Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:35

Gewoon een jug à 1,9l van Body & fit, die is best saai. De Chilly's zijn mooi & functioneel. <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:51

Hier ook iemand waar er wel wat af mag. Vorige jaar kwam ik na mijn lange-afstands hike door de Pyreneen zo'n 17kg lichter terug dan ik nu ben. Oké dat was wel iets te weinig (officieel niet, maar ik word vrij snel erg bottig en dan zit je ook niet lekker meer op een stoel), maar nu is het wel teveel. Het is er een beetje bij gekropen het afgelopen jaar met een drukke studie + baan. Het liefst wil ik er zo'n 10 kg af. Dacht eigenlijk dat het na het afronden van studie / vakantie van baan en natuurlijk de komst van Beertje al een beetje zou beginnen, met het veel wandelen etc. Maar helaas, de weegschaal beweegt nog niet. Al heb ik het gevoel dat een deel ook spieropbouw is. Het lastige is ook dat mijn vriend eigenlijk moet aankomen, dus we hebben ook veel snacks etc in huis...
Wel gisteren een rondje gemountainbiked (15km!), dat ging best oké, al waren er wel veel heuvels ;) (6j geleden dat ik mijn laatste heuvel fietste en nu kom je er niet onderuit). Ben er wel achter gekomen dat honden in België niet naast de fiets mogen, dat is wel jammer, denk dat Beer dat wel leuk had gevonden...

Citaat:
Wat netjes ook dat hij dan ook rustig is in de tuin. Dan is dat idd misschien fijn te combineren met binnen blijven op dagen dat je dan iets langer weg bent. Super netjes dat hij idd zo goed op die vogels reageerde! Dat is bij ons dus wel een dingetje haha. Ze stopt meestal wel snel, maar als ze kortij genoeg zijn en ze is los dan is het doeidoeii… Laatst kwamen we bij een vijver een groep ganzen tegen waar ik een paar langs ben gelopen met d’r en toen was ze heel braaf- maar kan miss ook idd komen doordat ze aan de lijn zat en omdat ganzen nu eenmaal een bepaalde vibe afgeven die niet zo fijn is als je kortbij komt haha. En oefening baart kunst idd! Wij kwamen net op de hei meerdere honden in aanlijn gebied tegen en het gros negeerde ze heel braaf op zo’n 4/5m afstand maar bij 2 honden die we tegenkwamen waar we echt maar met 1,5m afstand langs elkaar af gingen wilde ze idd ook snuffelen en die andere hond ook, maar dan loopt ze dus wel door alleen strekt ze die kop dan naar die hond uit om te snuffelen zeg maar. Dat vind ik dan nog acceptabel op zo’n moment haha. Ideaalst is natuurlijk als ze dat allemaal negeert, maar als dit het ergste is wat ze dan doet op zo’n wandeling waarbij ze de rest van de honden wel ziet maar geen aanstalten maakt om iets te doen ben ik daar idd ook blij mee. En als je dan ziet dat Beer die blaffende honden achter het hek enz. Negeert is dat toch helemaal super. Ik wordt in ieder geval altijd heel blij van je updates met hoe jullie het doen en hoe Beer het doet; toppertjes!

Vandaag helaas zo'n momentje dat hij hem is gesmeerd... Hij was idd los en ik was net niet snel genoeg en weg was hij. Twee velden door... Maar, hij komt nu wel veel sneller terug! Dat is iets positiefs... Het is wel ontzettend mooi om hem zo te zien rennen, zoveel kracht in hem.
Maar goed, verder oefenen aan de recall. Het lastige is dat die aan de 10m sleeplijn gewoon goed is. Ook los op het terrein hier komt hij. Maar los is toch een heel ander verhaal. We zoeken daarom wel specifiek de plekken er op uit, dat als hij gaat hij niet zomaar een weg op rent ofzo.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:02

Ik heb 1 pagina gelezen van de 5 en had er geen zin meer in :P

Ik heb gister lekker getraind met Jinn en vnvd weer hoopers. Hopelijk wil er iemand filmen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:16

JesdaJinn schreef:

Ik heb gister lekker getraind met Jinn en vnvd weer hoopers. Hopelijk wil er iemand filmen :)

Statief kopen, echt beste koop ever! Ik film nou mijn volledige trainingen en knip de stukjes die nutteloos zijn ertussenuit. Waar ik bijvoorbeeld weer naar de start loop, of iets uitgelegd krijg ofzo.

