Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:23

kiwi en suze gefeliciteerd!! maak er een mooie dag van! Y)(^) Y)(^)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:39

Gefeliciteerd suze en kiwiwitje.. [&]

Agh hier snappen mensen het ook niet dat we vier honden hebben.. (en als elin ooit pups mag krijgen gaat er daar ook een van blijven). Maar in huis zijn ze relaxed, tuurlijk stoeien ze wel eens maar 9 van de 10x ziet het er zo uit..

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:54

Suze ook gefeliciteerd. Y)(^)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:08

Gefeliciteerd Suze en Kiwiwitje!

Mensen vinden het hier ook beestenboel. Maar wij vinden vier honden juist gezellig. Natuurlijk is het wel eens chaos, maar meestal is het prima te doen. Echt heel druk zijn ze ook niet alleen de pup heeft echt wel haar momenten dat ze haar energie kwijt moet maar wij zorgen ervoor dat ze dat op een goede manier kan.

Hier zijn het spannende dagen. Vanmorgen verloor onze drachtige dame wat slijm en ze zit nu ook op dag 60/61 na eisprong. Aan alles is te merken dat de geboorte van de pups dichterbij komt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:22

Hier gelukkig geen geklaag over de beesten. Hier momenteel 3 honden en halftime 4. En een poes. Voor de grote van ons huis is dit ruim voldoende :p

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:40

Hier klagen de mensen ook niet en we hebben plek genoeg. Het is meer dat mensen verbaasd zijn dat we zoveel dieren hebben en dat het allemaal te managen is zoveel kinderen en dieren in een huishouden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:48

Esplendido schreef:
Gefeliciteerd Suze en Kiwiwitje!

Mensen vinden het hier ook beestenboel. Maar wij vinden vier honden juist gezellig. Natuurlijk is het wel eens chaos, maar meestal is het prima te doen. Echt heel druk zijn ze ook niet alleen de pup heeft echt wel haar momenten dat ze haar energie kwijt moet maar wij zorgen ervoor dat ze dat op een goede manier kan.

Hier zijn het spannende dagen. Vanmorgen verloor onze drachtige dame wat slijm en ze zit nu ook op dag 60/61 na eisprong. Aan alles is te merken dat de geboorte van de pups dichterbij komt.

Spannend! hopelijk gaat alles voorspoedig :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:48

Esplendido spannende tijd komt ernu voor je aan. Hoelang denk je zelf nog?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:27

Spannend! Ik ben benieuwd naar de imani pupjes!! Hopelijk hebben ze zo’n leuk karakter als zijzelf!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 12:56

Gefeliciteerd suze!

Succes esplendido! Wij zijn ook aan t aftellen. Teef heeft t goed zwaar. Eet ook echt nog maar miezerige hapjes

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:05

even out of the blue
KimD: hoe bevalt de fitbark? Is deze beter dan de eerste? of nog niet de moeite waard :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:19

Pff ik ben 100 grijze haren rijker en zit nog na te shaken hier thuis en me rot te voelen.

Arya was in blinde paniek net weggerend op de heide. Afgelopen week was ik nog zo trots met hoe goed het ging met loslopen en Hier komen... Ik had beter niks kunnen zeggen.

