Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:25

XxDiandraxX schreef:
Het in stand staan lijd een puppy ook niks..

Kwa vlooien middel ben ik tot nog toe erg tevrede over de vectra 3D. Bravecto heeft nu ook druppels ipv de tabletten die drie maanden werken maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Ja die, Vectra3D :j.

punjab

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:32

Zoe wat een leuk fluffy bolletje.

Hier gebruik ik Comfortis voor de vlooien. Gebruikte het voor de katten en werkt goed. Toen Senna het ook kwa leeftijd mocht ook over op comfortis.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:09

Ja, we hebben ze al maanden. Maar elke keer dat we er vanaf denken te zijn, zijn ze er weer. Ondertussen hele huis van top tot teen al vier keer behandeld. Ook met verschillende merken. Gaan dit weekend nogmaals behandelen. Ik hoopte dus een deel van de populatie uit te dunnen met de band eerst.

Maar het zit waarschijnlijk gewoon te diep in het huis. Is ook niet te doen met zo'n oud huis vol gaten. In ons vorige huis hadden we het ook en toen waren we er na één behandeling vanaf. Het is dus ook niet dat we niet weten hoe je schoon moet maken :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:59

Kaus schreef:
Ja, we hebben ze al maanden. Maar elke keer dat we er vanaf denken te zijn, zijn ze er weer. Ondertussen hele huis van top tot teen al vier keer behandeld. Ook met verschillende merken. Gaan dit weekend nogmaals behandelen. Ik hoopte dus een deel van de populatie uit te dunnen met de band eerst.

Maar het zit waarschijnlijk gewoon te diep in het huis. Is ook niet te doen met zo'n oud huis vol gaten. In ons vorige huis hadden we het ook en toen waren we er na één behandeling vanaf. Het is dus ook niet dat we niet weten hoe je schoon moet maken :Y)

Hoe behandel je het huis als ik vragen mag?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:11

Alles wat in de wasmachine kan gaat op 95C in de wasmachine. Alle banken, stoelen en kasten aan de kant om te stofzuigen. Hele huis natuurlijk ook. Alle vloerbedekking insprayen met spray en alle hoeken, kieren en plinten ook. Alle meubels worden ook gesprayd, tot in de diepste hoekjes. Kleding- en servieskasten leeg en insprayen. Alle kleding in de was met azijn. Alle riemen en tuigjes op 95C met azijn. Vloerkleed op de kop en boven- en onderkant insprayen. Beddengoed natuurlijk ook in de was en matrassen (boxspring) uit elkaar en helemaal insprayen. Dan een paar dagen nergens stofzuigen om alles zn werk te laten doen. Ook de hele rattenkooi + ratten behandelen met speciaal spul voor de ratten.

Dan hebben we nog geprobeerd om de stappen van hierboven maar dan eerst nog alles stoomreinigen met azijn en dan pas sprayen. Honden elke dag insprayen met azijn en lavendel want daar zouden vlooien een hekel aan hebben.

Stukken vlooienband in de vuilnisbak en stofzuigerbak. Tussendoor niet dweilen en om de 2-3 dagen alles weer insprayen, vloer, manden, bank, etc. En natuurlijk alles wat in aanraking is geweest met het schoonmaakproces zoals doekjes gaan op 95C en vuilniszakken gaan naar de vuilstort.

Edit: gordijnen ook in de was.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:17

Ach getsie, vlooien. Wij hadden ze laatst op onze kat. Vergeten op tijd pipet in de nek te drukken ;(
Klinkt alsof je je best doet om er vanaf te komen met al die maatregelen... Het zijn ook van die geniepige hardnekkige krengen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:29

Hmm, ik ken de werking van de spray niet precies. Maar bij vlooien adviseer ik mensen altijd het volgende:

Alles wat gewassen kan worden op 95 graden, wassen, alles was je niet kunt wassen, minimaal 24 uur in de diepvries.

