Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 08:00

RoosvanBlue schreef:
Ohh ja vreselijk die dierenarts/operatie geur := Maar het is voor een goed doel :)

echt echt vies :')

IMJ

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:16

Zou die ontsteking ook niet wat ruiken Kiwi?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 08:17

IMJ schreef:
Zou die ontsteking ook niet wat ruiken Kiwi?

Nee dat is allemaal weggehaald en schoon. Want heel die kiezen zijn weg. T is echt zo'n dierenarts/narcose geur.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:18

nou.. die gaat hopelijk snel weg!
Fijn dat hij nu al beter lijkt dan dat hij was!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 08:25

Hoop t ook :P maar hij is blijer dus dat is al heel wat gelukkig.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:26

Toen bij Jip zijn tand eruit gehaald was stonk hij ook zo naar dierenarts /narcose :Y)

Fijn dat Boellie al meer opknapt!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:53

Fijn dat de oorzaak is gevonden en Boellie weer aan het opknappen is. *\o/*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:55

kiwi
Je hoeft geen sorry te zeggen omdat je afwezig was :knuffel:. Je aandacht was waar ie hoorde te zijn; bij je furbabies! Nog los van idd alles wat samenkomt qua loopsheid nu, röntgenfoto’s van Djessey… Het was ook wat zeg met Boellie, germ! Waren idd flinke ontstekingen van wat ik zo zag op de foto’s, en het is idd jammer dat het dan gemist wordt door andere DA’s. Je hebt echt een topper aan die tandheelkundige waar je naartoe gaat met de honden. Wat een mooie werkwijze/aanpak hanteert zij zeg. Mogen vele andere professionals zich een voorbeeld aan nemen <3. Maar je hebt goed gehandeld met alles en nu is het ergste achter de rug gelukkig en gaat ie per dag weer beetje bij beetje vooruit. Gelukkig herstellen ze redelijk snel van dit soort ingrepen en is hij niet heel beperkt in zijn kunnen nu - op trekspeeltjes na en knagen. Die geur is idd wel wat minder, maar hoort er helaas even bij. Zal morgen ook al ver weg zijn gok ik.

smurffie
Jaa, heerlijk lopen hier idd! Dit is zo’n beetje m’n achtertuin. En dan kan ik voor de rest nog alle kanten uit in het Heuvelland, dus qua wandel mogelijkheden boffen we echt in Zuid-Limburg. Voor de rest is het kak want dan zit je weer overal ver vandaan, maar om met een hond te leven is het nieeeet slecht hier haha.

Nicky
Oeh ja ik vind dat ook mooi als die vacht zo veranderd! Met momenten op foto’s soms vind ik Arya echt volwassen uitzien, maar toch als je d’r ziet lopen is het echt nog zo’n jonkie haha. Ben erg benieuwd hoe ze nog ‘uitzwaard’. Qua kleur verwacht ik niet dat ze echt nog veranderd; hooguit misschien een beetje verschil met wintervacht als alles dan langer is.

fannetje
Ik zit een beetje tussen 37/38 in, afhankelijk van het soort schoen/merk. Ik had laatst van een vriendin haar Meindl’s aan gehad om te ‘voelen’ hoe een goede wandelschoen zat haha en dat was dus maat 39. Zij had normaal 38 en ze raden aan om dan een maatje groter te proberen. Dus in eerste instantie had ik ook maat 39 geprobeerd, maar toen we m’n voet gingen testen met de zool bleek dat het idd veel te groot was. En toen zei ze al gelijk; dan heb je geluk! Want maat 38 verkopen we voor bulk prijzen. Dat was dus idd een hele leuke meevaller!

KimD
Die Gimbal is idd echt tof! Vind die filmpjes zooo gaaf altijd.

JesdaJinn
Die pre-workout foto is geweldig haha. Lekker chillen op de bank.

