[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:48

Ik lees ook mee :)
Super leuk topic om te volgen, erg interessant!!

Beterschap met je Harris!

Ik liep vandaag over de markt in loon op zand en daar stond ook iemand met een 2 kerkuilen, volgens mij een oehoe en een wasbeerhond om te aaien voor publiek... :roll:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:52

Aaien?? :x

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:55

Jup helaas wel.. %)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:56

Triest... -O-

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:59

Ja dat was ook mijn gedachten...
Ben er maar gauw weg gegaan, kan dat echt niet aan zien..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:59

Nee dat snap ik....:\

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:32

Natuurrondreis betekend door ouderdieren uitgebroed

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 20:52

Walgelijk. Ik weet meteen wie dat zijn. Hun zijn echt een voorbeeld hoe het niet moet :n (ze zijn ook constant negatief in het nieuws)

Natuurbroed is inderdaad dat ze door de ouders in gevangenschap zijn grootgebracht, Parent reared betekend hetzelfde :)

Uit de natuur halen mag gelukkig al heel lang niet meer

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:03

Ik was vandaag op de open dag van de vogelopvang in Brasschaat (be) en daar zaten o.a. uilen en ook een paar roofvogels die in beslag genomen zijn bij mensen die de cites of huisvesting niet op orde hadden. Ik begreep dat omdat de papieren niet op orde zijn en niet bewezen kon worden wie de ouderdieren waren, dat de vogels of gedood moesten worden of de rest van hun leven in de opvang moeten blijven.

Was een leuke dag, waar veel info gegeven werd. En wilde vogels waaronder een valk, die weer hersteld waren, werden weer vrijgelaten. Er was ook een briluil, vermoedelijk ontsnapt bij een valkenier, dat was wel een heel mooi beestje.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:28

In houten waren er ook twee met uilen etc. Één had een uil op een tafel staan die iedereen mocht aaien.... De andere moest iedereen van de dieren af blijven.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 10:42

Op een tafel vastgemaakt ook echt.. :n
Dan is degene waar iedereen vanaf moest blijven heel goed bezig. Hopelijk dat hij/zij het slechte voorbeeld van de ander een beetje recht kon trekken...

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:39

Ik lees al een tijdje mee, maar nu heb ik toch een vraag.
Jouw vogels heb je op speciale beugels met ribbeltjes, omdat ze anders wat met hun poten (kunnen?) krijgen.
Hoe zit het met vogels in het wild. Ik zie deze regelmatig op de bewegwijzeringsborden of reflectiepaaltjes zitten, maar hier zitten geen ribbels op lijkt mij. Kunnen deze ook last van hun poten krijgen? Sommige zitten er echt een beste poos op.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:30

Ik heb weer even uitgebreid bijgelezen! Ook ik vind je omschrijvingen echt geweldig, het is net alsof ik ze steeds beter leer 'kennen'. Wat ontzettend naar om te lezen over je Harris, hoe doet ze het nu?

Ik ben zo ontzettend verliefd op je raaf <3 . Heb je ook beeldmateriaal van zijn knuffelen? Ik ben heel benieuwd hoe hij genegenheid toont! Mijn vader heeft vroeger jonge kauwtjes gehad en die hechtten zich ontzettend aan hem (zijn vader werkte bij de brandweer, waar helaas regelmatig nesten verwijderd werden uit schoorstenen etc. door ze gewoon ergens weg te mieteren.. zijn vader probeerde er dan af en toe wat te 'redden'). Die wachtte hem zelfs op, op het schoolplein! Vloog dan mee naar huis :j.

Zelf overigens een keer bij een uilen opvang in Schotland geweest, wat was dat gaaf zeg! Mocht er ook eentje vasthouden, man wat een gigant. Super zwaar! Was ook wel de grootste die ze hadden, maar weet niet meer precies wat voor een. We mochten de uilen daar ook absoluut niet aaien ivm de vetlaag.

