Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:03

Pfoe jullie gaan weer hard! Las een boel over afvallen, succes daarmee allemaal!

@Nicky: is idd geen pup meer zeg! Gaat zo hard he -O- Maar eerlijk gezegd vind ik het nu veel leuker als toen Ot echt zo heel klein was, je kan er nu tenminste een beetje wat mee doen en je weet ook wat je aan elkaar hebt.
Mezzy is knap! <3
Die laatste foto in dat winkelwagentje heeft ze echt een heerlijke uitdrukking op d'r gezicht, zo van "mom, really?" >;)

@Smurffie dat gaat ook hard zeg! Heerlijk rijkdom met al je hondjes <3 Lang en slank kan je kijken voor Haqihana tuigen! Ruffwear schijnt vaak ook goed te gaan bij windhonden a.k.a. lang en slank :))

@CB mooie schoenen zeg, en wat een afprijzing :wow: Dat is nog eens geluk hebben! Goede tip van Kim dus :))
Prachtige foto's van jullie wandeling gisteren, Arya heeft zo'n lekker bekkie <3

@ZoZenn heuj volgens mij kende ik jou nog niet, heb even terug gelezen en je hebt super knappe honden <3 Wel heeeeeeel gevaarlijk lees ik dus :Y) Gelijk ook even je webshop bekeken, super tof <3

---

Otje en ik hebben een relax dagje, ik had wat gedoe vorige week op werk met m'n reintegratie wat me enorm dwars zit en heb een medicatie verhoging gehad waardoor ik moeeeeeee ben. Echt totaal geen energie, lusteloos, mentaal ook heel moe... heb een paar weken terug een onderzoek gehad om te kijken of er wellicht iets van autisme speelt bij me, daar krijg ik morgen de uitslag van. Vind het echt heel spannend want stel het is zo, wat gaat dat dan allemaal betekenen... maar stel het is niet zo, moet ik nog meer onderzoeken naar onder andere persoonlijkheidsproblematiek. Word er zo moe van want dit speelt nu al zo lang, elke jaarwisseling sinds 2016 ofzo zeg ik tegen mezelf "volgende jaar wisseling is het beter" maar basically is dat dus tot nu toe niet zo :Y) Maargoed, er word nu tenminste eindelijk eens doorgepakt door de GGZ.

Dus Otje en ik spenderen onze dag vandaag maar even zo, beetje bijkomen van alles, lekker boekje lezen en knuffelen :+:
Afbeelding

Kreeg nog een leuke foto van zondag door, waar de frisbee is zijn de langpootmugjes <3
Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:28

Warboel schreef:
@Nicky: is idd geen pup meer zeg! Gaat zo hard he -O- Maar eerlijk gezegd vind ik het nu veel leuker als toen Ot echt zo heel klein was, je kan er nu tenminste een beetje wat mee doen en je weet ook wat je aan elkaar hebt.
Mezzy is knap! <3
Die laatste foto in dat winkelwagentje heeft ze echt een heerlijke uitdrukking op d'r gezicht, zo van "mom, really?" >;)

Klopt, het fijne is dat je nu wat langer kan wandelen, ipv de 'mini' rondjes. :')

Thanks! <3
Ik ben ook echt verliefd op dr!

Ot is ook super leuk! Ze ziet er echt super zacht uit :') is ze dat ook?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:42

Ja precies, gewoon lekker dingen ontdekken in plaats van steeds te denken "oei zitten er nu al 12 minuten op" haha.
Ot is heel erg zacht ja! Vandaar dat het ras ook Silken Windsprite heet, ze hebben echt allemaal zo'n super zachte zijde achtige textuur in hun vacht. Echt heel fijn om uren mee te knuffelen :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:48

Warboel schreef:
Ja precies, gewoon lekker dingen ontdekken in plaats van steeds te denken "oei zitten er nu al 12 minuten op" haha.
Ot is heel erg zacht ja! Vandaar dat het ras ook Silken Windsprite heet, ze hebben echt allemaal zo'n super zachte zijde achtige textuur in hun vacht. Echt heel fijn om uren mee te knuffelen :D

Nou zo letterlijk deed ik dat niet hoor :')
ik had gewoon een paar standaard rondjes die ongeveer 10 tot 15 minuten lang waren.

