Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:43

_Rianne_ schreef:
Die kittens... ik ben verliefd... Wil ze allemaal! ;)

Balen.. Giardia.. Uit Mollie's giardia test kwam niks, maar ik ben bang dat we toch wat gemist hebben.
Ze reageert wel heel heftig op een nieuw blikje eten met kip. ( Die verdenk ik sterk van de diarree.. die verrekte kip. )
Ze heeft het weer gigantisch te pakken. Gisteren alleen al 10x op de bak, waterdunne prut, 's avonds met wat bloed weer. Om 3uur nog de hele bench staan soppen...
Vanmorgen nog eens.. Net weer dunne prut in de bak.. DA al 2x aan de lijn gehad, ze heeft nu diarree remmers. Morgen bel ik terug, onze eigen DA is er niet vandaag, en ik wil, als ik het kan voorkomen niet met haar gaan slepen. ze is ZO bang.
Ziek is ze niet, ze is lekker aan het spelen. Maar toch.. ik maak me zorgen om m'n kleine prinsesje. |(

Hier hetzelfde gehad met Mowgli, bleek een gevoelig spijsverteringsstelsel te zijn die ineens een opdonder kreeg met de verhuizing en nieuw voer enzo.
Heb haar ruim een jaar op 1 soort brok gehad (Hill's vet essentials mature adult), ook niet gaan wisselen tussen smaakjes/varianten van dat merk en 1 smaak natvoer (A-ras zalm, tegenwoordig Ok€/AHbasic)en 1 soort snoepjes (Whiskas temptations kip-kaas).
Gaf ik haar wat anders dan was het gelijk weer bingo: diarree waarvan je neusharen bijna wegbrandden vd geur. %)
Mijn dierenarts dacht in eerste instantie ook aan giardia en gaf haar een antibioticakuur en diarreeremmers mee maar toen daarmee gestopt werd was haar ontlasting weer prut dus toen hebben we het geprobeerd met kwalitatief beter voer, en zoveel mogelijk hetzelfde houden qua soort/merk/smaak en voertijden en hoeveelheden etc.
Oh en omdat ze d'r brokjes opschrokte en vervolgens uitkotste heb ik een catit maze gekocht toen, zodat ze niet meer kon schrokken.

Rennie89

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:47

Giardia os vervelend maar gelukkig geen ramp. Je kan zelf een hoop doen en anders zullen ze er overheen groeien, dat doen de meeste die als kitten dat hebben gekregen. Ik ga mijn kittens wel preventief ook met panacur ontwormen als ze er zijn, en normale ontworming. het is wel heel vervelend uiteraard. Hoop dat je kat er goed vanaf komt! Mijn poes had het ook

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:52

Ben je terug lifaya?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:56

Nee zit momenteel op een stoel uit te rusten in de oude stad van Jeruzalem :P overmorgen kom ik terug.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:59

Oh geniet nog even! :D

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:16

Bedankt voor alle tips mbt giardia. Ik hoop dat we er snel vanaf zijn. Ben zelf al een paar flinke krassen rijker. Nozem en Rasta gingen wel met de pilletjes maar Buddha is een lastig geval. Zelfs in een handdoek gewikkeld weet hij mij nog te krabben, gemengd met vlees trekt zijn interesse ook niet echt. Vanavond krijgt hij het vlees weer en anders nogmaals in de handdoek proberen. Maar hij raakt zo in panniek in de handdoek en begint dan gericht te bijten. Gelukkig is zijn ontlasting verder goed maar ik wil wel dat hij de pillen binnenkrijgt.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:25

Onze dame is er weer van de sterilisatie, heel lekker geknuffeld in de auto en ze likt er nu aan. Laat ze aub zo meteen stoppen anders moet ze een lampenkap...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:26

Waaorm doe je geen jasje aan???? Dat is toch de oplossing? Hier heeft Lilo een week met jasje gelopen, ze vond het niet leuk maar bespaard wel een hoop gedoe.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:28

Heb ik nog nooit van gehoord, serieus niet. Kan wel maar ik vind het wel een gek idee :') , waar moet je zoiets halen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:30

Een beetje aan likken mag wel toch?

Weissjee

De dierenarts hebben ze volgens mij. Doet mij altijd denken aan een rompertje.

xniieeenke

IMJ schreef:
Een beetje aan likken mag wel toch?

Klopt maar als ze zo door gaat dan moet ze wel iets hebben. Want constant kan niet ;)

Oh dat kunnen we dan wel vrGen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:31

xniieeenke schreef:
Heb ik nog nooit van gehoord, serieus niet. Kan wel maar ik vind het wel een gek idee :') , waar moet je zoiets halen?

Hier zei de dierenarts het zelf... heb het toen geleend van een vriendin maar kon het ook bij de dierenarts kopen.
http://www.medpets.nl/medical+pet+shirt+kat/

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:12

lor1_1984 schreef:
_Rianne_ schreef:
Die kittens... ik ben verliefd... Wil ze allemaal! ;)

Balen.. Giardia.. Uit Mollie's giardia test kwam niks, maar ik ben bang dat we toch wat gemist hebben.
Ze reageert wel heel heftig op een nieuw blikje eten met kip. ( Die verdenk ik sterk van de diarree.. die verrekte kip. )
Ze heeft het weer gigantisch te pakken. Gisteren alleen al 10x op de bak, waterdunne prut, 's avonds met wat bloed weer. Om 3uur nog de hele bench staan soppen...
Vanmorgen nog eens.. Net weer dunne prut in de bak.. DA al 2x aan de lijn gehad, ze heeft nu diarree remmers. Morgen bel ik terug, onze eigen DA is er niet vandaag, en ik wil, als ik het kan voorkomen niet met haar gaan slepen. ze is ZO bang.
Ziek is ze niet, ze is lekker aan het spelen. Maar toch.. ik maak me zorgen om m'n kleine prinsesje. |(

