Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:14

Is het niet de bedoeling dat de beste hond wint ipv met trucjes een mindere hond te laten winnen? Of ben ik nou gek :').

AJ vindt dit wel een mooie stand
Afbeelding

Vandaag AJ z'n 1e keer op het strand :D. En Zig met jasje warmtecat. 4 die het dikke meh vond :'). Hij was ook super braaf, netjes bij ons gebleven als hij andere honden zag e.d. en natuurlijk midden in het water gesprongen want AJ is AJ en 'oh dat was dieper dan ik dacht'.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 18:18

gave foto ZoZenn!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:27

Het zijn niet echt trukjes. Showen is net enkel het voorbrengen hoe de hond eruit ziet. Maar op zo’n manier voorbrengen om de sterke punten van je hond het beste uit de laten komen. Je kan een super hond zo scheef als een hoepel neerzetten. En een mindere hond prachtig laten uitkomen. De manier van voorbrengen maakt of je hond het best eruit ziet voor de keurder. (Tuurlijk krijg je een slechte hond niet tot perfectie geshowd, een goede als je begint te prutsen wel echt slecht).

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:32

Showen is vooral keuren achter het lijntje ;)
Wel leuk een ee red bc! zo wordt 'onze' Maui ook, alleen is hij wel iets anders van bouw. Nl geen showlijn.
Dat is iets wat ik zo stom vind, showlijn en werklijn.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:42

ZoZenn schreef:
Is het niet de bedoeling dat de beste hond wint ipv met trucjes een mindere hond te laten winnen? Of ben ik nou gek :').

Jup;) Goed voorbrengen helpt natuurlijk mee, maar de keurmeester ziet ook wel welke hond het beste is qua bouw. Dan kan die er ook wel doorheen prikken dat de ene net iets slechter in stand staat. Maar als een hele goede hond geen stap goed zet met je rondjes lopen, dat is weer een ander verhaal;p

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:22

Ik heb vanmorgen deze foto gemaakt, hond erop gevraagd en stap naar achter snel geknipt. Eigenlijk staat ze hier heel zonder dat ik er iets aan gedaan heb. Meisje word deze maand alweer 1.. *\o/*

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 20:03

Knapperd hoor Diandra! :D Wat vliegt de tijd!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:17

KNappe elin

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 16:37

Chick was vanochtend een beetje misselijk. Paar koekjes gegeven en toen leek het weer over. Verder slaaaaaapt ze veel.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:40

Hoi, mag ik me ook hier melden en gezellig meekletsen. We hebben een kruising pup van 2018. Nu net 7 maanden. Lees hier altijd mee en soms goeie tips gelezen. Zou graag gezellig mee willen kletsen. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 16:55

Tuurlijk! :D Welkom

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:07

Zijn hier mensen die reddingswerk met hun hond doen?

Zie dat dat best dicht bij mij in de buurt zit. Denk dat Dexter het enorm leuk vindt om te speuren, plus goed voor zijn zelfvertrouwen om op spannende dingen te staan. Denk dat we dat allebei leuker vinden dan behendigheid en daarbij vind ik hem lichamelijk gewoon nog niet klaar voor behendigheid. Ondanks dat hij nu al 13,5 maand is.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:39

Zal ff onze pup/pubber Senna voorstellen. Hier waren we wezen kijken. En klikte heel goed met onze dochter.
Afbeelding

Zo is Senna nu.
Afbeelding

Senna is een kruising van een Duitse herder en een Amerikaanse Bulldog.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 00:51

Wat een grappige kruising! Je ziet ook wel beide rassen. Wat is haar karakter? Of eigenlijk Hoe?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 01:57

kiwiwitje schreef:
Wat een grappige kruising! Je ziet ook wel beide rassen. Wat is haar karakter? Of eigenlijk Hoe?

Terwijl toch veel mensen denken een mechelaar, ze begin nu ook echt breder te worden.

Haar karakter zie je echt van beide. Ze wil graag wel eens doordrammen maar zijn we kort in. Klaar is klaar. Ze kan soms ook druk en hyper zijn de ene dag en andere dag slaap ze hele dag op de bank. Ze leer ook heel snel en vind de puppycurcus ook heel leuk om te doen. Maar na 3 kwartier is ze het ook wel beu. Maar ze is super lief voor ons en zeker met de kleine. Ze begin ook echt al waaks te worden als mijn man een week weg is van huis

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 09:55

Ja ik kan me wel voorstellen dat de kruising qua karakter behoorlijk pittig kan zijn.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:56

Machie schreef:
Showen is vooral keuren achter het lijntje ;)
Wel leuk een ee red bc! zo wordt 'onze' Maui ook, alleen is hij wel iets anders van bouw. Nl geen showlijn.
Dat is iets wat ik zo stom vind, showlijn en werklijn.