En heel soms deed ik dan 2 rondjes aan elkaar vast plakken. We zijn nu voor t eerst af en toe echt wat langer aan t wandelen, zo'n 20 minuten tot een half uurtje.
Dat is dan wel gewoon wandelen en niet rennen spelen of met speelgoed. :o

Ja, ik twijfelde al of de naam bewust zo was gekozen hahaha, super leuk <3

Mezzy wilt wel knuffelen op haar voorwaarden :Y)

Warboel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:56

Nee haha ik ook niet hoor, maar bij wijze van spreken :P
Ot is nu 24 weken en als we bijvoorbeeld naar het strand gaan nemen we de frisbee wel mee om een paar keer te gooien en letten we ook niet echt op de tijd, maar dan de dagen erna wel wat rustiger aan.

Oh nee Otje is echt altijd in voor knuffels!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 18:26

Het spijt me, heb jullie een beetje verwaarloosd. maar t is hier vrij heftig geweest. Boellie kreeg ook weer koorts zaterdag en vandaag naar de tandheelkundige waar we toch wel heel schokkend nieuws kregen. Boellie loopt (liep ) al sinds t ongelukje van hem van 1,5 jr geleden met 2 kapotte kiezen rond.. en zelfs onder 1 nog een flink abces..Terwijl 1 heeeel duidelijk van buiten af te zien was achteraf. En 2 dierenartsen hebben dit gemist.
Hij is vandaag direct geopereerd en hij mist o.a. nu 2 kiezen. Best ingrijpend want hij is goed van slag nog van de narcose en heeft extra pijnstilling gehad omdat ie goed pijn had bij het wakker worden.

Maar hij ziek, de rontgenfoto's van djessey en de loopsheid (met hopelijk dekking deze week) waren even heel pittig voor mij. Heb ook even tijd nodig om bij te komen vrees ik :')

Dus even een egopost.. Maar dan weten jullie weer hoe t er voor staat.

Foto van de tandjes in spoiler. de kiezen zijn dus in 3 stukken gehaald met verwijderen die liggen bovenaan. Waren gelukkig nog niet zo gebroken.

Spoiler:
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:29

Wat een vervelend nieuws Kim! Had je toch gelijk! %) Wel fijn dat het nu eindelijk gezien is en meteen geholpen is. Hopelijk is hij snel weer de oude! :knuffel:

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:32

oh arme duts !! :(:) hoeveel tanden zijn eruit gehaald dan in totaal? want met al dat bloed enz is het precies dat daar nu 9 tanden ofzo liggen ? of dat zijn 2 tanden in verschillende stukken?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 18:35

Er zijn 2 kiezen getrokken (boven aan 2x 3 stukken ivm 3 wortels) en 3 snijtandjes. Al hadden die snijtandjes niet zo veel meer nodig..
Maar wel pittig voor hem. hij is een beetje van slag. Maar dat mag. lekker knuffelen enzo

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:36

Neejoh Kiwi wat een gedoe! Wat moet dat pijnlijk zijn geweest zeg. Gelukkig nu eruit. Hopelijk herstelt hij snel :knuffel:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 19:01

Moet zeer pijnlijk geweest zijn. Hij lijkt nu ook wel wat ongemak te hebben ondanks extra pijnstilling of hij is van slag van de narcose. Als ie ligt en in slaap sukkelt is t goed.
En man wat stinkt ie _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:07

Gossie :knuffel: beterschap!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:20

Oef dat ziet er heftig uit! Arme beestje!