Hier hetzelfde gehad met Mowgli, bleek een gevoelig spijsverteringsstelsel te zijn die ineens een opdonder kreeg met de verhuizing en nieuw voer enzo.
Heb haar ruim een jaar op 1 soort brok gehad (Hill's vet essentials mature adult), ook niet gaan wisselen tussen smaakjes/varianten van dat merk en 1 smaak natvoer (A-ras zalm, tegenwoordig Ok€/AHbasic)en 1 soort snoepjes (Whiskas temptations kip-kaas).
Gaf ik haar wat anders dan was het gelijk weer bingo: diarree waarvan je neusharen bijna wegbrandden vd geur. %)
Mijn dierenarts dacht in eerste instantie ook aan giardia en gaf haar een antibioticakuur en diarreeremmers mee maar toen daarmee gestopt werd was haar ontlasting weer prut dus toen hebben we het geprobeerd met kwalitatief beter voer, en zoveel mogelijk hetzelfde houden qua soort/merk/smaak en voertijden en hoeveelheden etc.
Oh en omdat ze d'r brokjes opschrokte en vervolgens uitkotste heb ik een catit maze gekocht toen, zodat ze niet meer kon schrokken.

Dit vind ik heel fijn om te lezen!
Mollebol deed het ook heel goed op de rind/putenherzen toen ze haar antibiotica op had, maar toen ze een andere smaak kreeg ging het meteen mis.
Ze krijgt nu geen brokjes, want welk merk ook, ze krijgt er buikpijn van. Blik krijgt ze van Carny..

Moet zeggen dat ik keitrots ben op mn kleine meisje. Hoe eng en vreemd bezoek ook is, ze is een paar keer achter de verwarming uit gekomen om even bij me te zitten, en even met haar muisje te spelen. ALs iemand beweegt schiet ze wel terug, maar komt ook wel weer kijken. Ze heeft een bakje eten op en ligt nu even lekker te slapen in de krabpaal.. knap klein meisje!
Ze heeft maar 1x ( dun :( ) gepoept, gisteren 10x... voorzichtig positief..

ALs Mollie gesteriliseerd gaat worden krijgt ze ook een rompertje... met cheeta print.. :')
Laatst bijgewerkt door _Rianne_ op 14-11-16 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:15

xniieeenke schreef:
Onze dame is er weer van de sterilisatie, heel lekker geknuffeld in de auto en ze likt er nu aan. Laat ze aub zo meteen stoppen anders moet ze een lampenkap...

Bij je DA om een medical petshirt vragen is veel beter dan een kap

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:02

Ohhh heerlijk al die kittens <3 wij zijn nog altijd op zoek naar een maatje voor Dushi...

Is er niet onderhuids gehecht? Dushi had geen kap of shirt oid nodig..

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:14

Vandaag onze kitten gehaald!
Luna van 6 maanden had een speelkameraadje nodig, onze 17 jarige wilde echt niet meer spelen..;-)

Afbeelding

Dit is Luna( Noorse boskat X Pers)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hierboven is Sun!
Ze is een kruising htk X Bengaal.
Ben heel benieuwd hoe ze het gaan hebben samen! Vooralsnog gromt de kleine harder als Luna hahaha
Luna toont wel veel interesse en probeerde al wat te spelen om meteen daarna te schrikken en te blazen..

Komt vast goed! Luna is pas 6 maanden en speels genoeg!

Joh en wat een diarree kittens , heb nog nooit giardia in huis gehad ( jeuj!) en als ik het zo lees valt het allemaal niet mee!
Beterschap allemaal!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 22:15

Beterschap voor de ziekenboeg!

Jullie gaan echt hard hier. Leuk dat het topic dat ik 2 jaar geleden opende zo goed loopt. :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:47

Ja Dank daarvoor Roosch :D

Maar... Er zijn mensen die verdwijnen wanneer hun katten geen kitten meer zijn.

Is dat de bedoeling? Ik vind ervaringsdeskundigen wel prettig hoor!

Wat een popje watnou!

Kan je aan zijn aftekening Nog wat Bengaalse herkennen? Zo op deze foto's zie ik het niet :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 22:49

Ik blijf tot het bittere eind hoor! :))

Al heb ik het een beetje druk dus kan niet alles bijhouden. En is dit geen kitten meer.Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:38

Ik heb ook geen kittens meer, degene die ik had toen het topic werd gestart is herplaatst en het kitten/halfwasje wat hier tegen de zomer in opvang kwam is na 12 dagen naar haar nieuwe huisje vertrokken en inmiddels ook alweer een jaar.
Krijg van die laatste vaak updates, heel fijn want ik had haar toch wel in mijn hart gesloten hoor.
Hier lopen 3 volwassen katten: 1 van 13, 1 van 11 en 1 van 8, de laatste is een opvanger maar gaat niet meer weg. :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:41

Ik lees nog trouw mee, maar jullie gaan af en toe zo hard dat ik het niet bij houd. :+

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:42

Ik blijf ook diehard hoor.. weet je wat ik me afvraag; hoe het met de katten van Marjan gaat. Zijn had er toen 2 uit het nestje waar ik er 1 uit zou krijgen welke is overleden... kan haar ook zo 1,2,3 niet meer op bokt vinden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 23:42

Ohja daar ben ik ook wel heel benieuwd naar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:38