Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:37

kiwiwitje schreef:
Wat doet hij het goed Oshaa! Doet hij een beetje lang met dat achillespees bot?

Roos is het geen onweer geweest? Bij ons ging t gisteren goed los.

Ja in de middag sowieso wel. Maar dit moet wat anders geweest zijn zou ik haast denken. Zó hard en plotseling en dichtbij. Verder geen regen, wind, niks >;)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:50

KimD schreef:
Dat is toch alleen maar positief dan! Misschien wel een idee om een camera te plaatsen en een 'in geval van nood' achter te hand te hebben. Bij ons hebben onze twee beste vriendinnen een sleutel en mijn moeder. Één van hen kan altijd wel komen als er iets zou gebeuren. :j

Geeft een fijn gevoel.

Het was ook zeker positief - alleen het was wel echt heel naar om zo in de file te staan, vandaar dat het dubbel voelt.
We willen eigenlijk ook een camera, alleen hebben we geen onbeperkte wifi op weekdagen tussen 6 - 18 uur, omdat we in het buitengebied zitten. En we komen nu al net uit. Kan alleen camera's vinden die of het opnemen dat je later terugkijkt, of via de wifi zenden, maar dat kan dan alleen in het weekend...
Had voordat ik hier ging wonen nog nooit van niet-onbeperkte wifi gehoord ;).

cursebreaker Ja hij doet echt vrij lang ermee, zeker voor een relatief 'klein' botje. Het zal geen dagen duren, maar wel een goede dag denk ik. Hij heeft ook zo'n dinobot van de intratuin, maar die is helemaal kaal gegeten en nu echt alleen nog als knaag ding, dus die gebruikt hij niet zoveel meer.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:51

Oof dat is wel even schrikken, Roos. Ook ik zou zeggen, onweer. Maar feit blijft dat je daar wel even naar van wakker wordt. -O-

Osha, ja, gaat heel snel. Hoofd is geen puppy meer. Gaat zo snel :oo
Oof, vervelend zulke onvoorspelbare momenten. Denk dat het indd slim is om een camera neer te zetten Just in case. Hebben wij ook gedaan, en weten we als we weg zijn precies of het goed gaat of niet. Maar al met al mag je ook wel super trots op Beer zijn! <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:24

Oshaa schreef:
KimD schreef:
Dat is toch alleen maar positief dan! Misschien wel een idee om een camera te plaatsen en een 'in geval van nood' achter te hand te hebben. Bij ons hebben onze twee beste vriendinnen een sleutel en mijn moeder. Één van hen kan altijd wel komen als er iets zou gebeuren. :j

Geeft een fijn gevoel.

Het was ook zeker positief - alleen het was wel echt heel naar om zo in de file te staan, vandaar dat het dubbel voelt.
We willen eigenlijk ook een camera, alleen hebben we geen onbeperkte wifi op weekdagen tussen 6 - 18 uur, omdat we in het buitengebied zitten. En we komen nu al net uit. Kan alleen camera's vinden die of het opnemen dat je later terugkijkt, of via de wifi zenden, maar dat kan dan alleen in het weekend...
Had voordat ik hier ging wonen nog nooit van niet-onbeperkte wifi gehoord ;).

cursebreaker Ja hij doet echt vrij lang ermee, zeker voor een relatief 'klein' botje. Het zal geen dagen duren, maar wel een goede dag denk ik. Hij heeft ook zo'n dinobot van de intratuin, maar die is helemaal kaal gegeten en nu echt alleen nog als knaag ding, dus die gebruikt hij niet zoveel meer.

De camera zelf kun je ook alleen aanzetten als je weg bent en gebruikt volgens mij geen wifi an sich (kan me vergissen) maar alleen als jij hem van buitenaf daadwerkelijk 'start'.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:32

O echt? Ik had begrepen dat die in principe continu via de wifi streamed en dat is echt niet te doen. Maar als je hem op afstand kan starten om even te kijken ga ik er nog eens voor zitten :). Dat zou namelijk wel erg handig zijn.

Warboel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:08

Als je wil kijken kost het je wel WiFi hoor, hij moet het toch op een of andere manier naar je telefoon verzenden.
Misschien een oude telefoon met een cheap 3G/4G simkaartje als hotspot gebruiken ipv WiFi?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:11

Warboel schreef:
Als je wil kijken kost het je wel WiFi hoor, hij moet het toch op een of andere manier naar je telefoon verzenden.
Misschien een oude telefoon met een cheap 3G/4G simkaartje als hotspot gebruiken ipv WiFi?

