Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:25

Hahaha wij hebben nu niet alleen gifgroene spullen IN onze kooi maar ook als accessoires in de woonkamer :D

Duurt idd laaaangggg!!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:08

Banjer schreef:
Wat een vooroordelen weer Dribbel! Ik nodig je uit om eens met mijn ratten te komen knuffelen... Groot deel komt uit de opvang en ik durf te garanderen dat jij qua gedrag niet merkt wie een opvanger is en wie bij een rattery wegkomt... :)

Een GOEDE opvang vertelt of een ratje makkelijk genoeg is voor beginners of liever een wat meer ervaren baasje nodig hebt.

Weer? Waar vind jij nog meer vooroordelen van mij? Graag quote. Ik heb onlangs contact gehad met verschillende opvang en die hebben mij dit persoonlijk verteld in een telefoongesprek. Dit zijn dus geen vooroordelen. Zij hebben mij duidelijk verteld dat veel ratten een verleden hebben en dat de meeste ratjes die er zitten ook wel erg schuw zijn.

Ik vind (mijn mening) dat als je met ratten begint je beter een ratje kan nemen van een goede rattery.

Ik vind dit dan ook geen prettige reactie van jou. :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:14

Heb een nieuwe lens, dus even snel getest op deze monstertjes weer hihi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nieuwschierige draakjes :D

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:21

Leuke foto's! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:20

Dribbel: ik vraag me oprecht af welke opvangs jij gesproken hebt...

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:13

Banjer schreef:
Dribbel: ik vraag me oprecht af welke opvangs jij gesproken hebt...

Leusden en Duiven! :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:27

hmm... vind ik bijzonder vreemd dat ze dat zeggen... ik heb van Ineke geen ratjes in huis, maar van Jolanda wel gehad (helaas is het ratje overleden)... maar dat was een bijzonder makkelijke rat hoor... ook bij een rattery zitten er rittens tussen die niet geschikt zijn voor beginners, omdat ze bv. nog wat schrikkerig zijn...

Mijn lievelingetje, die helaas 14-7 is overleden, was een opvangertje (van de ROLL)... nog nooit zo'n makkelijk en zeldzaam lief ratje meegemaakt...

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:36

Banjer schreef:
hmm... vind ik bijzonder vreemd dat ze dat zeggen... ik heb van Ineke geen ratjes in huis, maar van Jolanda wel gehad (helaas is het ratje overleden)... maar dat was een bijzonder makkelijke rat hoor... ook bij een rattery zitten er rittens tussen die niet geschikt zijn voor beginners, omdat ze bv. nog wat schrikkerig zijn...

Mijn lievelingetje, die helaas 14-7 is overleden, was een opvangertje (van de ROLL)... nog nooit zo'n makkelijk en zeldzaam lief ratje meegemaakt...

Dan bewijst dat het tegendeel..! :)

En dat je bij een rattery ook minder geschikte ratten hebt voor beginners is zeker waar. Ik heb zelf nooit ratjes uit een opvang gehad dus mijn bericht is gebaseerd op wat ik van hen heb gehoord.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:54

zin om een keer opvangratjes te komen meeten/knuffelen? :D

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:45

Had ik echt super leuk gevonden!! Ik zie alleen dat je in Groningen woont,
In woon in helemaal onder in Utrecht dus dat gaat een beste rit worden dan. :D

Leuk aanbod! :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:20

S_en_Z schreef:
De kooi staat al klaar :=

[ Afbeelding ]

Op advies toch nog maar wat extra's in de kooi gehangen.

Vind hem voor nu echt wel even vol genoeg :j Op de "moeilijk" bereikbare plekken zal afentoe iets smakelijks te vinden zijn. Laat ze ook maar een beetje rommelen om ergens bij te komen. Anders is het allemaal zo saai en simpel :)

Afbeelding

Liesje ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw kooi!!

