Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:08

We hebben 2 gele, 1 licht gele en 1 oranje gevlekte geloof dat dat alleen een kleur kanarie is.

Kanarie eitjes lijken onbevruchte
Rosella's hebben nu 3 eieren

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:40

Wat is mango een onwijs leuke en mooie vogel

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:58

Maar Cayenne! Hoe leer je dat nou allemaal :wow: ?! Knap +:)+ !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:04

Ik heb voor Jef en Juul een kruidenbak aangekocht. Nu ja, het leek me gewoon leuk om buiten te stappen en wat verse kruiden te halen tijdens het koken, of om af en toe een vers twijgje aan de parkieten te geven. Ik ben heeeel erg benieuwd of het lukt want ik heb helemaal geen groene vingers. Ik heb in de bak wat gezaaid, kleine stekjes overgezet en vandaag ook rode zuring geplant. Die laatste is een groter plantje. Dus ik keifier met een schaar in de hand naar mijn bak toe om alvast wat takjes af te knippen voor mijn vleugelvriendjes.
Lusten ze helemaal geen zuring -O-

De bak:
Afbeelding

Edit: pfff, en van de bak zelf zien jullie ook al niks :roll:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:06

Blijven aanbieden! Hier aten ze eerst helemaal geen groenvoer, tot er eentje was die het aandurfde en nu vallen ze aan als hongerige konijnen :')
Met name andijvie is een hit hier! Na een uur is de schaal helemaal leeg.
Begin anders met kattengras! Dat doet het altijd goed.

Lukasje: Hij is megaslim en als hij iets goed doet beloon ik het meteen. Dan zie je bijna letterlijk een lichtje boven zijn hoofd branden :') En hij wil het heel graag voor je doen <3 Het is echt zo'n leuk mannetje!
Hij begint nu ook zijn stem uit te proberen. Gisteren zat hij te knorren als een varken _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:44

Yiha, feest ! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:01

Oeh, idd feest! *\o/*
Takken van een knotwilg? Bij ons vorige huis stond langs een landweg een rij van zo'n 50 knotwilgen en die mocht ik af en toe gebruiken voor mijn vogels, maar sinds we zijn verhuisd moet ik op zoek naar nieuwe knotwilgen om te snoeien :(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:57

Cayenne schreef:
Oeh, idd feest! *\o/*
Takken van een knotwilg? Bij ons vorige huis stond langs een landweg een rij van zo'n 50 knotwilgen en die mocht ik af en toe gebruiken voor mijn vogels, maar sinds we zijn verhuisd moet ik op zoek naar nieuwe knotwilgen om te snoeien :(

Inderdaad! Ik heb er eentje in de tuin *\o/* . Appel- en perenbomen ook en daar zijn de parkieten erg blij mee :) .

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:59

Ik moet ook nog een knotwilg zoeken. Wij hebben wel een sierwilgje in de tuin maar geen idee of die mag.

We hebben wel een pruimen en peren boom mogen die takken vers ook?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:18

Blokje, als het een kronkelwilg is mag het ook.
Takken van een steenvrucht kun je beter niet nemen. Volgens mij is een pruim een steenvrucht. Perentak mag wel!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:57

Zal binnenkort eens een foto uploaden

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:45

blokje schreef:
Ik moet ook nog een knotwilg zoeken. Wij hebben wel een sierwilgje in de tuin maar geen idee of die mag.

We hebben wel een pruimen en peren boom mogen die takken vers ook?

Wat Cayenne zegt, heb ik ook gelezen en gehoord: dat steenvruchten minder gezond zijn. Ik heb ook krieken-, kersen-, pruimen- en nectarinnenbomen in de tuin maar die geef ik Jef en Juul niet.
Van peren- en appeltakken wordt dan gezegd dat je ze best een nachtje in de diepvriezer legt, afkookt of 3 weken laat "besterven" ivm schimmels.
Bij de wilgenfamilie dacht ik dat enkel de treurwilg slecht om geven is.

