Mera is al groot! Veel plezier met de bestelling!
Heb niet alles gelezen maar Ik ben volop bezig met de bestellingen!
Bijna alles van de leveranciers is binnen maar 1 pakket is nog bij DHL maar niemand weet waar..maar komt goed!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:dierenfan schreef:Oh bij weg rennen in blinde paniek zou ik ook noiit kwaad worden hoor. Absoluut overladen met knuffels enz zodra ik ze terug zou hebben. Maar bij bewust gaan jagen en mij totaal vergeten dat is wat anders. Op 2 vd 3 locaties lopen ze nog steeds niet los en zal niet meer gebeuren ook. Jagen zit er helaas zo erg in dat ik geen risico neem. Er op trainen is vrijwel onmogelijk dus voorkomen is enige optie.
Zou overigens nooit een 20 meter lijn gaan gebruiken. De eerste en beste jolige labrador gaat er met de lijn vandoor zou ik vrezen... Gewoon kijken wat ze qua reactie geeft de eerste keer weer daar en met heel lekkers elke keer belonen zodra ze bij jou komt. Groot worden en dingen leren zonder kleine en grote misstappen gaat zelden
Ja dat is waar. Ik heb het ondertussen ook weer wat kunnen laten bezinken. Gaat vast goedkomen zeg ik heel voorzichtig optimistisch haha![]()
maar voor de zekerheid wel zo’n tracker kopen binnenkort - even wachten tot loon komt haha. En dan kunnen we denk ik ook gelijk de volgende maar tuigje gaan kopen. Kan deze nu nog een klein beetje verstellen en dan is het wel klaar dus dan heb ik de volgende maat liever al op tijd in huis. Wordt een duur maandje dan volgende maand haha.
cursebreaker schreef:@xDenies
Die 1kg ziet er idd wel klein uit haha. Genoeg verschillende zakjes om uit te proberen in ieder geval! Benieuwd wat ze ervan gaan vinden. Arya doet het op zich redelijk erop, maar ik vind het soms lastig om nu te weten of de poep die ze heeft echt van de brok is of van de soms andere dingen die ze wel eens vreet - zoals poep, ZUCHT, blaadjes en dat soort dingen waarbij ik soms gewoon te laat ben met ingrijpen omdat ze dan niet binnen bereik is haha. Arya heeft ook de groene, lams, variant van WoW en die eet ze wel goed verder. Misschien dat ik tzt ook ga afwisselen met de Eend smaak, maar dan doe ik daar wel eerst een kleinere zak van kopen (koop ze nu per 12kg in). Voor de mensen die meerdere smaken voeren van een bepaald voer; hoe voeren jullie die? Elke dag een andere smaak? Elke week of zelfs op dezelfde dag verschillende smaken? In principe zal de samenstelling hetzelfde zijn namelijk, als ik kijk naar WoW bv?
Maar vond je de lams brok licht van kleur? Die van Arya is juist heel erg donker naar mijn idee haha. Bij Zooplus is het soms wel echt irritant met levertijden. Ik had een bestelling geplaatst dagen geleden en kreeg gister een mail dat het vertraagd was. Dus je moet wel echt op tijd bestellen of zorgen dat je dus genoeg voorraad al hebt, wil je niet zonder komen te zitten. Ik had al extra wat eerder besteld, maar vind het wel echt irritant. Jammer dat WoW niet op andere plekken nog goed te krijgen is, in fysieke winkels bv. Maar zo sneu van het spugen! Misschien te heftig qua overschakelen en dan idd wat meer blijven mengen? Leuk die foto’s op de vensterbank!
xDenies schreef:Af en toe zie ik de bomen door het bos niet bij jouw verhalen haha
De groene lams variant van WOW bevat meer kip dan lam. Dus voor Bodhi is dat al geen optie, voor Mera is dat geen probleem. Ik vind het soms zo frustrerend dat alleen lam & vis goed gaat. Vooral ook omdat we als pup zijnde begonnen zijn met vers vlees (KVV) álle smaken en dat ging gewoon goed … tot Lotgering & Petfood er tussen door kwam …..
Uit mijn kennis vanuit de winkel heb ik geleerd dat je een nieuwe voeding het beste langzaam kan overmengen, om vervolgens 13 weken vol te houden in verband met het lichaam dat zich moet 'herstellen' om het zo even te verwoorden. Tussen week 6-8 kan je een zogenaamde terugval merken (vooral bij allergie honden zie je zoiets) en vervolgens kan je daarna in hetzelfde segment gewoon afwisselen.
Voor Lupa, de oudste, heb ik de zachte variant gekozen. Al vind ik de brok niet zo heel zacht haha. Voor Bodhi dan de nieuwe variant Fiery Volcanoes, dat is wel een 40% lams variant zonder andere eiwitten. Vergeleken met de Acana is de brok inderdaad erg licht!
