Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:55

Saar traint om vermiste mensen op te zoeken op allerlei diverse plekken..

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:01

Dat is wel heel gaaf! Daar is Toontje niet geschikt voor. Die vind ze wss wel maar bijt ze daarna _O-

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:04

Haha...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:11

Haha die van mij vespringen de mensen hooguit. :D

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:30

Wat ziet dat doggy dance er leuk uit zeg!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:33

Kan ik ook een filmpje hier laten zien? En zo ja hoe? Want dan heb ik ook nog beeld materiaal

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:42

Wat gaaf dat speuren naar vermiste mensen! Gaat de training goed?

[b] maj0 [b/] ik upload video's op youtube en gebruik dan de link. Weet geen andere methode...
Had toevallig net gisteravond een filmpje gemaakt om hier te laten zien ;).

Meneer was super druk gisteravond. Toen we zijn tuigje te voorschijn haalde als een gek door de tuin scheuren. Dus maar even naar het veld waar hij makkelijk los kan en daar één van zijn favoriete spelletjes gedaan - lekker heen en weer rennen van de één naar de ander.
Omdat het gras zo hoog stond zag het er zo uit:

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:12

Mag ik hier ook weer mee praten? Heb paar jaar geleden ook in dit topic gezeten maar waarschijnlijk ontstipt omdat er niks meer gemeld en gepraat werd.

Ik zal mijn hondjes even snel voorstellen

Afbeelding
Fanny onze Friese stabij van 8 jaar

Afbeelding
En onze ruwhaar teckel baukje van 11 jaar

Zelf ben ik op dit moment hoog zwanger zit al bijna op 41 weken. Sinds mijn zwangerschap is fanny ook heel anders van karakter, normaal negeerde ze andere honden wel, maar nu gaat ze als ze ze ziet al in een dominante houding staan. Oren omhoog en staart omhoog en gaat haast op haar tenen staan. Daarnaast begint ze te brommen. Gelukkig kan ik haar goed corrigeren door alleen maar met mijn vinger te knippen en haar het commando te geven dat ze naast mij moet komen zitten. Hier blijft ze dan ook braaf zitten tot de andere hond voorbij is. Helaas is ze een beetje een onzekere hond, maar luisterd wel super goed.
Laatst bijgewerkt door mammaloetje op 20-08-20 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:15

Tuurlijk :D

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:16

mammaloetje heb even terug gekeken in je berichten en wat een plaatje is Fanny! Het is nu drie jaar later, doet ze het nog steeds goed? Doe je (doen jullie) nog behendigheid?

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:24

Oshaa schreef:
mammaloetje heb even terug gekeken in je berichten en wat een plaatje is Fanny! Het is nu drie jaar later, doet ze het nog steeds goed? Doe je (doen jullie) nog behendigheid?

Ja had mijn bericht per ongeluk wat te snel geplaatst dus nog weer even aangepast.

Ja ik heb mijn eigen behendigheid school zeg maar, alleen door de zwangerschap zit ik nu thuis en wordt er door iemand anders les gegeven. Maar ik merk wel dat fanny er zelf niet zo veel plezier meer in heeft dus liep de laatste tijd met de jongste stabij van mijn schoonouders. Wat ook wel weer een leuke uitdaging was omdat fanny alles wel doet en fenna moet alles nog leren.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:24

mammaloetje schreef:
Mag ik hier ook weer mee praten? Heb paar jaar geleden ook in dit topic gezeten maar waarschijnlijk ontstipt omdat er niks meer gemeld en gepraat werd. Ooo

Nou dat weet ik zo net nog niet hoor. :D _O-
Nee leuk hoe meer zielen hoe meer vreugd :D

Vanavond weer doggydance. Kijken of ze het nog net zo leuk op pakt als dinsdag.
Verder nog heerlijk gewandeld dinsdag met Toontje over de hei, kijken of die al in bloei stond. En dat doet ie

Zo meteen met Dieks naar de homeopaat. We zijn er maar druk mee haha

Afbeelding
Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:35

Mooi! Dat mis ik hier wel, de hei... Het is altijd zo mooi dat paars.

Jeetje hoog zwanger en dat de hittegolf van vorige week! Wel onhandig dat Fanny wat heftiger reageert nu, al is het beschermende ergens ook wel heel mooi.
Ik hoop dat we tzt met Beer ook wat behendigheid kunnen doen. Hij vindt actief bezig echt prachtig, al zijn we nu vooral bezig met rust vinden. Hij is nog weleens wat overactief.

