gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:55

_Tarzan schreef:
Jullie buitenkonijnen ook alweer zo erg in de rui?

Jammer genoeg niet, die van mij zouden hun haar wel eens kwijt mogen geraken :') . Dan ziet het volgende er hopelijk een beetje deftiger uit..

Aco

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:23

Wel, ik heb ook al zitten denken om naar een opvang te gaan en daar een vriendinnetje te zoeken voor hem. Voor mij maakt het niet echt meer uit als het een groot/klein, langharig/kortharig konijn is... Wel heb ik nu een voorkeur aan een hangoor maar dan nog zien we wel.

Kun je dan ook zeggen in een opvang dat het konijn, naast het klikken met Dreus, moet samen leven met mijn hond :D Haha, want Dreus en Kohana liggen nu alweer gezellig naast elkaar in de zetel te rusten... ze zijn zo lief samen

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:02

Hey

Even een vraagje zijn hier mensen die ervaring hebben met konijnen met nierproblemen?
Ik heb een vermoeden 1 van de konijntjes hier nog wel eens last van kon hebben.
Ze drinkt namelijk heel veel het flesje is ontzettend snel leeg terwijl dit normaal niet zo snel gaat.

Las verschillende dingen op internet, van tumor op de baarmoederhals blaasontsteking verminderen nierfunctie.
Dat dit allemaal mogelijk is.
Verder is ze erg agressief ( is ze van nature al, maar nu erger) drinkt ze dus veel.
Iemand die dit misschien herkent?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:30

Eindelijk bleef ie zitten!

Afbeelding

Blik krijg je nog steeds niet normaal op de foto :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:51

En... Blik! Haha

Deze stuuterbal is flink gegroeid.l, maar nog steeds knap (vind ik).
Je merkt het best goed, hij is minder opvliegend en veel meer aan het onderzoeken.
En knuffeliger, ook al stuitert ie nog alle kanten op :’).
Afbeelding

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 07:56

Wat zijn ze toch leuk <3

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:13

Ooh wat een schattig snoetje <3

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:49

Mag ik hier misschien ook mee kletsen? Ik heb drie ontzettend lieve, leuke konijnen met elk een eigen karaktertje. Hieronder van alle drie even een fotootje. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:13

Tuurlijk, welkom! :) Leuke konijnen! :D Hoe heten ze?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:31

Welkom!!! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:48

Wat een dotjes!
Welkom :).

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:53

Welkom!

Iemand nog tips om het konijn uit zijn hok te krijgen? Hij komt wel soms half uit het deurtje hangen, maar springt er nooit uit.. Iemand gaf als tip om een dekentje ervoor te leggen omdat hij mss bang is te schuiven, maar tot nu toe werkt dat nog niet echt. :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:01

Iemand ervaring met Sore hocks en tips misschien? Ik ben bang dat Pepper het heeft maar wil eigenlijk niet naar de DA met haar ...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:55

Ik....helaas..

Mijn Vlaamse reus had het afgelopen zomer samen met nog veel meer kwalen ;(. Pootjes waren iets kapot en naar de dierenarts gegaan, ook i.v.m. myxomatose. Door verkeerde antibiotica (vermoedelijk allergisch) bij de dierenarts zijn de pootjes flink gaan ontsteken en stroomde de pus eruit. Binnen een week afscheid moeten nemen van mijn beste vriendin ooit. Zeer verdrietig!!!

Ik zal niet meer zo snel het laten behandelen, want ik was er zelf ook al vroeg bij. Insmeren met honingzalf en op zachte of gladde ondergrond laten lopen :).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:36

Geen ervaring mee gelukkig. Ik hoop dat ie er snel vanaf is!

Hier heb ik weer eens een klein stukje van Lilly's vacht ontklit. Ik doe het beetje bij beetje terwijl ze aan het eten is. Maar de klitten zijn tegenwoordig zo erg dat als ik alles eruit knip (want ze zijn echt amper uit te pluizen/kammen := ), ze dan gewoon geen haar meer over heeft :(:) . En aangezien het nog koud is doe ik dat natuurlijk liever niet, maar als ik ze laat zitten wordt het alleen maar erger en krijgt ze er vroeg of laat last van. Haar helemaal kaal (laten) scheren en haar binnen halen tot de lente doe ik liever niet want ze is het nu gewend buiten en we hebben momenteel ook niet de plaats binnen om haar een grote ren te geven.. Wat zouden jullie doen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:52

Coconut schreef:
Ik....helaas..

Mijn Vlaamse reus had het afgelopen zomer samen met nog veel meer kwalen ;(. Pootjes waren iets kapot en naar de dierenarts gegaan, ook i.v.m. myxomatose. Door verkeerde antibiotica (vermoedelijk allergisch) bij de dierenarts zijn de pootjes flink gaan ontsteken en stroomde de pus eruit. Binnen een week afscheid moeten nemen van mijn beste vriendin ooit. Zeer verdrietig!!!

Ik zal niet meer zo snel het laten behandelen, want ik was er zelf ook al vroeg bij. Insmeren met honingzalf en op zachte of gladde ondergrond laten lopen :).

