De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:33

Gelukkig nieuwjaar!
Hier ook goed de jaarwisseling doorgekomen!
Ik was niet thuis, toch een klein beetje spannend, maar het lijkt allemaal goed gegaan te zijn!

Fluff is binnen op speeldate met Brownie, dat lijkt goed te gaan, ze zijn samen onderzoekender dan alleen haha :P
Ik laat ze elke dag ff een poosje bij elkaar

Gigixponys

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:30

Hier ook alles de nacht goed doorgekomen. :)

Was wel wat bang voor Herbie. Maar die was ook even happy als anders deze ochtend.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:14

Mochten jullie vandaag gegil gehoord hebben, dan was ik dat.

Die rat die ik laatst zag, woont gewoon IN het nachthok van de konijnen. Ik dacht dat ze zelf het stro op een bult hadden gewerkt en allemaal stro en strooisel onderen eromheen. Maar bleek dus dat dat het huisje van deze rat was....ging vanmiddag de konijnenhokken schoonmaken toen deze vriend ineens tevoorschijn sprong en als een gek begon rond te rennen en te proberen over de wanden te springen. Mannnn... ben nog nooit zo geschrokken.
Beest schoot uiteindelijk weer het nachthok in, konijn er achteraan....
Ik heb de konijnen maar gevangen en even weggehaald zodat we een klem erbij konden zetten maar ja dat was natuurlijk een beetje te optimistisch. Beest vluchtte uiteindelijk via de bezem toch over de wand en vervolgens door een gaatje in de hoek van de schuur naar buiten. Alles schoongemaakt, nachthok verplaatst.
Kom ik daar rond 6 uur, zit datbrest gewoon bij het andere koppel konijnen in, roetsjj onder hun nachthok...

Hebben nu een klem voor het gat waardoor hij naar buiten ging, hopelijk is dat ook zijn ingang. Andere klem was eerder wel afgegaan maar rat helaas niet gevangen maar wel op zijn route kennelijk.

Pfff echt hoor ik vind dit helemaal niks dus als iemand nog tips heeft...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:25

Oh jeetje wat naar! :oo
Dat snap ik dat dat super schrikken is zeg :oo

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:34

Gelukkig nieuwjaar!

Dat van de leeftijd van de voedsters is wel schrikken. Hier is mama konijn dik 2,5 jaar oud. Misschien daardoor toch 3 dode babies.
De andere 3 doen het heel erg goed. Ze verlaten het hokje nu en lopen in het rond. Ze zijn zo super schattig en fluffy <3 . We nemen ze elke dag enkele keren in de hand voor knuffel momentjes. Dat vinden ze best wel eng.

Afbeelding

Afbeelding

Nog een dikke week en dan weten we of er nog een nestje komt. Ik hoop van niet. Nog meer konijntjes betekent dat we er zullen weg moeten doen. Ik hoop nu al dat deze 3 niet allemaal mannetjes zijn. Dan kunnen ze hopelijk gewoon blijven.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:06

herous schreef:
Gelukkig nieuwjaar!

Dat van de leeftijd van de voedsters is wel schrikken. Hier is mama konijn dik 2,5 jaar oud. Misschien daardoor toch 3 dode babies.
De andere 3 doen het heel erg goed. Ze verlaten het hokje nu en lopen in het rond. Ze zijn zo super schattig en fluffy <3 . We nemen ze elke dag enkele keren in de hand voor knuffel momentjes. Dat vinden ze best wel eng.

[ [url=m/Faa0On.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mUCXr9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog een dikke week en dan weten we of er nog een nestje komt. Ik hoop van niet. Nog meer konijntjes betekent dat we er zullen weg moeten doen. Ik hoop nu al dat deze 3 niet allemaal mannetjes zijn. Dan kunnen ze hopelijk gewoon blijven.

Aah wat een schatjes. Ik snap dat het die liever niet weg wilt doen.
Hier alleen konijnen van bijna 1+ maar zou ook een koppeltje weg doen maar kan inmiddels al niet meer kiezen welke dus waarschijnlijk blijven ze gewoon allemaal :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:16

Wow dat is inderdaad schrikken zeg!! Zou toch ook echt niet blij worden van een rat in het konijnenhok...

Ahh wat een scheetjes die kleintjes! Gewoon op blijven pakken hoor, lekker tegen je aan houden en kriebelen. Misschien eens iets lekkers geven als ze op schoot zitten..
Snap dat je dan schrikt van een opmerking over de leeftijd van voedsters. Als de geboortegang te klein zou zijn geweest dan zijn de overleden baby's ook een beetje uitgerekt, klinkt niet zo fijn.. maar dan krijg je een soort palingkonijntjes.. was dat bij jou ook? Of waren ze gewoon dezelfde vorm/lengte als de andere konijntjes?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 10:27

Pearlie, wat schrikken zeg! Ik zou dan ook de halve buurt bij elkaar gillen!

Aah, wat een schatjes zijn het <3 .

Ik heb het gevoel dat ik een beetje een opaatje in ons topic heb. Stoffer is nu bijna 6 (oude taart al :+). Maar, we zijn van de medicijnen af sinds gisteren en hij voelt zich top *\o/* . Kan ik vandaag zn bekje even schoonmaken, die is helemaal roze door het spul :')

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:28

Nou meneer rat heeft al een nieuwe slaapplek gevonden, blij dat ik het toevallig zag...
Hij zat gezellig te snuffelen in het hok toen ik binnenkwam en keek niet op of om. Zie ik hem even later verdwijnen in de hooiruif... heb zo'n houten ruif met een klepje erop en spijlen aan de voorkant. Nou heel fijn...
Toch maar even op zoek naar iemand die verstand heeft van ratten vangen en er niet zo bang voor is ;)

Gaan waarschijnlijk in het voorjaar gewoon met gaas de binnenverblijven maken, dan kunnen ze in ieder geval niet meer bij de konijnen komen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 10:30

Wat een vervelend ding is het zeg.. hopen dat je m snel kan vangen, want dit is zo niet fijn...

