Super leuk topic om te volgen, erg interessant!!
Beterschap met je Harris!
Ik liep vandaag over de markt in loon op zand en daar stond ook iemand met een 2 kerkuilen, volgens mij een oehoe en een wasbeerhond om te aaien voor publiek...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sanne1992 schreef:Ik lees al een tijdje mee, maar nu heb ik toch een vraag.
Jouw vogels heb je op speciale beugels met ribbeltjes, omdat ze anders wat met hun poten (kunnen?) krijgen.
Hoe zit het met vogels in het wild. Ik zie deze regelmatig op de bewegwijzeringsborden of reflectiepaaltjes zitten, maar hier zitten geen ribbels op lijkt mij. Kunnen deze ook last van hun poten krijgen? Sommige zitten er echt een beste poos op.
Citaat:Het kunstgras is zodat de nagels niet bot worden en op deze manier komt er zuurstof bij de voetzooltjes + het is zacht. Als je bijvoorbeeld bezemstelen(ronde stok) neemt kunnen ze drukkingen krijgen omdat het volledig rond is, er kan zo geen zuurstof bijkomen en dan kan het verstikken en krijg je bumblefeet, dit is een ontsteking aan de voetzool met soms zelf dodelijke afloop. Je hebt ook rubbere soort hoesjes die je om zitstokken kan doen, hier zitten ribbels in wat hetzelfde effect geeft.
In de natuur kunnen ze natuurlijk zelf kiezen waar ze zitten en vaak is het ook boomschors waar ze op zitten wat hetzelfde effect geeft.
Saar88 schreef:Ik heb weer even uitgebreid bijgelezen! Ook ik vind je omschrijvingen echt geweldig, het is net alsof ik ze steeds beter leer 'kennen'. Wat ontzettend naar om te lezen over je Harris, hoe doet ze het nu?
Ik ben zo ontzettend verliefd op je raaf. Heb je ook beeldmateriaal van zijn knuffelen? Ik ben heel benieuwd hoe hij genegenheid toont! Mijn vader heeft vroeger jonge kauwtjes gehad en die hechtten zich ontzettend aan hem (zijn vader werkte bij de brandweer, waar helaas regelmatig nesten verwijderd werden uit schoorstenen etc. door ze gewoon ergens weg te mieteren.. zijn vader probeerde er dan af en toe wat te 'redden'). Die wachtte hem zelfs op, op het schoolplein! Vloog dan mee naar huis
.
Zelf overigens een keer bij een uilen opvang in Schotland geweest, wat was dat gaaf zeg! Mocht er ook eentje vasthouden, man wat een gigant. Super zwaar! Was ook wel de grootste die ze hadden, maar weet niet meer precies wat voor een. We mochten de uilen daar ook absoluut niet aaien ivm de vetlaag.
Let aub niet op mijn hoofd![]()
[ [url=m/SQvzDh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Misschien helemaal overheen gelezen trouwens, maar hoe heten je vogels eigenlijk?
Nachocheese schreef:Nog een stille meelezer.
Arme Harris! Hopelijk gaat het goed met hem.
Zag gisteren een hele mooie roofvogel langs de snelweg zitten, groot met een witte voorkant en bruinige stippen. Mooi dier!
Mijn ouders hadden vandaag een ei onder de moterkap, jij enig idee waar het van kan zijn? Ik wilde het graag openen. Maar mocht niet van mijn ouders
Zal waarschijnlijk een steenmarter zijn geweest.
[ [url=m/hIqepu.jpg]Afbeelding[/url] ]