Warboel bedankt ik ga kijken!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:17

Arme Boellie! Heel veel knuffels voor hem! Hopelijk knapt hij snel weer op :knuffel:

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:22

Ach arme boellie,hopen dat ie gauw opknapt!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:24

Aahhh arme Boellie, beterschap <3

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:36

fannetje schreef:
Ja idd FODMaP idd en als ik me daar aan hou echt bijna geen buikklachten meer.

N.a.v. jouw bericht ben ik weer eens gaan kijken want heb al een week echt weer flink last. Blijkt niet zo gek omdat ik me ook al een week vol prop met bleekselderij en watermeloen :') Toch maar weer eens die lijst erbij gaan pakken als ik boodschappen doe. Heb nu alleen een collega die super super lief heel vaak watermeloen voor me meeneemt omdat ik dat zo lekker vind, hoe ga ik dat nou eens tactisch vertellen :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 21:16

<3
Dankjullie!
Hij begint iets meer rust te krijgen en wat minder te piepen. Slaapt veel maar hopelijk voelt ie zich morgen wat meer happy.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:44

De arme vent! Komt vast helemaal goed weer maar het is natuurlijk niet niks zo'n ingreep. :n

Wel zo fijn dat het gevonden is, hopelijk voelt hij zich snel weer helemaal oke.

Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om je eigen hond goed te kennen en hoe het verschil kan maken om de 'eigen' temperatuur te kennen ondanks dat een DA niks geks treft. <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 07:07

Hij heeft prima geslapen vannacht. Ik wat minder :')
Zo eens hun ontbijt maken en hem uit zn bench plukken. Ben benieuwd hoe hij zich voelt..

De tandheelkundige vertelde dat ze veel honden kent met een lagere basis temp dan 38. En ze was not amused dat ik niet serieus genomen werd met een lagere temperatuur. Maar ik moet zeggen. Ze is sowieso een topper. Neemt overal uitgebreid de tijd voor. Veel meer rontgenfoto’s gemaakt dan gerekend op de factuur en ze was hem aan t voeren voordat we weg gingen. Zelfs boellie kwam zelf naar haar toe om te knuffelen. Dat doet ie dus echt nooit bij vreemden..
t is echt een fijne vrouw. Doet t echt voor de dieren en je bent geen nummertje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:43

Fijn dat hij de nacht goed doorgekomen is! Dat is in ieder geval positief.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 07:49

Ja hij is redelijk happy. Is wakker en weer stabiel op zn pootjes. wel een beetje aan de dunne maar dat is niet gek. Temperatuur was redelijk normaal. Hij kwispelt en gaat bij Chick kijken die loops is.
Hij is niet helemaal zichzelf maar hij is een stuk beter dan gisteravond. :D
Nu bij zn ontbijt gelijk weer een pijnstiller/ontstekingsremmer erin. en dat hoefde in principe maar 3 dagen. Dus gaan t zien. Voor nu nog niks te klagen

Oh jawel.. HIJ STINKT. en niet zo'n beetje ook. zo'n vieze dierenarts geur ofzo.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:51

Nou he moet je nagaan wat er had gebeurd als je niet zo oplettend was geweest. Fijn zo’n dierenarts! Hopelijk voelt Boellie zich vandaag al iets beter :)

Wat een wind zeg! Ik droomde vannacht zelfs over het geluid, ik kan daar slecht tegen :o

En Jackie heeft wat nieuws hoor, ze is waaks :D Nooit gewend dat een hond dat doet, haha. Ze blaft of zo’n beetje binnensmonds of het is echt WHOEWHOEWHOE :') Gelukkig niet overmatig maar ik heb nog nooit een waakse hond gehad dus vind het wel weer een bijzondere ervaring.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:52

Ohh ja vreselijk die dierenarts/operatie geur := Maar het is voor een goed doel :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:00

Super dat het beter gaat met boekje!! Hopelijk nu enkel nog maar verder de goede kant op