Och jeetje, wat een verhaal van Sieb. Ik snap dat het wennen is, maar fijn dat het nu goed gaat met hem. Het maakte me wel extra nieuwsgierig naar de röntgenfoto's van Emma, of daar een oude breuk op te zien zou zijn. Maar het puntje van haar staart staat er niet op. Ze heeft namelijk nadat ik op haar staart gestaan had een 2e knik in haar staart. Ook bij haar geen enkele aanduiding qua pijn, anders dan tijdens het daadwerkelijke erop staan, dus ik was uitgegaan van spieren. Dat is ondertussen al meer dan een jaar terug en het is nooit weggetrokken.
De andere knik was echter de reden dat ik naast HD-foto's en PL-onderzoek ook haar rug op de foto wilde. En toen ze bezig waren hebben ze direct ook haar ellebogen op de foto gezet, dat zat blijkbaar in het sporthondenpakket waar ik met een stamboomloos dier in terecht kwam. Spoiler:
Totaal was ik 220 euro kwijt incl. consult.

Haar rugfoto kon me niet blijer maken: 100% goed, geen enkele wervelafwijking. En ook deze dierenarts geeft aan dat de knik in haar staart dan, ondanks dat er geen garantie is dat het niet bij de geboorte aanwezig was, echt geen fokbeperkende eigenschap is. Uiteraard zal ze gecombineerd worden met een reu zonder knik.
Ook haar heupen zijn als HD-A beoordeeld, de ellebogen beide als goed, en de knieën als pl 0/0. Helaas doen ze hier geen ecvo meer, dus die kon niet mee, maar ze heeft geen aanwijzingen op oogafwijkingen.

Dat betekent dat Emma (poedel x peruaan, 10kg en ±40cm) fokgeschikt verklaard is en ik nu heel serieus op zoek ga naar een geteste middenslag poedelreu om haar te dekken. Het betekent ook dat Emma geschikt is om verder te gaan in de behendigheid. Dat gaat allemaal nog niet zo rap, maar dat komt voornamelijk door mijn eigen vaardigheid. We hebben er nu zo'n 15 lessen gehad.