Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:32

Wow wat een lange poten

Willen jullie meeduimen dat er over een week of 9 een geschikt poesje voor ons geboren wordt. *\%/*

watnou1

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 01:07

Ohoh waarom komen er leuke kittens voorbij?

We hebben nu Luna, 6 maanden jong kruising Noorse boskat X pers..

Afbeelding

Die als speelmaatje onze hond bubbels heeft

Afbeelding

Onze oude kat van 17 trekt het allemaal niet, die vindt het allemaal maar druk gedoe hahaha

Maar toen.... kwam er op mijn tijdlijn een wel hele leuke kitten voorbij!
Kruising htk X bengaal.. was een oepsie nest, moeders was sneller krols als men dacht...

Afbeelding

Dussss lang verhaal kort te maken, tijgertje , wat omgedoopt zal worden naar Sun, komt vanaf maandag bij ons wonen!
Als gezelschap voor Luna, en om onze bejaarde prinses Viper te ontlasten.

Ze is nu bijna 10 weekjes, gewoon in gezin opgegroeid en honden gewend.
Nu hopen dat Luna en Sun elkaar leuk gaan vinden, Fingers Crossed!

Vinden jullie haar ook zo leuk als zusje voor luna?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 07:24

Wat leuk. Ik duim voor je.

Ik ben 20 minuten op een ben al 15 minuten met een muis aan het gooien.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:38

Wat een leukerd!

Karel is net uitgegleden :') Er ligt ijzel op het terras en hij rende iets te enthousiast naar buiten _O-

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:40

Smee__ schreef:
Wat een leukerd!

Karel is net uitgegleden :') Er ligt ijzel op het terras en hij rende iets te enthousiast naar buiten _O-

_O-
Wij hebben zo'n pipowagen-douche omdat onze badkamer wordt vernieuwd maar dat spul is bevroren dus kan ik nog steeds niet douchen, was gister te moe na het rijden... :x
Hoe doen jullie kittens het buiten? Ik denk dat mila achter ALLES wat ze ziet aanrent en dat ze echt 'n kleine avonturier wordt haha.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 11:07

Whaha karel de bambi _O-

Mijne komen niet buiten al zou maes het geweldig vinden.
Maar ze rijden hier over de weg 100 ipv 60
Wel niet het risico nemen dat ze straks plat zijn

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:07

Hier kan er ook eentje apporteren... hahahaha.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:11

Wat een leuke foto's weer!

Nienke! In dit weer! Heeft ook wel wat vakantie-achtigs!

Onze kat is op dag 2 al naar buiten gegaan. Onze tuin is goed afzet. Nu stroom bovenlangs.

De eerste dagen deed ik hem met tuigje naar buiten maar daar worstelde hij zich steeds uit. Dus toen maar los.
Maar hij is zo tam vanaf dag 1 dat oppakken geen probleem was.
Bij de fokker liep hij ook gewoon in de tuin.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:19

Oh top! Bij ons is het altijd goed gegaan met in de buurt blijven dus we gaan er maar van uit. Wel eerst met tuigje. Ja echt ellendig.

Fijn dat jouw kat zo braaf is :)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:35

Donnie mag hier enkel naar buiten als ik thuis ben. En als ie buiten is dan blijft hij eigenlijk de hele dag in en om het huis. Hij heeft een belletje om dus ik kan hem goed in de gaten houden. Hij rent wel als een gek rond soms, daarom laat ik hem er ook aan de achterkant uit (waar hij enkel in achtertuinen zit) en niet aan de voorkant waar auto's rijden. Maar ook dat snapt hij volgensmij wel.. hij is erg bang voor auto's en bladblazers ;)

Het is trouwens niet te vergelijken met toen ik aan een tuigje aan het oefenen was. Aan het tuigje liep hij continue heel laag op de grond met zijn buik en was hij totaal niet ontspannen. Nu rent hij als een gek door de tuin. }>

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:46

Haha Eleadoras dat was met Karel net zo inderdaad! Zonder tuigje voelt hij zich heel erg stoer :))

