Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:01

Leuk Faline, samen filmpjes kijken :D
Haha gekke Karma, ze zat er ook wel goed onder zo te zien :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:13

Gister weer inenting gehad, ze was super stoer! Ze vond het eigenlijk alleen maar heel gezellig bij de DA :))
Vandaag lekker in het zonnetje in de tuin met een megabot! :D

Afbeelding

KarmaChansy

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:45

tis echt een dropje <3 heb je haar al bij de paarden gehad?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:42

Ja die vind ze nog dood eng haha, gister was ze ook nog bang voor een boze chihuahua :')

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:49

Rayza (8) is dinsdag naar de trimsalon geweest. Wow wat een haar kwam dr weer uit haha. Arme trimster.
Maar toch erg nuttig. Zeker voor een gesteriliseerde dame met veel vacht.
Hoewel het goed is dat ze gesteriliseerd is, wel jammer dat dit het gevolg is.
Haar ruiperiode bleef maar aanhouden vanaf de kerstvakantie. Steeds losse haartjes ipv de welbekende dikke plukken.
Wat bleek, dit was nog maar de oude ZOMERvacht ! De wintervacht moet dus nog. (vermoedelijk rond juni zei ze).
Maar oooh wat ziet ze er nu weer prachtig en schoon uit. Het wit is weer echt wit, haar vacht is heerlijk vol, luchtig, zacht en haar staart is nog dikker <3 Beauty.
Echt niet te zien dat ze al 8 is. Iedereen denkt dat ze max. 2 is haha

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:11

Wauw dat er nu nog van die oude vacht kwam! Wel iets om rekening mee te houden dus. Hayley nu nog niks haha.
Maar kan niet wachten tot ze lekker uitgroeit en ook zo'n mooie fluffy vacht krijgt das nou het mooiste aan de hussen vind ik :D dat verharen nemen we wel voor lief!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:16

aww zal vast wel goedkomen :D karma vind ze alleen leuk als ze ze achterna mag zitten :Y)

Ik borstel zelf elke week, gelukkig is dat goed te doen :)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:16

Fijn dat het goed ging bij de dierenarts Faline :)

Ja die haren altijd :') Het lijkt elke keer weer alsof er geen einde aan komt :')

Maar Pasha, ik dacht altijd dat je een husky beter niet kunt trimmen/scheren ivm hun dubbele vacht? Of heb ik iets gelezen wat niet klopt? :')

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:08

Waarschijnlijk gewoon soort van geborsteld, niet geschoren.
Nanook heeft weer een periode dat ze slecht eet... Grr.
En ze heeft al geen vet, ze zou voor mij wel wat dikker mogen zijn, maar is ze nog nooit geweest ook.
Probeer haar wel wat meer te geven dan mijn andere honden maar pff ze doet er zo lang over.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:45

DanielleB schreef:
Waarschijnlijk gewoon soort van geborsteld, niet geschoren.
Nanook heeft weer een periode dat ze slecht eet... Grr.
En ze heeft al geen vet, ze zou voor mij wel wat dikker mogen zijn, maar is ze nog nooit geweest ook.
Probeer haar wel wat meer te geven dan mijn andere honden maar pff ze doet er zo lang over.

Hoe oud is ze?

Pepper heeft ook jaren slecht gegeten, dan weer goed dan weer een hele tijd slecht, en dit doet hij nog steeds.

Vanaf 3 jaar was hij mooi op gewicht daarvoor was hij te dun, nu is hij 5 en heeft ie toch wel wat vetjes :') in principe prima op gewicht maar ik vind iets schraler wel mooier.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:46

Ze word 3 dit jaar. Ze is altijd al een slechte eter geweest met momenten. Dan duwt ze haar neus in de bak, legt evt paar brokjes in de woonkamer en loopt dan heel sloom weg van; bah! Dit gaat vaak wel over hoor, maar ze heeft niks extra's dus wil wel dat ze blijft eten, maar wil haar geen "lekkere dingen" voeren, want dan laat ze zeker haar normale eten staan.

(bij schoonouders vertikte ze het dus ook in de zomervakantie, daar kreeg ze later stokbrood wat ze dus wel at, maar ze moest gewoon overgeven van waarschijnlijk te weinig eten.. Schoonouders dachten dat ze ziek was/heimwee had maar ik weet het niet, ze probeert je wel altijd uit)

Ik hou ook zeker van een hond die niet te dik is hoor, mijn border collie is mooi op gewicht, voelt goed haar ribben maar niet dun. Nanook is alleen wel dun (is wel kruising met Samojeed dus is wel kleiner dan een normale Hus en wat slanker)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:13

Faline schreef:
Gister weer inenting gehad, ze was super stoer! Ze vond het eigenlijk alleen maar heel gezellig bij de DA :))
Vandaag lekker in het zonnetje in de tuin met een megabot! :D

[ [url=m/Yqpfs7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schatje zeg! <3

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:36

MariaMaaike schreef:
Fijn dat het goed ging bij de dierenarts Faline :)

Ja die haren altijd :') Het lijkt elke keer weer alsof er geen einde aan komt :')

Maar Pasha, ik dacht altijd dat je een husky beter niet kunt trimmen/scheren ivm hun dubbele vacht? Of heb ik iets gelezen wat niet klopt? :')

