Spruit schreef:Welkom Safiera!
Extra plantjes zijn altijd goed, ik zou de meest bealgde plantjes zelf wel weghalen. Heb je een idee wat voor algen je hebt? Soms helpt een volledige black-out (enkele dagen volledig duister).
De koperzalmen hebben, om tot hun recht te komen, een aquarium van minstens 80cm nodig. Rode rio's kunnen echte etterbakken zijn, dus ik zou de koperzalmen verkopen/naar een dierenwinkel brengen en hier 2 mannelijke guppen voor terug nemen met een kortere staart. Deze zijn namelijk net als de Rio druk en een korte staart nodigt minder uit om aangevreten te worden.
Ik geloof dat het Bruine Alg is. Heb nu al minder uren licht aan inderdaad, dat lijkt ook wel te helpen.
Dan ga ik de Koperzalmpjes weg doen denk ik, ze zijn ook echt ontzettend druk en ik denk ook wel dat meer plaats fijner is voor ze. Jagen elkaar ook steeds op...
Mijn Rode Rio's zijn juist heel erg rustig? Ze laten alle anderen ook 100% met rust. Zouden ze dan ziek of oud zijn?
Bedankt voor de tip over de Guppen! En daarvan juist twee mannetjes? Niet meer vrouwtjes dan mannetjes zodat ze niet zo opgejaagd worden? (Las ik ergens)