Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 12:47

Ja wij hebben twee verschillende, gewoon een aangedreven voor mensen en een die ze zelf aan moeten drijven. Altijd handig voor slecht weer of gewoon als extraatje/afwisseling.

Het is zeker leuk om actief te zijn met de honden. Maar dat ligt niet altijd in de aard van t beestje en is helaas niet altijd mogelijk. Ik ben wel blij dat ik met die van mij mooi kan schuiven. Ze zijn snel tevreden.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:20

Ik vind het zo grappig dat internet en realiteit qua loslopende honden zo slecht overeen komen. Op het internet is het overal 'lijn je hond aan als je een hond ziet, want die is aggro/oud/baasje wil het niet/wil jouw hond niet in z'n persoonlijke ruimte'.
Op vakantie 3 dagen lang de honden los in losloopgebieden en elke keer bij het zien van een hond bij me geroepen. Krijg ik alleen maar: 'oh, is hij zo aggressief? /Voor mij hoef je m niet bij je te halen hoor/ dat vind ik zo overdreven/ laat m maar lekker lopen hoor' etc. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 14:37

Ik denk dat het veel verschil is waar dat je komt en wat voor mensen je tegen komt.

Ik ben van mening dat ook in een losloopgebied het geen normaal honden gedrag is om elkaar te bespringen en als een malle op een ander af te rennen. Ik vind in zekere zin het zelfs niet netjes dat honden mensen gewoon gaan begroeten als ze in een losloopgebied wandelen (zowel mens als hond wandelen :') )
Al ben ik wel van mening, dat als je een hond hebt die er niet tegen kan dat anderen hem begroeten, of op hem af komen, je daar niets te zoeken hebt met die hond. Of je moet hem gewoon korven (er even vanuit gaan dat de honden gewoon komen voor spelen/kennismaken)
En als je doodsbang bent voor honden, of er niet van gediend bent dat honden je toch komen begroeten, is het misschien een beter idee om ergens anders te gaan wandelen.

Maar het aanlijnen/bij je roepen bij het passeren van een andere hond is gewoon de hondenetiquette. Het is alleen per mens en ik denk ook per hond verschillend of je die kent en hoeveel waarde je er aan hecht. Maar dat is met alle normen en waarden..

Maar ik ben ook van mening dat als er ergens een aanlijnplicht geld, je hond daar gewoon aan de lijn hoort te lopen. Zeker als je dan mensen ziet die niet eens een riem bij hebben en of niet eens een halsband aan de hond hebben hangen.
Nu zal ik wel eerlijk bekennen, voordat Chick loops werd heb ik haar de laatste tijd ook wel eens los laten lopen. Wij hebben een stuk langs het water(dijkje) waar we kunnen wandelen. Alleen naast dat dijkje liggen meerdere grote ''velden'' van alleen maar zand (iets van, we hadden zand teveel en moesten dat ergens kwijt).
Dat veldje heeft maar 1 ingang/opgang. Daar loopt Chick wel eens los, maar alleen om even balletjes te gooien. Zodra het spelletje klaar is lijn ik haar gelijk weer aan. (of als we andere honden zien)
Nee, officieel mag ze daar niet los. Maar we hebben daar nog nooit honden gezien behalve die op de geasfalteerde dijk rennen naast de fiets van de baasjes. Ik val niemand daar mee lastig dus ik vind t prima.
Lopen we ergens in het bos of op de andere dijken en lopen daar honden los die op mij(of mn honden) afgestormd komen dan vind ik dat toch heel iets anders.
Wat hier dan wel weer bij hoort. Loop ik ergens met aanlijnplicht en lopen daar honden los waar ik geen last van heb. Of waarvan baasje zijn best doet om de hond bij zich te houden, ik ook niet zeur. Ja tuurlijk als het hem niet lukt en die hond duikt op die van mij ben ik not amused. Maar heb ik geen last van de honden vind ik t prima.

Zo heeft een van de natuurbaden hier in de regio zijn betaalde bad opengesteld voor honden in de winter. Met maar 2 regels; honden aan de lijn en poep opruimen. En dan nog hebben mensen het fatsoen niet om zich aan die regels te houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 18:28

Bedankt he ZoZenn _O-
Hebben wij net weer gedoe met loslopers _O-

Man die het logisch vond om zn 3 honden los uit te laten terwijl hij er in de auto achterna reed... en als ze nou luisterden.. nee joh. Nummer 3 had ie redelijk snel gevangen nadat ie de auto uitgekomen was. Maar de andere 2 stonden bij Boellie.. en die weigerden mee te komen... gelukkig geen kwaad in de zin. Maar die man is gewoon dik 10 minuten bezig geweest om ze de auto in te krijgen...
Gaat straks ook gewoon een melding uit naar de gemeente. Want heb foto’s van zn auto/kenteken en hem. T ergste was nog; ja maar ze doen toch niks.... :r :r :r :r :r

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:23

_O- _O- Heb jij weer. Wat een man ook.

