_Tarzan schreef:Jullie buitenkonijnen ook alweer zo erg in de rui?
Jammer genoeg niet, die van mij zouden hun haar wel eens kwijt mogen geraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Coconut schreef:Ik....helaas..
Mijn Vlaamse reus had het afgelopen zomer samen met nog veel meer kwalen. Pootjes waren iets kapot en naar de dierenarts gegaan, ook i.v.m. myxomatose. Door verkeerde antibiotica (vermoedelijk allergisch) bij de dierenarts zijn de pootjes flink gaan ontsteken en stroomde de pus eruit. Binnen een week afscheid moeten nemen van mijn beste vriendin ooit. Zeer verdrietig!!!
Ik zal niet meer zo snel het laten behandelen, want ik was er zelf ook al vroeg bij. Insmeren met honingzalf en op zachte of gladde ondergrond laten lopen.
MoppieFilou schreef:Hier heb ik weer eens een klein stukje van Lilly's vacht ontklit. Ik doe het beetje bij beetje terwijl ze aan het eten is. Maar de klitten zijn tegenwoordig zo erg dat als ik alles eruit knip (want ze zijn echt amper uit te pluizen/kammen), ze dan gewoon geen haar meer over heeft
. En aangezien het nog koud is doe ik dat natuurlijk liever niet, maar als ik ze laat zitten wordt het alleen maar erger en krijgt ze er vroeg of laat last van. Haar helemaal kaal (laten) scheren en haar binnen halen tot de lente doe ik liever niet want ze is het nu gewend buiten en we hebben momenteel ook niet de plaats binnen om haar een grote ren te geven.. Wat zouden jullie doen?
MoppieFilou schreef:Oké, bedankt voor de tip! Ze zit best vaak in haar lekker warm hok dus ik denk niet dat ze het snel koud zal krijgen.
Oei sorry, daar heb ik even overheen gelezen.Heeft ie al eens op het kleedje gezeten? Dat ie weet hoe het voelt om daarop te zitten? Dat werkte bij mij vorige konijn altijd, gewoon wat oude lakens en dan wou hij wel uit het hok. Misschien iets van rubber/antislipmat proberen?