Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:35

In het donker kan Arya ook nog wel eens vooruit schieten aan de lijn bij auto’s die langs sjezen op de grote weg waar ik savonds het rondje gedeeltelijk loop. Ik probeer het ‘wegschieten’ voor te zijn door dr zoveel mogelijk af te leiden en de aandacht bij mij te houden en zodra ze dit doet beloon ik d’r meteen en dan kijkt ze naar de auto’s en is het goed. Voor zijn is ook niet altijd haalbaar natuurlijk. Als het wel gebeurd dat ze schrikt, negeer ik het en loop ik door alsof niks aan de hand is en dan probeer ik weer even aandacht op mij te vestigen en dan weer belonen als ze op mij let. Dus proberen veel bezig te zijn met d’r is wat ik vooral doe. Doe ik bv. Ook als ze aan de riem loopt en erg gespitst is op andere honden aan de lijn waar ze graag naartoe wil. Werkt hier tot nu toe heel goed zo. Ik ga ook wel eens even stil staan, lijn relax en dan laat ik d’r kijken en dan is het ook al snel minder spannend.

Hier zijn ze ook al goed bezig met vuurwerk. Tot nu toe reageert ze daar heel neutraal op. Hopen dat dit zo blijft. Stelt natuurlijk niks voor met wat 31dec staat te gebeuren. Toenstraks een knal met wandelen en toen keek ze op en toen was het van ahh ok niet zo spannend (op zo’n schouderophalende manier leek het haast wel haha)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-11-19 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:39

Heeft bij ons en in dit geval niets met de koplampen te maken, is al langer gaande. Bus vind ze bijvoorbeeld helemaal niets bijzonders meer aan maar de autos blijven een ding. Al meerdere dingen zelf geprobeerd die jullie ook benoemen en afgelopen zaterdag op de cursus laten vallen. Kijken mag vind ik geen probleem, maar wel gewoon doorlopen.

Ik heb niet het idee dat ze het eng vind. Maar wat ze er wel van vind kan ik mijn vinger niet opleggen haha.
Onze wandeling begint gewoon precies op een stukje voetpad waar het erg druk is met autos dus wellicht moet ik daar niet beginnen...

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:42

Hier met de honden die op auto’s reageren (angst of drijven) gewoon uren langs een drukke weg gestaan/gezeten.
Vooral met Rocky. Die was 10 maanden toen ik hem begon te trainen. Ik n hij was angstig van auto’s. Om er vervolgens achteraan te willen als ze voorbij waren. Om het enge weg te jagen. We hebben gewoon uren naast een drukke baan gezeten. Auto’s kijken. Na een paar trainingen geen enkel probleem meer. Kijkt niet meer op of om van verkeer.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:43

Bij Arya is het eerder wat onzekerheid en denk gewoon doordat het donker is. Rex was in het donker ook altijd Veel oplettender als tijdens de wandelingen overdag. Hier is het ook niet de koplampen waar ze op reageert maar meer dat ze auto’s die langs sjeezen niet op tijd ziet en dan zoiets heeft van wtf waar kwam die vandaan?! (Ze reageer dus op auto’s die vanachter komen. Die van voren die ze ziet met de koplampen kijkt ze niet naar om) Want sommige rijden gewoon asociaal hard hier op de grote 50 weg.

Net was ze raar aan’t kijken naar een paaltje buiten met een regenpijp die erboven hing waar water uit kwam. Maar daar ging ze dus heel stoer en zelfverzekerd op af om te snuffelen haha.

@Denies, je kunt idd eens proberen ergens anders te starten met je wandel route en dan de auto’s wat later in de wandeling plannen als ze misschien wat meer moe is bv. Wie weet helpt dat ook wel ja.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:49

Ook over nagedacht Zoe maar hoor zoveel tegenstrijdige dingen over die manier dat ik aan mezelf begon te twijfelen.

@cursebreaker,
Moe :') Dat toont ze pas als we thuis zijn haha. Met donker heeft ze geen last en reageert ook niet meer op autos. Ik heb haar al wat langer en toen was het gewoon licht.

Ik denk gewoon dat ze te overdondert is geweest met de autos hier en blijkbaar kende ze dat niet voldoende. En zal daarin ook wat onzekerheid meespelen.

