Duurt idd laaaangggg!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Banjer schreef:Wat een vooroordelen weer Dribbel! Ik nodig je uit om eens met mijn ratten te komen knuffelen... Groot deel komt uit de opvang en ik durf te garanderen dat jij qua gedrag niet merkt wie een opvanger is en wie bij een rattery wegkomt...
Een GOEDE opvang vertelt of een ratje makkelijk genoeg is voor beginners of liever een wat meer ervaren baasje nodig hebt.
Banjer schreef:hmm... vind ik bijzonder vreemd dat ze dat zeggen... ik heb van Ineke geen ratjes in huis, maar van Jolanda wel gehad (helaas is het ratje overleden)... maar dat was een bijzonder makkelijke rat hoor... ook bij een rattery zitten er rittens tussen die niet geschikt zijn voor beginners, omdat ze bv. nog wat schrikkerig zijn...
Mijn lievelingetje, die helaas 14-7 is overleden, was een opvangertje (van de ROLL)... nog nooit zo'n makkelijk en zeldzaam lief ratje meegemaakt...
S_en_Z schreef:
itsme23 schreef:Sorry dat ik even kom binnenvallen in jullie topic, maar ik heb een vraagje.
M'n zus had 2 ratjes, 1 ervan is in januari overleden en de andere heeft ze nog. Maar laatst had ze een doekje van haar ratje even uit de kooi gehaald en toen zaten er allemaal rode vlekken op. We hebben toen op internet gekeken wat dat zou kunnen zijn maar we kwamen er niet veel verder mee... Toen hadden we een nieuw schoon doekje er weer ingedaan om te kijken of daar ook veer rode vlekjes op zou komen. En de volgende dag zaten daar ook weer vlekjes op.. Ook ademt ze heel moeilijk, maar dat heeft ze eigenlijk al vanaf we haar hebben en de dierenarts kon hier niets tegen doen. Maar nu ze ouder wordt heeft ze soms echt van die 'benauwdheids aanvallen'. En elke keer als we haar weer in de kooi willen zetten, probeert ze er weer uit te klimmen en als het hekje toch dicht zit, gaat ze eraan bijten met de hoop dat het weer opengaat. Ze is al best oud, volgens mij nu 2,5 jaar. Weten jullie misschien wat de rode vlekjes op het doekje zijn en wat we met haar moeten doen? Want ik wil niet dat ze langzaam 'afsterft'
Alvast bedankt !