Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:31

Oke bedankt! Zal zeker eens horen bij onze DA of zij meer info kan geven eventueel :)
In tussentijd misschien iemand suggesties voor een sport waar ik echt op safe speel? Ik dacht al aann speuren eventueel, maar moet even kijken of er clubs hier in de buurt zitten en bovendien is Pluto af en toe nogal snel afgeleid dus ben niet zeker of dit de juiste sport zou zijn voor 'm :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:32

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
m n mooie meisje alweer 9 maanden <3 :)

hoi joycebunny :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:35

Knappe dame Es! Gaat hard he? Lijkt nog maar zo kort geleden dat ik puppy kwam knuffelen in de stress voor eigen puppy

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:37

ja gaat zo hard joh! al een echt dametje aan het worden :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:18

Over zwolle, ik heb gevraagd en mag met mijn sheltie. Gewoon mee doen, ben welkom straks bij de schapen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:41

leuk Jilleroo!

Ik ben echt weg van Bisou Es!

Joycebunny, speuren is volgens mij weinig belastend fysiek. Tenminste, ik hoor veel honden die "voor de sport" zijn afgekeurd die dan gaan speuren om toch lekker bezig te blijven :j

Morgen gaan we weer naar Almere toe *\o/* Op het station, hahaha zal wel lekker veel afleiding geven, ben heel benieuwd :D

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:25

MyWishMax schreef:
Ik heb pas gebeld naar een DA in Budel. Daar was een sportkeuring (ed/hd en rug foto's) voor 78,50. Het kan nog wel enorm schelen om wat rond te bellen. Ik heb namelijk ook prijzen van 200 euro gehoord ;)

Budel is erg goed.
En anders Camp in Kleve (Duitsland), daar zijn wij geweest voor officieel afröntgenen. er zijn daar assistentes die Nederlands spreken :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:27

Bij ons gaat iedereen altijd naar Budel, dus wij gaan daar binnenkort voorrontgenen. Morgen mag hij voor het eerst bijten en dan komende maand op de foto. Als hij goed is kunnen we wat meer gaan doen.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:39

Komt vast goed ! Succes met voorröntgenen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:22

Over Budel lees ik ook goede verhalen idd :)
Mijn honden zijn geen van allen op de foto geweest. Ik wil het niet weten hoe ze van binnen zijn. Ze worden niet ingezet voor de fok en ik ben veel te bang dat er iets mis is waardoor ik dan niks meer met de honden durf ofzo. Ik weet niet, gevoel... Csiva is ergens rond de 42 cm en een kilo of 13, heel gespierd en een hondje dat niks anders doet dan rennen en springen. Mochten haar heupen slecht zijn, wat zou ik dan moeten? Nu scheelt het ook wel dat ik lichtgewichtjes heb qua honden denk ik.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:45

inderdaad dat gaat hard hé essiesilly :D Lijkt net gister dat we zo'n kleine drop uit het asiel haalden en Pluto is intussen ook een knappe bink van zo'n 55kg :=

Super jilleroo! Ben benieuwd wat voor hond jij juist hebt? :)

@Neej : bedankt! :j denk inderdaad dat het speuren zal worden! En over een foto ga ik nog 'ns nadenken. Is ook niet 100% mijn hond maar meer van m'n stiefpa, ik mag met hem trainen en dergelijke. Dus dat wordt kijken of hij de kosten ziet zitten :)

@Machie : als jij het niet nodig acht denk ik dat je de kost niet moet doen, zeker met zo'n lichte hondjes. Met een zwaarder ras zoals de mijne ligt de kans op heupdysplasie en overbelasting van de gewrichten toch een heel stuk hoger... Ben nog maar net in dit topic dus weet niet of jij al iets van actieve sport doet of wil gaan doen met je honden?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:47

Mijn Duitse Herder (4 jaar - 30 kg. Ja, ze is mager/ingevallen, krijgen haar niet dik) ook nooit op de foto gezet. Nu doe ik het niet meer. Ze wordt toch afgekeurd, maar dat komt door haar ongeluk :Y)

Met onze Jinn zit ik te twijfelen wat ik zal gaan doen. Hij is nu een half jaar + 1 dag :Y)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:52

Hier zit ik ook te twijfelen voor een sportkeuring.
Boco is nu 10 maanden oud. Op welke leeftijd zouden jullie dat doen?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:54

Gisteren contact gezocht met een schapen drijver-school :Y) Is dat een woord? :p

Berichtje terug gehad en volgende week zondag gaan Jinn en ik een kijkje nemen en het één en ander uitgelegd krijgen.
Heb er super veel zin in.

