gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:44

Schattig!

Hier geen extra's qua vitamines. Ik voer ze Science Selective, waar in principe alles in zit. Heb namelijk erg slechte hooi eters hier :=.
Verder krijgen ze verse groente of fruit :).

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:54

Hier ook niet echt. Biks krijgen ze momenteel van Garvo, en ze krijgen een theelepel lijnzaad per konijn per dag.
Vooral hooi :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:36

Hier ook niet!
Wel elke dag wat groenten en brokjes van Science selective.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:06

Hier eten ze ook slecht hooi.
Ze krijgen ook science selectieve, s avonds klein beetje muesli en een wortel.
Kwam vanmiddag thuis, lag de plaat langs de ren ipv erop {:)-:(
Hun komen echt nie buiten met dit weer, blijven in hun nachthok klef tegen elkaar aanzitten. Ook als het koud is komen ze hun hok nie uit :(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:26

Hier eten ze aardig goed hooi. Heb t ook in t hok liggen omdat. Stoffer de ruiven sloopt :en Blik de ruif gebruikt als bed/wc...
Zucht.. ondeugend stel :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:07

Je meent het :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:55

Stoffer oefent vast voor kerstdiner van 2018 :’)

Afbeelding

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:41

Haha, Ik zie niet zoveel verbeterpunten. Wat doet hij het al goed zeg! _O-

fedjeraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:04

Herkenbaar dat oefenen voor een het kerstdiner. hier lag Coco net op haar rug te slapen, vroeg me even af of ze nog wel ademde. Gelukkig ademde het nog. De andere konijntjes spelen al de hele dag/nacht buiten want ze waren ontsnapt gisteren.

Hier krijgen ze ook ss , groente en hooi natuurlijk verder krijgen ze geen andere dingen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:31

Ik val hier even binnen, lees altijd mee. Heb ook wel eens wat gepost denk ik.
Ik heb 2 konijnen, Cookie van 5 en Fleur van 2. Echt schatjes zijn het!

Ze hebben 2 hokken van 2 verdiepingen en een ren ertussen. Ook kunnen ze lekker los in de tuin.

Fleur kan ook zo omflopsen, ik schrik altijd een beetje als ze zo ligt! Ze doen dat toch als ze het naar hun zin hebben?

Mijne eten gelukkig heel goed hooi, ik haal altijd bij de Welkoop en geef ze onbeperkt. Gooi ook wel veel weg, want als ze het teveel geplet hebben eten ze het niet meer.
Ook geef ik ze Grasmix van hertog. Eigenlijk voor paarden, maar ze eten dat goed. Lekker grove stengeltjes zijn dat.
Daarnaast nog 2x per dag wat groen en een klein handje ss.
Ze doen het daar heel goed op, krijg altijd complimenten bij de dierenarts. Ben ik altijd wel trots.. Probeer ze ook echt goed te verzorgen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:31

Er zijn dan toch meer konijnen die weinig hooi eten.. :'). Ik dacht dat de mijne weer een uitzondering waren :Y) . Ze krijgen hier ook onbeperkt hooi, (exact :)) ) 30 g SS, zoals het op de verpakking staat en groenten krijgen ze hier ook heel veel.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:02

MoppieFilou schreef:
Er zijn dan toch meer konijnen die weinig hooi eten.. :'). Ik dacht dat de mijne weer een uitzondering waren :Y) . Ze krijgen hier ook onbeperkt hooi, (exact :)) ) 30 g SS, zoals het op de verpakking staat en groenten krijgen ze hier ook heel veel.

Wij hebben ook een bakje met aantal gram enzo :’).

En ja! Floppen betekent dat ze zich op hun gemak voelen.
De mensen waar we Stof van hebben wist dat niet en dacht dat ie epilepsie had ofzo :+.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:55

Afbeelding

Omnomnom <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:32

Lief!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:52

Ik begrijp dat nooit, die slechte hooi eters. Sprak zij terwijl Nala mij uit de keuken komt halen voor hooi.
Hooi ligt hier in de berging en ik heb het in een grote tas. Die hoorde ze :')
Baas, eten!

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:16

Denk dat mijn band met Dreusje echt begint te groeien.
Gisteren tijdens het aaien voor het eerst een zacht geluid van knarsende tanden gehoord en vandaag tijdens het aaien zocht hij mijn hand op en begon hij te likken.
Als ik het internet mag geloven zijn dit 2 tekenen van genot.

Aaien zelf moet wel nog opgebouwd worden. Hij heeft het denk ik wel graag, maar na maximum 5 minuten is hij het alweer beu en zoekt hij uitdagingen op

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:19

Lief zeg!
Hier hebben we 1 konijntje wat aandacht leuk vindt, maar het ook leuk vindt om lekker rond te hupsen.
En de andere is echt aandachtsgeil. Als we op de bank zitten serie te kijken en vriendlief en ik zitten tegen elkaar aan, komt meneer er tussen zitten :+.
Of als je in bed ligt en je ligt lekker serie te kijken komt ie precies met zn dikke kont voor de tablet zitten en krijg je een neusje tegen je wang of neus :+.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:37

Ooh zo lief Es_ther <3 Hoop stiekem ook op een knuffelkonijn. Maar ja, ieder dier heeft zijn eigen karakter dus zal wel zien hoe het uitpakt.
Nu neem ik hem soms wel echt bewust bij me in de zetel zodat hij het ook eens 'ervaart', maar hij is wel altijd vrij om zelf te beslissen wanneer hij er genoeg van heeft (en dit is meestal snel hahaha).
Springt nu wel al af en toe zelf in de zetel, maar dan komt hij echt gewoon eens kijken en hupt hij meteen weer weg. Maar ja hij is hier nu 2 weken dus leert de omgeving, ons,... nog kennen.