Let aub niet op mijn hoofd :')
Afbeelding

Misschien helemaal overheen gelezen trouwens, maar hoe heten je vogels eigenlijk :+ ?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:31

Ik lees al een lange tijd stilletjes mee, en ik moet zeggen dat ik er veel aan heb gehad vandaag in een Frans vogelpark :D
De show die werd gegeven was erg gaaf, en door een aantal dingen die ik in dit topic al voorbij had zien komen (grote verschil in karakters, hoe het vliegen gaat en hoveeel ze doen voor het vlees) was de show al een stuk beter te volgen :D

Echt kippenvel op sommige momenten gehad...zoals toen de gieren tijdens de show mochten vliegen en in een groep boven de vallei cirkelden... <3 en me kapot gelachen toen een gier een echt "nupe" idee had en uiteindelijk in een boom is gaan zitten. Hij wilde nog niet terug :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:40

Hi hi f uck you ik zit hier best. }>

Hoe is met de harris?

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:10

Nog een stille meelezer.

Arme Harris! Hopelijk gaat het goed met hem.

Zag gisteren een hele mooie roofvogel langs de snelweg zitten, groot met een witte voorkant en bruinige stippen. Mooi dier!

Mijn ouders hadden vandaag een ei onder de moterkap, jij enig idee waar het van kan zijn? Ik wilde het graag openen. Maar mocht niet van mijn ouders :+
Zal waarschijnlijk een steenmarter zijn geweest.

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:18

Een drakenei of eenhoorn.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:20

Ah ik had gehoopt op een my little pony ;(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:46

Gewicht kan je wat vertellen, maar ik vermoed gezien de tijd van het jaar dat die marter in een kippenhok geweest is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:30

Ik was in de beekse bergen naar de roofvogelshow en kon dankzij jou ook beter volgen. Wat gaaf toen ze een roofvogel lieten vliegen dat in het land erachter alle volgens opschrokken! Heel indrukwekkend.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 11:15

sanne1992 schreef:
Ik lees al een tijdje mee, maar nu heb ik toch een vraag.
Jouw vogels heb je op speciale beugels met ribbeltjes, omdat ze anders wat met hun poten (kunnen?) krijgen.
Hoe zit het met vogels in het wild. Ik zie deze regelmatig op de bewegwijzeringsborden of reflectiepaaltjes zitten, maar hier zitten geen ribbels op lijkt mij. Kunnen deze ook last van hun poten krijgen? Sommige zitten er echt een beste poos op.

Citaat:
Het kunstgras is zodat de nagels niet bot worden en op deze manier komt er zuurstof bij de voetzooltjes + het is zacht. Als je bijvoorbeeld bezemstelen(ronde stok) neemt kunnen ze drukkingen krijgen omdat het volledig rond is, er kan zo geen zuurstof bijkomen en dan kan het verstikken en krijg je bumblefeet, dit is een ontsteking aan de voetzool met soms zelf dodelijke afloop. Je hebt ook rubbere soort hoesjes die je om zitstokken kan doen, hier zitten ribbels in wat hetzelfde effect geeft.
In de natuur kunnen ze natuurlijk zelf kiezen waar ze zitten en vaak is het ook boomschors waar ze op zitten wat hetzelfde effect geeft.

Ik heb het hier gedeeltelijk uitgelegd. Als ze drukkingen voelen kunnen ze anders gaan zitten.
Ik doe zelf in de rustige periode van mn werk vrijwilligerswerk bij de dierenambulance maar heb al diverse bumblefeet buizerds naar de opvang gebracht. Dus ja, helaas kunnen ze er letsel Van krijgen..

Saar88 schreef:
Ik heb weer even uitgebreid bijgelezen! Ook ik vind je omschrijvingen echt geweldig, het is net alsof ik ze steeds beter leer 'kennen'. Wat ontzettend naar om te lezen over je Harris, hoe doet ze het nu?