Eigenlijk ben ik naar iedereen zijn kooi wel nieuwsgierig :=

Woonaccesoires maar in dezelfde kleuren als in de kooi aangenomen. Zijn toch kleuren die je veel terug vind :P Nu heb ik her en der ook wat groen in woonkamertje :D

Afbeelding

En ik heb bij de blokker knalgroene en fushia roze placemats gehaald voor mee-eters _O-

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:22

Mooie kooi hoor S_en_Z!

Dit is mijn kooi:

Afbeelding

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:26

Heel mooi!!

Wauw wat een mooie kooien zeg! Ik heb ook met spoed een extra kooi nodig. Heb vandaag 2 mannen en 1 (waarschijnlijk zwangere... >;) , hoop van niet ) vrouw opgehaald bij iemand die er met spoed vanaf moest. Begreep dat ze morgen op vakantie ging. Nouja goed ze zitten nu bij mij. En het vrouwtje hoop ik bij mijn andere vrouwen te kunnen zetten, maar wil eerst even aankijken hoe ze het doet en haar aan mij laten wennen. En de mannen zijn ook leuk die zitten nu ook in een andere kooi maargoed ik zie het allemaal wel :D Ze zijn hardstikke leuk!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:31

Nieuwe aanwinst, Aart <3

Afbeelding

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:50

Ahhh hahaha hij lijkt wel.. uhmmm niet levend? :') Hihihi

Hier dan even foto's van de nieuwkomers van vandaag:

Afbeelding
Hii :D

Afbeelding
Deze etterbak was al zo slim geweest om het deurtje van zijn kooi zelf open te maken, dus
die vond ik net achter de kast uiteraard.. :P haha

Afbeelding
Dit lieve en heeeeeel verlegen meisje, ze is 4 maanden oud schijnt. Ik vind haar wel wat klein
voor die leeftijd. Ze is nu 220 gram.

Afbeelding

Hopenlijk kan ze binnekort samen met mijn andere 2 vrouwtjes, nu is ze zielig alleen.

Maargoed, voor de mannen wil ik dus een grotere kooi. De kooi waar ze nu inzitten gaat net aan,
maar moet eigenlijk groter.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:53

wat een knapperds!!:)

Ja hij lag heerlijk uit te rusten. :+ beentjes gestrekt.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:10

Dag 2 van de nieuwelingen, de mannen zijn extreem lui. En het vrouwtje wat eenzaam zo.

Dus toen mijn vrouwen vanmorgen even hun uitje maakte hebben ze kennis gemaakt met elkaar :)

Afbeelding

Verstoppen achter het kussentje :P
Afbeelding

Afbeelding

Hmm brinta
Afbeelding

Dat moest ze ook maar eens proberen
Afbeelding

Ze hebben niet gevochten alleen mocht ze absoluut niet in de buurt komen van hun hok,
en omdat dat niet mag.. is het juist zo leuk om het toch te doen. Dus jahoor daar ging ze.
De lichte is het er niet mee eens dat ze nu doodleuk in HAAR hangmat is gaan liggen dus die
zit nu al 10 min te piepen hihi. Er gebeurd verder weinig en ze kunnen er ook uit. Die ander
bemoeid zich er niet mee :D

En een van de mannen vind zn bananen chipje wel te doen :D
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:26

Leuke foto's allemaal zeg! Mooie kooi dribbel

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:53

Oef die mannen ben ik best wel mee aan...

Ze vechten behoorlijk vanaf gisteravond, ze hebben elkaar tot nu toe nog niks ergs aangedaan alleen ze zijn
wel aardig aan het vechten en piepen. Heb het idee dat de bruine probeert de baas te worden. Ze willen geen van
beide opgeven. Wil ze niet uit elkaar halen want dan zitten ze alleen.