Ze was zo erg geschrokken van iets dat ze niet meer te bereiken was en is toen keihard weg gesprint.
Ze ging richting de auto, maar ik had niet gedacht dat ze die terug zou weten te vinden dus ik ben eerst in dat stuk bos daar gaan rennen en zoeken en roepen. Iedereen die ik tegenkwam had d'r niet gezien dus ik ben uiteindelijk niet helemaal tot aan de auto gelopen omdat ik zoiets had van ja die rent hier op de hei ergens nog rond en dadelijk vind ik dr helemaal niet meer (en zeker omdat de mensen die van die kant kwamen lopen, waar de auto stond, haar dus niet gezien hadden). Uiteindelijk kwam iemand aanlopen met een hond en die was duidelijk op zoek naar iemand , mij dus. Ze hadden haar gevonden. Ze heeft dus wel de auto weten te vinden en stond daar omheen te draaien en toen heeft iemand haar met een riem vast kunnen klikken. Iemand anders uit de wijk was ook al gaan lopen om te zoeken. Wat ben ik dankbaar voor oplettende mensen die elkaar willen helpen zeg. Voel me echt zo rot nu. Van de week nog trots zijn met hoe goed het ging. Nu voel ik me gelijk onzeker en vraag ik me af of ik d'r nog wel los moet laten. Normaal gaat ze nooit zover weg van mij of iemand anders van 't gezin, maar ze zal gewoon echt goed geschrokken zijn. Ik had het gewoon ook echt niet aan zien komen. Het gaat normaal zo goed met loslopen namelijk. Bah, voel me echt zo rot. Als ze de andere kant vd heide op was gerend en dieper de hei in zou zijn gegaan... Moet er niet aan denken hoelang het had geduurd voor we d'r gevonden hadden en wat er dan had kunnen gebeuren. Kon wel janken daar toen ik riep en riep en niks kwam.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:30

Nynkster schreef:
even out of the blue
KimD: hoe bevalt de fitbark? Is deze beter dan de eerste? of nog niet de moeite waard :D

Hé daar wilde ik ook net een vraag over stellen :D Ik had een tijd terug besloten er eentje te kopen maar toen toch niet gedaan. Ga het nu toch wel doen omdat ik het heel lastig vind in te schatten hoeveel extra mijn honden nodig hebben aan eten als ik 10km met ze bikejor of niks met ze doe. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik er één of twee koop. Maar ik denk dat ik er zelf eentje koop en ben volgende maand jarig dus dan vraag ik de tweede van iemand anders :=

Oh bah wat naar cursebreaker :(:) Weet je waar ze van schrok? Dundy is vroeger ook een paar keer naar huis gesprint en sindsdien weet ik wanneer ik hem even vast moet doen omdat hij in paniek raakt. Bij hem zijn dat skateboards, skeelers, rolkoffers, mountainbikes en wielrenners. Hij rent er nu niet meer voor naar huis maar wel héél ver weg in blinde paniek dus better safe than sorry.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:33

ahahah telepathie :')

Cursebreaker wat schrikken! misschien toch eerst weer aan een lange lijn? Gelukkig waren er oplettende mensen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 13:39

Dat is schrikken cursebreaker.

T is wel de reden waarom ze bij mij niet loslopen. Maar zeker met oud en nieuw dadelijk in het vooruitzicht zou ik ze niet los durven laten. Voorlopig misschien aan zo'n veldlijn van 20 meter ofzo?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:39