Ik ben zo ontzettend verliefd op je raaf <3 . Heb je ook beeldmateriaal van zijn knuffelen? Ik ben heel benieuwd hoe hij genegenheid toont! Mijn vader heeft vroeger jonge kauwtjes gehad en die hechtten zich ontzettend aan hem (zijn vader werkte bij de brandweer, waar helaas regelmatig nesten verwijderd werden uit schoorstenen etc. door ze gewoon ergens weg te mieteren.. zijn vader probeerde er dan af en toe wat te 'redden'). Die wachtte hem zelfs op, op het schoolplein! Vloog dan mee naar huis :j.

Zelf overigens een keer bij een uilen opvang in Schotland geweest, wat was dat gaaf zeg! Mocht er ook eentje vasthouden, man wat een gigant. Super zwaar! Was ook wel de grootste die ze hadden, maar weet niet meer precies wat voor een. We mochten de uilen daar ook absoluut niet aaien ivm de vetlaag.

Let aub niet op mijn hoofd :')
[ [url=m/SQvzDh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien helemaal overheen gelezen trouwens, maar hoe heten je vogels eigenlijk :+ ?

Gaaf, een melkoehoe!
Ik ga eens kijken of ik een YouTube account kan aanmaken om filmpjes te plaatsen :)
De harrissen heten Dany, Sansa en Aevy
Sneeuwuil Jack, Europese oehoe Uckie, kerkuil Dexx, witgezichtuil Gizmo, raaf Grim

Nachocheese schreef:
Nog een stille meelezer.

Arme Harris! Hopelijk gaat het goed met hem.

Zag gisteren een hele mooie roofvogel langs de snelweg zitten, groot met een witte voorkant en bruinige stippen. Mooi dier!

Mijn ouders hadden vandaag een ei onder de moterkap, jij enig idee waar het van kan zijn? Ik wilde het graag openen. Maar mocht niet van mijn ouders :+
Zal waarschijnlijk een steenmarter zijn geweest.

[ [url=m/hIqepu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klinkt als een buizerd :j
Ik denk zelf een kippen ei oid :o geen idee

Wat leuk om te lezen dat sommige van mijn volgers daadwerkelijk iets opsteken van dit topic! :j

Ik hoor je lopen, wat ben je aan het doen, ik verlies je niet uit het oog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met mn harris gaat het redelijk.. ze is duidelijk niet zichzelf en in haar hum (logisch!)
Ze heeft sinds zaterdag gifgroene ontlasting waardoor ik direct alweer aan de telefoon hing met de arts, Hij zei in dokterstaal dat de nieren de bloeduitstortingen aan het ruimen zijn en dat ik mij er daar geen zorgen om hoef te maken.
Ze is van 985 gram naar 810 gram gegaan.. Bespiering is rap aan het wegvallen en er is vet voor in de plaats gekomen. Ze is wel net zo rond op de borst als voorheen maar nu dus niet meer van de bespiering..
De hechtingen zitten allemaal goed en het lijkt zo goed als dicht te zitten.
Ze heeft gister even buiten gezeten in het zonnetje zonder huifje op. Ze bleef netjes rustig.
Het leven is echt uit dr ogen weg.. :(

Zo is ze normaal:

Afbeelding

Zo gister:
gemaakt met mn 55-250mm dus niet zo scherp
Afbeelding

Oja, Swiebertje heeft een nieuwe naam.

Luchtalarmpje :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:50

Ahh wat een sneu vogeltje is het zo zeg
Haha heb een idee waarom swiebertje een nieuwe naam hefet

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:54

Ocherm wat sneu!

Filmpje van dat luchtalarm??

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:35

Ogossie, da's een heel verschil inderdaad :(:)
Ik ben echt dol op je raaf, pretletter :')

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:35

Agossie, arme vogel! Ze ziet er echt niet happy uit. Zou haast zeggen geef haar een dikke knuffel, maar dat gaat ze niet leuk vinden (terecht!) denk ik. :(:)

Haha dat luchtalarm willen we dan natuurlijk wel horen!