Klinkt goed! Ik zal vanmiddag even een bezoekje aan de action brengen. Ik wil ook onze hondenkast gaan organiseren dus ik zal ook wel wat bakjes en zo nodig hebben.
Wij gaan nu naar onze doggydate! Ik hoopte eigenlijk dat de groep klein bleef om Popo wat meer zekerheid te geven maar het zijn er nu toch weer 7 hahaha. Maar de hond waarmee hij een super goede klik had laatst komt ook dus dan heb ik er toch wel zin / vertrouwen in.
Simoonzel veel plezier. Klink toch leuk die doggydate. Is dat een app?
Kiwitje ga je ook kerstpakketjes op je site zetten?
cursebreaker
Geplaatst: 06-11-19 10:49
@kiwiwitje Op zich wel begrijpelijk idd dat ze dan nog even doorgaan. Dat is idd wel aantrekkelijker voor eventuele kopers.
Ik kom op zich niet zo heel veel ‘ballengooiers’ tegen maar ik loop dan natuurlijk ook nog geen lange stukken. Kom soms wel een man met een Hollandse herder tegen die echt Alleen maar naar die bal staart. Verbaast me dat die nog nooit met z’n hersens ergens tegenaan gerend of gelopen is, want die let voor de rest echt nergens op, lol.
@simoonzel Omg ja, met een jacht hond zou ik ook als de dood zijn dat die weg rennen achter wild aan en dan sta je daar met je goede gedrag haha. Maar dat verhaal van die cafeteria is op zich wel echt geweldig haha! Die doge date klinkt leuk! Grote groep idd, maar met die andere hond erbij zal dat vast goed komen. Is misschien ook weer fijn om te oefenen nu denk ik, niet?
Ik ben jammer genoeg veel te onhandig om zo’n mat zelf te maken haha. Maar het is wel leuk als je ‘m zelf kunt samenstellen ja. Wie weet ga ik het in de toekomst ook eens proberen als de huidige mat z’n langste tijd gehad heeft.
Speeltjes neem ik nog niet mee (balletjes gebruik ik sowieso niet) omdat ik er vrij weinig mee kan doen nu eigenlijk. Echt ver gooien kan niet want ze rent al vaker met andere honden dus ik wil niet op zo’n wandeling ook nog bijdragen aan dat ze teveel gaat rennen. Ze heeft ook niet echt een speeltje wat nu echt DE favoriet is, waarmee ik haar dus buiten ook echt kan afleiden als ik dat wil - dat doe ik nu met de beloning snoepjes . Maar goed, die snoepjes moet ik op een gegeven moment ook gaan afbouwen natuurlijk. Maar we hebben nog even. Ze is 4 maanden, dus ik moet ook niet te hard van stapel lopen.
Naya wordt in maart 2 jaar en ik neem nog altijd snoepjes mee op wandeling
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 10:55
punjab schreef:
Simoonzel veel plezier. Klink toch leuk die doggydate. Is dat een app?
Kiwitje ga je ook kerstpakketjes op je site zetten?
Ik denk het wel. Of verrassingspakketjes. Maar dat is nog even puzzelen. Wil even zien wat er nu allemaal loopt enzo. Zodat ik ook kan zien wat het interessantst is om er in te doen.
Wat leuk Kiwi! Ik zal ook zeker wat an de krullenbol geven met kerst hihi. Ik bedenk me ook dat hij volgende week jarig is, daar nog wat voor verzinnen misschien.
@punjab Ja het is een app inderdaad! Mensen organiseren via daar gezamelijke wandelingen. Het werkt heel handig. Elke hond heeft ook een eigen profiel zodat je kan inschatten of het zal klikken met jouw hond. Ik ken zelf heel weinig mensen in de buurt met (leuke ) honden en zo leg ik toch nog contacten en leer ik nieuwe wandelspots kennen.