Ik vond het ook super jammer dat ik vaak trainingen of bepaalde (goede of slechte) stukken niet op film had.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:23

Oshaa schreef:
Ben er wel achter gekomen dat honden in België niet naast de fiets mogen, dat is wel jammer, denk dat Beer dat wel leuk had gevonden...

Oh echt? Ken echt veel mensen die dat doen en de politie zegt er hier echt niets op :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:30

KimD schreef:
JesdaJinn schreef:

Statief kopen, echt beste koop ever! Ik film nou mijn volledige trainingen en knip de stukjes die nutteloos zijn ertussenuit. Waar ik bijvoorbeeld weer naar de start loop, of iets uitgelegd krijg ofzo.

Ik vond het ook super jammer dat ik vaak trainingen of bepaalde (goede of slechte) stukken niet op film had.

Ik heb zown flexibele 3poot, die kan ik wel mee nemen, alleen 'irritant' dat er meerdere cursisten zijn dus die zullen ook door t beeld wandelen dus dan schiet t nog niet echt op..
Kan altijd proberen

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:50

xLaraaj schreef:
Oshaa schreef:
Ben er wel achter gekomen dat honden in België niet naast de fiets mogen, dat is wel jammer, denk dat Beer dat wel leuk had gevonden...

Oh echt? Ken echt veel mensen die dat doen en de politie zegt er hier echt niets op :P

Echt? O dat is fijn! Had het opgezocht en het is schijnbaar echt verboden op welke manier dan ook.
Maar dan ga ik toch eens kijken voor zo'n ding aan je fiets. We hebben in deze gemeente ook echt maar 1 agent, dus de kans dat je die tegenkomt ;)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:51

Van de week dacht ik eindelijk ze gaan weer wat minder hard en kom ik online en alweer paar pagina’s bij maar uhm die heb ik maar gauw door gescrold.

Thanks nog voor de felicitaties!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:01

Gefeliciteerd Zoë met je goede uitslagen van de scan! :D

Las iets over ras of geen ras. ODH is ook geen echt ras, maar ik ben er blij mee. :j

Jesda, indd statief of iemand met gimbal vragen. Heb sinds kort een gimbal, waarmee ik ook videos van Zhiva uiteindelijk wil maken. Geeft hele fijne beelden!

Dank jullie wel! Oog is heel naar ja, vandaar dat we geen twijfels hadden om naar de DA te gaan. Nu gaat het inmiddels stukken beter en voelt ze zich een stuk fijner. :+:

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:25

Ik heb de discussie wel gelezen, ga er niet op in, maar wil wel even zeggen dat ik van huis uit ben opgegroeid met onbekende kruisingen. Zo geheten boerderij hondjes en als ik heel eerlijk ben, die hondjes waren altijd allemaal super lief naar alle mensen en dieren. Zijn allemaal tussen de 15 en 20 jaar oud geworden zonder 'ziektes'.

Ik ben het er wel mee eens dat de hele discussie niet altijd een hele fijne toon heeft...