Ach dit komt ook wel weer goed :D Op vakantie ligt het wandelpad langs een weg waar ze idioot rijden en dan reageert ze weer niet. Dus lastig soms.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 23:51

Niet alles gelezen maar djes heeft ook heel lang moeite gehad met verkeer. Gelukkig zitten we op een industrie terrein op de zaak dus ze kan er niet onderuit.
Maar ik denk dat met een maand of 7 t pas echt over was

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:00

Senna heeft nog steeds soms moeite met auto's. Als ik wil wandelen moeten we een stuk over fietspad met daarnaast auto's. Wil ze het liefst naar rennen en erachter aan. Buiten dorp zit grasveld er tussen en heeft ze geen moeite. Maar als ik een speeltje of stok geef dan heeft ze in dorp geen aandacht voor sw auto's.

Ga de tip van zoe ook eens proberen langs een drukke weg. Je blijf dan stil zitten of je wandel dan wel?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:09

Nee ik zit echt stil. Als je wandelt zijn ze neit meer echt auto’s aan het kijken. Maar is er weer meer afleiding. Afhankelijk van de hond (mijn dames) mochten ze doen wat ze wilde terwijl we auto’s keken. Vaak verliezen dat type honden dan snel de aandacht voor auto’s en is het niets bijzonders meer. Het type zoals Rocky dat echt najaagt heb ik verplicht met een commando in zit te gaan. Als hij flink bleef zitten en enkel auto’s keek werd hij beloond. Pas toen dat goed ging begonnen met zijn aandacht ook weg van de auto’s te leggen. Dus eens naar mij te kijken ookal reden er auto’s. Als ik hem niet onder appel zette. Dan bleef hij springen om er achter te gaan. Ik heb hem dus geleerd dat kijken beloond wordt. Soms nu nag kan hij echt kijken als een auto voorbij komt. Om vervolgens naar mij te komen om te zeggen “kijk eens hoe flink ik gewoon keek”.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:10

Ik woon hier aan een steenweg dus heb het “geluk” dat ik hier meteen mee kan beginnen. De eerste wandelingen komt deze steenweg zeker aan de beurt en inderdaad zoals zoë zegt soms alleen maar blootstellen aan de auto’s. Soms ging ik alleen daar zitten of enkele keren op en neer op de steenweg. Ik heb wel geluk gehad dat naya er nooit echt op gereageerd heeft. Enkel beetje in elkaar duiken als ze klein was van de zware camions.

Moet wel zeggen dat ik het zeer goed vind dat iedereen in dit topic hier zo bewust mee omgaat. Onlangs een border op wandeling tegen gekomen en mee verder gewandeld. Begon die voor elke auto super hard te blaffen en te drijven ( Naya verschoot van zijn raar gedrag :P ) zei de eigenaar doodleuk: ja typisch border he ... 8)7

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:22

Ik krijg kriebels van die uitspraken. Maar zo krijg ik altijd naar mijn hoofd dat we wel een gekke huis moeten hebben met 3 borders.

Nou..

Afbeelding

Mera gaat nu ook netjes zitten als ze naar de autos gaat kijken en ze loopt in principe twijfelende mee en wilt ook wel twijfelend met mijn enthousiasme mee doen. Bussen negeert ze nu dus dat is me al gelukt. Die dingen zijn nog kolosaaler.

Uiteindelijk komt ze ook wel los. Op de cursus vond ze het ook helemaal niet leuk om de andere honden dichtbij te hebben en nu is ze zó blij als ze dr vriendje ziet :') Het is een blij hondje maar ze weet heel goed wat ze wel en wat ze niet wilt.

Afbeelding

Afbeelding

Ben blij met mijn roedeltje. Lupa wordt wel minder actief (vandaar dat jullie die ook niet zoveel op de foto zien). Ouderdom werkt niet zo lekker mee. De kou en nattigheid ook niet denk ik.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 00:23

Vind dat ook wel zielig voor zo’n hond lara. Bedoel dan dat zo’n baasje niet inziet wat voor gedrag t is.

Bij djes was het gewoon door de straat lopen(groenstrook) en als ze het spannend vond even blijven staan en ook het proberen te vluchten te voorkomen door dan net even iets van haar te vragen of een beetje timen met wanneer je de druk eraf haalt. En als ze er van schrikt gewoon heel blij reageren en zeggen ga eens kijken. En dan belonen. Of heel veel snoepjes mee nemen en als ze netjes blijft staan om te kijken of gaat kijken een snoepje geven als de auto weg is. Die dingen werkten bij Djes.
Nu boeit van verkeer haar niks meer.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 07:41

