_Rianne_ schreef:Die kittens... ik ben verliefd... Wil ze allemaal!![]()
Balen.. Giardia.. Uit Mollie's giardia test kwam niks, maar ik ben bang dat we toch wat gemist hebben.
Ze reageert wel heel heftig op een nieuw blikje eten met kip. ( Die verdenk ik sterk van de diarree.. die verrekte kip. )
Ze heeft het weer gigantisch te pakken. Gisteren alleen al 10x op de bak, waterdunne prut, 's avonds met wat bloed weer. Om 3uur nog de hele bench staan soppen...
Vanmorgen nog eens.. Net weer dunne prut in de bak.. DA al 2x aan de lijn gehad, ze heeft nu diarree remmers. Morgen bel ik terug, onze eigen DA is er niet vandaag, en ik wil, als ik het kan voorkomen niet met haar gaan slepen. ze is ZO bang.
Ziek is ze niet, ze is lekker aan het spelen. Maar toch.. ik maak me zorgen om m'n kleine prinsesje.
Hier hetzelfde gehad met Mowgli, bleek een gevoelig spijsverteringsstelsel te zijn die ineens een opdonder kreeg met de verhuizing en nieuw voer enzo.
Heb haar ruim een jaar op 1 soort brok gehad (Hill's vet essentials mature adult), ook niet gaan wisselen tussen smaakjes/varianten van dat merk en 1 smaak natvoer (A-ras zalm, tegenwoordig Ok€/AHbasic)en 1 soort snoepjes (Whiskas temptations kip-kaas).
Gaf ik haar wat anders dan was het gelijk weer bingo: diarree waarvan je neusharen bijna wegbrandden vd geur.

Mijn dierenarts dacht in eerste instantie ook aan giardia en gaf haar een antibioticakuur en diarreeremmers mee maar toen daarmee gestopt werd was haar ontlasting weer prut dus toen hebben we het geprobeerd met kwalitatief beter voer, en zoveel mogelijk hetzelfde houden qua soort/merk/smaak en voertijden en hoeveelheden etc.
Oh en omdat ze d'r brokjes opschrokte en vervolgens uitkotste heb ik een catit maze gekocht toen, zodat ze niet meer kon schrokken.