Ja, maar als je niet kijkt? Als de camera gewoon stand-by staat?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:13

Dat durf ik niet te zeggen, zou ook zomaar per camera kunnen verschillen (cloud/interne opslag). Ik kan er op werk wel eens induiken maar om op afstand te kijken heb je sowieso internet nodig. Misschien zijn er bekabelde opties? Heb je wel fatsoenlijk bekabeld internet Oshaa? Denk het ook niet dan hè.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:39

Nee hebben we ook niet. We hebben een apparaat dat 4G omzet in wifi, omdat we hier geen kabel hebben of iets... Even snel kijken kan prima als het alleen dan wifi kost. De hotspot is wel een mogelijkheid, maar ook dan zit je natuurlijk met een max. We hebben al gemerkt dat bijvoorbeeld videobellen (zelfs op lage kwaliteit) al 1GB per uur kost - denk dat zoiets daar ook wel in de buurt van komt.
Maar als je het van een afstand kan activeren en dat die dan alleen de wifi gebruikt is het geen probleem - maar ja, of dat er is weet ik niet. Maar ik ga er eens naar kijken ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:21

Zhiva's eerste tandje is er uit *\o/* Hebben hem alleen niet, wellicht is die in de bench terecht gekomen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:46

Ahh leuk!!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:50

Wat leuk Nayomie!
Wij hebben uiteindelijk 2 kiezen gevonden, waar ik al heel blij mee was. Na verhalen wat ik gehoord had, ging ik er vanuit dat we niks zouden vinden. Maar ik weet dat anderen ook weer heel veel tegenkomen. Geloof dat Warboel bv. al best wat tanden van Otje gevonden heeft. Erg gaaf in ieder geval!

Hier een beetje stil van onze kant. Merk dat ik gewoon de energie even niet heb om actief te zijn, dus die bij lees posts wat ik had willen doen laat ik maar even voor wat 't is -O-. Vanochtend ook echt heel erg bagger wakker geworden en voel me niet top nu. Zou eigenlijk met Kim en een vriendin van haar gaan wandelen in Epen, maar heb ik toch gecancelled. Had dan om 8u de deur uit gemoeten en ik kreeg het gewoon niet voor elkaar |( Luciën is nu aan't lopen met d'r en ik probeer met koffie een beetje in het land der levenden terug te komen. Net had Sansa een zachte drol vastzitten in d'r vacht, dus kon ik dat in m'n up nog proberen te fixen. Wat een horrorrrrr... Vandaag heeft Milan diplomazwemmen waar ik helaas dus echt naartoe Moet, maar ik zou het liefst even in een holletje kruipen en mezelf niet meer laten zien vandaag :o

Wat zijn jullie zondag plannen?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:00

Ahh balen curse! Hopelijk snel weer wat fitter.

Ik ga straks naar de bioscoop. Verder doe ik zo min mogelijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 09:45

Lekker rustig aan doen curse!
Hier veel tandjes van djessey gevonden toen.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:49

Curse :knuffel: doe rustig aan!

Wij kijken vandaag de f1 race en verder niet zoveel denk ik. Mijn energielevel is ook niet zo hoog helaas.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:52

Vervelend zulke dagen curse , hopelijk trek je genoeg bij om een beetje oké naar het afzwemmen te gaan.

Hier gaan we straks een wat langere wandeling maken met Beer. Het is plots mijn laatste vrije dag (plots als in vorig weekend had ik deze baan nog niet) dus we gaan even wat met zijn 3en doen. Al is Beer een beetje stout geweest. Hij was vanochtend bij het open doen vd poort om de fiets er door te doen er tussen uit geglipt en de velden in gedoken. Eerste keer dat hij dat doet, maar we hebben hier een hazen optocht volgens mij dus hij ruikt zovéél sporen... we hebben hem mooi van maïsveld naar maisveld naar bosrand naar open vlakte zien gaan (in totaal zo'n 400m). Uiteindelijk kwamen de bananen uit de oren en kwam hij in een rechte lijn op volle vaart terug...
Verre van ideaal natuurlijk... moet er wel bij zeggen dat hij om door dit alles te rennen welgeteld één wandelpad heeft moeten oversteken en er geen openbare weg in de buurt was. Maakt het nog steeds niet oké natuurlijk.

Maar goed, al doende leert men.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:59

Dikke knuf :(:) Curse.