Ik hoef straks niks meer te verzinnen met verjaardagen Dan geef ik ze gewoon iets raars uit t schap Ik kom nu ook dingen tegen die ik zelf nooit eerder gezien had of besteld zou hebben.
cursebreaker
Geplaatst: 06-11-19 12:50
Dat is idd handig met verjaardagen Kiwi haha!
@simoonzel, dat is het vooral ook ja; leuke mensen leren kennen met leuke honden. Ik kom veel mensen en honden tegen, maar Arya is bij lange na niet met alle honden even enthousiast (net als met mensen; dan klikt het soms ook gewoon niet met elkaar) en dat moet ook wel idd goed zijn; dat de honden goed gaan samen. En niet mensen die dan maar gewoon roepen 'ach dat komt wel goed. Dat zoekt zich wel uit'. No thanks Dus het is voor mij ook nog steeds een actieve zoektocht om wandelmaatjes te vinden (wel al plannen staan met mensen om te kijken hoe het gaat samen dus daar kijk ik naar uit) A.s. zaterdag ga ik een stukje lopen o.a. met iemand die ook een 4 maanden oude oudduitse herder heeft, die ik ken via m'n schoonzus. De pups hebben elkaar 2 weken terug ontmoet en dat ging toen heel goed samen, dus het zou wel leuk zijn als die twee samen een beetje kunnen opgroeien. En ben heel blij met het aanbod van sommige met meerdere honden om eens te gaan lopen en oefenen
Net vol goede moed rondje heide gedaan. Ik heb d'r het eerste stuk los gehad in het bos stuk en weer lekker geoefend met aandacht op mij afwisselend met haar haar ding laten doen (ze blijft gewoon bij me in de buurt, op max 5-10m afstand) en op het punt waar ik weet dat de 'kruisingen' zijn en het vaak drukker is heb ik haar een stukje ervoor al even aan de lijn gedaan tot daar en toen gekeken hoe ze reageerde op de honden die daar aan't rennen waren. Maar in principe reageerde ze gewoon heel normaal en geïnteresseerd naar wat er rond rende en heb ik haar los geklikt. Kwam toen in de praat met de eigenaresse, die ons herkende van ons 'avontuur' gister omdat ze hier mee leest. Da's ook toevallig haha, erg leuk! En Arya heeft even met haar honden gerend. (@desbetreffende bokker: leuk om je te ontmoeten en hopelijk tot een volgende keer xD) Toen kwam er een behoorlijke grote groep aan van 1 kant en ben ik doorgelopen met d'r en ze kwam gewoon zoals normaal heel netjes mee ook en bleef focus leggen bij mij. Dus ik heb dit rondje gewoon met een fijn gevoel gelopen moet ik zeggen. Wel even wat meer waakzaamheid van mijn kant vanaf nu en grote groepen sowieso even vermijden en/of aanlijnen.
Haha wat leuk zo een bekende! Is het toch een kleine wereld.
Popo ging veel beter in deze groep. Hij durfde vanaf het begin gewoon mee te rennen. Het waren ook wat minder intense en minder grote honden dan eerder en dat gaf hem wel zelfvertrouwen!
Helaas ontdekte hij halverwege de erg lekker ruikende flamoes van een teefje dat mee was die een aantal weken geleden loops was geweest en hij was daar niet meer weg te slaan. In eerste instantie niet heel erg, hij liep er ook veel gewoon naast als een soort stelletje maar aan het einde van de wandeling wilde hij er steeds bovenop springen dus toen heb ik hem aangelijnd. Ben echt niet gediend van irritant reuengedrag. Schaamde me wel een beetje voor mijn geile puber.
Ik heb alleen een bal mee als ik een bepaalde oppas hond heb die gek is op ballen, AJ is veel te snel afgeleid buiten om netjes te apporteren en Zig apporteert helemaal niet .
Volgens mij zou snacks4dogs inderdaad stoppen en toen kwamen de kopers, lijkt me niet raar. Ik vind het qua gevoel wel een beetje raar, dat wel.