@Kaus,
Nou, ik stond voorafgaand met iemand te praten die met haar hele roedel (voornamelijk berghonden) aan't wandelen was. En Arya ging echt heel goed met deze groep honden samen dus om haar even wat te laten socializen heb ik met die vrouw gepraat in de tussentijd. Maar haar honden reageren dus schijnbaar op andere honden/groepen door blaffend en rennend er naartoe te rennen en uit het niks gingen een paar van haar honden dus idd rennend op een groep andere honden af die aankwamen (en die zij dus eerder zagen als wij, maar ook dan had ik dit niet verwacht want normaal komt Arya bij mij als ze zo'n groepen tegenkomt en ze dat spannend vind). Maar Arya stond op dat moment tussen die nieuwe groep in en die honden van die roedel wat dus ernaartoe wilden rennen, waarbij ze Arya als het ware dus aan't drijven waren omdat ze die richting op renden. En die grote honden wat achter haar aankwamen - zij had denk ik niet door dat die op die groep af wilden gaan en heeft misschien gedacht dat ze achter haar aan zouden komen - zal te veel en eng zijn geweest voor d'r en toen besloot ze weg te rennen en niet meer te stoppen. Een minuut ervoor liep ze nog heel relaxed tussen de hele roedel door en liep ze af en toe achter eentje aan die ergens aan't snuffelen was enz. Maar ze stond net verkeerd op het moment dat een paar van die honden uit de roedel dus blaffend en rennend op die nieuwe groep af ging en zij dus er tussenin zat. Normaal gesproken als ik grotere groepen tegenkom houd ik ook afstand omdat ik weet dat ze het eng vind en dan laat ik haar op eigen tempo beslissen wat ze wil doen - meestal splitst zo'n groep dan op en komen 1 a 2 honden eens kijken bij dr en is het goed, maar dit was gewoon even wat veel. En ik had het niet zien aankomen. Die berghonden stonden op de uitkijk en zagen het gewoon eerder als mij. Het was wel in de buurt van een stuk waar een soort kruising is (daar liep die nieuwe groep en wij stonden dan een stukje verder), waar je meerdere kanten uit kunt gaan. Dus dat stuk ga ik gewoon even vermijden voorlopig denk ik. Maar ben nu wel huiverig om d'r weer los te laten. Al ging het gewoon echt zo goed tot nu toe hoor. Dit heeft ze nog nooit gedaan en ook nog nooit de indruk gegeven dat ze zover weg zou rennen, ook niet uit angst. Dus ben nu wel even in dubio hoe ik dit moet aanpakken. Doen alsof niks gebeurd is en gewoon weer lekker loslopen en natuurlijk blijven oefenen met Hier komen enz. Of nu echt gaan aanlijnen constant? Wil d'r eigenlijk gewoon zover hebben dat ze zonder problemen los mee kan in losloop gebieden dus constant aanlijnen nu lijkt me dan ook niet de oplossing. Vind het erg lastig, want dit heeft me nu wel even onzeker gemaakt.

Met oud en nieuw gaat ze ook vast ja. Tot nu toe nog niet gereageerd op knallen maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met wat er 31dec gebeurd. Zoals gezegd; ze heeft echt nog geen enkele keer aanstalten gemaakt om zoiets te doen als wat ze vandaag deed, anders had ik haar idd normaal ook gewoon aan een langere lijn gedaan. Maar het los lopen ging gewoon echt heel goed tot nu. Als ik eerder het idee had gehad dat er een kans was dat ze echt zover weg zou sprinten, zou ik d'r echt niet los laten. Maar tja, nu dit gebeurd is, moet ik idd wel even kijken wat ik ga doen. Want in een losloop gebied alleen maar aan de lijn lopen is gewoon niet heel praktisch als ze ook met honden wil spelen en je vrijwel alleen loslopende honden tegenkomt. Ik weet niet of ik er iets mee opschiet door niet meer naar het losloop gebied te gaan en vanaf nu alles aan de lijn te doen en over een paar maanden weer te proberen, of dat het beter is er gewoon nu mee verder te oefenen. Misschien nu maar even op plekken gaan lopen waar ze idd aan een lange lijn kan en wat geen losloop gebied is.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-11-19 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:45

Hmm dat is heel lastig. Als ze nou geschrokken was van een brandweer auto ofzo was het een stuk makkelijker geweest. Met honden is lastiger te voorkomen in een losloopgebied. Ik zou voorlopig even aan de riem lopen met haar totdat ze het vertrouwen weer terug heeft.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:47

Ja, het is een hele rotte situatie idd. Want met spelen maakt het d'r niet uit als honden achter haar aanrennen. Maar nu had ze een aantal grote berghonden van 50kg die aan't drijven waren en dat vond ze denk ik gewoon echt heel eng, wat ik me goed kan voorstellen. Ze snapte niet dat die honden niet achter haar aan zaten maar naar die groep wilden gaan, dus is ze idd gewoon in blinde paniek weggerend. Het gebeurde ook voor ik er erg in had. Riep nog in de hoop dat ze zou afwijken van d'r route en terug zou komen, maar het ging zo snel en ze was al uit zicht. Ik vind het wel verbazingwekkend dat ze de auto heeft weten terug te vinden. Echt een geluk bij een ongeluk. En natuurlijk super van die oplettende mensen die hier wonen en wandelen. Ik had ook al contact met de beheerder van de Vermiste Honden Brunsummerheide pagina en kwam nog een man tegen die zei dat ze bij hem ook altijd gevonden honden afzette thuis, dus die was ook al meteen aan't meedenken met me en vroeg al om een foto enz.