Het spugen komt niet van het overmengen want ik heb vandaag pas de andere brok binnen gekregen. Ik weet ook echt niet waarom het nu weer is. Misschien de zak van 17kg Acana te lang open???Maar moe word ik er wel een beetje van. Niet naar m'n beestje toe maar gewoon .. dan heb je de 'kennis' in huis en dan wil je het 'goed' doen en dan dit …..
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... nts/760565
Met het verse vlees ging het op Lam dan wel weer goed uiteindelijk. Ik voerde toen Hunters Home. Het ging helemaal perfect als ik er rauwe gepureerde groente bij gaf. Maar aan 500gram vlees had ie dan nog niet genoeg en dan tikt het gewoon qua prijs gigantisch aan. €3,65 per 1000gram.
Ach we tobben wel verder. Ooit …. en vast een andere honden eigenaar had het wellicht heel anders gedaan, maarja. Het is mijn hond en ik probeer mijn uiterste best voor hem.
Prachtige omgeving woon je!
Ik heb hier deze avond de eerste hond gehad die uitviel naar Mera. Baal daar dan weer van heh. Ze deed het onwijs goed, liep keurig met de focus op mij. Wij stonden bij de oversteek en een man liep achter ons langs met zijn flatcoated retriever en ineens hoor ik die hond blaffen en springt Mera van schrik voor me. Ze gromde wel wat maar ik heb het zo positief mogelijk verandert. Daarna heerlijk verder gewandeld. Ze had echt een hele goede avond met focus op mij en dergelijke.
Galaika schreef:Ja echt. Zag op Instagram andere windhondeneigenaren hopeloos oplossingen zoeken om die hond aan het eten te krijgen en ik heb nooit problemen gehad. Hij at super graag en veel. En sinds hij een jaar is geworden wil hij niet meer eten. Dus hoop echt dat dit werkt!
Limoen schreef:Galaika schreef:Ja echt. Zag op Instagram andere windhondeneigenaren hopeloos oplossingen zoeken om die hond aan het eten te krijgen en ik heb nooit problemen gehad. Hij at super graag en veel. En sinds hij een jaar is geworden wil hij niet meer eten. Dus hoop echt dat dit werkt!
Ik heb zo'n hopeloos windhondengevalAndere brok kan je proberen, vers?
Wat bij ons nu lijkt te werken is blikvoer (heb je gelukkig echt prima kwaliteit soorten in) mengen met brokken. En afwisselen... Smaakjes, merkjes etc.
cursebreaker schreef:Haha sorry, in welk opzicht zie je het niet meer? Ik zal anders in het vervolg ook --- balkjes tussen mijn reacties gaan zetten als ik op meer mensen tegelijk antwoord. Ik schrijf nu eenmaal graag uitgebreide reacties, sorry![]()
![]()
En ja klopt, in de Lams variant zit idd ook veel kip. Als je dat wilt vermijden is die brok idd alweer niet aan te raden nee. En de oorzaak niet echt goed kunnen achterhalen van het spugen lijkt me ook erg frustrerend. Als je het eens wist, dan kon je idd gericht iets eraan doen. Nu is het idd veelal in het duister tasten. Met een beetje pech is het een chronische aandoening en blijft ze een gevoelig maag/darmsysteem houden en dan kun je idd blijven proberen elke keer en hopen dat het volgende merk wel weer even goed gaat - zie het bij de Duitse herder van m'n schoonzus. Die heeft al vanaf pup af aan problemen met haar maag/darm systeem en dan veel periodes niet eten willen eten en spugen en die heeft door de jaren ook al Zoveel geprobeerd, van vers vlees naar hypo allergeen en weet ik wat allemaal. Die heeft het ook wel zo erg dat ze ook vaak kuren prednison heeft gehad door de jaren heen omdat ze vaak ontstekingen enz. kreeg als gevolg.
En jammer van die ervaring met het wandelen net. Maar ik denk wel altijd zo; als je het met een goed gevoel kunt afsluiten is dat wel alweer een beetje winst ook. Kan me voorstellen dat ze schrikt als de hond ineens uit het niks blaft. Gelukkig is dat uiteindelijk dan maar een kleine negatieve ervaring in een wandeling waar je grotendeels gewoon positieve ervaringen hebt opgedaan met d'r
xDenies schreef:Voor de WOW bestellers, mijn voorbeeldje:
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... yid=101353
Op Zooplus 2x12kg 109,99
https://www.wolf-of-wilderness.com/shop ... p/PZ773859
Hier 2x12 kg 99,99
Scheelt welMaar volgens mij is die site net zoiets als bitiba van zooplus