Ik zeg ook altijd stukken vlooienband in de stofzuigerzak, maar in plaats van een paar dagen niet stofzuigen, juist wél, liefst twee keer per dag. Vlooien gaan ontzettend snel, in de tijd dat je niet doet stofzuigen kunnen ze zich weer voortplanten, uitkomen etc. Dat minimaal een week volhouden.

Alles wat je niet nodig hebt voor een week in zakken doen en luchtdicht afsluiten.

Heb je een kamer waar de honden niet komen? Misschien die als eerste behandelen en zoveel mogelijk die kant op brengen.

En als het écht niet weggaat, hulp inschakelen. Die rookbommen werken echt als een trein!

Na alles wat je geprobeerd hebt misschien het proberen waard!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:58

Twee keer per dag stofzuigen icm behandeling hebben we ook geprobeerd. Maar ook dat had geen zin.

Maar ik vind het sowieso gek dat de vlooien een week na een pipet alweer volop aan het bijten zijn. Ze zitten alleen in het kruis van Dundy en Dexter dus daar borstel ik vaak en pipet ik ze ook (en daarna goed in de gaten houden ivm likken natuurlijk).

Weet je toevallig hoe duur die rookbommen zijn? Zou op zich een idee zijn maar hoopte het dus in te perken totdat we gaan verhuizen. Dan met een schone lei beginnen (huis gaat tegen de grond dus geen zorgen voor 'volgende bewoners '). Ik denk namelijk dat het ook best de kat van de buren zou kunnen zijn of andere katten die godganse dag in onze tuin zijn.

We hebben helaas geen kamers waar de honden niet komen, klein huis :7

Invriezen schijnt niet te werken. Kiwi had daar laatst een onderzoekje over gestuurd. Dat ze na zes maanden ingevroren zijn weer vrolijk verder springen wanneer ze ontdooid zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:11

Mijn schoonouders hadden een ernstige vlooienplaag, die waren drie weken op de camping geweest en kwamen thuis in letterlijk een vlooiennest. Die zaten met een uur van boven tot onder vol. Die hebben de hond moeten afzetten bij de DA en daarna meteen hulp ingeschakeld.

Die hebben dus drie keer het hele huis moeten behandelen met die dingen en waren €107,- kwijt in totaal.

Maar nogmaals, dat was dus extreem.

Hoelang nog voordat jullie verhuizen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:49

Liefst eind van de zomer dat we verhuizen. Maar hebben we niet helemaal voor het kiezen natuurlijk.

Per behandeling ongeveer 40€ dan? Ik kan doe rookbommen op internet nergens vinden. Op zich klinkt het als een goed plan namelijk.

Wil dit weekend dus nog één keer proberen om alles te sprayen en zuigen en wassen maar daarna ben ik daar ook echt wel klaar mee. Kost ook klauwen met geld elke keer.

Maar ik vermoed dat we er niet vanaf gaan komen. We hebben namelijk gewoon gaten in de muren als ventilatie dus wie weet zitten ze overal in de muren en onder de vloerbedekking 8)7

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:53

Kaus schreef:
Liefst eind van de zomer dat we verhuizen. Maar hebben we niet helemaal voor het kiezen natuurlijk.

Per behandeling ongeveer 40€ dan? Ik kan doe rookbommen op internet nergens vinden. Op zich klinkt het als een goed plan namelijk.

Wil dit weekend dus nog één keer proberen om alles te sprayen en zuigen en wassen maar daarna ben ik daar ook echt wel klaar mee. Kost ook klauwen met geld elke keer.

Maar ik vermoed dat we er niet vanaf gaan komen. We hebben namelijk gewoon gaten in de muren als ventilatie dus wie weet zitten ze overal in de muren en onder de vloerbedekking 8)7

Ik zou het huis platbranden. :+

Denk dat die rookbommen particulier ook niet te krijgen zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:00

sowieso diepe kom met afwasmiddel en drijfkaarsje zo ver als het veilig is bij de meeste kieren zetten. Ook al eens gewassen met azijn?

