en ook nog gefeliciteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LieveLoes schreef:Oh die axo is mooi zeg
Weten jullie hoe het zit met lichtsterktes? Deze bak heeft natuurlijk geen kap, dus het fel witte LED licht verlicht echt de complete woonkamer. Niet per se heel sfeervol. Had ik misschien iets eerder over na moeten denken
Zou je die nog kunnen dimmen of een zwakkere licht sterkte kunnen doen?
LieveLoes schreef:Ellepel, ja dat wist ik dus niet! Moet dat dan even goed onderzoeken.. maar minder lichtsterkte is natuurlijk ook minder planten groei? of werkt dat dan weer niet per se zo? Ik ga de foto van de drijfplanten even zoeken! Vind ik zelf ook echt heel erg mooi, maar dan is je lichtopbrengst in je bak natuurlijk wel minder...
Bedankt Meyloramel, die ga ik dan ook eens bekijken!
Jolmer20: Snap ik inderdaad! Zo'n dimmer zal je er apart bij moeten halen natuurlijk.... Onderzoek te doen dus!
Edit: ik zie dat dennerle de Trocal LED heeft... heeft iemand daar ervaring mee? Dat lijkt namelijk een oplossing voor het licht probleem
LieveLoes schreef:Ellepel, ja dat wist ik dus niet! Moet dat dan even goed onderzoeken.. maar minder lichtsterkte is natuurlijk ook minder planten groei? of werkt dat dan weer niet per se zo? Ik ga de foto van de drijfplanten even zoeken! Vind ik zelf ook echt heel erg mooi, maar dan is je lichtopbrengst in je bak natuurlijk wel minder...
Bedankt Meyloramel, die ga ik dan ook eens bekijken!
Jolmer20: Snap ik inderdaad! Zo'n dimmer zal je er apart bij moeten halen natuurlijk.... Onderzoek te doen dus!
Edit: ik zie dat dennerle de Trocal LED heeft... heeft iemand daar ervaring mee? Dat lijkt namelijk een oplossing voor het licht probleem
Spruit schreef:De glimmende (vrij vertaald) goerami (sparkling gourami) zou wel goed in je bakje passen. De gangbaardere goerami's die je kunt kopen (bv honing goerami) zijn vrijwel allemaal inteeltvisjes waar je waarschijnlijk niet lang plezier van gaat hebben.
Sparkling gourami: https://www.seriouslyfish.com/species/t ... is-pumila/
Dario darios zijn ook leuk, echter zijn er weinig vrouwtjes in omloop en maken mannetjes elkaar het leven zuur door niemand in hun territorium te gedogen. Twee mannetjes zou gaan in jou formaat bakje, maar dan houdt het ook op.