@simoon: Hahaha dat café verhaal . Mooi dat Popo meer zelfvertrouwen krijgt! Wij kennen hier zoveel mensen met honden en ik heb ook veel opvang gedaan dat we wel vaker met een groepje lopen. Mijn honden maakt het eigenlijk niet zoveel uit, 't is meer van 'oh er zijn meer honden bij, zal wel'. Ben jij blij dat je AJ niet hebt, de 'geile hond' blik is echt zijn trademark .
Ik maak zelf snuffelmatten met de rubbermatten van het tuincentrum, die zijn steviger en gaan niet zo snel kapot bij het doormidden knippen. Je kunt 5cm x 30cm doen als je een standaard snuffelmat wil maken. En staan wel patronen op het internet die je kunt volgen.
arabella2000
Geplaatst: 06-11-19 13:48
Hier meld de stille meelezer zich
Ik ben sanne en heb zelf 1 hond
Gioia een dwergpoedel van nu 5 jaar oud. Ik heb voorheen met haar agility gedaan, maar sinds vorig jaar is ze geblesseerd aan haar schouder en heb ik de beslissing gemaakt om niet meer met haar te trainen. We hebben dit voorjaar gehoorzaamheid 1 gedaan en zijn nu bezig met gehoorzaamheid 2 en hopen dat 1 december afgerond te hebben.
Naast mijn eigen hond heb ik meestal nog wel 1 tot 3 andere honden:
In het midden: senna, de bearded collie van mijn ouders. Zij is nu 8 jaar oud. Links: buddy de sheltiekruising (met border collie wrs.) Van mijn broertje. Hij is nu 2 jaar oud.
Met buddy train ik agility, al staat het nu even op een laag pitje ivm slechte werksituatie (ga per februari mijn baan verliezen). Ik train nu 1x per maand met hem.
kyara de maltheserkruising van mijn ouders. Zij is nu 9 jaar oud.
Het was leuk om je tegen te komen cursebreaker! Arya is zo lief buddy vond haar echt heel erg leuk.
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 13:54
Welkom arabelle! Leuke foto's klinkt als geslaagd!
Komt wel goed met popo. Ze is al een paar weken geleden loops geweest dus kan goed zijn dat ie een beetje van slag was door de geur.
Snap indd wel dat t qua gevoel een beetje raar is dat ze toch doorgaan voor nu. T is een beetje dubbel.. Voor t zakelijke slim, maar richting de klanten weer niet zo.
Ik heb zelf meer het 'probleem ' dat mijn puberdame voor de meeste honden too much is Ze is gewoon ontzettend lomp en wil spelen, spelen, spelen, als een andere hond dat niet wil gaat ze staan blaffen. Ik vind het soms wel lastig om een geschikt speelmaatje voor haar te vinden, ik wil niet dat ze honden omver loopt met haar lompe gedrag of een keer gebeten wordt omdat ze geen nee accepteert. In losloopgebieden gaat het trouwens prima, dan zoekt ze zelf feilloos een geschikte kameraad uit. Agressie hebt ik bij haar nog nooit gezien.
Cursebreaker wat een schrik is dat dan als je ze kwijt bent hè. Fijn dat het vandaag goed ging. Het is weer even vertrouwen vinden dan samen
Kiwi heb je de snacks al binnen van de leverancier?
Anna Ylvi is ook zo... vliegt op alles af als ze de kans krijgt. Lompe stuiterbal. Gelukkig paar fijne stabiele honden wel in het bos hier die haar af en toe even opvoeden op correcte manier. Daar leert ze echt het meest van.
Anoniem
Geplaatst: 06-11-19 16:07
Volgens mij is er storm op komst. Ylvi en zoontje zijn beide vandaag niet te stuiten gewoon. Ben helemaal overprikkeld van alle tornado energie. Heb ze na een boswandeling en bij paard langs nu de tuin in gestuurd Nysse was me dankbaar
xDenies
Geplaatst: 06-11-19 17:11
Pakketje van Zooplus is binnengekomen. Eén kilo zakjes zijn wel erg weinig Nouja kan ik in ieder geval kijken wat het een beetje doet.