Maar om eventjes adv. Vd duivel, ze deden toch ook niks? Wel een beetje jammer dat ze niet luisteren natuurlijk, maar als ze niets doen dan is 't gewoon onhandig en raar, maar niet gevaarlijk.

Ik ben vandaag in 1,5 uur precies 0 honden tegengekomen terwijl ik los met ze wandelde.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:35

Ik heb gisteren nog wat meegemaakt met een “hij doet niets”. En dan is mijn hond de slechte (gelukkig met getuigen en is mijn hond niet aansprakelijk volgens verzekeringswerk, al nagevraagd).
Mensen moeten verdomme eens leren hun honden bij zich te houden.
Spoiler:
wie het hele verhaal wil mag me altijd pb sturen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:50

Gewoon DE reden waarom hier de dagelijkse en vaak 2x per dag boswandeling verplaatst is naar het kanaal 13 km verderop.

Vroeger mijn oudjes prefect onder controle. Ze jaagden niet, keken net als ons vol bewondering naar herten en 1 commando (koekjessss) haha en ze stonden altijd naast mij voor wat lekkers.

Nu jonge, jagende honden die dus niet los gaan in combinatie met de 2 husky's die sowieso aangelijnd zijn is in het bos lopen al niet fijn meer. 4x rollijn en dan nog 2 los loopt niet relaxt. Zeker niet omdat 2 het absoluut niet waarderen dat er een vreemde hond de roedel in komt. Helaas gebeurd dit zo vaak dat we nu maar elders gaan lopen. Voordeel wel waar we nu lopen mogen ze officieel los en super overzichtelijk en kan zelfs op zondag gerust een uur wandelen zonder 1 iemand te zien. Al is het soms balen voor ons als mens want bos is veel mooier en veel meer verschillende routes. De honden interesseert het niet. Ze hebben hun bal en kunnen muizen zoeken en uitgraven en vangen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 20:29

Nee, ze deden niks. Maar ze hingen wel over mijn hond heen. Gelukkig bij Boellie en die vind alles prima. Maar ik zit daar niet op te wachten. Zeker niet met honden die ik niet ken. Die man is gewoon 10 minuten bezig geweest om zn honden mee te krijgen en in de auto te doen..

Het is wel DE dag Zoe!

Precies Dierenfan. Wij lopen expres al niet in de woonwijk met onze honden of hier in de bossen om t gezeik te voorkomen..

Edit, was blijkbaar de helft van mn zin vergeten :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 07:02

Persoonlijk baal ik er wel gigantisch van hoor. Ik mag erg graag in het bos lopen maar moet eerlijk zeggen het kan net zo goed niet omdat ik een hekel heb aan wandelen met alles aangelijnd en ze staan onvoldoende onder controle voor los lopen dan dat het niet kan omdat vreemde honden absoluut niet terecht mogen komen tussen mijn honden want ik kan garanderen dat het dan fout gaat.

Zit regelmatig na te denken over de honden splitsen in 2 groepen maar heb meestal niet de energie om 2x 5 a 10 km te lopen en dus gaat een deel dan weinig beweging krijgen. De husky's zouden dat helemaal oke vinden maar die zijn te dik en minder voeren dan spugen ze gal en ze krijgen al voer waar zeer weinig in zit. Dus ze moeten wel mee om die reden. De herders dan 2x mee nemen is ook geen optie. Die ravotten en spelen zoveel in de lange wandeling als ik dat 2x doe dan lopen ze zichzelf voorbij en dat is ook echt niet fijn.