Warboel
Ja, ik geloofde het eerst niet toen ze me de prijs gaf haha. Ik heb op internet nog eens gekeken en daar waren van 1 paar de goedkoopste voor 145 te vinden en van het andere paar de goedkoopste voor 180 dus 50e per paar is echt een lachertje hihi. Zo blij mee idd. En ik ken je situatie niet uit eigen ervaring, maar kan me wel heel goed voorstellen hoe je je moet voelen - zo kamp ik al af en aan met depressies nu bijna 7 jaar lang al - met iets wat al jaren sleept. Ik zeg ook elke jaarwisseling; DIT jaar gaat het verschil maken, maar helaas. Dit soort dagen, even gewoon he-le-maal niks en bijkomen zijn idd wel goed en belangrijk dus fijn dat je dat even hebt kunnen doen! Heel veel succes vandaag als je de uitslag krijgt, ik ben benieuwd *dikke knuffel. Die foto met Ot erbij is wel echt heerlijk zeg! Ik vind het mooi om te zien hoe Ot dan zo naar je toetrekt op momenten ook dat het even niet lekker gaat. Denk dat ze je mentaal echt nog heel veel gaat helpen in de toekomst, toppertje!

RoosvanBlue
Haha ja dat waaks zijn is idd wel iets waarvan ik nog steeds soms niet weet hoe ik ermee om moet gaan, terwijl dat in ons geval wel te verwachten was met een herder en Rex had dat ook overigens. Is idd bijzonder haha, benieuwd hoe zich dat ontwikkelt nog bij Jackie.

---

Hier ook even een 'off-day' denk ik. Dacht dat ik met Milan naar school meer rust en tijd zou hebben, maar het lijkt wel alsof ik alleen maar drukker ben en ik zit er gewoon echt even doorheen ook, bah. Ben nergens voor te motiveren, echt emo en snel prikkelbaar. Gewoon UGHHH. Met deze wind nu ook aan't denken wat ik moet doen met wandelen. Sowieso plekken met bomen vermijden, maar dan blijft vrij weinig over qua leuke wandel plekjes :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:18

Het gaat hier ook echt goed tekeer, ik had vanwege de temperatuur willen gaan steppen maar dat heb ik maar achterwege gelaten.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:36

cursebreaker schreef:
Nicky
Oeh ja ik vind dat ook mooi als die vacht zo veranderd! Met momenten op foto’s soms vind ik Arya echt volwassen uitzien, maar toch als je d’r ziet lopen is het echt nog zo’n jonkie haha. Ben erg benieuwd hoe ze nog ‘uitzwaard’. Qua kleur verwacht ik niet dat ze echt nog veranderd; hooguit misschien een beetje verschil met wintervacht als alles dan langer is.

---

Hier ook even een 'off-day' denk ik. Dacht dat ik met Milan naar school meer rust en tijd zou hebben, maar het lijkt wel alsof ik alleen maar drukker ben en ik zit er gewoon echt even doorheen ook, bah. Ben nergens voor te motiveren, echt emo en snel prikkelbaar. Gewoon UGHHH. Met deze wind nu ook aan't denken wat ik moet doen met wandelen. Sowieso plekken met bomen vermijden, maar dan blijft vrij weinig over qua leuke wandel plekjes :j

Zo leuk is dat, ineens dat puppy af. Eerst had ze nog wel eens een pluizig vachtje, maar dat is ineens weg. :')
Dat vind ik bij Mezzy ook, dan kijken ze je aan en dan denk je noooooooooooo puppy gonnneeeee. en dan zie je ze lopen, helemaal slungelig of lekker onbehouden en dan denk je: ooh ze is er nog een beetje hahahaha

Inderdaad, ze ziet er echt heel tof uit nu al, word ze nog heel veel breder of valt dat wel mee?

Ik ken dat gevoel van je off-day, ik heb dat af en aan sinds Mezzy er is en mn werk en dat corona gezeur en de paarden er nog tussendoor.
Nu Mezzy wat ouder word merk ik dat ik af en toe makkelijker m'n rust kan pakken..

Het is ook goed om af en toe gewoon even je rust te pakken, even een dagje niks.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:44

Hier waaiden we tijdens de ochtendwandeling nog net niet weg. Jip ligt nu in opa zijn stoel languit op zijn kop te slapen. Straks kort hij even een uurtje de bench in, aangezien er verder niemand thuis is en ik nog even weg moet.

Vannacht ging het hier ook flink tekeer.

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:50

Ooohhh fijn Kiwi, dat het goed gaat!

Leuke foto van Jip :)

Ik had voor vanavond een wandeling met alleen Yoshi en manlief op programma staan, oefenen voor de vakantie met z'n 2 wandelen en hond. Alleen hier regent het best hard :o

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:58

Gisteren weer heerlijk getraind bij de hoopers.
De hondenschool waar ik train is verhuisd naar een veel ruimere locatie en we hebben nu heerlijke ruime velden. Andere locatie was ook niet slecht maar deze is veel ruimer.

