Hier eten ze het nog steeds hoor ondanks dat ze vers vlees krijgen.. kan het ook niet voor zijn, mn katten lopen los en de honden ook (op t erf dan he) Hier de mazzel dat ik mijn katten en honden ontworm. Van vreemde katten weet je dat natuurlijk niet.
hier word ook alles eens in de zoveel tijd ontwormd ook mede omdat wij met katten fokken (raskatten met stambomen) en tja ik heb een aardige beestenbende en zou dus geen wormbesmetting willen hebben
Wat zijn normale temperaturen bij jullie chis en voelen jullie ook aan het hoofdje om te kijken of ze te hoog of laag zouden zijn. Emily is weer aan het rommelen met gezondheid dus houden haar in de gaten qua gewicht, temperatuur, ontlasting, ademhaling, eten, drinken, activiteit en slaap. Nou weet ik niet wat haar normale temperatuur is, zo stom geweest om dat niet eerder te meten. Nu heeft ze een warm hoofdje (zoals ze normaal ook altijd heegt)met een ttemperatuur van 37.6 Cº. Ik ben in ieder geval al heel blij met deze temperatuur omdat ze gisteren in de middag op 36.8 zat en in de avond Gelukkig weer iets hoger ( 37.1). Ik maak morgen sws een afspraak maar was wel benieuwd naar jullie chis normale temperatuur.
Aan het hoofdje voelen heeft niet echt zin. Als je de temp wil meten zal het toch echt rectaal moeten om de juiste temp te weten te komen. Ik meet nooit, ja als ik het niet vertrouw. Maar dat is pas 1 X gebeurd met Toy. Die had toen een darminfectie. Temperaturen verschillen heel erg. Als ze in de volle zon liggen te bakken, is die natuurlijk hoger dan dat ze binnen in een koel huis liggen.
De temp van een hond ligt rond 38-39 graden. Bij kleinere rassen ligt die vaak meer tegen de 39 aan. Je Chi heeft duidelijk wat ondertemperatuur. Aan het hoofd voelen, Tsja, het enige wat je ermee kan is dat als de oren duidelijk koud zijn je hond het vaak ook wat kouder heeft. Maar koorts kun je er dan weer niet mee afleiden. Dat zul je echt rectaal moeten meten. Bella zit meestal rond 38,6 mooi gemiddelde dus.
Algemene temperatuur wist ik inderdaad dat dit tussen 38 en 39 graden ligt. In verband met de verschillen die ook vaak bij mensen zijn, vroeg ik me af hoe de temperatuur bij chi's zijn. Ik had al wel het idee dat het veel te laag was (vandaar dus ook de vraag) en dat wordt nu dus bevestigd. Hopelijk morgen meer duidelijkheid.
Vandaag staat de afspraak om half 5. Maar goed ook dat t vandaag is want vanochtend had ze in een keer een epileptische aanval ofzo. Verder gaat het al wel beter ze kan weer slapen en eet en drinkt weer op eigen houtje.
Ga zo ook maar even sinds lánge tijd een wormkuurtje halen voor de monsters hier.
xxdomiixx
Geplaatst: 06-08-15 13:28
Even een kleine update. Gisteren bij de dierenarts geweest (van te voren had Emily nog een aanval gehad, maar die heb ik niet gezien. Aan het gedrag kon ik zien dat het er een was geweest). Het zijn inderdaad epileptische aanvallen. Emily krijgt pillen daarvoor, dosering krijg ik vandaag te horen. Ik had ze al in huis. Vanwege de rare aanvallen die in december/januari plaats vonden (toen kreeg ik van een andere dierenarts die pillen, maar heb er slechts 1 gegeven toen. kwam overeen met 2 dagen, 1/4 tablet 2x per dag). Dus vandaag krijg ik de dosering te horen en de uitslag van het bloedonderzoek.
he verdorie , sneu hoor. Sterkte Kijk wel goed naar Emily, ze kan ook redelijk stoned worden van die medicijnen. (had onze vroegere bloedhond wel heel erg last van)