Drukke week gehad hier. Veel overgewerkt. Vrijdag 2x 15 min les gehad (buddy en gioia). Ze deden het super. Buddy was wel erg afgeleid omdat er meer mensen waren dan normaal. Maar de goede stukjes tellen en gewoon rustig de aandacht terug vragen.
Gisterochtend was ik kapot.
Het vele werken in combinatie met het weer beginnen met dieten eist zijn tol. Toch in de middag bijna 14.5 km gelopen op de heide. Was erg mooi, dit keer eens de donkergroene route gepakt. Die hadden we nog niet gedaan.
Maar daarna weer helemaal dood. Een wond in mijn knie van buddy (bedankt buddy, hij rende met een stok in de bek langs ons. Stokken zijn verboden maagoed proberen kan hij altijd). En mijn hak ligt open van de blaren. Alle blaren die nu komen komen niet over 2 weken (hoop ik _O- ).

Vandaag dus een rustdagje. Alleen senna (de beardie) kammen en wat studeren. Voor de rest rust.
Ook niet veel wandelen want die hak moet helen, morgen moet ik weer werkschoenen aan.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:01

Kreeg net op Facebook een herinnering.

Afbeelding
6 jaar geleden

Afbeelding
Nu.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:08

Vervelend zulke dagen @CB
Even relaxen met je koffie, heel belangrijk!
(Ook even niet de tijd/energie voor een bijleespost, sorry, ik lees wel mee)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:12

cursebreaker schreef:
Wat leuk Nayomie!
Wij hebben uiteindelijk 2 kiezen gevonden, waar ik al heel blij mee was. Na verhalen wat ik gehoord had, ging ik er vanuit dat we niks zouden vinden. Maar ik weet dat anderen ook weer heel veel tegenkomen. Geloof dat Warboel bv. al best wat tanden van Otje gevonden heeft. Erg gaaf in ieder geval!

Hier een beetje stil van onze kant. Merk dat ik gewoon de energie even niet heb om actief te zijn, dus die bij lees posts wat ik had willen doen laat ik maar even voor wat 't is -O-. Vanochtend ook echt heel erg bagger wakker geworden en voel me niet top nu. Zou eigenlijk met Kim en een vriendin van haar gaan wandelen in Epen, maar heb ik toch gecancelled. Had dan om 8u de deur uit gemoeten en ik kreeg het gewoon niet voor elkaar |( Luciën is nu aan't lopen met d'r en ik probeer met koffie een beetje in het land der levenden terug te komen. Net had Sansa een zachte drol vastzitten in d'r vacht, dus kon ik dat in m'n up nog proberen te fixen. Wat een horrorrrrr... Vandaag heeft Milan diplomazwemmen waar ik helaas dus echt naartoe Moet, maar ik zou het liefst even in een holletje kruipen en mezelf niet meer laten zien vandaag :o

Wat zijn jullie zondag plannen?

Is toch ook helemaal niet erg! Als je je niet lekker voelt, voel je je niet lekker. Klaar... ;)

Wij hebben wel heerlijk gewandeld, we zijn geen toeristen tegen gekomen. Wel een aantal gevlekte bewoners in het veld. :+

Afbeelding

Nayomie schreef:
Zhiva's eerste tandje is er uit *\o/* Hebben hem alleen niet, wellicht is die in de bench terecht gekomen.

Wij hebben wel een heel aantal tanden, ik weet alleen niet meer in het potje van wie welke tand is. :+ En nu denk ik ook "Wat moet ik met die rommel eigenlijk?", ik doe ze in het potje en kijk er nooit meer na. :')

Oshaa schreef:
Vervelend zulke dagen curse , hopelijk trek je genoeg bij om een beetje oké naar het afzwemmen te gaan.

Hier gaan we straks een wat langere wandeling maken met Beer. Het is plots mijn laatste vrije dag (plots als in vorig weekend had ik deze baan nog niet) dus we gaan even wat met zijn 3en doen. Al is Beer een beetje stout geweest. Hij was vanochtend bij het open doen vd poort om de fiets er door te doen er tussen uit geglipt en de velden in gedoken. Eerste keer dat hij dat doet, maar we hebben hier een hazen optocht volgens mij dus hij ruikt zovéél sporen... we hebben hem mooi van maïsveld naar maisveld naar bosrand naar open vlakte zien gaan (in totaal zo'n 400m). Uiteindelijk kwamen de bananen uit de oren en kwam hij in een rechte lijn op volle vaart terug...
Verre van ideaal natuurlijk... moet er wel bij zeggen dat hij om door dit alles te rennen welgeteld één wandelpad heeft moeten oversteken en er geen openbare weg in de buurt was. Maakt het nog steeds niet oké natuurlijk.