Nevertheless, Mezzy weegt 13,6 kg en is nu 18 weekjes oud! *\o/*

Ze is ineens puppy af |( En af en toe kijkt ze me aan en denk ik: hallo pubertje van mij :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mee naar Cranenbroek, waar we heel snel weer weggingen, want 1,5 mtr wat is dat.... :\

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:45

Nicky Oooh ja dat is echt een puberkoppie <3

Balen dat 'ie weg rende Oshaa, maar heel eerlijk, ik zal ze ook nog steeds nooit los laten in de buurt van een weg hoor. Ze kunnen altijd ergens achteraan gaan of schrikken of wat dan ook. Er zijn genoeg mooie plekken die veilig zijn om lekker te racen :D

fannetje is dat door de FODMAP's toevallig? Ik vermijd lactose ook (melk is lactofree). Tarwe eet ik beperkt (dit waren spelt banaan pannekoekjes) en eigenlijk zou ik met bepaalde groenten en fruitsoorten ook op moeten letten maar ik ben daar een beetje uit. Heb dan ook weer dagelijks buikpijn dus op zich zou het best slim zijn als ik er weer wat op ga letten :o De shake is een eiwitshake; go primal strawberry white chocolate (lactosevrij) met aardbeien en ijs door de blender gehaald. Echt heerlijk :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:54

RoosvanBlue schreef:
Balen dat 'ie weg rende Oshaa, maar heel eerlijk, ik zal ze ook nog steeds nooit los laten in de buurt van een weg hoor. Ze kunnen altijd ergens achteraan gaan of schrikken of wat dan ook. Er zijn genoeg mooie plekken die veilig zijn om lekker te racen :D

Klopt en dit was een veilige plek, dus dat scheelt. Alleen het idee is wat minder! Ik heb natuurlijk liever dat hij zodra hij wordt geroepen meteen rechtsomkeert maakt en dat doet hij niet. Uiteindelijk wel, maar niet meteen bij roepen en dat is lastig. We blijven oefenen op inderdaad plekken waar het zo veilig mogelijk is en als het echt onverantwoord gaat zijn dan blijft hij aan de lange lijn.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:15

Nicky wat gaat dat snel he dat puppy af -O- al zijn ze als puber ook wel leuk *\o/* .

Ik heb uitgevonden dat het niet aan bokt maar mijn telefoon lag. Even wat foto's?

Abby van 10 weken naar 6.5e maand met onze rottweiler van ondertussen ook alweer ruim 8.5 jaar.

Afbeelding

En daar is onze kleine Ziva aan toegevoegd

Afbeelding

En als ik een foto van naast de bank maak krijg je dit overzicht

Afbeelding
Met links abby dr billen onderstebovenachtersteboven, ziva ertussenin, kay languit en onze bejaarde cocker ( 14 jaar oud) rechts. Dan voel ik me echt rijk :+:

Langzaam ga ik weer opzoek naar een ander tuig voor Abby. Deze is aangevreten door een puppy en eigenlijk ook niet helemaal gemaakt voor abby haar lange maar slanke bouw. Maar vind dat wel echt lastig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:17

Groeit de een of krimpt de ander? :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:17

Oshaa
Ik denk dat als je idd plekken op zoekt waar hij los kan en waar je dan kunt oefenen, dat die recall steeds beter zal gaan. Het is idd ook nogal wat voor ze om ineens zo’n vrijheid te hebben. Hier gaan we vanaf dag 1 naar losloop, maar zit die recall ook nog niet 100% erin haha. Is echt heel veel herhalen, herhalen herhalen. Eventueel zou je nog een recall cursus doen bv. Maar denk dat je al snel vooruitgang merkt als je idd op die specifieke plekken loopt en oefent xD Op zo’n moment is dat idd echt rot, maar leren jullie allebei weer van; want je leert Beertjes reacties op situaties buiten kennen en dan kun je bv. Weer sneller het moment zien waarop je dan kunt inspringen voor hij er vandoor gaat - wat wel gewoon echt moeilijk blijft, zeker in het begin. En als je idd nu al zegt dat hij nu al sneller terug komt als eerst, is dat toch alweer positief! Sommige dingen gaan helaas gewoon niet ineens perfect en ik ben daarom ook blij met losloop gebieden. Ik ben van mening dat ook daar je hond wel hoort te luisteren, maar het zijn dan gewoon de mensen met honden die zich nergens wat van aantrekken die ik dan liever zie gaan als komen. Ik vind dus wel dat mensen ook de mogelijkheid moeten hebben om ergens te oefenen met ze en dat kan daar gewoon heel fijn dan, want los dingen ervaren is zo anders voor zowel hond als eigenaar en veel dingen krijg je er nu eenmaal zonder loslopen niet in, ook niet als je tijdens cursus los kunt oefenen bv. Thuis is het dan weer een hele andere situatie weer. Maar als ik zie hoe je dingen aanpakt, nadenkt over dingen e.d > dat gaat helemaal goedkomen!! Leuk hoe ik dat altijd zeg tegen mensen, maar zelf neem ik m’n eigen advies maar moeilijk aan hahahaha. En wat een aparte regelgeving in BE, dat je officieel dus niet mag fietsen met ze!