Bodhi en pakketjes is altijd feest.
Het divaatje van de familie even poseren
En ook even met z'n allen. Vonden ze zo leuk Maar zo zie je maar weer dat Mera niet meer zo'n kleine puppy is.
Die geile hond blik herken ik totaal niet Dexter weet na bijna twee jaar nog niet dat ie ballen heeft. Dundy die geen ballen heeft vertoont veel meer reuengedrag. Mag ook wel zo blijven wat mij betreft
Denies, die kilo zakjes zijn niet zo veel nee. Ik had toen volgens mij de 5kg zakken gekocht om te proeven.
Over minder dan een week gaat Dexter op de foto en ik begin het steeds spannender te vinden
AJ is een hond die eigenlijk lomp zou zijn, ware het niet dat hij met Zig is opgegroeid. Over het algemeen is hij ontzettend lomp, maar als hij ook maar een beetje lomp doet tegen Zig dan krijgt hij direct de wind van voren, dus naar honden is hij altijd heel erg netjes als ze met hun lichaamstaal aangeven dat ze hem te druk vinden .
@Denies: Ziet er goed uit!
@Simoon: Gaat lekker zo . Hier zitten de honden altijd op m'n fleece als ik niet oppas .
@Kaus: Verwacht je problemen? Anders zit het vast goed. En mocht je toch bv HD B of C krijgen, dan nog is het geen ramp en prima te managen. AJ zou laatst op de foto, maar toen had ik een fout gemaakt met m'n rvb account of zoiets en moesten we later terugkomen. Qua lijn is hij compleet vrij, ik ben tot 1,5 jaar oud netjes voorzichtig geweest en hij loopt perfect, dus ik maak me 0 zorgen.
xDenies
Geplaatst: 06-11-19 18:37
Geile honden blik, heb ik iets gemist?
Ik hoop inderdaad dat het was is! Het werd nu in ieder geval gelijk uit mijn hand gegeten. Vond de lams brok wel erg licht van kleur maar misschien moet ik dat even loslaten. Als hij het er goed op doet, dan is het zo. De snacks vind ik wel van hele mooie kwaliteit!
Ja ik las dat je dan 5 losse zakken van een kilo kreeg via zooplus. Maar zag ook dat WOW een eigen website heeft met weer iets andere prijzen dus wellicht daar binnenkort eens kijken. Ik moet het toch maar gewoon proberen. Eerst even wat overmengen en dan doorzetten en anders weer terug naar de Acana ofzo. Vanochtend weer om 6 uur gespuugd :l Daarna is die helemaal tegen me aangekropen en zijn we zo in slaap gevallen. Hij zoekt dan zo gigantisch veel geborgenheid, zo sneu.
Spannend Kaus!!
Deze foto nog net gemaakt, haha.
Lupa doet al vanaf jongs af aan in het raamkozijn hangen. Maar onze woonkamer is nu anders dus ze doet het minder. Toch is Bo het toen ook gaan doen en nu zelfs Mera. Alleen Mera vind het fijner om er gewoon te gaan liggen
Laatst bijgewerkt door xDenies op 06-11-19 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Bij die meeting is Dexter niet aanwezig, dat wordt ruzie Die heeft lange tenen van een meter of vijf en als je erop staat Net een teef soms.
Neh, ik verwacht niet per se problemen maar tis gewoon anders dan met Dundy. Die kocht ik en ik zag wel wat er van kwam. Dexter heb ik wel met een idee gekocht en als ie helemaal kapot is heb ik een hond voor 'niks'. Nu heb ik met hem frisbee wel een beetje opgegeven. Behendigheid gaan we nog wel een keer aan. Maar het zal vooral bikejoren en schapendrijven zijn waar de heupen dan ook weer niet heel belangrijk voor zijn zoals met frisbee. Maar ik maak me gewoon graag zorgen