Wil ook graag weer gaan trainen (bikejoring) maar krijg het gewoon niet voor elkaar dit jaar om het op te zetten. Daarnaast heeft geen van de honden het ook echt nodig dus de noodzaak is er ook al niet. Zou ivm veiligheid ook gemuilkorfd moeten trainen wat mij ook tegen staat

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 09:27

Ja dat is ook wel lastig. Ik herken het ook wel een beetje. Door de eerdere aanvaringen met andere honden kunnen wij helaas ook op veel plekken niet wandelen. Te weinig ontspanning. Omdat we dan steeds moeten zorgen dat de honden niet bij die van ons kunnen komen. Niet dat ze gelijk aanvliegen als er een hond bij komt maar t type hond en baasje die we op die plekken steeds tegen komen zijn van het standaard regeltje; ze willen alleen maar spelen!
Jup, tanden bloot, grommen en haren zo hoog alsof ze in een elektriciteitsmast gehangen hebben...
Of honden die het niet direct verkeerd bedoelen maar wel op die van mij af gestormd komen en er poef boven op springen. Dat vind vooral Chick echt niet leuk. Maarja, als ze dan ook maar gromt krijg je hele discussies over die gevaarlijke honden...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:34

Nynkster schreef:
Ben ik zeker met je eens ZoZenn!
Al zijn er wel veel mensen die roepen ''een showlijn BC is geen BC''. En dat vind ik wel nonsense :+

Nope, maar een showlijn BC is wel een barbiepop geworden. Met die gekke bolle koppies en vaak relatief korte pootjes. Ik vind dat een ras als een border collie geshowd moet kunnen worden zonder handdoekjes en uren kammen. eigenlijk zou je ze zo uit de wei moeten kunnen trekken, modder eraf poetsen en klaar. Maar dat vind ik van vrijwel alle rassen :+

Zelfs bij de kroaat krijg je steeds meer 2 types. En dat is een super klein ras. Mijn Fiji is heel atletisch en vrij rank (maar wel voldoende bone) en je hebt een type wat veel gedrongener en zwaarder gebouwd is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:05

Ik ben echt geen uren aan mijn showhonden aan het borstelen hoor _O-
Wassen, droogblazen (gaat sneller dan zo laten drogen. Losse vacht wegborstelen en lange haren bij de tenen wegknippen en klaar...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:23

Machie schreef:
Nynkster schreef:
Ben ik zeker met je eens ZoZenn!
Al zijn er wel veel mensen die roepen ''een showlijn BC is geen BC''. En dat vind ik wel nonsense :+

Nope, maar een showlijn BC is wel een barbiepop geworden. Met die gekke bolle koppies en vaak relatief korte pootjes. Ik vind dat een ras als een border collie geshowd moet kunnen worden zonder handdoekjes en uren kammen. eigenlijk zou je ze zo uit de wei moeten kunnen trekken, modder eraf poetsen en klaar. Maar dat vind ik van vrijwel alle rassen :+

Zelfs bij de kroaat krijg je steeds meer 2 types. En dat is een super klein ras. Mijn Fiji is heel atletisch en vrij rank (maar wel voldoende bone) en je hebt een type wat veel gedrongener en zwaarder gebouwd is.

Lees nog steeds braaf mee, dit ook gevolgd. En ben het er wel mee eens. Ik ken een aantal showborders waarvan de eigenaren bovenstaande wel echt doen.

Wassen, föhnen en borstelen is al flink wat tijd werk. Maar dat zijn ook echt haarballen, persoonlijk absoluut niet mijn smaak. Veeeeeeeel haar, korte pootjes, lang lichaam. Maar blijkbaar is dat wat ze graag zien, want ze winnen ongeveer alles.

Zijn ook allemaal van dezelfde fokker.

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:53

Chick al misselijk hahah hopen dat dat een goed teken is. Mijn toller nog weinig verandering al vind ik ze misschien iets rustiger als anders. Het misselijke krijgt ze pas bij drie weken als ze zwanger is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:09

jonneke1981 schreef:
Chick al misselijk hahah hopen dat dat een goed teken is. Mijn toller nog weinig verandering al vind ik ze misschien iets rustiger als anders. Het misselijke krijgt ze pas bij drie weken als ze zwanger is.

Ze is hierna niet meer misselijk geweest. Misschien puur toeval maar ik hou alles bij. Met loopsheid en dekkingen en als ze niet lekker zijn oid. Zodat ik altijd alles terug kan zoeken :D
Wel is ze fanatieker op voer dan normaal, slaapt ze veel. Of onder haar fleece deken/jas. Of bij ons onder een deken haha. Met veel gezucht en gesteun tussendoor. :') En ze heeft een andere blik dan normaal. Afweziger, dromeriger. Maar ja. Dit kan allemaal 1001 redenen hebben natuurlijk.
Die van jou was kort na die van mij gedekt toch?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:24

Klinkt wel lastig dat omlopen en constant nadenken waar je langs moet!

Hoop voor jullie dat ze drachtig zijn!