We hadden gisteren een vrij simpel rondje maar het doel was om achter de witte lijn te blijven en dus vooruit te sturen. Weet niet of die zichtbaar is op film.

We zijn allemaal begonnen met minder hoopers en uit eindelijk zo ver als je niveau is. Jinn deed t weer super knap!

We hebben weer heerlijk getraind

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:34

Leuk al die trainingen weer!

Wij zijn voor Morax opzoek naar ander eten. Hij vreet amper zijn Royal Canin nog (van de fokker vandaan). Soms at ie alleen s avonds wat en dan nog niet zijn bak leeg. Heb nu een proefbox van Edgard & Cooper. Gemengd met Royal Canin (kwart E&C) en de bak gaat leeg *\o/*. Nu hopen dat ie dat lekker blijft vinden (al is t wel duur :wow: )

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:06

Yoshi is nu ook een kleine 2 weken in eet staking geweest in de ochtend en savonds at ze maar de helft :o Ik denk alleen dat ze ontzettend last had van de tandjes, ook geen ander voer aangeboden. af en toe een kauwstaaf voor dr tandjes. Want vind dat Yoshi het op de brokken ontzettend goed doet, glimt ontzettend, mooie vacht en super ontlasting :)

Lijkt mij wel een crime Detroit om opzoek te gaan naar ander voedsel :) En hopen dat het werkt!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:26

Wat lastig Arianne. Hopelijk lust hij dit wel, althans, houdt hij het aan. :D

Wij moeten ook op zoek naar ander kvv. Wat we nu voeren, eet ze totaal niet. Heb even geprobeerd of het komt omdat het kvv is of dat het dit product was. Net een probeerzakje van farmfood geprobeerd en dat eet ze wel. Dus we gaan nu kijken naar kivo of darf (?). Wil namelijk wel kvv aanhouden. Ze krijgt brok en kan volledig overgaan op brok, maar heb haar liever ook nog op kvv.

JJ, wat ziet dat er goed uit! Ik zie zo veel plezier terug!

Daarop komen, dat zie ik ook altijd in jouw filmpjes, Kim. Als ik ze op insta zie, kijk ik dat met zo veel fun omdat je dat zelf ook hebt en dat komt ook zo over. :D cool trouwens dat je ook een gimball hebt! Voor wandelingen al helemaal gaaf! <3

Jeanine, gelukkig is Yoshi niet bang van water :)) maar snap dat het niet helemaal lekker voor jullie is :(:)

Ziet er ook wel uit als een stevige wind, als ik naar de oren van Jip kijk, CC! :oo

CB: gaaf die schoenen. Mooi dat je geslaagd bent. :D

Kiwi: dikke knuffel voor jou en boellie :knuffel: Maar fijn dat de oorzaak gevonden is, dan is het nu mooi tijd om te herstellen. <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:32

JesdaJinn schreef:
Gisteren weer heerlijk getraind bij de hoopers.
De hondenschool waar ik train is verhuisd naar een veel ruimere locatie en we hebben nu heerlijke ruime velden. Andere locatie was ook niet slecht maar deze is veel ruimer.

We hadden gisteren een vrij simpel rondje maar het doel was om achter de witte lijn te blijven en dus vooruit te sturen. Weet niet of die zichtbaar is op film.

We zijn allemaal begonnen met minder hoopers en uit eindelijk zo ver als je niveau is. Jinn deed t weer super knap!

[ Video ]

[ Video ]

We hebben weer heerlijk getraind

Wat een prachtige velden! Ziet er ook uit als een strakke grasmat. Lijkt me heerlijk om te trainen! <3

Wij hebben Degomeat KVV en ik ben meer dan tevreden, wel blijf ik ook gedeeltes écht vers voeren maar dat is meer voor erbij dan als hoofdmaaltijd.

Maar echt verse zalm, een karkas of een penslap bijvoorbeeld is heel goed voor het lichaam en heeft alleen maar positieve uitwerkingen. Daarnaast is het ook een vorm van verrijking en ook dat vind ik heel belangrijk.

Vergeet niet dat als een hond een dag (of twee of drie) het eten laten staan dit echt geen kwaad kan. Een hond die ernstig aan de diarree is kun je wat betreft eten ook laten vasten.