Weet iemand wat ik hier het beste mee kan doen?

itsme23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:53

Sorry dat ik even kom binnenvallen in jullie topic, maar ik heb een vraagje.
M'n zus had 2 ratjes, 1 ervan is in januari overleden en de andere heeft ze nog. Maar laatst had ze een doekje van haar ratje even uit de kooi gehaald en toen zaten er allemaal rode vlekken op. We hebben toen op internet gekeken wat dat zou kunnen zijn maar we kwamen er niet veel verder mee... Toen hadden we een nieuw schoon doekje er weer ingedaan om te kijken of daar ook veer rode vlekjes op zou komen. En de volgende dag zaten daar ook weer vlekjes op.. Ook ademt ze heel moeilijk, maar dat heeft ze eigenlijk al vanaf we haar hebben en de dierenarts kon hier niets tegen doen. Maar nu ze ouder wordt heeft ze soms echt van die 'benauwdheids aanvallen'. En elke keer als we haar weer in de kooi willen zetten, probeert ze er weer uit te klimmen en als het hekje toch dicht zit, gaat ze eraan bijten met de hoop dat het weer opengaat. Ze is al best oud, volgens mij nu 2,5 jaar. Weten jullie misschien wat de rode vlekjes op het doekje zijn en wat we met haar moeten doen? Want ik wil niet dat ze langzaam 'afsterft'
Alvast bedankt !

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:36

Die rode vlekken kan snot zijn van de rat. De normale snot-kleur van een rat is rood. Mijn rat had ook een chronische verkoudheid. Wat je kan proberen is om Bisolvon door het water te doen. Een tabletje verdunnen met water en dan een paar druppels door het water doen. Bij mijn rat hielp dit altijd een tijdje en daarna niet meer. Toen weer gestopt en later weer begonnen en zo doorgegaan. Die benauwdheidsaanvallen zijn heel eng om te zien. Het gaat heel vaak gewoon weer over. Veel meer kan je er niet aan doen. Mijn DA zijn enige tip was de Bisolvon. Omdat het al zo'n oud ratje is kan je het alleen nog maar verlichten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:55

Ik heb vanmiddag een soort van fotoshoot gehad met mijn lieve schatten. Heb namelijk sinds kort een spiegelreflex camera dus die moet ik wel even uitproberen natuurlijk =)
Mijn lieve Kyra. (zwarte-berken, 1 jaar oud)
Afbeelding
En mijn andere schat Cita (husky, 1 jaar oud)
Afbeelding

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:51

BArts17 : Mooie foto's :) , En wat een vreselijk lief snoetje heeft cita hihi

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:07

Ohhh wat een boel leuke foto's zeg :j Mooie rats ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:22

itsme23 schreef:
Sorry dat ik even kom binnenvallen in jullie topic, maar ik heb een vraagje.
M'n zus had 2 ratjes, 1 ervan is in januari overleden en de andere heeft ze nog. Maar laatst had ze een doekje van haar ratje even uit de kooi gehaald en toen zaten er allemaal rode vlekken op. We hebben toen op internet gekeken wat dat zou kunnen zijn maar we kwamen er niet veel verder mee... Toen hadden we een nieuw schoon doekje er weer ingedaan om te kijken of daar ook veer rode vlekjes op zou komen. En de volgende dag zaten daar ook weer vlekjes op.. Ook ademt ze heel moeilijk, maar dat heeft ze eigenlijk al vanaf we haar hebben en de dierenarts kon hier niets tegen doen. Maar nu ze ouder wordt heeft ze soms echt van die 'benauwdheids aanvallen'. En elke keer als we haar weer in de kooi willen zetten, probeert ze er weer uit te klimmen en als het hekje toch dicht zit, gaat ze eraan bijten met de hoop dat het weer opengaat. Ze is al best oud, volgens mij nu 2,5 jaar. Weten jullie misschien wat de rode vlekjes op het doekje zijn en wat we met haar moeten doen? Want ik wil niet dat ze langzaam 'afsterft'
Alvast bedankt !

Snel een andere dierenarts zoeken, eentje die niks kan met luchtwegproblemen bij ratten heeft er duidelijk geen verstand van. :) Verder zou het ook fijn zijn als je een maatje voor haar zoekt, een ratje alleen kan echt niet... Dat bewijst het tralieknagen ook wel, ze is eenzaam. Als je geen nieuwe ratjes wilt kan je bij een opvang een zogenaamd leenratje krijgen, die je mag 'lenen' tot jullie eigen ratje is overleden en daarna weer terugbrengt naar de opvang.