Trimmen/scheren en naar de trimsalon zit een wezenlijk verschil in.
Ze is enkel gewassen en alle losse plukken, die nog niet uit zichzelf losgelaten zijn omdat de rest vd vacht het tegenhoud, zijn er met de waterblazer uitgeblazen.
Wassen is opzich niet erg, maar dan moet er wel rekening geworden met het aantal keer, waarmee en hoe (en door wie).
Gewoon wassen voor de mooi heeft idd geen positief gevolg. Enkel wanneer de vacht het nodig heeft, en dat is enkel in het geval van de rui (of als de hond in iets heeft liggen rollen wat niet goed is).
Met wassen haal je o.a. een laag huidvet weg en geef je eigenlijk een signaal af "ga in de rui".
Dus hoe vaker je wast, hoe meer de vachtcyclus in de war gaat.
Echter was het in het geval van mijn hond dus wel nodig. Vorig jaar in maart is ze gesteriliseerd vanwege medische problemen.
Helaas heeft sterilisatie wel hormoonveranderingen met zich meegebracht waardoor de vacht niet zo is als voorheen.
Normaal ruit ze 2x in het jaar. In februari verliest ze vaak haar wintervacht, en in sept/okt altijd haar zomervacht.
Echter was het na de zomervakantie niet echt een ruiperiode. Voorheen had ze altijd een ruiperiode van die hele dikke plukken en dat 2 a 3 weken max. lang.
Daarna was het een kaalgeplukte kip.
Nu was dat niet het geval en bleef ze constant losse haartjes verliezen ipv dikke plukken.
En, het bleef aanhouden. In overleg met de trimsalon die veel ervaring heeft met het ras hebben we het moment van wassen+blazen bepaald.
Nu is ze haar oude zomervacht dus lekker kwijt (wat door de hormonen dus niet zelf meer lukte) en draagt ze dat niet allemaal extra mee.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:21

Manu gaat ook rond de ruiperiode naar de trimmer om hem te ontwollen. Hij en wij zijn er dan redelijk vanaf :)) Hem wassen doen wij nauwelijks tenzij hij in een rot lijk heeft liggen rollen.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:02

Pasha_2011 schreef:
Trimmen/scheren en naar de trimsalon zit een wezenlijk verschil in.
(...)

Ja dat is zeker waar! Ik heb daar iets te snel gelezen.
Maar bedankt voor je uitleg, heb weer heel wat geleerd :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:26

Weer even wat foto's spammen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:27

Achhh. Moppieee

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:35

Wat een schatje!
Gaan er hier ook wel eens mensen mee naar Husky meetings?

Heerlijk he de lente <3 Manu mocht weer eens mee naar stal.

Afbeelding
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:41

Oeh een piebald! Die zie je niet veel! Mooi hoor :D

Husky meetings lijkt mij zeker leuk om eens te doen! :j
Zal nu nog niet zo ver gaan, want Hayley is nog zo jong dan is zo'n lange rit ook niet fijn. Hoewel ze zich van de fokker naar hier heel goed heeft gehouden! Is toch zo'n beetje van Maastricht tot boven in friesland!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:45

Nog nooit gedaan eigenlijk, als het dichtbij is, wil ik dat wel doen hoor :)

Mijn monster Nanook. Husky x Samojeed
Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:37

Prachtige honden allemaal <3

Hier 3 jaar geleden veel meegeweest naar huksy meetings. Vooral in Apeldoorn.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Nu al een tijdje niet meer.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:45

Komende zaterdag is er één in Blaricum. Ik weet niet zeker of ik ga.
Maar ze organiseren ook een poolhondendag in Snow World. Mijn hond houdt niet van zoveel drukte als hij niet kan blijven lopen maar ik ga wel kijken.
Wie weet hebben jullie interesse.

Dankjewel Faline! Manu is een mix, 75% hus en 25% mal. Dit patroon zie ik eigenlijk nooit inderdaad.

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:08

Wij doen niet mee met die meetings. Daar doe ik mijn reu, die het niet zo op andere honden heeft, echt geen plezier mee. Mijn teef zou het nog wel leuk vinden, maar om nou met eentje op pad te gaan en de ander thuis te laten vind ik ook weer zoiets..

Misschien dat we eens meelopen als er iets kleinschaligs in de buurt georganiseerd wordt. :)

Pasha_2011, dat laatste is heel herkenbaar. Mijn reu is nu 9,5 en ik krijg nog regelmatig "die is zeker nog jong hè?" te horen. :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:17

Hayley is altijd in het begin wel terughoudend. Is bij puppycursus elke keer opnieuw weer, maar als ze doorheeft dat het goed en leuk is, dan is ze ook super enthousiast :D

Lijkt me ook wel leuk te meeten met andere husky eigenaren. Genoeg om gezellig over te praten lijkt me :D

Ik heb vandaag Hayley d'r halsbandje nog eens gepast. Had m al voor ze thuis zou komen maar hij was toen nog te groot. Nu paste het :D
Zit nog wel een heel klein beetje aan de ruime kant, zit er net een beetje tegenaan of ze m af kan krijgen als ze zou trekken. Dus ik gebruik voor buiten eerst de kleine nog maar even.
Even een fototje gemaakt tijdens het eten dan staat ze mooi stil hihi

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:00

Puppy's zijn zo leuk karma is alweer bijna 2! Ze groeien zo snel

Afbeelding