

Een leuke pup gaat nog een klus worden hoor. Maar ik heb geduld. (of doe alsof ik geduld heb ;) )
En zijn reactie had ik ook nooit voorzien. Echt nooit!
Misschien heeft ie gedacht dat ik het niet zo nauw zo nemen, over dat wit heen zou kijken. Géén idee wat ie gedacht heeft.
En ik kom er nooit meer achter ook.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:38

Ik snap je eigenlijk wel. Ik begrijp dat je de pup voor de fok wil gebruiken?
Voor een huishoud zou ik zeggen who Cares over een wit vlekje. Maar ik denk daar nu ook anders in. Ik heb Kenai ook uitgekozen omdat zijn aftekeningen perfect volgens de rasstandaard zijn (brede witte bles, volle kraag, witte voorpoten, geen wit achter de schouder en een witte staartpunt. Voor mijn toekomstige teef ga ik ook kijken naar deze kenmerken. Voor een fokhond ga ik dan ook niet inkrimpen betreffende mijn eisen. Mijn sporthondje daarentegen heeft een Krul in haar staart en maar een half witte kraag die door zwart onderbroken is, dat kan me dan weer niets schelen. Zij is er voor de sport en haar karakter is hier 200% geschikt voor.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:39

Jeetje Diva, bijzondere reactie van de fokker. Je hebt toch duidelijk van tevoren aangegeven dat je geen (deels) witte neus wilt :n

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:44

Zoe_97 schreef:
Ik snap je eigenlijk wel. Ik begrijp dat je de pup voor de fok wil gebruiken?
Voor een huishoud zou ik zeggen who Cares over een wit vlekje. Maar ik denk daar nu ook anders in. Ik heb Kenai ook uitgekozen omdat zijn aftekeningen perfect volgens de rasstandaard zijn (brede witte bles, volle kraag, witte voorpoten, geen wit achter de schouder en een witte staartpunt. Voor mijn toekomstige teef ga ik ook kijken naar deze kenmerken. Voor een fokhond ga ik dan ook niet inkrimpen betreffende mijn eisen. Mijn sporthondje daarentegen heeft een Krul in haar staart en maar een half witte kraag die door zwart onderbroken is, dat kan me dan weer niets schelen. Zij is er voor de sport en haar karakter is hier 200% geschikt voor.

Ja, ik wil gaan fokken met de hond.
Maar zelfs als huishond had ik dat witte vlekje niet gewild. Een Akita heeft voor mij een pikzwarte kop, zonder witte haren op de neus. Daar ben ik altijd héél erg duidelijk in geweest.
Natuurlijk krijgt en een oudere hond wel een grijze neus maar dat vind ik wat anders. Dat hoort.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:45

Fijne reactie van de fokker zeg :roll:

Ik snap wel dat het voor anderen heel raar kan lijken om een pup af te zeggen omdat hij een klein wit vlekje heeft maar ik begrijp je helemaal. Ik wil ook geen wit op het hoofd ook al trekt het bij mijn ras vaak weg of ik moet wel heeel erg verlieft zijn op de pup

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:50

Loolotte schreef:
Jeetje Diva, bijzondere reactie van de fokker. Je hebt toch duidelijk van tevoren aangegeven dat je geen (deels) witte neus wilt :n

Ja!
Het vlekje was echt niet groot hoor. En ik snap zelfs dat hij mij een grote zeikerd vindt, dat vinden jullie misschien ook wel als jullie het vlekje zien. Maar zwart is bij mij zwart. Dan maar een zeikerd.
Zijn eerste ‘what the fiets’ reactie naar mij toe, zelfs die had ik kunnen begrijpen als ie de volgende dag had gezegd dat mijn annulering wat rauw op hun dak viel. En dat ie nooit gedacht had dat ik zo stellig zou zijn in mijn ‘geen wit’.
Echt, ik had het allemaal gesnapt want ik ben echt niet zo moeilijk(wel duidelijk en standvastig, is voor sommige ook moeilijk). Maar wat ik niet snap is die zieltjes winnen op Facebook. En mij afschilderen als een of andere domme doos. Want wees wel eerlijk en vertel álles: de wisseling van de pups en mijn enige echte voorwaarde vanaf dag 1: zwarte kop.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:52

Zo te horen was je van in begin heel erg duidelijk en sta jij volledig in je recht deze pup te weigeeren. Als de verschillen in karakter en omgang zo weinig verschillen, betekent dit dat de fokker zelf liever geen wit in de neus heeft om mee verder te fokken. Heel jammer dat hij zichzelf zo promoot op de kap van een ander...