JesdaJinn
Ah fijn dat gister lekker ging! Veel plezier vanavond! Jammer dat het idd lastig is om het helemaal te filmen. Maar er is nergens dus een plekje waar niemand er doorheen kan lopen, waar je zo’n statief kunt neerzetten? Ik wil daar idd ook eens naar kijken, want vind het ontzettend leerzaam om mezelf bezig te zien en kritisch kan kijken naar dingen die ik anders wil doen wat je op zo’n moment dat je bezig bent vaak zelf dan niet in de gaten hebt dat je doet.

Nayomie
Wat fijn dat ze zich alweer stukken beter voelt!!

Nicky
Wat groeit Mezzy ook hard zeg, jeetje!! Is idd echt geen kleine fluffball meer he; hallo puber looks!

smurffie
O wauw bij jullie gaat het ook hard zeg, maar wat een mooie honden ook <3 Rijkdom idd!

---

Ik ben net toch zoooo goed geslaagd voor nieuwe wandelschoenen en ik ben echt helemaal gelukkig :') *\o/*
Twee paar LOWA's voor €100 samen! Ben naar een adresje gegaan in Vaals via een tip van Kim omdat ze daar sowieso goedkoper zitten tov normale verkoopprijs. Ik ging met een budget van rond de €150. Het paar wat ik op het oog zat was dus toch €220 dus ik was al aan't slikken en denken hoe ik dat aan Luciën ging 'verkopen' hahaha. Bleek toen dat mijn maat toevallig showroom maat is, of zoiets, en dat ze daar dus van LOWA-omdat ze verkooppunt zijn- bulk van binnenkregen waardoor ze die maat voor spotprijzen verkopen aka €50 per paar! Ik geloofde het bijna niet :')

Ik ging dus in eerste instantie voor een lichte, ademende en waterdichte stoffen schoen (de zwarte), maar heb nu dus ook nog een leren paar meegenomen welke ook heerlijk zaten en Net wat meer stevigheid nog geven rondom de enkel. Dus ik kan nu mooi afwisselen. Ik kon het echt niet laten om die achter te laten voor dat geld. Geloof het nog steeds niet :') #HoeBlijkunjezijnmeteenpaarnieuwewandelschoenen :')

Afbeelding

---

En hier nog wat plaatjes van onze wandeling gisteren

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 25-08-20 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:19

Voor je eigen gemak is het misschien een idee om er een tracker aan te hangen, zeker met zijn achtergrond. Mocht hij dan niet snel genoeg reageren of overprikkeld raken kun je altijd op de tracker terugvallen.

Oshaa schreef:
Hier ook iemand waar er wel wat af mag. Vorige jaar kwam ik na mijn lange-afstands hike door de Pyreneen zo'n 17kg lichter terug dan ik nu ben. Oké dat was wel iets te weinig (officieel niet, maar ik word vrij snel erg bottig en dan zit je ook niet lekker meer op een stoel), maar nu is het wel teveel. Het is er een beetje bij gekropen het afgelopen jaar met een drukke studie + baan. Het liefst wil ik er zo'n 10 kg af. Dacht eigenlijk dat het na het afronden van studie / vakantie van baan en natuurlijk de komst van Beertje al een beetje zou beginnen, met het veel wandelen etc. Maar helaas, de weegschaal beweegt nog niet. Al heb ik het gevoel dat een deel ook spieropbouw is. Het lastige is ook dat mijn vriend eigenlijk moet aankomen, dus we hebben ook veel snacks etc in huis...
Wel gisteren een rondje gemountainbiked (15km!), dat ging best oké, al waren er wel veel heuvels ;) (6j geleden dat ik mijn laatste heuvel fietste en nu kom je er niet onderuit). Ben er wel achter gekomen dat honden in België niet naast de fiets mogen, dat is wel jammer, denk dat Beer dat wel leuk had gevonden...