Lastig dat met auto's ja. Popo heeft het wel een tijdje gehad met scooters, die maken zo'n lekker hoog jankgeluid en komen heel dichtbij langs sjezen waardoor hij er dan achteraan wilde schieten. We hebben dat langzaam opgebouwd met de aandacht bij ons houden en nu is het geen probleem meer.
Alleen als hij héél erg druk is in zijn hoofd (gebeurt gelukkig niet vaak) en we lopen langs een drukke weg dan gaat hij echt op elke impuls in en duikt dan ineens naar elke auto. Dan moet ik echt ff met hem gaan stilstaan en oefeningen doen om hem weer op aarde te laten landen. :=

Over het bijten, hij is gelukkig nooit happerig geweest maar ook omdat we hem heel snel hadden geleerd waar hij wel in mocht bijten. En als hij onze handen pakte in spel was het spelletje ook (tijdelijk) over. Dat pakte hij heel snel op. :)

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:21

Gefeliciteerd kiwi!

Lastig met auto's. Hier nooit problemen mee gehad en dus ook geen tips..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 08:49

Thanks! :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:12

Gefeliciteerd kiwitje. Y)(^)

Senna is helaas niet af te leiden met snoepjes of lekkers. Enkel speeltje daar doet ze alles voor. :+

Maar ga de tip proberen en een drukke weg opzoeken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:21

punjab schreef:
Gefeliciteerd kiwitje. Y)(^)

Senna is helaas niet af te leiden met snoepjes of lekkers. Enkel speeltje daar doet ze alles voor. :+

Maar ga de tip proberen en een drukke weg opzoeken.

Maar speeltje is toch ook prima. Zou gewoon een speeltje meenemen en gebruiken als beloning dan ipv snoepje of stem beloning als Senna daar ook tevreden mee is :)

GEFELICITEERD @kiwi *\o/*
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-11-19 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:22

kiwiwitje schreef:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! **\O/** [&]

Ik moet eerlijk bekennen dat het hier met vlagen echt wel een gekkenhuis is. :') Veel mensen vinden het sowieso een bizar fenomeen, we zijn en blijven een attractie in het dorp. :+

Zeker nu de katten weer binnen zijn en achter het raam koekeloeren! Nu mogen we weer door het leven als 'het dierenhuis'. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 09:34

Ach je kan erger bekend staan :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:05

Dankjewel voor de tips! Ik ga ermee aan de slag :D

Proficiat Kiwiwitje! Y)(^)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 10:06

Hier word trouwens ook t spel direct gestopt bij in handen of vingers bijten. :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:10

Gefeliciteerd :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:11

Lastig Denies! Kan je niet echt helpen denk ik. Heb Guinness in het begin wat weg gehouden van de drukke weg en aan de parallel weg gelopen. Hij maakt zich niet druk om auto’s lampen of wat dan ook. Komen hier ook de hele dag wel auto’s voorbij (al rijden die wel redelijk rustig) dus misschien is hij er zo wel aan gewend geraakt.
Ik hoop dat de nieuwe brok goed aanslaat!

Hier geen grote manden oid. Kussens die te zacht voelen of met ritsen worden kapot gemaakt dus we hebben 1 kussen en die gaat al best een tijdje mee. In z’n ren heeft ie een dubbelgevouwen zacht kleedje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:16

Ha kiwi gefeliciteerd.
Wat een mooie dag om jarig te zijn! :D

Ylvi vind auto's vooral spannend als het heeft geregend. Dan maken ze een heel ander geluid. Ik stel haar wat gerust en verder negeer ik het eigenlijk.

Ik ben heerlijk in het bos nu en er is verder geen kip.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 10:18

Oh dat bos is ook mooooi herfst! Dat valt hier op de meeste plekken nog tegen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:21

@suze
ohh jij ook GEFELICITEERD!

En wat ziet het er prachtig uit daar bij jou in het bos! Heerlijk als het zo rustig is he!
Ik was afgelopen zondag op de hei, en dan op een stuk waar de 'gewone mens' normaal ook niet de hei in gaat ofzo want het is een verstopte ingang midden in een woonwijk en niet de grotere ingangen met parkeer plaatsen, en nog bleef ik kapot met de hoeveelheid mensen die er liepen. Dat is wel jammer. alle leuke plekjes om te wandelen, zijn in het weekend zo druk haha. Als ik doordeweeks loop, of als er regen is, is het heerlijk rustig. Dan kom ik wel eens wat tegen en kan Arya wel spelen, maar niet elke 5m wat spotten is ook wel echt fijn haha. Ik ga over een uurtje weer, dan verwacht ik ook dat het lekker rustig is.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-11-19 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt