Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:29

Hij moest behandeld worden onder narcose door de DA en alles verliep goed, maar hij is later die dag plotseling overleden. Had niemand aan zien komen maar waarschijnlijk heeft hij een reactie gehad op de narcose. DA was ook geschokt, alles leek namelijk zo goed te gaan ik kreeg hem weer mee toen hij wakker was maar toen ik uit m'n werk kwam vond ik hem dood. Risico is er natuurlijk altijd met kleine dieren, maar het was zo onverwachts...

Ik mis het hebben van een egeltje heel erg, maar ben op dit moment niet actief op zoek. Was ik bij Loki ook niet dat was echt een gevalletje van 'die moét ik hebben' toen ik zijn advertentie zag (mijn eerste egeltje was toen ook pas een maand daarvoor overleden dus ik vond het nog geen tijd om echt op zoek te gaan naar een andere)
Heb er via bokt wel al 2 aangeboden gekregen wat heel lief is (toevallig vandaag nog een) weet niet of dat wat wordt maar het heeft geen haast. Loki was echt geweldig in alle opzichten dus ik ben al snel bang dat ik ze teveel ga vergelijken, daarom wil ik echt alleen een nieuwe als ik dat weer dat gevoel van 'dat is 'm' erbij krijg. Of dat nou volgende week is of over een jaar dat merk ik vanzelf wel.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:33

Ruiken de egeltjes niet? Bedoel de kooi dan of hebben ze geen of amper geur?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:38

Als je de boel goed schoonhoudt niet, ze hebben geen lichaamsgeur oid. Maar poep/plas ruik je natuurlijk wel dus dat moet je wel gewoon goed bijhouden maar dat is logisch :) het ligt er wel aan wat je voert overigens, sommig voer gaat de ontlasting veel meer van stinken.

Mira283

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:40

Net als bij katten en honden dus. Was gewoon benieuwd waar ze naar ruiken. Aangezien fretten echt meuren bah

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:42

Ja fretten is wel echt wat anders, die vind ik ook stinken :=

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:43

Zit al heel erg lang eraan te denken een egeltje aan te schaffen. Daarom vroeg ik het me af

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:29

Tja de ontlasting stinkt idd wel, ik verschoon de lappen van Damon elke week en dan maak ik zijn bak verder ook schoon met een dettol oplossing.

Fiffil. het is een pinto, vind haar tekening op haar rug heel gaaf. Ze is een jaar oud, die man waar ik haar van heb had ook een mannetje en haar 2 zoons nog zitten. Maar het leek me niet verstandig om een kereltje erbij te nemen aangezien ik al een vent heb zitten en geen zin heb in oorlog.
Naam ben ik nog niet helemaal over uit. Damon komt van Vampire Diaries, ik twijfel nog tussen Elena en Lexi.
Damon is vrij donker pinto en bij haar is het meer een caramel achtige kleur.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:33

Leuk, ben benieuwd naar een foto :) vind zelf Elena een leukere naam dan Lexi :j

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:33

wij hebben een naaktoog kaketoe.. een vrij onbekende soort kaketoe in nederland

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:03

Hier onze nieuwe aanwinst.
Denk dat het Elena wordt!

Haar tekening op haar rug, niet superduidelijk.
Afbeelding
Afbeelding

Lekker snoetje.
Afbeelding
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:05

Mooi meisje hoor! <3 En erg leuke tekening heeft ze idd.
Zo van de foto's lijkt ze een brown pinto te zijn al zijn ze een beetje donker (de foto's)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:07

Ja klopt, Damon is echt zeker een paar tinten donkerder pinto.
In het daglicht is haar kleur echt een beetje licht caramel, maar op de foto's komt dat totaal niet goed uit.
Misschien morgen even in het gewone licht foto's maken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:09

Ja Damon is een dark grey (net als Loki was). Vind brown wel altijd een erg mooie kleur :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:17

Ok weet ik eindelijk eens echt hoe de kleur heet haha.
Ben benieuwd vannacht als ze wakker worden. Vammiddag zette ik ze bij elkaar en toen gingen ze beide ergens liggen slapen. Dus echt kennis maken hebben ze nog niet gedaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:26

Ik hoop dat het goed gaat samen, en dat ze mooie baby's krijgen (althans ik neem aan dat dat de bedoeling is?) :D