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:53

@Van, ook hier trekt het vaak weg. Maar ik wil mezelf niet af hoeven vragen of het weg trekt of niet.
Ik word niet verliefd op een pup met wit. Simpelweg omdat ik het, even grof gezegd, echt spuuglelijk vind.
Sorry.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:56

petitparis schreef:
Zo te horen was je van in begin heel erg duidelijk en sta jij volledig in je recht deze pup te weigeeren. Als de verschillen in karakter en omgang zo weinig verschillen, betekent dit dat de fokker zelf liever geen wit in de neus heeft om mee verder te fokken. Heel jammer dat hij zichzelf zo promoot op de kap van een ander...

En dat is wat ik ook denk.
Alle drie de reutjes hadden ook een witte neus. En daarboven op ook nog 3 van de 7 long coats.
Geen idee of je daarop zit te wachten als fokker?
Maar dan nog hoeft hij die frustratie niet op mij bot te vieren. Ik wil heel graag een discussie met ‘m aan, maar dan wel face to face, want ik ben geenszins onder de indruk van zijn reactie. Wel teleurgesteld en verbaasd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 11:00

Ja is toch ook geen gekke reactie vanaf jou. Je hebt duidelijk aangegeven dat wit Geen optie is. En dan toch een met wit toewijzen. Ja dan ben je als fokker ook wel heel stug..
vind het ook erg onprofessioneel van de fokker!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:04

Het is gewoon heel jammer dat het zo is afgelopen.
Want zijn honden zijn prachtig!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:10

DIVA2 schreef:
@Van, ook hier trekt het vaak weg. Maar ik wil mezelf niet af hoeven vragen of het weg trekt of niet.
Ik word niet verliefd op een pup met wit. Simpelweg omdat ik het, even grof gezegd, echt spuuglelijk vind.
Sorry.
zou bij mij ook alleen maar kunnen gebeuren als het om een zelfgefokte pup gaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:10

Ik vind het een lastige, een pup die je verder wel mooi en goed gebouwd vindt afzeggen om een beetje wit. Maar aan de andere kant is het schijnheilig van mij, want ik wil geen zwarte :') Hoe leuk, lief en knap de hond ook is, ik heb niks met een hele zwarte. Ik heb het liefste wolfsgrauw en dan zonder zonnebril om de ogen, dat is voor mij weer een afknapper.

Een wit plekje dan weer niet, ook al mag het officieel niet. Maar ik moet ook zeggen dat we ook willen fokken, maar doordat we werklijnen hebben eerder naar andere zaken kijken. Wij zouden dus eerder voor een pup gaan met het fijne karakter, genoeg drift, maar met een witte vlek of een iets mindere bouw qua standaard, dan voor degene die het beste gebouwd en 'gekleurd' is, maar met minder drift en ander karakter.

Dus schijnheilig van mijn kant, iedereen kijkt naar iets anders en dat is normaal. Helemaal als je het van te voren zo duidelijk aangeeft. Zijn reactie vind ik niet fijn. :n

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:14

Zo, nu even kleine bijlees. Lees wel steeds mee, maar vaak op telefoon en dat reageert irritant.

kiwi, wat naar zeg. Ik zal duimen dat het de volgende keer goed gaat! Qua dierenartsen, uit mijn omgeving gaan ze gewoon naar eigen DA en met de lastige gevallen naar Sleeuwijk. Volgens mij is dat ook vanaf hier een stukje rijden. Maar goed, rontgenen doen we ook in Budel of Putten of zelfs in Duitsland. :')
Van, gefeliciteerd met de uitslag!
Ik kwam ook niet op de 9? pups op de foto, haha. Maar gefeliciteerd, mooie grootte!