avaluna schreef:Hier ook legmeel (nu van Garvo, korrels worden hier ook echt niet gegeten) en best veel graan, heb ook helemaal geen dikke kippen. Verder meelwormen d'r bij, eens wat kippensnoep e.d.
Hier legt nu ook 1 van de kuifhoenders, eerste ei wel heel erg bebloed, tweede nog maar een heel klein beetje, prachtige grote, gladde, glanzende bijna witte eieren, die hadden we nog niet, hahaha, dus dat is wel leuk. Ben benieuwd wanneer de andere twee kuifhoenders aan de gang gaan en dan hebben we nog wat zijdehoenders waar we nog het eerste ei van moeten krijgen. Kan heerlijk veel uitdelen én zelf eten, natuurlijk.
Zo'n opener lijkt me ook wel wat, maar wij zijn nog aan het bedenken om een nieuwe kippenstal te maken, dus dat eerst maar even afwachten.
O, ja, biologisch meel had ik ook, maar is toch wel vrij prijzig, ben dus overgegaan op Garvo, heb wel nog biologisch graan, dat vind ik iig optisch beter uitzien en daar doen we ook wat langer mee.
, tweede nog maar een heel klein beetje, prachtige grote, gladde, glanzende bijna witte eieren, die hadden we nog niet, hahaha, dus dat is wel leuk. Ben benieuwd wanneer de andere twee kuifhoenders aan de gang gaan en dan hebben we nog wat zijdehoenders waar we nog het eerste ei van moeten krijgen. Kan heerlijk veel uitdelen én zelf eten, natuurlijk.
, maar wij zijn nog aan het bedenken om een nieuwe kippenstal te maken, dus dat eerst maar even afwachten.
.

. Elk jaar komen er ook wel weer wat kipjes bij, ook twee eenden, trouwens en in het voorjaar komen er nog twee loopeenden bij. Dochter wordt al vaak het kippenmeisje genoemd, vorig spreekbeurt op school, de kuikens mee en ze heeft dus een kuifhoender waar ze veel mee sleept, arm dier
! Zo vind ik het heen en weer geren als je iets in de ren gooit ook altijd zo hilarisch! Ze willen per sé achter het laatste lekkertje aan rennen en gaan daar dan ruzie om lopen maken!