Gelukkig springen honden niet zomaar op AJ of rennen op hem af, sinds hij groter en breder is vinden de meeste honden hem toch te eng denk ik :'). Ik ben ook wel blij dat ik en Zig veel meer kunnen ontspannen met hem erbij, want Zig is kleiner en raakt compleet over de zeik als onbekende grote honden op hem af rennen/ op hem springen. Ik tilde hem in het verleden eigenlijk altijd op (als ik onze Beagle niet bij me had, want die ging er altijd tussen staan), maar nu gaat AJ er tussen staan en dan lopen we gewoon door terwijl ik Zig BTA aandacht vraag. Heb in de laatste maanden niet 1x gehad dat Zig zich onveilig voelde, op vakantie bleef hij ook gewoon bij m'n been staan terwijl AJ speelde met honden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:59

Soms wilde ik dat honden bang waren van onze Staffies.. _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:46

2 filmpjes van mijn meisje :D
5 weken oud (eerste keer in stand gezet):

6 weken oud:

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:13

Wat een schatje Zoë <3

Hier kom ik eigenlijk geen honden tegen. Af en toe op het fietspad maar die zijn eigenlijk altijd of vriendelijk of wat angstig. Maar baasjes hier zijn super vriendelijk dus lopen we vaak samen mee als we die tegenkomen.

Er is hier een baasje met een corso achtige hond. Die loopt letterlijk door sloten en weilanden om je te vermijden _O-

Heeft iemand ervaring met een vlooienband? Wij pipetten om de drie weken met twee verschillende merken maar de vlooien zitten er elke keer na een week weer op. Waarschijnlijk zitten ze te diep in het huis want verder komen ze nooit in aanraking met andere honden. Maar goed wat wil je ook met een huis vol kieren en gaten en overal vloerbedekking. Vandaar nu op aanraden van DA een vlooienband.

Maar voor mijn gevoel wordt vooral Dundys vacht er erg vettig van. Hij stinkt niet maar het is gewoon net meh...

Hoop trouwens dat het werkt want ze hangen er sinds woensdag om en die vlooien kruipen nog vrolijk verder 8)7

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:32

Ik heb vorig jaar voor het eerst Teek-Em banden gebruikt, echt super resultaten!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 16:39

Ahhh Zoe wat een flufje <3

Nee geen ervaring met banden Kaus!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:16

Wahaha op 5 weken al in de stand gezet, heftig :').

Ik word zelf ziek van vlooienbanden en mijn inmiddels overleden beagle werd dat ook, dus ik gebruik ze niet. Vorig jaar hadden we ook heel erg last van vlooien, toen 3 maand lang elke 4 weken een nieuw soort vlooienmiddel gebruikt die ook de omgeving meeneemt omdat ze resistent waren geworden tegen frontline & advantage & advantix en nu al een jaar 0 vlooien. Kan alleen niet op de naam van dat spul komen, heb het bij de DA gekocht per toeval vanwege mdr1.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:18

vlooienbanden gebruik ik ook niet, wordt de vacht echt slecht van.

dat ze in stand is gezet is omdat er tussen meerdere pups gekozen moest worden en om ze op bouw te gaan vergelijken moeten ze toch echt in stand :p

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:20

Het in stand staan lijd een puppy ook niks..

Kwa vlooien middel ben ik tot nog toe erg tevrede over de vectra 3D. Bravecto heeft nu ook druppels ipv de tabletten die drie maanden werken maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:50

Kaus schreef:
Wat een schatje Zoë <3

Hier kom ik eigenlijk geen honden tegen. Af en toe op het fietspad maar die zijn eigenlijk altijd of vriendelijk of wat angstig. Maar baasjes hier zijn super vriendelijk dus lopen we vaak samen mee als we die tegenkomen.

Er is hier een baasje met een corso achtige hond. Die loopt letterlijk door sloten en weilanden om je te vermijden _O-

Heeft iemand ervaring met een vlooienband? Wij pipetten om de drie weken met twee verschillende merken maar de vlooien zitten er elke keer na een week weer op. Waarschijnlijk zitten ze te diep in het huis want verder komen ze nooit in aanraking met andere honden. Maar goed wat wil je ook met een huis vol kieren en gaten en overal vloerbedekking. Vandaar nu op aanraden van DA een vlooienband.

Maar voor mijn gevoel wordt vooral Dundys vacht er erg vettig van. Hij stinkt niet maar het is gewoon net meh...

Hoop trouwens dat het werkt want ze hangen er sinds woensdag om en die vlooien kruipen nog vrolijk verder 8)7

Heb je nu vlooien in huis? Want dan moet je echt een andere aanpak hebben dan alleen een band.

Zoë, is het trouwens zo'n haarbal al? Ze lijkt op de filmpjes al een flinke bos te hebben, of vertekend dat?