Boris is een kruising tussen een Mechelse herder (zwart) en stabij. Zijn oren gaan op dit moment alle kanten op. Het ene moment staan ze beide rechtop en het andere moment staan ze zo...
De ene ziet wel stabij en de ander niet...ik vind hem zelf ook meer lijken op een mechelaar. Plakken kan ik niet dus dan waag ik me er ook maar niet aan. We zien wel hoe ze gaan staan al gaat onze voorkeur ook iets meer naar rechtop staande oren.
Qua plakken ben ik heel benieuwd trouwens...nog maar een paar daagjes en dan is Jarv 12 weekjes. Als ze met 12 weken nog niet stonden konden we gaan plakken. Ik acht die kans vrij groot, aangezien ze nu vooral nog slungelen en dan weer half staan
petitparis
Geplaatst: 09-09-16 23:34
wat een knappe windhond zag ik passeren
Deeks had fun, zo zie ik ze graag (zo lang ze mijn auto of zetel niet in moeten )
ik heb mijn honden ook niet verzekerd en toch al wel een aantal keer "pech" gehad. Echter zie ik hier heel andere prijzen passeren dan wat ik zou moeten betalen voor mijn honden (resp 89 en 59€/maand, bovendien zou de standaard jaarlijkse controle en vaccinering er niet door gedekt worden. Dit kost mij per jaar meer, dan wat ze mij in 3j aan medische kosten gekost hebben buiten de vaste controle, vaccinatie en ontworming.
Hier voor de ene met een eigen risico van 100 euro per 3 maanden 20 euro per maand. En voor de andere zonder eigen risico 30 euro per maand dus dat vind ik erg meevallen.
SkyMarian
Geplaatst: 10-09-16 20:45
Hier komt er geen verzekering. Reserves zijn er voor alle dieren en op een bepaald moment is de grens bereikt. Geld voor de pony, de katten en straks ook de hond.
@Limoen. Het is een langharige chihuahua. Nestje is gefokt van de honden van mijn instructrice en haar vriendin. De reu is een inmiddels goedgekeurde dekreu en ook moeder heeft volledige papieren. Ze staan niet als erkend fokker bij de NCC.
Moeder met de pups. Ons heerschap ligt links vooraan. Degene daarachter is ook een reu en de twee pups aan de rechterkant zijn de dames.
Fotsy
Geplaatst: 10-09-16 22:47
Wat leuk skymarian
Hier vandaag reünie gehad, grappig om te zien eigenlijk hoe ze reageerde op haar broers en zussen, sommige was ze blij, bij andere beschaamd, sommige zelfs bang zen nog andere werd ze gewoon boos op
De pups zijn geboren. Afgelopen donderdag al. Over 2 weken mogen we komen kijken, ik ben heel benieuwd! Het is nog niet bekend welke pup voor ons gaat zijn, dus dat blijft nog even spannend.
Anoniem
Geplaatst: 11-09-16 19:28
Spannend WenK! Veel plezier alvast.
Gister heb ik hem weer heel even op de foto gezet in de studio. Echt een modelletje.
En vandaag ook heel even bij het zwembad geweest. Erg spannend maar wel heel leuk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Ah leuk zeg, naar het hondenzwembad! Echt een fotomodelletje indd
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 12-09-16 09:30
Wij zijn zaterdag op cursus geweest. Voornamelijk in trek en volg waren we de beste, Kiko trekt en ik volg. We weten dus wat we moeten oefenen. Commando "hier" daarentegen was ze wel de beste van de klas.
Vandaag heeft ze een nieuw plekje ontdekt, we gaan niet meer in de bench liggen....
Ik kom net terug van de dierenarts. Boris at zijn eten de laatste dagen met lange tanden en had zo nu en dan wat slijm bij de ontlasting. Gister avond ging het eten er ook moeilijk in en vanmorgen heeft hij meer dan de helft laten staan. Dat is niks voor Boris dus even een afspraak gemaakt. Op de terug weg moest Boris weer poepen en het was deze keer pure slijm met wat bloed...dus ik helemaal in de stress en na een half uur weer die kant oplopen. Boris heeft dus een darmontsteking...nu 5 dagen medicijnen en hopen dat het daarna weer over is. Hij is verder nog ontzettend speels en vrolijk. Hopen dat hij straks weer wil eten.