Lol, 'ik ga echt niet schapen drijven, lijkt me niks aan'

@mandje; een hond moet denk ik uitgegroeid zijn, dus sws na een jaar ofzo. Weet het niet precies.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:00

Superleuk, iedereen aan de schaapjes :D

Ol is op de foto geweest omdat dat moest voor de dekreuenlijst, zagen er meer dan prima uit (hd a, nbw 40) maar had ik m niet willen laten dekken weet ik ook niet of ik m had laten rontgenen..

Zijn net onderweg vanuit almere, was weer superleerzaam en ol doet t heel heel knap, ben echt trots :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:02

Ik hoop dat ik iemand kan vinden die foto's en/of filmpjes wil maken :Y)

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:21

mandje schreef:

Meeste mensen doen het met 6 a 7 maanden.

Wij hebben met 12 maanden gelijk officieel afgeröntgend, ben niet wezen voorröntgenen.

Baris heeft een officiële HD A normal gekregen ( beste score dus :)) en zijn ellebogen waren ook perfect.
Dus nu zijn IPO 1certificaat erop zetten UV examen doen en aankeuren. ( zijn show klassificatie ZG heeft hij ook al gehaald )
Het is een hoop werk maar wie weet mag hij daarna ooit eens daten met een mooi teefje ;) hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:34

Ik twijfel ook bij Blaz. Wil graag behendigheid met hem doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:30

BertinaBvd schreef:
mandje schreef:

Meeste mensen doen het met 6 a 7 maanden.

Wij hebben met 12 maanden gelijk officieel afgeröntgend, ben niet wezen voorröntgenen.

Baris heeft een officiële HD A normal gekregen ( beste score dus :)) en zijn ellebogen waren ook perfect.
Dus nu zijn IPO 1certificaat erop zetten UV examen doen en aankeuren. ( zijn show klassificatie ZG heeft hij ook al gehaald )
Het is een hoop werk maar wie weet mag hij daarna ooit eens daten met een mooi teefje ;) hahaha

Budel gaf aan dat ze het liefst minimaal 8 maanden moeten zijn ivm groei. Eerder kan wel, maar minder betrouwbaar.

Als hij een jaar is mag hij officieel (of iets later haha). Als alles goed is, willen we hem laten aankeuren.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:34

Hier ook niets op de foto gezet.

Vanochtend workshop clickeren gedaan. Dat shapen is echt gaaf om te zien

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:14

Ik loop bij FHN en we gaan naar de A65.

Blue heeft wel eens bij ons eigen schapen gelopen, vind hij erg leuk.. Lara heeft ook veel drijfvermogen, dus daar wil ik het ook nog eens mee proberen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:20

Do is wel op de foto gezet, maar vooral omdat er klachten waren. Daar kwam toen best veel uit waardoor ik aangepast behendigheid ben gaan doen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:43

Beau is nooit op de foto geweest, ondanks dat we pas behendigheid zijn gestart toen hij 10 werd.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:20

joyce83 schreef:
Do is wel op de foto gezet, maar vooral omdat er klachten waren. Daar kwam toen best veel uit waardoor ik aangepast behendigheid ben gaan doen.

Ja, zodra er klachten zijn, gaan mijn honden ook op de foto. Maar als er geen klachten zijn... Eigenlijk doe ik t net als bij de paarden, alleen klinisch keuren :+

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:21

@Joycebunny ik ga de schapen doen met mijn nieuwe hond, een sheltie, ik doe daarnaast GGB met mijn chihuahua maar die heeft nu winterstop ivm het slechtere weer. Echt een prinses op de erwt mooi weer hondje, en ze loopt tegen haar limiet aan van wat ze kan en wil zolang het leuk blijft, vandaar een sheltie erbij om verder te kunnen met de sport.