Ik ook :+ de teef en reu waar onze pup uit is gekomen is ook “showlijn”. Maar achter die zogenaamde showlijn zitten weer veel werklijnen. Ik vind het maar onzin. Als je kan wat je wil met ern hond maakt de lijn weinig uit

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 10:58

show en werklijnen zijn vaak qua uiterlijk en karakter heel anders. Alles heeft zn voor en nadelen :P

Van de staffies ga ik veel liever voor een showlijn.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:04

Ja zeker, maar volgens mij is het nooit zo geweest dat er 2bc geboren waren bijvoorbeeld. 1 werklijn en 1 showlijn B-) ik neem aan dat alles gewoon werklijn was en dat ze met de tijd wat “mooiers” wilden en toen showlijn bedacht hebben. Maar vind het gewoon apart. Er zijn ook genoeg showlijn BC die ook schapendrijven etc. Of het idee dat een showlijn meer een luie huishoud is _O-

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:20

Nynkster schreef:
Ja zeker, maar volgens mij is het nooit zo geweest dat er 2bc geboren waren bijvoorbeeld. 1 werklijn en 1 showlijn B-) ik neem aan dat alles gewoon werklijn was en dat ze met de tijd wat “mooiers” wilden en toen showlijn bedacht hebben. Maar vind het gewoon apart. Er zijn ook genoeg showlijn BC die ook schapendrijven etc. Of het idee dat een showlijn meer een luie huishoud is _O-

Dit is met alle honden zo. De mens heeft de showlijn er uiteindelijk in gefokt. Ik ben wel blij dat er onderscheid is. Met showlijnen kun je inderdaad prima werken, maar met werklijnen moet je werken en dat is wel degelijk een verschil in drive. Daarna is een showlijn vaak meer geschikt als huishond, wat voor de gemiddelde mens veel fijner is.

Reddingswerk heb ik geen ervaring mee, ik zag laatst een flyer met reclame voor reddingswerk en het leek me wel leuk en ook geschikt voor wat AJ kan en wil. Zit hier ook in de buurt, dus zat er zelf ook over na te denken. Ik doe nu hoopers met hem om hem wat bezig te houden :j.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 05-01-19 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:22

Ben ik zeker met je eens ZoZenn!
Al zijn er wel veel mensen die roepen ''een showlijn BC is geen BC''. En dat vind ik wel nonsense :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:24

Nynkster schreef:
Ben ik zeker met je eens ZoZenn!
Al zijn er wel veel mensen die roepen ''een showlijn BC is geen BC''. En dat vind ik wel nonsense :+

Ja, dit is dan ook weer onzin inderdaad. Een bc blijft een bc en moet je kiezen omdat je er wat mee wilt doen. Het is nog steeds geen boomertje dat lui is natuurlijk en daar verkijken mensen zich dan weer op. Al heb je er luie lijnen bij :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:29

Toen ik bij de fokker ging kijken waar onze pup weg komt begon ze ook over hoe actief BC waren. Terwijl ze stuk voor stuk op de bank lagen te slapen :+ Maar ik denk dat als je een lui hond wilt dat je soweiso niet snel voor een BC zou kiezen. Alleen al om de verhalen die rondgaan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 12:34

Altijd een beetje dubbel. Staffies hebben ook veel energie maar kunnen ook prima bankhangers zijn. Ik heb hier ''showlijn'' (Boellie) en ''werklijn/sportlijn'' (Chick) zitten. Nu dat Chick gedekt is, en nu een goede week niet/amper wil spelen begint Boellie pas na een week ''lastig'' te worden van de energie. Normaal gesproken kan ik wel eens 2 of 3 dagen niks doen voordat Chick lastig word van de energie. Dus daar zit wel veel verschil in. En dan kom je niet toe met hersenwerkjes.
Voor nu weten we gewoon dat we boellie wat meer 1 op 1 aandacht moeten geven. Lekker de loopband op, met de springpole of pakwerkspullen aan de slag en natuurlijk wandelen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:38

En eigenlijk is het ook wel lekker toch om actief te zijn met de hond :j Zon loopband zag ik volgens mij voorbij komen, vinden ze dat echt leuk?