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:06

Oh pearlie, bah. Dat is schrikken inderdaad..
Hopelijk snel gevangen.. wel een irritant beest, ook dat ie niet zo bang is.. vreemd.

Ahh wat een schatjes zijn het. Hoop voor je dat ze kunnen blijven!

Fijn dat hij van de medicijnen af is Es_ther!
Ahh en echte mannen dragen roze toch?

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:20

Het waren, denk ik, geen palingkonijntjes

Brrrr, ratten vind ik dood eng!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:20

Ahh opa Stoffer <3 Mooi dat hij zich ook zonder medicijnen top voelt :+:

Wat een vervelende rat joh... wat een slim beest.... :r

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:37

Ooooooh fijn dat het goed gaat met deze 3 beebs, nu kijk ik nog meer uit naar eind januari _O-

Hopelijk kun je snel van die rat afkomen! Maar waarom wachten tot het voorjaar met gaas er tegenaan maken? Ik zou het zsm doen _O-
Hier kan er gelukkig niks bij de konijnen komen, bewust goed gaas gebruikt want het schijnt dat er hier veel steenmarters zijn, nog nooit gezien trouwens.

Mooie leeftijd van Stoffer! Hopelijk blijft het nog lang goed gaan!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:30

Aah Opa Stoffer, fijn dat het goed met hem gaat!
Als hij ooit wil praten dan geef ik hem wel het nummer van Opa Billy _O-
Billy is geloof ik al 7 of bijna 8, zal het eens nakijken!

Oohh knappe baby's <3

Gisteren nog een logo gemaakt voor de fokker van Saar :D

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:34

Nou deze rat doet het niet meer. Biurman verderop blijkt heel handig en doeltreffend met een hooivork. Niet heel diervriendelijk misschien maar wil ook geen dooie konijnen. Hij zat inderdaad nog steeds in die hooiruif. Een keer prikken en hij was wakker, buurman had hem zo te pakken.
Nu hebben we achter het hok nog een vangkooi staan voor eventuele vrienden maar deze is in ieder geval uitgeschakeld.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:35

_Tarzan schreef:

Zien!! :D :D

Haha boeren en hun hooivorken :') Mooi dat 't opgelost is... manier is misschien minder leuk, maar soms heiligt het doel de middelen nou eenmaal... kun jij ook weer genieten van je beestjes en rustig slapen :+:
Laatst bijgewerkt door xXutopiaXx op 03-01-21 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:36

hahah pearlie, ik zie die rat al op de hooivork steken :')
Misschien niet diervriendelijk maar de rat hoeft zo ook niet te lijden, prima toch!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:09

xXutopiaXx schreef:
_Tarzan schreef:

Zien!! :D :D

Haha boeren en hun hooivorken :') Mooi dat 't opgelost is... manier is misschien minder leuk, maar soms heiligt het doel de middelen nou eenmaal... kun jij ook weer genieten van je beestjes en rustig slapen :+:

PB gestuurd aanzien het logo nog niet openbaar gemaakt is :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:56

Ieuw een rat. Niet leuk.

@Esther. Napoleon is al 10 jaar oud, haha. Maar de jongste 11 weken. Dus dan tel ik niet als oudje zeker? :P
Napoleon is wel niet meer zindelijk sinds ik een nieuw hok gekocht heb. Heb al de hele week de pipiplekjes weggehaald/verplaatst naar waar ik het wil maar ze blijft op het houtgedeelte plassen. Iemand tips?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:42

_O- rat aan een hooivork _O- problem solved

Huh gigi heb jij ook babys? Hebben we die al gezien? :oo 10 is ook oud zeg, jeetje!

Fluff heb ik vandaag naar iemand anders gebracht die voor haar gecastreerde ram een voedster zocht. Met haar koppel ging het niet goed (beide dominant) dus nu kijken of het met Fluff goed gaat. Het koppelen ging opzich wel goed, maar fluff bleef soms toch een beetje wegrennen, al heeft ze het rammetje ook al gewassen en zaten ze er beide wel ontspannen bij.

De eigenaresse vond het toch spannend om gelijk volmondig ja te zeggen, dus hebben we afgesproken dat als het over 2 dagen echt niet goed gaat ze haar terug mag brengen. Fluff mist echt wel een maatje.

Brownie de sukkel vindt alles wel best :+ die geniet van de aandacht en ik moet zeggen dat ik het ook wel erg leuk vindt, een binnenkonijn <3 nu hopen dan er iig 1 gezonde baby uitkomt die kan blijven!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:43

Oehh wil t logo ook zienn!

Zo, boeren he hahha. Ideaal!
Fijn dat het opgelost is nu!

Zo, Napoleon is ook een oude vent dan! Wel knap hoor! Mooie leeftijd

Wat fijn dat Fluff een maatje heeft. Hopelijk blijft het goed gaat

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:21

Oh het ratprobleem is al opgelost, gelukkig!

Herbie is de jongste hier @kimberley Heb hem begin december gekocht, geen eigen nestje dus.

Napoleon is een meisje. :+

Ik wil het logo ook zien haha

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:27

Ohh oepsss.
Stoere dame dan :D

Wilde hier een leuke foto maken van de bunny’s
Maar Koekie rekte uit, dus ik dacht jeeej! Gaap op de foto!
Jammer joh.. ze vertrok alleen dr bekkie en rekte uit :+
Afbeelding

Dametjes samen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:55

Whahaha alsnog een fantastische foto!!! :')