Karel wordt trouwens zo ontzettend groot :oo Hij is nu met (op één dag na) 6 maanden al even groot als onze poes, hoewel zij wel redelijk klein is. Ben benieuwd wat voor bakbeest dit wordt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:49

Karel bambi style :')

Ik wou ook een grote kat maar Boris valt tegen met hoogte :P

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:31

Hier is Kareltje weer!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:44

Awhh <3

Hebben jullie tips om kat beter te laten poepen? Boris kwam ook net weer sleetje rijdend binnen omdat er nog wat aan zijn bips zat , dus met moeite doekje erover en nog een grasspriet zat in zijn ding :r . Merk ook dat zijn buikje wat te bol is .. , maar weet niks zeker hij kan ook gewoon dik zijn :P

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:07

Misschien minder blikvoer? Weet natuurlijk niet wat je kat te eten krijgt.
Weet dat mijn labrador altijd poep op at van een bepaald hondje buiten, die kreeg waarschijnlijk grotendeels van dat blikvoer te eten :') :o Echt vies, maar volgens m'n labrador niet hahaha :')

Afbeelding <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:10

Ik voer in principe alleen brok (perfect fit active , eerder de in home maar sinds ik maand terug overgschakeld ben glimmen ze meer en zien ze er stukken beter uit) , heel soms blikvoer maar ben ik geen voorstander van . En af en toe snoepjes , maar hij eet barf buiten (hij vreet alles wat loopt-vliegt-rent en de rest)

<3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:38

Zorgen dat ie genoeg drinkt helpt al een hele boel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:44

Hij drinkt liever alleen uit de kraan , of buiten regenwater . Bakje water blieft hij niet , misschien is dat het probleem .. Mam heeft vast nog de sier water fontein van hun overleden kat die ook niet water uit een bak bliefte , ik zal eens op speurtocht :j

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:54

Ik heb hier drie vazen met zuurstofplantjes (aquarium plantjes). Staat er voor hem en hij drinkt er heel graag uit!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:05

Rebecca schreef:
Ik voer in principe alleen brok (perfect fit active , eerder de in home maar sinds ik maand terug overgschakeld ben glimmen ze meer en zien ze er stukken beter uit) , heel soms blikvoer maar ben ik geen voorstander van . En af en toe snoepjes , maar hij eet barf buiten (hij vreet alles wat loopt-vliegt-rent en de rest)

<3

Wanneer is hij voor het laatst ontwormt en met wat?
Mijn eerste gedachten gaan uit i.v.m. bol buikje,dunnere poep aan wormen zeker omdat hij buiten nogal wat barft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:09

gaby12 schreef:
[naam] schreef:

<3

Wanneer is hij voor het laatst ontwormt en met wat?
Mijn eerste gedachten gaan uit i.v.m. bol buikje,dunnere poep aan wormen zeker omdat hij buiten nogal wat barft.

Anderhalve maand terug ongeveer

Poep is vaak eerder hard , maar mauwt niet als hij op de bak zit dat het zeer doet.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:39

Afgelopen vrijdag heb ik een gesprek gehad met een dierentolk. Waar ik eerst niet wist wat ik ervan moest denken... ben ik nu overtuigd.

Mollie heeft tot in detail uitgelegd waar ze geboren is.. waar haar mama gebleven is en dat ze niet heel blij was met mijn actie 's middags om naar de DA te gaan.
"Ik vind "wat moet dat moet" niet eerlijk." Laat ik dat nou echt gezegd hebben... En dat ze het niet eerlijk vond, was me duidelijk.
Ben gisteren nog even door de buurt gaan rijden waar ze vandaan komt, en inderdaad. hebben mensen rond die tijd een lapjeskatje dood gevonden bij de weg.. Mama was een lapjeskatje....

:wow:

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:03

ARGH. Ze was terug naar haar oude, gewone voer, Carny Kitten... ging goed... Rind / Putenherzen...
Nu kreeg ze gisteren Rind Huhn Kaninchen... en het is weer helemaal mis...
Ik verdenk toch die kip weer. ( Vic kan er ook niet tegen. )
balen!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:19

Wow Rianne... Ik ben hier ook altijd beetje sceptisch over, maar dit is wel heel bijzonder.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:50

Wat bijzonder..