Hier maar 1 hond verzekerd. De enigste stamboomhond haha die wij hebben. Hij heeft zijn verzekering er ook zeker al uit gehaald helaas.
De andere 5 zijn niet verzekerd. 4 komen op volwassen leeftijd uit asiel dan is verzekering erg prijzig en de andere is kruising wel als pup uit asiel maar gezien zijn mix ook erg duur. Al was hij als kruising 40 kg veel goedkoper dan als of labrador of rottweiler of x lab of x rottie. Wat dat betreft waren er wel veel opties haha.
Uiteindelijk gewoon een spaarpotje en wat moet gebeuren dat gebeurd gewoon!! Met 6 (straks hopelijk 7) grote honden is verzekeren sowieso niet leuk meer. Ze zouden wel kenneltarief moeten hebben..
Ik heb er nog aan zitten denken de toekomstige pup te verzekeren voor 2 jaar. Tenslotte wil ik deze ook weer geheel laten rontgenen enz. Dan kan een verzekering leuk zijn zeker als er wat fout zit. Maar ik twijfel nog
Hier ook een heel slechte eter, ik overweeg over te gaan op vers vlees maar heb geen idee wat daarmee handig is... Nu en op lange termijn...
Tigress
Geplaatst: 12-09-16 16:23
Ik zit op vers, is ideaal vind ik persoonlijk. Veel afwisseling met smaakjes mogelijk, en Jarvis doet het er super op. Op internet zijn voerschema's te vinden. Wij houden ons aan deze,die stond ook op de verpakking van z'n vlees die we eerst gaven;
Uiteindelijk wil ik overstappen op half half waarschijnlijk. Smorgens vlees en in de avond geperste brok.
maffe pupsel op de bench ze verzinnen altijd weer wat nieuws
Jarvis zijn oren besluiten toch maar hun ding te gaan doen, ik heb nu een hond met antennes
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 12-09-16 16:34
Ach gossie, arme Boris. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan.
Kiko is vandaag ook bij de dierenarts geweest, of eigenlijk bij de assistente, puppy-begeleiding. Kiko vindt het erg leuk bij de DA. Ze is ook aan het wisselen, eerste tandje mist nu. Paar dagen geleden nog gechecked, toen zat er ook niets los, nu dus eentje eruit.
Keet heeft ook een tijdje wat minder gegeten maar nu eet ze juist weer best veel brokjes. Verder geef ik bijna dagelijks een of ander oor en krijgt ze veel beloningsbrokjes (trainingskoekjes afgewisseld met gewone brokjes).
Hier geen verzekering. Het is gewoon een risico wat je neemt en kan goed of slecht uitpakken. Maar de kans dat je echt duizenden euro's nodig hebt is klein (maar aanwezig dat weet ik en daar hebben we wel spaargeld voor).
Hier is ook hondenzwemmen maar mijn vriend is er niet en om er nou oppas voor te regelen. Wel jammer, volgend jaar maar weer. Ik weet niet of er puppy's in Enschede en omgeving wonen? 25 sept is er hondenzwemmen in Ahaus over de grens. Zo'n gaaf buitenbad daar!
Onze hond zwemt met de puppycursus best veel. En de vorige keer heeft ze zelf een dode vogel gezocht en gevonden. Of heb ik dat hier al vermeld. Vond ze erg leuk om te doen.
Oja ze heeft haar mama en zus en een broertje een andere keer al gezien. Maar had niet het idee dat ze elkaar herkenden.
Hihi die Kiko op z'n bench! Beterschap Boris! Mooie foto's van je mooie hond Limoen.
Mijn dierenarts is erg voor vers vlees, maar niet bij pups. Ze zegt er niet van uit te durven gaan dat de calcium/fosfor verhouding goed is voor een opgroeiende pup. Na een jaar is ze voor de overstap. Tot die tijd raadt ze ten zeerste een goede puppybrok aan. Maar ja, zoveel mensen zo veel meningen;)
De nood van een verzekering heeft zich bij mij trouwens weer bewezen. Afgelopen vrijdag hele erge oogontsteking. De dierenarts vond hem ook weer mank, dus besloten eind van deze maand alles op de foto te zetten. Zijn allemaal dure grapjes!