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:22

Ik had gelezen dat niet de vrucht zelf, maar de pitten giftig zijn. Daar zit cyanide in. Dit zit ook in bijvoorbeeld appelpitten, maar in de pitten van steenvruchten is het meer geconcentreerd. Ik haal daarom voor de zekerheid wel altijd een laagje van de vrucht weg waar de pit zat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:26

Ik lees in de FB groepen dat de meeste mensen uit voorzorg ook niet de takken geven. Daar schijnt het stofje ook in te zitten (immers hangen de vruchten en dus pitten ook aan die takken en komt het ergens vandaan).

Phoenix heeft zich weer eens beschadigd :\
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:57

-O- Hoe krijgt ze dat nou weer voor elkaar?
Hopelijk heeft ze er geen last van.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:28

Geen idee maar volgens mij heeft ze zeker 1 bloedpen als het er niet meer zijn.
Ze heeft wel wat last van maar verder eet ze goed. Ik hou het even in de gaten want ze is nogal een zorgenkindje en ze kan nu duidelijk ook minder goed vliegen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:11

Ze laat inmiddels beide vleugels hangen -O-
We gaan dus vanavond naar de kliniek. Helaas heeft mijn eigen vogelarts alleen om half 4 vanmiddag plaats en gaan we dat qua tijd niet redden.
Vanavond dus een andere arts.
Welke vogelarts hebben jullie trouwens?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:44

Oef, sterkte Cheyenne!

Ik lees nog altijd trouw mee en momenteel ben ik druk bezig met het stampen van vogels. Ik heb namelijk werk gevonden met oa. vogels. Maar men, ik wordt er helemaal panisch van. ''We hebben brilvogels.'' ''Welke van de 125 soorten?'' :Y)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:18

Oh oh Cayenne, hopelijk niets ernstig. Ik duim!

Ik ben -gelukkig- nog nooit naar de vogelarts moeten gaan maar had Hedwig vd Horst in Riel (via jou) genoteerd als een vogelkenner.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:21

Hedwig is idd heel fijn! Niet makkelijk te bereiken maar als je wel terecht kunt heb je er echt de beste aan!
Hedwig is voor ons ook dichterbij dan onze huidige vogelkliniek, maar daar kunnen we makkelijker terecht met spoedgevallen.

Wat leuk eclair! Wat voor werk?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:59

Cayenne schreef:
Hedwig is idd heel fijn! Niet makkelijk te bereiken maar als je wel terecht kunt heb je er echt de beste aan!
Hedwig is voor ons ook dichterbij dan onze huidige vogelkliniek, maar daar kunnen we makkelijker terecht met spoedgevallen.

Wat leuk eclair! Wat voor werk?

Welke vogelkliniek ga je nu dan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:39

Dierenkliniek de Langstraat in Waalwijk. Dr. Maas is echt supergoed en ze hebben er nog een aantal die heel fijn met vogels zijn!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:40

We zijn trouwens net terug en Phoenix had 2 dikke bloedpennen aan de linkerkant en eentje aan de rechterkant. Ze zijn met een roesje verwijderd maar zelfs toen kregen ze ze er bijna niet uit. Phoenix trok onder narcose nog met haar vleugel omdat ze het bleef voelen :(:) Daarna wilde ze slecht wakker worden maar inmiddels zit ze weer in de voliere.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:57

Cayenne schreef:
We zijn trouwens net terug en Phoenix had 2 dikke bloedpennen aan de linkerkant en eentje aan de rechterkant. Ze zijn met een roesje verwijderd maar zelfs toen kregen ze ze er bijna niet uit. Phoenix trok onder narcose nog met haar vleugel omdat ze het bleef voelen :(:) Daarna wilde ze slecht wakker worden maar inmiddels zit ze weer in de voliere.

Ach :(:) hopelijk voelt ze zich snel weer goed.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:07

Cayenne schreef:

Ik had op de foto gezien dat ze precies wat bloedde aan haar vleugel maar wat zijn bloedpennen precies? En hoe krijgen ze dat?