Sterker nog, vrienden van ons voeren hun honden maar vijf keer per week. Zij hebben dit vanaf pup af aan getraind en die honden krijgen één keer per dag een flinke en volledige verse maaltijd. Twee dagen per week vasten ze. Soms achter elkaar en soms verdeeld.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:38

Degomeat, ik zet die ook even op het lijstje. Thanks!

Ze eet inmiddels haar versvlees meer dan een week niet (goed, beter gezegd, sinds we haar hebben is dit al een probleem). Eet alleen het schapenvet er af. Dan kijk ik liever naar ander kvv wat ze wel lust.

Die vers tips neem ik ook direct even mee. Thanks kim!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:45

Hier is het eten al +- anderehalve tot twee weken slecht. Niet een paar daagjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:30

Nayomie schreef:
Degomeat, ik zet die ook even op het lijstje. Thanks!

Ze eet inmiddels haar versvlees meer dan een week niet (goed, beter gezegd, sinds we haar hebben is dit al een probleem). Eet alleen het schapenvet er af. Dan kijk ik liever naar ander kvv wat ze wel lust.

Die vers tips neem ik ook direct even mee. Thanks kim!

Soms is het ook even doorbijten, kwestie van dezelfde bak een aantal keer neerzetten. Sommige honden trainen hun baasjes zo dat als ze iets niet eten ze weten dat er bijvoorbeeld iets 'eronder' krijgen. Daar zijn honden die daar behoorlijk misbruik van maken.

Zo at Harvey geen geit in het begin, snap ik, want dat is qua smaal behoorlijk apart. Echter vind ik het wel belangrijk als te voeren diersoort dus heb ik het gemengd met kalkoen (heel neutraal, bijna 'smakeloos') en beetje bij beetje iets meer geit toegevoegd waardoor die smaak niet meer zo in één keer overheersend en gek was.

Zo had iedere hond wel een smaak wat ze liever niet aten. Paard is er ook zo een maar op wedstrijddagen is dat juist het vlees wat ik het liefste geef icm met rund en runderbloed.

Nu eten ze eigenlijk alles wel, alhoewel de een liever een kwartel heeft en de ander kip maar dat vind ik geen enkel probleem.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:55

Kimd: waarom is vasten goed bij ernstige diarree ? en hoelang dan? Is altijd interessant om te weten zo'n dingen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:45

xLaraaj schreef:
Kimd: waarom is vasten goed bij ernstige diarree ? en hoelang dan? Is altijd interessant om te weten zo'n dingen :)

Door het vasten kan het lichaam herstellen. De energie wordt gestoken in het reinigen en herstellen van het spijsverteringsgestel. Diarree komt veelal óf in de dikke darm óf in de dunne darm voor (zijn ook twee verschillende soorten diarree). Door het vasten komen er bepaalde stoffen uit de maag vrij want die maag heeft niks anders te doen, die stoffen zorgen weer voor een herstel van de darmen want alle 'gifstoffen' worden naar buiten geloodst. Dat zorgt in eerste instantie ook voor nog een extra portie diarree maar daarna zal de hond zich snel beter voelen.

Even een sidenote, dit gaat over een periode van 24 tot hoogstens 48 uur waarbij een hond wel nog gewoon drinkt!

Als een hond ook niet meer drinkt dan is dit uiteraard wel echt een probleem waar een DA ingeschakeld moet worden.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:13

Dank je voor je weeral uitgebreide uitleg Kim! :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:18

Afbeelding

Vanavond met dit gekke kleine meisje een heerlijk rondje gewandeld, samen met manlief en verder niemand. Heerlijk! 1 fietser tegen gekomen en bleef netjes los bij mij zitten en bijna het rondje los gelopen, klein stukje lijn vanwege een 80 km weg :D
En perfect luisteren :D zo'n lekker gevoel <3
Even blij baasje zijn :o

Morgen naar iemand die mij gaat leren plukken en ga ik als afsluiter nog even ergens een rondje wandelen :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goeden morgen :D

Yoshi spam :o en zo ligt ze elke ochtend te rekken en strekken als ze de bench uitgerold komt :+ alleen vanochtend heeft ze alles d'r uit gegooid. Denk iets verkeerd te pakken gehad gisteravond :o