Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:09

Wow Rianne dat is bijzonder...

En wat balen van dat voer. Hier kan Zika niet tegen lam. Alles waar lam in zit komt er net zo rap weer uit. (Lees overgeven).
Dus hier ook altijd goed opletten wat er in brok zit. Een minimale hoeveelheid is al genoeg.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:50

Ja.. echt heel erg bijzonder.. Ben haar nu ook ( op mevrouws eigen verzoek... ;) ) alles aan het uitleggen wat er gebeurd. Alsof ik een kleuter in huis heb lopen. En werkelijk. Het scheelt in angst / wegkruipen.

Buikje is wel weer gespannen nu :( stomme kippen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:03

Apart zeg :oo

Ik leg mijn bange kat ook nieuwe situaties uit :P , ben er aan gewend . Komt er bezoek dan vertel ik het haar , en komen er mensen iets maken in huis dan vertel ik het ook .

Komt wel goed Rianne!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:22

Ik doe het met hondje Kai ook altijd, mensen denken vaak dat ik compleet van het padje ben..
Joey is half doof, en Victor boeit het allemaal niet zo wat er hier gebeurd, die doet toch wat hij van plan is.. dus met de poezen was ik daar eigenlijk niet zo mee bezig, maar echt, Mollie is er duidelijk meer mee op d'r gemak.. nou, prima hoor. Ben morgen jarig, veel bezoek komt er niet, dat beetje wat komt heb ik gehalveerd voor haar, ze vindt het nog steeds erg spannend. Maar even zien hoe het gaat. Bench blijft in elk geval open, Kattenkamer is open, en d'r wegkruipkrukje blijft ook staan.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:30

De lieve pluizenbolletjes zijn alweer ruim 2 1/2 week en beginnen met spelen en waggelen al aardig de kooi rond,nog een weekje en dan verhuizen ze naar de huiskamer waar ze ook een ren tot hun beschikking krijgen.

Liv
Afbeelding
Liv met tante Melanthe

Afbeelding
Liv met oma Nanna

Afbeelding

Olli
Afbeelding
Afbeelding

Floki
Afbeelding
Afbeelding

Floki met oma Nanna
Afbeelding

Nova
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nova met oma Nanna
Afbeelding

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:43

FLoki ❤️

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:54

Wat een dotjes!

Mila wordt morgen gesteriliseerd, moet vanaf 22u nuchter zijn... zal ze wel niet blij mee zijn :')

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:59

xniieeenke schreef:
Wat een dotjes!

Mila wordt morgen gesteriliseerd, moet vanaf 22u nuchter zijn... zal ze wel niet blij mee zijn :')

Sterkte... :oo

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:24

Hoe laat mag je haar brengen?
Noa moest al veel eerder nuchter zijn. Volgens mij was het 19 uur.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:40

Kleine pluisjes <3

Crash foto van Rocco, lekker chillen op de zondag middag

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:47

Heerlijk <3

Hier ook weer een heerlijk weekend met Karel gehad! Hij is al zo stoer, maar soms nog zo'n heerlijke baby <3

Afbeelding
Zo lag ie vanochtend bij me te slapen, z'n koppie verstopt tussen m'n arm en de deken en met z'n poot hield ie me vast :+:

Afbeelding
En we hebben samen een filmpje gekeken :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:54

_Rianne_ schreef:
Ben haar nu ook ( op mevrouws eigen verzoek... ;) ) alles aan het uitleggen wat er gebeurd.

Doe ik ook, dat gaat in de trant van 'morgen komt tante Lisette weer, dan worden jullie weer volgedouwd met noepies *\o/*' of 'oma (mijn moeder :+) komt dan en dan langs en ze neemt de hondjes mee, Juul we gaan géén hondjes meppen >;)' of 'tante Miranda komt straks langs, Mo jij krijgt cijntjes en daarna krijgen jullie allemaal een noepie :))'.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:35

lor1_1984 schreef:
_Rianne_ schreef:
Ben haar nu ook ( op mevrouws eigen verzoek... ;) ) alles aan het uitleggen wat er gebeurd.

Doe ik ook, dat gaat in de trant van 'morgen komt tante Lisette weer, dan worden jullie weer volgedouwd met noepies *\o/*' of 'oma (mijn moeder :+) komt dan en dan langs en ze neemt de hondjes mee, Juul we gaan géén hondjes meppen >;)' of 'tante Miranda komt straks langs, Mo jij krijgt cijntjes en daarna krijgen jullie allemaal een noepie :))'.

*\o/* Ik ben niet alleen!
"Victor mag het misschien wat zachter? Mollie is nog maar klein!"
"kom kinders, bedtijd." ( Vic slaapt op zijn kamer, Mollie in de bench, Joey los. )
"lekker slapen en lief zijn, tot morgen!"
"Morgen komt oma oppassen. ( mijn moeder ) :') "
"Ik ga even wandelen hoor, doen jullie lief zijn? "
"Vrouwtje is zo terug hoor meisje!" ( De heren maakt dat weinig uit. )
En zo kan ik nog wel even doorgaan... :')

Wat ik nou lees.
"spelen gaat altijd zonder geluid."
Heb ik rare katten, of is wat ik denk als spelen geen spelen?
Joey en Moortje* speelden al brommend, mauwend etc.
Mollie en Vic doen dit ook. Ok, Soms gaat Vic wat te ver, en Mollie is een beetje gevoelig... maar toch..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:44

9u brengen en volgens mij worden et meerdere katten dan gebracht en dan gaan ze omstebeurt doen, dus ik denk wel dat het goed komt met de tijd. Zijn heel kundig daar dus ik vertrouw er op. :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:39

De kittens nu 3 weken <3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:42

Zo lief <3

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:01

Wat een hoop knappe kitties komen er voorbij!!!