EDIT;
Iemand een idee waar ik een goede 20m lijn kan uithalen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 13:53

T kan natuurlijk altijd een keer gebeuren.

Hou wel in de gaten hoe t vuurwerk ''opgebouwd'' word. Want hier is het vaak vanaf begin december al regelmatig raak is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:58

Ze zijn hier al weken bezig, maar nog niet heel regelmatig. Af en toe. Begint hier idd ook altijd begin December al toe te nemen. Tot nu toe reageert ze er nog niet op, maar dat risico ga ik idd ook niet nemen tegen die tijd nee. Dan is het ook gewoon aan de lijn.

Ik had eerlijk gezegd niet gehoopt en ook niet verwacht dat me dit een keer zou gebeuren, maar goed het Kan idd iedereen overkomen. Ik vind het altijd bizar als ik van sommige mensen hoor dat hun honden zoiets regelmatig doen en ze het ook nog lachend vertellen. 'ja, dan kan ik 'm daar of daar weer gaan ophalen. ha ha'. Ik vind er niks 'ha ha' aan hoor. Hoop toch echt dat dit eenmalig was, brr. Ben echt zwaar van slag en voel me nu echt een slechte pup mama ;(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:09

Och ja, zo vroeg ik eens aan iemand met een greyhound of die goed los kon lopen. Zegt ze 'ja hoor, heel goed! Hij gaat soms wel achter wild aan maar meestal vind ik hem dan een paar uur later wel terug. Heb ook weleens telefoontjes gekregen dat ie op de snelweg liep maar hij komt altijd wel weer terug.'
Okeeeeeeee :wow: := :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:10

Kaus schreef:
Och ja, zo vroeg ik eens aan iemand met een greyhound of die goed los kon lopen. Zegt ze 'ja hoor, heel goed! Hij gaat soms wel achter wild aan maar meestal vind ik hem dan een paar uur later wel terug. Heb ook weleens telefoontjes gekregen dat ie op de snelweg liep maar hij komt altijd wel weer terug.'
Okeeeeeeee :wow: := :=

Omg ja dat soort praktijken. Just WTF :')

Ik ben echt wel goed geschrokken. Nu zullen genoeg mensen ook wel zeggen; ja wat verwacht je ook van een pup van 4 maanden, maar als ik de indruk had gehad dat zoiets zou gebeuren met haar had ik d'r idd niet losgelaten. Maar die indruk heeft ze echt niet gegeven tot nu toe. Ze is altijd in de buurt, houdt ons altijd in de gaten en ook als dingen eng zijn rent ze echt niet zo weg als nu - maar goed, blinde paniek kan idd veel doen - en ze kwam echt al zo braaf naar me toe met Hier en Naast oefenen de laatste tijd. Had dit gewoon echt niet zien aankomen. Voel me echt mega rot naar haar toe nu ook pff. Heeft me wel een flinke knak in m'n zelf vertrouwen gegeven.

Maar wel echt verrast dat ze zelfs in paniek, de auto heeft weten terug te vinden. Wat ben ik vooral daar achteraf blij mee. Moet er idd echt niet aan denken dat ze de andere kant op was gerend van de heide. Maar dat kent ze natuurlijk niet dus ze zal instinctief wel gereageerd hebben van ok, naar links kennen we en naar rechts niet dus we gaan naar links, waar we vandaan kwamen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:16

@ Kiwi & Suze: Gefeliciteerd!

