gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:47

Heb je een konijnen maatje voor m?

Aco

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:01

Neen, nog niet. Wil eerst wachten tot hij gecastreerd is en dan kijken voor een konijnenvriendinnetje. Al wordt dat waarschijnlijke een heuse opdracht voor mij. Ik heb daar totaal geen ervaring mee met het koppelen en de fokker had hem nu ook al een tiental dagen afzonderlijk zitten omdat hij constant zat te vechten.
Daarom dat ik wacht tot hij gecastreerd is, misschien dat hij dan rustiger is en dat het koppelen gaat lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:15

Vaak wel als de hormonen eruit zijn

Lana is schijnzwanger :+

Afbeelding
Afbeelding

Ze ruimt in elk geval de rotzooi op nu

Afbeelding

Ze is er moe van

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 00:40

Net de konijnen en de caafs een flinke pluk hooi gegeven en een bak aan fruit en groente :).
Hopelijk zijn ze niet te bang straks en zorgt eten voor genoeg afleiding!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 01:08

Hier kan ik gerust ademhalen... Amper vuurwerk en bij het beetje dat er wel was naar de nijnen geweest, niets aan de hand gelukkig! Gelukkig nieuwjaar iedereen!!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 01:31

Hier verbouwt Blik zn wc en zit Stoffer rustig aan hooi tr knabbelen.
Alleen onze caafs kijken een beetje van: wtf?!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 01:43

:')

Net waren er (juist, om 00:40 u pas 8)7 ) nog wat harde knallen. Nog even bij de nijnen geweest en ze vonden het toch maar vreemd, maar toen Lou een koekje kwam halen durfde Lilly ook wel :(:) .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 03:39

Happy new year everyone!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 03:48

Mijn beesten hebben zich kranig geweerd :)

Arme Lana plukt zichzelf overal , vind het zo sneu gezicht ..

Afbeelding

Haar nest krijgt al vorm

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 06:08

Gelukkig nieuwjaar!

Ah, das wel sneu!

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 08:57

Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Hier is er gelukkig niet echt veel vuurwerk geweest, dus Dreusje en de hondjes hadden het heel rustig.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:34

Hier fikse knallen!!! Ook mooi siervuurwerk hoor :).
De konijnen waren erg bang. Fleur kroop helemaal tegen Guus aan, arm ding!

fedjeraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:49

Hier ook heel veel vuurwerk. wij waren zelf niet thuis en aangezien de buurjongen altijd veel afsteekt hebben we toch maar het zekere voor het onzekere genomen en ze naar binnen gedaan. Toen we thuiskwamen hebben we ze ook direct weer naar buiten gedaan. Van het vuurwerk schrikken ze niet zo erg, maar ben eerder bang dat er vuurwerk in het hok komt.

en allemaal een happy new year met hopelijk weer een mooi jaar met gelukkige en gezonde konijntjes!

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:43

Dreusje voelt zich echt helemaal in zijn nopjes vandaag. Zit al de hele dag van de ene kant van de woonkamer, naar de andere kant te hollen en gekke sprongen te maken. Denk dat hij zich echt goed thuis begint te voelen <3

Nog mensen die hun nijntjes binnen houden? Ik zou morgen naar de winkel gaan om 'planten' voor Dreus. Planten die uiteraard eetbaar zijn voor konijnen maar die ik af en toe her en der in mijn woonkamer wil plaatsen zodat het leuk blijft voor hem om op ontdekkingstocht te gaan. Zo heb ik al zebragras gevonden die volledig veilig is voor konijnen, maar zijn er nog planten? (Vanaf dat het weer het toelaat ga ik ook om een stuk gras bij mijn ouders, maar daarvoor is het gras nu te nat).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:20

fedjeraketje schreef:
Hier ook heel veel vuurwerk. wij waren zelf niet thuis en aangezien de buurjongen altijd veel afsteekt hebben we toch maar het zekere voor het onzekere genomen en ze naar binnen gedaan. Toen we thuiskwamen hebben we ze ook direct weer naar buiten gedaan. Van het vuurwerk schrikken ze niet zo erg, maar ben eerder bang dat er vuurwerk in het hok komt.

en allemaal een happy new year met hopelijk weer een mooi jaar met gelukkige en gezonde konijntjes!

Toch fijn dat het weer allemaal voorbij is! Ik was ook een beetje bang voor vuurwerk in het hok, maar ben af en toe gaan kijken en er lag niks gelukkig!

Aco schreef:
Dreusje voelt zich echt helemaal in zijn nopjes vandaag. Zit al de hele dag van de ene kant van de woonkamer, naar de andere kant te hollen en gekke sprongen te maken. Denk dat hij zich echt goed thuis begint te voelen <3

Nog mensen die hun nijntjes binnen houden? Ik zou morgen naar de winkel gaan om 'planten' voor Dreus. Planten die uiteraard eetbaar zijn voor konijnen maar die ik af en toe her en der in mijn woonkamer wil plaatsen zodat het leuk blijft voor hem om op ontdekkingstocht te gaan. Zo heb ik al zebragras gevonden die volledig veilig is voor konijnen, maar zijn er nog planten? (Vanaf dat het weer het toelaat ga ik ook om een stuk gras bij mijn ouders, maar daarvoor is het gras nu te nat).

Leuk dat hij zich thuis begint te voelen! <3

Ik wil binnenkort ook weer eens wat planten gaan halen waar de konijnen zich op kunnen uitleven :') . Dus ik lees even mee :) .