Edit: Is dat normaal dat je echt stapelgek bent op je nijn <3 Kan er uren over praten en naar kijken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:39

Heeft hier echt wel een paar maanden geduurd!
Vooral na z'n castratie werd ie steeds liever en ging ie ons steeds meer vertrouwen enzo.
En nu is het een echt knuffel konijn, maar je mag m niet oppakken haha. Gewoon beide pootjes op de grond!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:10

Mijn Loesje knaagt tegenwoordig aan haar pipibakje, iemand een idee om daar iets op te doen of dergelijke .. ze heeft knaagmateriaal liggen maar blijkbaar is dit toch interessanter : :o

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:55

Afbeelding

Afbeelding
Dreusje lekker aan het chillen in de zetel na zijn crossmomentje <3
Hij begint steeds meer en meer contact te zoeken en geniet er ook meer van.

Wel twijfel ik over zijn gewicht. Wanneer weet je als een konijn goed op gewicht is en niet te mager is?
Ik voel zijn rug relatief goed naar mijn mening en zijn heupen ook (of is dit normaal?) Hij is natuurlijk in de groei want hij is nu 15 weken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:14

Wat een oren zeg!
Komt er ook een maatje voor Dreusje?

Blik was ook een jonkie toen m kregen en toen hij voor APK ging was ie prima op gewicht. Hij was toen 12 weken ofzo.
En qua voer is het gewoon meten. Blik kreeg toen SS voer voor jonkies en toen kreeg ie ongeveer 30 gram per dag, en hoe ouder hij werd hoe meer we het hebben opgebouwd.
Hij kreeg/krijgt onbeperkt hooi en elke dag kreeg hij iets meer groenten om te wennen.
Nu vreet ie gewoon een hele witlof in zn eentje weg en slaat ie Stoffer ermee :').

Het is gewoon even aankijken met jonkies, ze groeien alle kanten op, dus soms zijn ze wat uit verhouding.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:05

't Is echt een leukerd! <3

Lou was vroeger ook erg mager naar mijn mening, maar de DA zei ook dat ie een prima gewicht had en dat ze gewoon nog in de groei zijn. Dus niets om je zorgen om te maken ;) . Tenzij hij ineens veel gewicht verliest natuurlijk.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:41

Er komt uiteindelijk een vriendinnetje voor hem ja. Alleen nog niet meteen. Wil hem eerst castreren. Want ik ga eerlijk zijn, heb nu niet de plaats om de 2 konijnen op een nijn-vriendelijke manier te scheiden vind ik. Dus dan liever wachten tot hij gecastreerd is en dan kijken voor een vriendinnetje.

Wat voor mij een SUUUUPER uitdaging zal worden want:
1. ik ken niets van koppelen ofzo...
2. bij de fokker zat hij alleen omdat hij ieder ander konijn aanvalde.

Maar dat zijn zorgen voor later :D

Dan zal hij nu gewoon wat uit verhouding zijn inderdaad met het groeien. Hij is wel super actief, eet heel goed (ook de groenten die we langzaam aan het opbouwen zijn). En op dit moment heeft hij zelfs onbeperkt biks en hooi.
Zal wel weer overbezorgd zijn over hem, haha. Maar hij is echt mijn kleine schat en wil gewoon dat hij het super heeft <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:41

Aco schreef:
Er komt uiteindelijk een vriendinnetje voor hem ja. Alleen nog niet meteen. Wil hem eerst castreren. Want ik ga eerlijk zijn, heb nu niet de plaats om de 2 konijnen op een nijn-vriendelijke manier te scheiden vind ik. Dus dan liever wachten tot hij gecastreerd is en dan kijken voor een vriendinnetje.

Wat voor mij een SUUUUPER uitdaging zal worden want:
1. ik ken niets van koppelen ofzo...
2. bij de fokker zat hij alleen omdat hij ieder ander konijn aanvalde.

Maar dat zijn zorgen voor later :D

Dan zal hij nu gewoon wat uit verhouding zijn inderdaad met het groeien. Hij is wel super actief, eet heel goed (ook de groenten die we langzaam aan het opbouwen zijn). En op dit moment heeft hij zelfs onbeperkt biks en hooi.
Zal wel weer overbezorgd zijn over hem, haha. Maar hij is echt mijn kleine schat en wil gewoon dat hij het super heeft <3

Een tip voor je: Laat hem koppelen in de opvang, hun hebben er ervaring mee en kunnen je goed helpen! Z'n gedrag naar andere konijnen zal wel meevallen als hij eenmaal gecastreerd is ;)

Hier eten ze prima hooi maar doen ze bij elke voerbeurt alsof ze nooit iets te eten krijgen :')

Jullie buitenkonijnen ook alweer zo erg in de rui?