Maar goed, al doende leert men.

Echt, ik wil je op je hart drukken om een GPS tracker te overwegen! Ik zeg niet dat jullie Beer kwijtraken maar het is duidelijk dat hij steeds meer praatjes krijgt. Stel dat hij er een keer goed vandoor gaat en gebruikt maakt van zijn jachtinstinct dan is het super fijn om te weten waar hij uithangt. Die tractive is niet zo groot voor aan de halsband en wij hebben er drie batterijen bij, iedere vijf dagen een nieuwe batterij erin en voila!

Kennissen van ons zijn hun buitelandse hond nu ook al twee keer meerdere dagen kwijt geweest. "Ja, we wilden inderdaad zo'n tracker kopen maar nog niet gedaan." Daar hadden ze in de Eifel spijt van toen ze de klote op was.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:20

Dikke knuffel Curse!

Yoshi en wij zijn gisteren naar de honden zwemvijver geweest! Ook dr broertje gezien :)
Momenteel is manlief naar de puppycursus en verder doen wij vandaag niks :D
Nouwja ik ben/ga ff stofzuigen en dweilen!

Ook even een iets mindere ervaring gehad met een webshop deze week, waar ik later nog even een keer op terug kom. Mag eventueel via PB, mocht je erg nieuwsgierig zijn :o Inmiddels op een andere website even een truitje voor Yoshi besteld voor de vakantie :)

Net ook voor Yoshi de welkomstbox van snuffelbox aangevraagd, vriendinnetje heeft hem ook voor haar hondje en die zijn super enthousiast!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van gisteren en samen met haar broer! Foto's aan de lijn wilden wij naar huis gaan, zie dan maar 2 adhders mee te krijgen :o
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 30-08-20 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:24

edit
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 30-08-20 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:24

x_Jeanine_x schreef:
Dikke knuffel Curse!

Yoshi en wij zijn gisteren naar de honden zwemvijver geweest! Ook dr broertje gezien :)
Momenteel is manlief naar de puppycursus en verder doen wij vandaag niks :D
Nouwja ik ben/ga ff stofzuigen en dweilen!

Ook even een iets mindere ervaring gehad met een webshop deze week, waar ik later nog even een keer op terug kom. Mag eventueel via PB, mocht je erg nieuwsgierig zijn :o Inmiddels op een andere website even een truitje voor Yoshi besteld voor de vakantie :)

Net ook voor Yoshi de welkomstbox van snuffelbox aangevraagd, vriendinnetje heeft hem ook voor haar hondje en die zijn super enthousiast!

Zeker met DPD verstuurd? :+
Voor de mensen die nu denken "Yo, WTF?". Het is een insider grapje! We hadden het er van de week over.

Ik ga voor Dana ook een 'pyjama' bestellen, ik kwam via IG een hele fijne tegen en volgens mij zijn die een aanwinst voor de winter voor Dana. (voor wedstrijddagen)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:27

Toch 2 tandjes, CB! Wel knap, ik hoor ook altijd die verhalen dat mensen ze niet vinden. mijn moeder heeft met haar 3 volwassene honden nooit wat gevonden, fokker van Zhiva ook nooit.
Des te gaver dat jullie wel zo veel vinden. Alleen snap ik nu wel Kim waarom je er nu wat minder mee hebt :')

Herkenbaar trouwens CB, maar je mag gewoon lekker lief voor jezelf zijn hoor. Niks moet, het is zonde, als je alle verplichtingen hebt gehad, lekker met een dekentje op de bank liggen en even doen waar jij behoefte aan hebt :knuffel:

JesdaJinn, jeetje wat een verschil zeg! :oo

Kim, zag ze op insta voorbij komen, die heldhaftige koeiendrijvers van je. :D als ik dat zie, vergeet ik soms hoe groot koeien eigenlijk zijn. _O- Wel leuk om zo tegen te komen!

GPS tracker overweeg ik ook nog steeds. Niet omdat het nu per se nodig is, maar het kan zo verrekte handig zijn.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:27

Leuk dat je een proefbox hebt aangevraagd Jeanine. Morax krijgt elke twee maanden zo'n box. Afbeelding