Hier zijn de konijntjes net terug van de DA voor de entingen :(:) . Ze waren helemaal in orde, en de DA heeft Lilly verlost van haar mega klit! :D Omdat ze bij de DA door de stress altijd zo rustig is, denk ik dat ze in het voorjaar een ritje trimmer cadeau krijgt :') . Al dat haar eraf voor de zomer!
Ik heb voor Kerst een "spelletje" gekregen voor de konijnen met zo van die dekseltjes zeg maar die ze moeten optillen om aan het voer te geraken. Lilly snapt het wel als ik ze er zo op zet dat zij ze alleen maar opzij hoeft te schuiven, maar met het dekseltje er helemaal op snapt ze nog niet :') .

fedjeraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:37

wij halen vaak kruidenplantjes bij de lidl zijn ze echt gek op. ik heb de hele ochtend gekeken naar de konijntjes dit het potje door hun hok heen aan het gooien waren. dus het potje is blijkbaar net zo leuk als het kruidenplantje :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:40

:')

Ik heb ze vanmorgen ook eens een halfuurtje in de gaten gehouden, best leuk om ze een keer bezig te zien! :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:50

van drinken een deel hebben bakjes en een ander deel hebben gewoon flesjes. De binnenkonijnen hebben een fles met een bak onder omdat de eerste nacht een van de flessen volledig leeggelekt was |o .

Ben enkele weken terug met een konijn naar een dierenarts geweest omdat ik der maar niet drachtig krijg, even gaan controleren en gelukkig alles inwendig in orde (gezondheid gaat voor!). Ze gisteren samen met nog een andere bij de ram gehad dat is nu de test, als de andere wel kleintjes heeft weet ik dat het niet aan de ram ligt, stel ze hebben er beiden dan moet ik mij geen zorgen meer maken natuurlijk :+ . Was beiden een nette dek, vorige keer toen ik het probeerde met haar was het er meer op rijden, twijfel geval of die dan dominantie zat te doen of dekken.

@Rebecca, die foto een aantal pagina's terug. Wat een bende :') .

@Djoopie, de angst voor iedere konijnenvriend |( .

@Moppiefilou, Bedoel je zo eentje voor honden? Niet ideaal voor teddy's, zo een eenvoudige hondenkam (metalen zonder handvat) werkt goed, ook een zwijnenharen borstel (ladybell) en desnoods een dierentondeuse om echt erge klitten uit te scheren. Als je geen raad weet zoek een fokker in de buurt die je op weg wil helpen of zoals je zelf al zegt een trimmer die verstand heeft van konijnenvachten.

Ook wat voer je? Het beste voor teddy's zijn voer met net wat extra in, zo heb je bij http://webshop.rabbitscompany.nl/produc ... voermixen/ voeren voor langharige konijnen. Dit kan je ook zelf mengen eventueel maar dat kan ook invloed hebben op de vacht zelf. Hier van geen enkele teddy klagen, ook nooit veel problemen met de baby vachten zelf.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 02:19

@MoppieFilou, heb wat zitten opzoeken en morgen ga ik op zoek naar de volgende planten : zebragras, citroenmelisse, vrouwenmantel en deze zomer ook viooltjes. Van deze soorten ben ik zeker dat ze niet giftig zijn en vind ik mooi of ruiken lekker. Uiteindelijk staan ze in mijn woonkamer en het oog wil ook wat natuurlijk

@Lori, oooh babynijntjes. Moet echt te schattig zijn zo'nestje. Jammer dat ik daar de plaats niet voor heb (en de kennis)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:25

@lori, bedankt voor de tips! :)

@aco, moet ik ook maar eens naar kijken dan! :D

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:43

Baal ik daarnet even dat mijn camera van mijn gsm stuk is..

Even de situatie schetsen dan: Dreus had dorst, gaat naar zijn drinkfles (nog steeds weigert hij om uit het bakje te drinken). Kohana (hond) kreeg ook dorst... En ja hoor! Loopt ook naar de drinkfles :+
Stonden ze naast elkaar elk om hun beurt te drinken van die drinkfles :D Echt schattig om die 2 samen bezig te zien. Nu liggen ze naast elkaar in de zetel, hun drank wat aan het laten zakken denk ik :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:45

:') <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:00

Oh ken dat maar dan met de konijnen samen, allemaal tegelijk uit die fles willen drinken als ik net ververst heb :') .

Zeker schattig maar kruipt ook werk in natuurlijk al is het geen straf er uren mee op je schoot zitten zodat ze mooi handtam zijn. Is nu vooral afwachten, als ik pech heb zie ik geen kleintjes als ik echt geluk heb heb ik 2 nesten. Mag wel eens na zo een pechjaar op dat vlak vorig jaar.. Er ook genoeg kosten voor gemaakt nu.

Nog een vraag zijn er extra's die jullie voeren in verband vitaminen? Ik wil mijn voer gaan mengelen zelf en dacht al aan erwtenvlokken, wortelvlokken maar ook eventueel zonnebloempitten? Zijn er aanraders/afraders? Lijnzaadbrokjes meng ik erdoor van de pony's. :+

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:17

Wel @Lori, dan duim ik alvast mee dat er 2 schattige mooie nestjes uitkomen bij jou... Wie weet kan ik dan bij jou Dreus zijn vriendinnetje komen uitzoeken <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:26

Aco schreef:
Baal ik daarnet even dat mijn camera van mijn gsm stuk is..

Even de situatie schetsen dan: Dreus had dorst, gaat naar zijn drinkfles (nog steeds weigert hij om uit het bakje te drinken). Kohana (hond) kreeg ook dorst... En ja hoor! Loopt ook naar de drinkfles :+
Stonden ze naast elkaar elk om hun beurt te drinken van die drinkfles :D Echt schattig om die 2 samen bezig te zien. Nu liggen ze naast elkaar in de zetel, hun drank wat aan het laten zakken denk ik :D

Aah!