Een paar hadden t een aantal pagina's geleden over een kerstboom.

Wij hebben een neppert. Blij toe ik vind al die naalden maar vreselijk... Red was net in een ondeugende bui :')

Alles is glas hier, heb wel mn uiterste best gedaan ze zo strak/goed mogelijk vast te hangen (flink dichtknijpen).

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:18

Celine_Famke schreef:
[ [url=m/KgILer.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4fvSpQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5CwYQA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TKa409.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hz4Q7v.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een dotjes <3

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:02

Celine_Famke schreef:
[ [url=m/KgILer.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4fvSpQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5CwYQA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TKa409.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hz4Q7v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oohh die chocolade bruine!! <3 zo'n kleur heb ik nog niet!
Haha stoute Red! Lekker klooien.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:20

Nozem heeft giardia te pakken zeer waarschijnlijk :(. In het gastgezin was toen der tijd een kitten met giardia. Ik dacht altijd dat het super besmettelijk was en had daar nog een opmerking over gemaakt maar dat was volgens de dierenarts niet zo. Dus niet meer aan gedacht verder. Tot het zaterdag mij weer te binnen schoot aangezien Nozem nog steeds diaree had. Ik dacht van de verhuizing eerst maar na 3 weken moest dat wel over zijn.

Ik dus contact opgenomen en we kunnen vanmiddag panacur komen ophalen en zelfs ook voor Buddha en Rasta. Dat wordt nog wat om Buddha pillen te geven. Het is de grootste knuffelkont maar met pillen kom je niet bij hem in de buurt. Jullie nog tips wat betreft giardia en pillen naar binnen krijgen?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:23

Wat een vreselijk topic als je er geen kitten meer bij mag nemen :')
Al die schattige snoetjes..

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:32

Weissjee schreef:
Nozem heeft giardia te pakken zeer waarschijnlijk :(. In het gastgezin was toen der tijd een kitten met giardia. Ik dacht altijd dat het super besmettelijk was en had daar nog een opmerking over gemaakt maar dat was volgens de dierenarts niet zo. Dus niet meer aan gedacht verder. Tot het zaterdag mij weer te binnen schoot aangezien Nozem nog steeds diaree had. Ik dacht van de verhuizing eerst maar na 3 weken moest dat wel over zijn.

Ik dus contact opgenomen en we kunnen vanmiddag panacur komen ophalen en zelfs ook voor Buddha en Rasta. Dat wordt nog wat om Buddha pillen te geven. Het is de grootste knuffelkont maar met pillen kom je niet bij hem in de buurt. Jullie nog tips wat betreft giardia en pillen naar binnen krijgen?

Mijn kitten had ook Giardia, is inderdaad zeer besmettelijk.
Vind het een hele kwalijke zaak dat de dierenarts van mening is/was dat dit niet zo was, maar dat even terzijde.

Tips
    Koop een pillenschieter, dit voorkomt onnodig geworstel/nare ervaring. Onze Turbo is ook een vals loeder met pillen, maar met die pillenschieter had ik ze zo naar binnen.
    Neem je gehele huis af met zo heet mogelijk water, ik gebruikte zelf dettol & azijn (psychisch ook hoor :o ;) ) en had van die gele handschoenen.
    Voor de meubels en vloer gebruikte we een stoomreiniger
    We hielden de katten alleen in de woonkamer, zodat de rest van het huis 'schoon' bleef.
    Ieder poepje bevat duizenden cystes, ze hebben er maar enkele nodig om weer herbesmet te worden.
    Hierdoor na ieder poepje heb ik de bak volledig schoongemaakt, schrobben, naspoelen met gekookt water.
    Kat zijn kont afnemen en goed schoonmaken, heb langharige katten dus dat was wel even een werkje.
    Giardia houdt zoals iedere parasiet, van suiker. Reguliere kattenbrokjes en snoepjes kan veel suiker inzitten. Koolhydraat arm eten is het beste, echter heb ik ze gewoon op vers & brokjes gehouden.
Veel succes :j Vergeet niet de herhalingskuur te halen, maar dat zal de dierenarts ook aangeven.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:01

Die kittens... ik ben verliefd... Wil ze allemaal! ;)

Balen.. Giardia.. Uit Mollie's giardia test kwam niks, maar ik ben bang dat we toch wat gemist hebben.
Ze reageert wel heel heftig op een nieuw blikje eten met kip. ( Die verdenk ik sterk van de diarree.. die verrekte kip. )
Ze heeft het weer gigantisch te pakken. Gisteren alleen al 10x op de bak, waterdunne prut, 's avonds met wat bloed weer. Om 3uur nog de hele bench staan soppen...
Vanmorgen nog eens.. Net weer dunne prut in de bak.. DA al 2x aan de lijn gehad, ze heeft nu diarree remmers. Morgen bel ik terug, onze eigen DA is er niet vandaag, en ik wil, als ik het kan voorkomen niet met haar gaan slepen. ze is ZO bang.
Ziek is ze niet, ze is lekker aan het spelen. Maar toch.. ik maak me zorgen om m'n kleine prinsesje. |(

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:30

Ik moest mijn oudje pillen geven en hij krijgt het altijd voor elkaar om ze er toch weer uit te werken. Ik heb de laatste paar x de pil nat gemaakt met een druppel water en ik heb de pil als het ware aan zijn lip gesmeerd. Werkte prima, maar hij moest dan wel even in de houdgreep.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:06

Och wat zijn de kleintjes liefff!!

Enn Giardia.. wat vervelend joh! Hopelijk blijven je andere katten gezond en is Nozem er vlug vanaf!

Wat dapper die glazen ballen!
Ik heb al een aantal plastic ballen gekocht. Nu nog een kunstboom.