Overigens heb ik zojuist een afspraak gemaakt om deze week langs te gaan bij de bokker die me het egeltje aanbood vandaag, dus ik ben benieuwd...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:45

Ja als er baby's komen zou dat erg leuk zijn. Hopelijk zijn ze tegen die tijd nog niet verboden.
Hoop niet dat ze elkaar opvreten vannacht.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:42

Fiffil: dat zou leuk zijn! Hou ons op de hoogte :) En wat een verhaal van Loki, echt domme pech :(:)

rockwitch: wat een schatje! Zijn witbuikegeltjes eigenlijk solitair (zoals wilde egels dacht ik?) of leven ze het hele jaar door samen?

magicmist: leuk! Geloof dat ik een foto van je kaketoe in het papegaaientopic had gezien, wel een speciaal dier!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:39

Witbuikegels zijn ook solitair als ik het goed heb.
Vanochtend lagen ze allebei weer lekker te slapen op dezelfde plek als gister. Netjes ook 2 poepjes gevonden dus dat is ook fijn. Ze hebben lekker rondgewandeld dus.
Fiffill ben benieuwd hoor naar dat egeltje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:55

Witbuikegels zijn idd solitair :j alhoewel sommige mensen ze wel samen houden, maar dat zijn dan wel vrouwen want mannen gaan vechten. En vaak zijn dat dan egeltjes die elkaar al langer kennen (moeder/dochter of zussen). Maar dan nog blijf je altijd het risico houden dat ze gaan vechten, soms gaat het jaren goed en slaat het ineens om.

Fijn dat het vannacht goed is gegaan!
En zal jullie op de hoogte houden :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:19

Die man waar ik Elena van heb had de vader en de 2 zoons bij elkaar zitten. Dat ging op zich goed, hij had na de bevalling de papa wel apart gezet en toen ze oud genoeg waren de heren bij elkaar.
Mama zat wel apart.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:59

Ik ben binnenkort misschien ook de trotse nieuwe eigenaar van twee baardagaampjes.
Ik hoop het wel, ze zijn zo schattig!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:30

Ik heb vanaf vandaag ook weer het nachthok van de fretten open gegooid en herfst klaar gemaakt. De reden dat die de hele zomer dicht was is dat er echt onmenselijk veel vliegen inzaten. (Voor de informatie, ze zitten buiten)

Hier bailey helemaal blij met haar eigen stekje. (De andere staat helaas niet op de foto, die was namelijk aan het eten.
Afbeelding

Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:59

Aaah zo leuk

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:13

Leuk zeg Samblabla.

Wij kijken nu wat scherp naar 1 van onze baardagamen. De afgelopen tijd viel het ons op dat Koek, die altijd een klein beetje achter liep qua gewicht en lengte op zijn broer, nu ineens een spurt maakt en dat Bert dus juist stil bleef staan. Nu maakten wij ons daar geen zorgen om, want het kon ook zijn dat hij nu zijn groeispurt had. Alleen gisteren wilde Bert dus niet eten. Koek eet al het levend voedsel op (is ook sneller) en Bert eet niet eens meelwormen als ze voor zijn neus liggen en Koek buiten de bak is. Hij poept en plast wel gewoon, maar vriendje heeft het idee dat zijn huid wat minder elastisch is dan die van Koek. Dus even wat onder lichte dwang water naar binnen gewerkt dat hij in ieder geval genoeg vocht binnenkrijgt en niet kan uitdrogen. Ze gaan regelmatig in bad en/of we besproeien ze en hun hok. We gaan 'm dus even wat nauwer in de gaten houden en eten aanbieden als Koek niet in de bak is, aangezien die op het moment het snelst is en alles voor zijn neus opeet. Het kan ook niet zijn dat hij het te koud heeft, want hij ligt altijd op een steen die goed warm is. Ze krijgen ook gevarieerd levend voedsel en groente en fruit.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:27

weet iemand iets op het bijten van mijn jonge fret.
Hij is heel erg bijterig en bijt door maar weet niet hoe ik het moet afleren.
Heb al vanalles geprobeerd, nekvel vast pakken, vinger in de nek duwen, weg zetten, negeren, op eigen pootje laten bijten... Maar hij blijft bijten.
iemand een hulpvol advies? die werkt bij fretten met een heeeel sterk karakter?