Hmm Oke, ik wil eigenlijk niet naar de DA omdat ik haar geen onnodige stress wil bezorgen, ze is een jaar terug enorm ziek geweest en heb haar minstens 2 maanden 2x daags medicatie moeten geven en injecties moeten zetten, daarnaast toch wel een flink aaantal DA bezoekjes dus als ze iets heeft krijgt ze dikke stress ... oppakken kan ik haar wel, ze is heel tam geworden na haar ziektebed dus zelf de pootjes zalven zal geen probleem zijn.
Het enige wat is, ze zit buiten en ik heb geen mogelijkheid om haar binnen te zetten ... ik denk ook dat ze het heeft gekregen van de aanhoudende regen want in de zomer heeft ze nergens last van.

Iemand tips hoe ik haar ren het beste op haar kan aanpassen? Ze zitten op bestrating en hebben een plekje om op te liggen van hooi, daarnaast nog een hok die ze niet gebruiken :P

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:20

Mag ik ook hier meelezen?

Heb 7 konijnen en als het goed is dit weekend nr 8 er bij. Ik heb ze buiten zitten en ben beetje op zoek hoe ik mijn buitenren op kan leuken en een afdak kan maken. Ren is groot en vierkant, denk 6 x 8 ofzo.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:51

Mijne zat ook buiten :). Heb nu andere bestrating (tuin opgeknapt). Deze is gladder. Ook rubber tegels om op te zitten. Heb nu wel twee andere konijnen. Verder goed in de gaten houden.
Door de regen kan goed. Zorgen dat ze echt goed droog ergens kan zitten :).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:59

MoppieFilou schreef:
Hier heb ik weer eens een klein stukje van Lilly's vacht ontklit. Ik doe het beetje bij beetje terwijl ze aan het eten is. Maar de klitten zijn tegenwoordig zo erg dat als ik alles eruit knip (want ze zijn echt amper uit te pluizen/kammen := ), ze dan gewoon geen haar meer over heeft :(:) . En aangezien het nog koud is doe ik dat natuurlijk liever niet, maar als ik ze laat zitten wordt het alleen maar erger en krijgt ze er vroeg of laat last van. Haar helemaal kaal (laten) scheren en haar binnen halen tot de lente doe ik liever niet want ze is het nu gewend buiten en we hebben momenteel ook niet de plaats binnen om haar een grote ren te geven.. Wat zouden jullie doen?

:o

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:31

Ik kan natuurlijk niet zien vanaf hier hoe erg het is, maar ik zou gewoon blijven doen wat je nu doet, af en toe een stukje er uit knippen..

Iemand die een antwoord weet op mijn vraag? Want die word ook gewoon genegeerd. :P

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:40

Oké, bedankt voor de tip! Ze zit best vaak in haar lekker warm hok dus ik denk niet dat ze het snel koud zal krijgen.

Oei sorry, daar heb ik even overheen gelezen. :o Heeft ie al eens op het kleedje gezeten? Dat ie weet hoe het voelt om daarop te zitten? Dat werkte bij mij vorige konijn altijd, gewoon wat oude lakens en dan wou hij wel uit het hok. Misschien iets van rubber/antislipmat proberen?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:09

MoppieFilou schreef:
Oké, bedankt voor de tip! Ze zit best vaak in haar lekker warm hok dus ik denk niet dat ze het snel koud zal krijgen.

Oei sorry, daar heb ik even overheen gelezen. :o Heeft ie al eens op het kleedje gezeten? Dat ie weet hoe het voelt om daarop te zitten? Dat werkte bij mij vorige konijn altijd, gewoon wat oude lakens en dan wou hij wel uit het hok. Misschien iets van rubber/antislipmat proberen?

Ja, 1x maar toen liep hij dus ook meteen zijn hok in haha. Hij leek er toen niet op te schuiven. Het is een kattendeken, van dat nepwolachtige stof (uit de action). Maar het kan goed zijn dat hij gewoon niet weet hoe hij er uit moet springen, want in het begin had hij ook veel moeite met er in te geraken (mede door zijn EC), dat gaat nu al wel vlotter. Maar dat deurtje hangt zo naar beneden in de weg eigenlijk, kan er niet af..

Het probleem is dat als ik hem er zelf uit haal, hij meteen terug loopt naar zijn hok. Omdat hij waarschijnlijk denkt dat ik iets gemeen ga doen (medicatie geven ofzo). Dus hij zal het toch echt zelf moeten doen haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:16

Tijd geven. Stoffer is ook bang voor laminaat (wordt nog wat als we gaan verhuizen) en de eerste paar keren durfde hij ook niet :+.
We pasten toen een week op huis van Mn zus en de beesten gingen mee. Maar die hadden laminaat in de keuken.
Hadden toen 24/7 de deur open.

Vriendlief lokte m met eten, en zo ging ie de vloer associëren met eten.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:21

Jaa, ik wacht al een semester. :P
Hij is ook niet echt te lokken met eten, hij pakt het wel uit mijn hand aan maar als het te moeilijk word geeft hij op en gaat hij tussen het stro naar iets lekkers zoeken. :')
Als ik 's avonds het deurtje toe doe, komt hij meestal wel aangelopen en gaat hij er nog eens half uithangen en dan mag het pas dicht. :P Dus hij lijkt het wel tof te vinden dat het open staat, maar snapt denk ik de functie niet echt. Hij is ook niet zo slim haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:23

En oude vloerbedekking op de kop tikken?
Dat je het hem zo aan went?