Citaat:
Wat netjes ook dat hij dan ook rustig is in de tuin. Dan is dat idd misschien fijn te combineren met binnen blijven op dagen dat je dan iets langer weg bent. Super netjes dat hij idd zo goed op die vogels reageerde! Dat is bij ons dus wel een dingetje haha. Ze stopt meestal wel snel, maar als ze kortij genoeg zijn en ze is los dan is het doeidoeii… Laatst kwamen we bij een vijver een groep ganzen tegen waar ik een paar langs ben gelopen met d’r en toen was ze heel braaf- maar kan miss ook idd komen doordat ze aan de lijn zat en omdat ganzen nu eenmaal een bepaalde vibe afgeven die niet zo fijn is als je kortbij komt haha. En oefening baart kunst idd! Wij kwamen net op de hei meerdere honden in aanlijn gebied tegen en het gros negeerde ze heel braaf op zo’n 4/5m afstand maar bij 2 honden die we tegenkwamen waar we echt maar met 1,5m afstand langs elkaar af gingen wilde ze idd ook snuffelen en die andere hond ook, maar dan loopt ze dus wel door alleen strekt ze die kop dan naar die hond uit om te snuffelen zeg maar. Dat vind ik dan nog acceptabel op zo’n moment haha. Ideaalst is natuurlijk als ze dat allemaal negeert, maar als dit het ergste is wat ze dan doet op zo’n wandeling waarbij ze de rest van de honden wel ziet maar geen aanstalten maakt om iets te doen ben ik daar idd ook blij mee. En als je dan ziet dat Beer die blaffende honden achter het hek enz. Negeert is dat toch helemaal super. Ik wordt in ieder geval altijd heel blij van je updates met hoe jullie het doen en hoe Beer het doet; toppertjes!

Vandaag helaas zo'n momentje dat hij hem is gesmeerd... Hij was idd los en ik was net niet snel genoeg en weg was hij. Twee velden door... Maar, hij komt nu wel veel sneller terug! Dat is iets positiefs... Het is wel ontzettend mooi om hem zo te zien rennen, zoveel kracht in hem.
Maar goed, verder oefenen aan de recall. Het lastige is dat die aan de 10m sleeplijn gewoon goed is. Ook los op het terrein hier komt hij. Maar los is toch een heel ander verhaal. We zoeken daarom wel specifiek de plekken er op uit, dat als hij gaat hij niet zomaar een weg op rent ofzo.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:22

KimD ik hoop het eerste!

Ziet er goed uit CB, lekker aan de wandel! Wat is het daar mooi zeg!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:15

cursebreaker schreef:
Nicky
Wat groeit Mezzy ook hard zeg, jeetje!! Is idd echt geen kleine fluffball meer he; hallo puber looks!

Nee, ze krijgt nu ook der 'volwassen' vacht. Mooie zwarte gladde haren <3

Arya groeit ook mooi uit zeg! Mooi donker, houd ik van hahaha

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:17

Ik zit in een groep van 5 of 6 met 2 parcoursen. Dus er staan altijd mensen langs de kant te kijken en ook 1 met een irritante blaffense hond, hadden we t al een keer over.
Ga vnvd mijn 3poot is proberen.