Sinds de aanvaring met een egel afgelopen zondag hebben we een ware vlooienplaag. Echt vreselijk. Heb gisteren nog 8 van zijn hoofd geplukt. Vlooienmiddel moet in België via de dierenarts dus dat maar gedaan. Hebben ze alleen bravecto. Ik meteen in de stress toen mijn vriend ermee thuis kwam. Na wat research en een telefoontje naar mijn oude da in NL toch maar gegeven. We zijn nu 24 uur verder en niks geks. Wel een teek die bij aanraking zo los kwam, die was dus al dood.
Ik heb het geprobeerd met een natuurlijk middel uit Duitsland, maar denk dat de vlooiendruk echt te hoog is geworden. Ze zaten ook al op ons, dus nu het hele huis onder handen nemen....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:44

Blegh teken,klote beesten.

14 sept gaat Sepke voor zijn ED foto's.
In zweden gaan ze op training voor hun mentaliteit test, schijnt ook erg leuk te zijn, dus ben benieuwd. :D

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:46

Oshaa schreef:
Jeetje hoog zwanger en dat de hittegolf van vorige week! Wel onhandig dat Fanny wat heftiger reageert nu, al is het beschermende ergens ook wel heel mooi.
Ik hoop dat we tzt met Beer ook wat behendigheid kunnen doen. Hij vindt actief bezig echt prachtig, al zijn we nu vooral bezig met rust vinden. Hij is nog weleens wat overactief.

Ja gelukkig hebben we een heel groot zwembad in de tuin waar ik hele dagen in heb gelegen. Alleen de nachten waren een ramp, die waren zo warm en door bekkenpijn kan ik moeilijk omdraaien, maar door de warmte ga je zweten en wil je draaien dus niet ideaal.

Ja aan de ene kant wel mooi dat beschermende gedrag, maar kan nergens heen zonder dat ze achter me staat, of voor de deur ligt te piepen. En ik ben heel benieuwd hoe ze straks reageren op de kleine spruit. Denk dat fanny naar de kleine ook beschermend gaat zijn. We gaan het meemaken.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:59

mirjamalvaro schreef:
Blegh teken,klote beesten.

14 sept gaat Sepke voor zijn ED foto's.
In zweden gaan ze op training voor hun mentaliteit test, schijnt ook erg leuk te zijn, dus ben benieuwd. :D

We bewaren alle teken die we uit hem hebben gehaald. Het is echt het potje der horrors geworden ;).

Mentaliteitstest? Wat moet ik me daar bij voorstellen? En in hoeverre kunnen ze er voor de fokkerij op af worden gekeurd?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:11

Ja in zweden moeten ze verplicht die test, honden met goede scores worden dan uiteraard bovenaan de lijst gezet.
Ze kijken hoe de honden reageren op vreemden, of ze willen spelen met de baas en met vreemde, of ze ibteresse hebben in eten. Hoe ze reageren op objecten, eng persoon die nadert, over object heen lopen, op geluid etc.
De test kan om 2 redenen afgebroken worden, ofwel toont de hond aggressie ofwel herstelt hij niet van zijn angst.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:21

Heftig Mammaloetje! Nog even volhouden kan niet lang meer duren nu.
Hoor inderdaad vaker dat honden veranderen als je zwanger wordt.
Baukje is ook wel heel erg leuk!
Eigen hondenschool is wel gaaf!

Mirjam dat is wel spannend. Weet je ook al wanneer die test gaat plaats vinden dan? En wordt dat dan gewoon thuis gedaan of moet je daarvoor ergens heen? Ben ook wel heel benieuwd!

Oshaa denk je ook aan de omgeving schoon te maken als je echt last van een vlooienplaag hebt. Dus ook de kussens enzo.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:48

Nee heb nog geen data en gaan als goed is eerst trainen. Test vind bij hondenschool plaats

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:17

Hou ons op de hoogte :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:01

Doggydance les 2

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:28

Haha leuk :D

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:44

Haha wat ziet dat er leuk uit! Had er nog nooit van gehoord, doggy dance.

Wij gaan straks weer even puppy knuffelen <3

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:47

Oh dat doggydance zit er leuk uit!!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:22

Wij vonden het ook echt heel leuk! Toontje vond deze oefening wel het leukste haha. Door de warmte niet zoveel gekke dingen gedaan, maar begin gemaakt met pootjes over elkaar en dan deze de kiekeboe (die hebben we ook staand gedaan). Verder nog de achteruit geoefend maar die is vrij lastig vind Toontje.

Afbeelding

En deze nog even heerlijk hoe dat koppie zo mooi geconcentreerd is.
Afbeelding