Vloerbedekking goed schrobben met azijn wil ook nog wel helpen, het zure zou de eitjes op moeten lossen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:03

KarmaChansy schreef:
sowieso diepe kom met afwasmiddel en drijfkaarsje zo ver als het veilig is bij de meeste kieren zetten. Ook al eens gewassen met azijn?

Vloerbedekking goed schrobben met azijn wil ook nog wel helpen, het zure zou de eitjes op moeten lossen

Echt waar? Die heb ik nog nooit gehoord!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:05

Ach ja, tis tijdelijk om exact deze reden :Y)

Op zich zie ik de vlooien verder nergens. Vriend wordt wel gebeten zodra we weer een nieuw pipetje hebben gezet (ik niet) maar het is dus niet dat we ze overal zien springen. Je ziet er een stuk of 2-5 als je goed in het kruis van de honden zoekt maar verder niks dramatisch.

Daarom snap ik ook niet dat het niet gewoon weggaat met alle behandelingen -O-

KC, gewassen met azijn en daarna met shampoo. Dan paar dagen later pipetje. En dagelijks in kruis sprayen met azijn (sorry hondjes :7 ).

Dat met afwisselmiddel en kaarsjes ken ik niet. Wat is daar het idee van?
Kan ik op zich wel doen namelijk. Zet ik dat s nachts op de plekken waar ze het meest liggen met een rookmelder ernaast := En doe je dan echt puur een kom met afwasmiddel of gemengd met water? Anders wordt dat inslaan _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 22:10

Google maar eens. Zijn er heel veel die er bij zweren. Door de warmte trekt het ze aan, maar dan verzuipen ze

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:16

Nee joh? Echt? Die had ik nog nooit gehoord! Zou bijna vlooien willen om het te kunnen testen. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:21

Zal ik het voor het uittesten Kim? :D Zet vanavond een bak met afwasmiddel voor de bench (beneden, waar de honden dus niet zijn) met kaarsjes erin.

Edit: Maar word op internet niet echt wijzer of het puur afwasmiddel moet zijn of gemengd?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 22:28

Nooit geprobeerd maar wel veel van gehoord.
Volgens mij is mengen genoeg. Lees ook over water en olie en afwasmiddel en olie. Keuze is reuze dus _O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:33

KimD schreef:
KarmaChansy schreef:

Echt waar? Die heb ik nog nooit gehoord!

ja hoor, simpel truukje zelf ook vaak genoeg gebruikt :P je kan zelfs je hond insmeren met paardenmest, daar houden ze ook niet van maar das wel erg smelly :')

Mengen zou genoeg moeten zijn, het licht en warmte trekt ze aan :D Dus zorgen dat het goed donker is!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:33

Gewoon wat erin mikken dus. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:35

Ben heel beneiuwd of het werkt. Rookmelder hangt er boven zoals je ziet en deurtje dicht :=

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:06

Knappe aelynn <3 kan niet wachten om haar te ontmoeten.
Ze houden er echt niets van over van even in stand te zetten hoor. No puppy’s were harmed :+

Brr luizen. Krijg er instant jeuk van. Nooit last gehad hier met de honden of in huis. Wel ooit vlooienbeten op een boerderij. Hopelijk vind je de oplossing kaus! Kunnen honden hiervan iets overhouden?

Naya is net 9 maanden. Nog altijd even zot in de kop en een lastige puber :P

Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:36

Nee, dat zal niet uitmaken voor een pup indd. Het lijkt alleen zo heftig, 5 weken en dan hup in de houding :').

Naya is nog steeds los! Op die leeftijd had ik AJ even niet meer los :'). Ik had het idee alsof de meeste pups ouder waren dan AJ, maar toch niet. Hij is alweer bijna 1 [o] .

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:49

Knappe naya!
Haar rug is mooi bijgetrokken tegenover de laatste show!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 08:59

Knappe Naya!