Wat is een gimbal?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:32

RoosvanBlue schreef:
Nicky

fannetje is dat door de FODMAP's toevallig? Ik vermijd lactose ook (melk is lactofree). Tarwe eet ik beperkt (dit waren spelt banaan pannekoekjes) en eigenlijk zou ik met bepaalde groenten en fruitsoorten ook op moeten letten maar ik ben daar een beetje uit. Heb dan ook weer dagelijks buikpijn dus op zich zou het best slim zijn als ik er weer wat op ga letten :o De shake is een eiwitshake; go primal strawberry white chocolate (lactosevrij) met aardbeien en ijs door de blender gehaald. Echt heerlijk :)

Ja idd FODMaP idd en als ik me daar aan hou echt bijna geen buikklachten meer.

Curse, welke maat heb jij dan? Is idd echt geen geld zeg! Mazzel :j
Snap dat je het 2e paar ook hebt meegenomen.

Nicky, Mezzy gaat hard zeg!

En ik vind dat je pups gewoon geen pokon mag voeren, gaat veel te hard zo.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:10

JesdaJinn schreef:
Ik zit in een groep van 5 of 6 met 2 parcoursen. Dus er staan altijd mensen langs de kant te kijken en ook 1 met een irritante blaffense hond, hadden we t al een keer over.
Ga vnvd mijn 3poot is proberen.

Wat is een gimbal?

Gimbal houdt je telefoon ten alle tijden recht, hoe je ook beweegt.

Dit is met een Gimbal gefilmd

Ik zet het statief in de hoek van het trainingsveld en laat die gewoon lopen. Ik bewerk het waardoor ik zulke stukken er makkelijk uit kan knippen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:55

KimD schreef:
Joh, neem eens een korthaar collie in huis of een MHD. Dan krijg je zo'n vijfentwintig keer per dag te horen "Oh, die is lelijk". Ik ben er ook blij en gelukkig mee. Wat interesseert het mij dan wat een ander vind. :Y)

Godzijdank hebben we niet allemaal dezelfde smaak en principes.

(Spuit 11 komt weer eens langs. Dit topic gaat echt veel te hard voor mij :') )

Dit heb ik dan weer nooit. Wel vaak: 'Bijt 'ie?' en 'ASGDHGDS wat een enge wolfhond' :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:59

ZoZenn schreef:
KimD schreef:
Joh, neem eens een korthaar collie in huis of een MHD. Dan krijg je zo'n vijfentwintig keer per dag te horen "Oh, die is lelijk". Ik ben er ook blij en gelukkig mee. Wat interesseert het mij dan wat een ander vind. :Y)

Godzijdank hebben we niet allemaal dezelfde smaak en principes.

Dit heb ik dan weer nooit. Wel vaak: 'Bijt 'ie?' en 'ASGDHGDS wat een enge wolfhond' :')

Hey! Leef jij ook nog! <<)

AJ is dan ook echt huge en levensgevaarlijk! Ik zou eerder bij Ziggy vragen 'Bijt ie'. Zo'n kleine hielenzoeker. ~~}>

Edit: Hoe staat het met jouw puppyplannen eigenlijk?
Laatst bijgewerkt door KimD op 25-08-20 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:02

KimD schreef:
zozenn schreef:

Hey! Leef jij ook nog! <<)

AJ is dan ook echt huge en levensgevaarlijk! Ik zou eerder bij Ziggt vragen 'Bijt ie'. Zo'n kleine hielenzoeker. ~~}>

_O-
Ja, echt hoor. Die enorme slagtanden sleuren je zo mee :brr:

Dat is ook legit waar, maar somehow maken mensen zich nooit zorgen om hem _O- _O-

Edit omdat ik je edit nog las: Maybe Oktober? Afhankelijk van wat gedragstesten e.d. of course. Tot nu toe best wel pech gehad met nestjes die ik op het oog had en met Corona is importeren veel moeilijker dus misschien wacht ik ook wel een jaar. We zien wel :Y) .

(PPS: AJ en ik kunnen gewoon goed frisbeeën. Ik had niet verwacht dat dat nog ging lukken :') )

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:48

Vanavond trainen en nu film date :D

Afbeelding