Zig is nooit bang geweest voor auto's, maar hij merkt dan ook letterlijk niets op behalve mensen & honden. AJ is een tijdje huiverig geweest voor auto's in de herfst vorig jaar, omdat de banden een ander geluid maakten op het natte wegdek. Dit heb ik opgelost door elke auto 'leuk' te maken, dus auto = worst. Daarnaast deed ik toen aan opvang, waardoor ik vaak een roedel van ongeveer 5 honden had die zich niets aantrokken van auto's en waar hij zich dus aan kon optrekken. Ten derde ben ik in die periode ook veel langs de weg gaan lopen, met mezelf tussen de auto's en AJ in. De angst was na ongeveer 2/3 weken over en sindsdien is er ook niets meer aan de hand.

@ KimD: ik heb ook altijd het gevoel dat jij 'zoveel' honden hebt, maar eigenlijk zijn het er 'maar' 5 en zoveel heb ik ook wel eens in huis :')

@ Cursebreaker: Wat ontzettend schrikken! Niet jezelf zo op je kop zitten hoor, jij bent ook mens en deze situatie had je gewoon niet goed in kunnen schatten. Gewoon van leren en niet angstig worden om haar los te laten, dit is 1 specifieke situatie die je niet moet generaliseren naar álle losloop situaties. Maar als je het niet vertrouwt altijd aan de lijn doen natuurlijk en als je het echt eng vindt, gewoon een GPS tracker omhangen totdat je het weer vertrouwt. Ik had AJ tot hij 6 maand was eigenlijk nooit onomheind los, omdat hij nogal een snel afgeleide flapdrol was die graag met zijn modderpoten op mensen af wilde rennen en dan niet meer luisterde :+.
Vroeger had ik een beagle die ik regelmatig kwijt was, daar moest ik ook altijd om lachen. Die vond ik altijd weer op dezelfde plek terug, iedereen kende haar, en ze keek netjes naar beide kanten voordat ze overstak :'). Een echt uitbreekteefje was dat :').

Ik heb mijn honden een soort 'angstnoodrem' geleerd -> paniek = veiligheid bij mij zoeken. Dit heb ik eerst gesimuleerd door 'enge' situaties te creëren en dan zelf heel veel steun te bieden. Tot nu toe werkt het feilloos, al neemt AJ het wel heel erg serieus. Hij kan bijvoorbeeld erg schrikken van snel voorbijrollende skateboards in het centrum als ik hem mee heb om een drankje te doen met vrienden en dan springt hij letterlijk direct bij mij op schoot als hij daar van schrikt. Of ik nu een appeltaart vast heb of niet :'). Hier schrikken ze heel soms wel eens van een knal, maar als ze loslopen dan rennen ze direct op me af en wijken ze de hele wandeling geen centimeter meer van mijn zijde. Zig wil dan ook meteen opgetild worden.

Ik heb een hele mooie antislip 20m lijn van Julius K-9

@ Kaus: Wahaha, ik vind het dan wel weer mooi dat je zo chill in het leven kan staan :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:18

Ik heb alle Fitbarks terug gestuurd, de twee was qua connectie geen vooruitgang op de een. Dezelfde Sync problemen bleven helaas. Jammer, maar is niet anders.

Curse, ik zou haar nog gewoon loslaten, als je haar nu vast gaat houden dan ontstaan juist problemen. Je zou wel een lange lijn kunnen overwegen voor je eigen gevoel. En eventueel een Tracktive, mocht ze er vandoor sprinten op de heide heb je haar zo weer gevonden. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:24

Bedankt voor de tips en het delen van ervaringen. Dat doet me wel even goed op het moment, thanks <3

De beheerder van de Vermiste Honden pagina had het toevallig ook over die Tracktive net en daar zou ze me straks over bellen om wat meer over te vertellen. Dat ding kan denk ik geen kwaad. Je hoopt het natuurlijk niet nodig te hebben, maar het is idd wel verdomde handig ja.